0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
halkın tepkisizliğinden cesaret alan hükümet, yabancı ve yerli büyük sermayenin devri iktidarlarındaki semirmelerini az bulmuş olacakki, bankalarına yeni borçlu vatandaş, fabrikalarınada yolunacak kaz temin etmek yolunu seçmiş. cari açık artarmış, dar gelirli inlermiş umurlarında değil, işine gelmeyince avrupa birliğine rest çekenler kendi avantajları söz konusu olunca avrupacı kesiliyorlar. tarih böyle zafer sarhoşlarının hüsranları ile doludur. hepimiz bu karara karşı duralım her platformda sesimizi duyuralım. hakkını arayanlardan olalım. bu yazıdan dolayı beni içeri atarlarsa ziyaretime gelin.+1
Bence eski yeni fark etmeksizin egzoz emisyonundan çıkan sonuca göre çevreyi ne kadar kirlettiği belli olacağı için çevreyi çok kirletenden çok az kirletenden az vergi alınması bence daha matıklı olurdu. Öyle ki fazla yeni olmayan bir aracın bakımları vs düzenli yaptırılmadığında egzoz gibi ömrü bitmiş bir araca binip çevreyi fazla kirleteceği için yeni sisteme göre az vergi alınabilir. ama emisyona göre vergileme yapıldığında daha fazla vergi verecektir.Daha eski bir aracın filtrelemesi vs daha fazla olduğunu düşünürsek eğer ki daha yeni araçtan daha az çevre kirletiyorsa daha az vergi vermeli..Çok kirletiyorsa daha fazla vermeli..Yeni aracı olan vergiyi daha az verdiği için belki de daha çok gezecektir. Ki bunun içinde her nokta daki egzoz emisyon ölçüm istasyonlarını da kaldırmaları gerekir. Ki yoksa akıllı milletimiz yeni aracı yandan getirip kendi kayıtlarına işletip daha az vergi için hile yapabilir. Nasıl ki muayene istasyonları var. Çok lu olarak da egzoz emisyon öçüm istasyonları kurabilir yetkililer dahilinde.Gerçi bu benim şahsi fikrim. Ne kadar doğru yanlış bilemem ama şu anki sistem bence eğer eski diye çok vergi yeni diye az vergi verilecekse hiç adil olmayacaktır..
keşke gerçek amaçlarının çevreyi temiz tutmak gelecek nesillere daha temiz bir hava bırakmak olduğuna inanabilsem
Arkadaşlar, artık oldukça az sayıda olan karbüratörlü otomobiller hariç, enjektörlü bütün otomobiller Euro emisyon ölçümlerine uyuyor. Burada yapılmak istenen eski teknolojili otomobilleri trafikten çekmektir. Emisyona göre düzenlenecek olan yeni taşıt vergisi kanunu bunu sağlayacaktır. Bu duruma göre Enjektörlü efsane kasaların vergilerinde biraz artışlar olacaktır. Diğer taraftan yeni araç alımlarındaki vergileri de öyle ayarlıyorlar ki, yeni aracın yıllık taşıt vergileri şimdikinden azalıyor olsa dahi aslında aradaki farkı peşin tahsil etmiş olacaklar. Sonuç olarak daha adil bir sistem olacağına inanıyorum. Yakıttaki vergilerde çok kullanandan çok vergi alınmasını sağlıyor zaten. Diğer taraftan otomobil endüstrisinde biraz hareketlenme sağlanırken asıl iyi yönü çevreye gün geçtikçe daha az karbon salınımı olacak olmasıdır.Olaya maddi açıdan bakarsanız adaletsiz görünür, yaşadığımız evi kirletme ve insan sağlığı açısından bakarsanız adaletli görünür.Alttaki linkte verilen enverziyon oranları bu işin ciddi olduğu konusunda biraz fikir verebilir. http://www.mgm.gov.tr/tahmin/enverziyon-risk-haritasi.aspx
benimde aklıma LPG li araçların nasıl değerlendirileceği geldi. hayır benimde kendime göre hayallerim var! bir işe kalkışacağım zaten yüksek olan vergisini uçurmasınlar arabanın
Ama hareket yapma Oktay Bak demedi deme sen arabayı aldığının ertesi günü yasa çıkar ve aleyhine,sen o kadar bekledin biraz daha bekle )))))
Çevreyi düşünerek vergi sisteminin tekrar düzenleneceğini kabul ettiğimizde;LPG'li araçların durumlarının ne olacağı konusunda hiç bir şey söylenmemesi ilginç.
+1Salağa yatmalarıda alışageldik bir durum haline geldi...Sistem bu olursa şu ankiin tersi sıfır araba 34 tl 1,6 motor a kadar vergi ödemesi gerekiyor .. En az da 5 yıl ..Sonra artması lazım..Eğer böyle olursa ilk altı ayda olmasa bile 2. altı ayda eski haline döner hükümet... Yılda bilmem kaç bin araba satılıyor çok büyük bir vergi kaybı söz konusu..
saçmalık.meselenin çevreyle doğayla alakası yok.o kadar çok düşünüyorlar madem neden nükleer santral yapmak için kendilerini yırtıyorlar.