0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hayırlı olsun.Pahalı mı?
Ben 5-6 sene önce tamir ettirmiştim Ford Escort için 50-60 lira ödemiştim. Şimdide olsun en çok 100 lira.
Özür dilerim başlık için Tamiri yapıldı evet 75 parçalar 40tlde işcilik aldı.
bizim astrayla başımıza uzun yoldayken gelmişti bunun arızası.. direksiyon sağlıklı şekilde dönmüyordu yavaş yavaş gitmek zorunda kalmıştık 50-60 km.. gerçekten o tür durumlarda tehlikeli.. gece olsaydı farlar da olmıycaktı..
Direksiyonun sağlıklı dönmemesinin ( Sanırım sert ve zor dönmesi ? ) şarj dinamosu ile alakası var mıdır, varsa nedir acaba ?
Astralarda elektrik motorlu hidrolik direksiyon pompası vardır.Yag pompası devrini motorun krankından almaz.
Diğer bir deyişle şarj dinamosunun sağlıksız olması, direksiyonun sağlığını da etkiler o zaman ? Doğru mu anladım acaba ?
Kesinlik dogru.Hatta Toyotaların direksiyonunda hidrolik sistemde yoktur direkt elektrik motoru direksiyonu çevirir böylece verim artar.Ayrıca hız arttıkça destegini çekerek direksiyonu sertleştirir.
Bu konuyu şu sebepten dolayı gündeme getirdim ; 2004 Avensis'imin direksiyonunun sert olduğunu düşünüyorum ( Aynı model farklı bir Avensis kullanmadım. Fakat aynı yıllara yakın farklı Toyota araçları kullandım ve direksiyonları gayet yumuşaktı.). Ve gaza basıp devir saati yükseldiğinde farlarım daha fazla parlıyor. Devir düştüğünde azalıyor. Aynı şekilde elektriğe ihtiyaç duyulan işlemleri yaptığımda (camı açmak ve klimayı açmak gibi) farlardaki ışık şiddeti azalıyor. Sonuç olarak direksiyon sertliğini ve farlardaki ışık azalması ve yükselmesini şarj dinamosuna bağlıyorum gibi. Gibi diyorum çünkü emin değilim.
Test etmesi kolay.Aracınızı çalıştırın çalışırken direksiyon tepkisini zaten biliyorsunuz.Aracı stop edin ama stop eder etmez kontagı tekrar açık ve direksiyonu çevirmeye başlayın motor stop edik iken bir süre daha direksiyon dönecektir. Sertliginde bir fark varmı kontrol edin.Bu olmazsa aracınızı akabilecegi bir rampaya çekin motoru kapatın ve kontagı açın sonra freni bırakıp yaklaşık 20 km hıza gelmesini bekleyin direksiyon yine aktif olacaktır yine sertlik kontrolü yapın aman sonuncusunu yaparken tedbşri elden bırakmayın westinghausede vakum bitebilir.Sonuçları paylaşın devam ederiz.
Test etmesi kolay.Aracınızı çalıştırın çalışırken direksiyon tepkisini zaten biliyorsunuz.Aracı stop edin ama stop eder etmez kontagı tekrar açık ve direksiyonu çevirmeye başlayın motor stop edik iken bir süre daha direksiyon dönecektir. Sertliginde bir fark varmı kontrol edin.