Gönderen Konu: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...  (Okunma sayısı 7074 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #20 : Mart 24, 2012, 15:26:38 »
halkın tepkisizliğinden cesaret alan hükümet, yabancı ve yerli büyük sermayenin devri iktidarlarındaki semirmelerini az bulmuş olacakki, bankalarına yeni borçlu vatandaş, fabrikalarınada yolunacak kaz temin etmek yolunu seçmiş. cari açık artarmış, dar gelirli  inlermiş umurlarında değil, işine gelmeyince avrupa birliğine rest çekenler kendi avantajları söz konusu olunca avrupacı kesiliyorlar. tarih böyle zafer sarhoşlarının hüsranları ile doludur. hepimiz bu karara karşı duralım her platformda sesimizi duyuralım. hakkını arayanlardan olalım. bu yazıdan dolayı beni içeri atarlarsa ziyaretime gelin.+1
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Toyota Club Türkiye

Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #20 : Mart 24, 2012, 15:26:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #21 : Mart 24, 2012, 16:28:28 »
Bence eski yeni fark etmeksizin egzoz emisyonundan çıkan sonuca göre çevreyi ne kadar kirlettiği belli olacağı için çevreyi çok kirletenden çok az kirletenden az vergi alınması bence daha matıklı olurdu.


Öyle ki fazla yeni olmayan bir aracın bakımları vs düzenli yaptırılmadığında egzoz gibi ömrü bitmiş bir araca binip çevreyi fazla kirleteceği için yeni sisteme göre az vergi alınabilir. ama emisyona göre vergileme yapıldığında daha fazla vergi verecektir.

Daha eski bir aracın filtrelemesi vs daha fazla olduğunu düşünürsek eğer ki daha yeni araçtan daha az çevre kirletiyorsa daha az vergi vermeli..Çok kirletiyorsa daha fazla vermeli..

Yeni aracı olan vergiyi daha az verdiği için belki de daha çok gezecektir. :)

Ki bunun içinde her nokta daki egzoz emisyon ölçüm istasyonlarını da kaldırmaları gerekir. Ki yoksa akıllı milletimiz yeni aracı yandan getirip kendi kayıtlarına işletip daha az vergi için hile yapabilir. Nasıl ki muayene istasyonları var. Çok lu olarak da egzoz emisyon öçüm istasyonları kurabilir yetkililer dahilinde.

Gerçi bu benim şahsi fikrim. Ne kadar doğru yanlış bilemem ama şu anki sistem bence eğer eski diye çok vergi yeni diye az vergi verilecekse hiç adil olmayacaktır..
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #22 : Mart 24, 2012, 17:47:46 »
Bence eski yeni fark etmeksizin egzoz emisyonundan çıkan sonuca göre çevreyi ne kadar kirlettiği belli olacağı için çevreyi çok kirletenden çok az kirletenden az vergi alınması bence daha matıklı olurdu.


Öyle ki fazla yeni olmayan bir aracın bakımları vs düzenli yaptırılmadığında egzoz gibi ömrü bitmiş bir araca binip çevreyi fazla kirleteceği için yeni sisteme göre az vergi alınabilir. ama emisyona göre vergileme yapıldığında daha fazla vergi verecektir.

Daha eski bir aracın filtrelemesi vs daha fazla olduğunu düşünürsek eğer ki daha yeni araçtan daha az çevre kirletiyorsa daha az vergi vermeli..Çok kirletiyorsa daha fazla vermeli..

Yeni aracı olan vergiyi daha az verdiği için belki de daha çok gezecektir. :)

Ki bunun içinde her nokta daki egzoz emisyon ölçüm istasyonlarını da kaldırmaları gerekir. Ki yoksa akıllı milletimiz yeni aracı yandan getirip kendi kayıtlarına işletip daha az vergi için hile yapabilir. Nasıl ki muayene istasyonları var. Çok lu olarak da egzoz emisyon öçüm istasyonları kurabilir yetkililer dahilinde.

Gerçi bu benim şahsi fikrim. Ne kadar doğru yanlış bilemem ama şu anki sistem bence eğer eski diye çok vergi yeni diye az vergi verilecekse hiç adil olmayacaktır..

Sadece eski-yeni gibi bir kriter olmayacaktır, yeni düzenlemede de motor hacmi bir kriter olacaktır.
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Corolla comfort extra, AT, CC, AJ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 59 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #23 : Mart 24, 2012, 17:49:46 »
Bu haberde bence anlatılmak istenen :az yakandan şimdiki kadar vergi, çok yakandan daha çok vergi.
ytahtaci

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #24 : Mart 24, 2012, 18:05:52 »
az yakan çok yakan meselesi değil, eski model yeni model meselesi. altındaki hinlikleri kanun çıkınca göreceğiz. benim arabam az yakmış çok yakmış hiçbir mercinin söz söyleme hakkının olmaması lazım, çok yakarsa %75 i vergi olan yakıt yüzünden zaten vergilendiriliyoruz. ancak trafiğe yeni çıkacak arabalara kriterler getirebilirsin ama trafiktekilere getirmek maç başlayınca kural değiştirmeye benzer. hükümetin bir anönce iktidardan gitmesini isteyen sözde akıl hocaları yarattıkları antipatiyle bu işi başaracaklar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #25 : Mart 24, 2012, 19:08:18 »
Arkadaşlar, artık oldukça az sayıda olan karbüratörlü otomobiller hariç, enjektörlü bütün otomobiller Euro emisyon ölçümlerine uyuyor. Burada yapılmak istenen eski teknolojili otomobilleri trafikten çekmektir. Emisyona göre düzenlenecek olan yeni taşıt vergisi kanunu bunu sağlayacaktır. Bu duruma göre Enjektörlü efsane kasaların vergilerinde biraz artışlar olacaktır. Diğer taraftan yeni araç alımlarındaki vergileri de öyle ayarlıyorlar ki, yeni aracın yıllık taşıt vergileri şimdikinden azalıyor olsa dahi aslında aradaki farkı peşin tahsil etmiş olacaklar. Sonuç olarak daha adil bir sistem olacağına inanıyorum. Yakıttaki vergilerde çok kullanandan çok vergi alınmasını sağlıyor zaten. Diğer taraftan otomobil endüstrisinde biraz hareketlenme sağlanırken asıl iyi yönü çevreye gün geçtikçe daha az karbon salınımı olacak olmasıdır.

Olaya maddi açıdan bakarsanız adaletsiz görünür, yaşadığımız evi kirletme ve insan sağlığı açısından bakarsanız adaletli görünür.

Alttaki linkte verilen enverziyon oranları bu işin ciddi olduğu konusunda biraz fikir verebilir.

http://www.mgm.gov.tr/tahmin/enverziyon-risk-haritasi.aspx
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #26 : Mart 24, 2012, 20:17:25 »
keşke gerçek amaçlarının çevreyi temiz tutmak gelecek nesillere daha temiz bir hava bırakmak olduğuna inanabilsem  |-\
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #27 : Mart 24, 2012, 21:01:24 »
Yurt dışında yasayan bi abimize soralım orayı örnek alıyorlar ya ..

camry si olan bi abi vardı bulucam bi sn..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #28 : Mart 24, 2012, 21:11:47 »
keşke gerçek amaçlarının çevreyi temiz tutmak gelecek nesillere daha temiz bir hava bırakmak olduğuna inanabilsem  |-\
+1  :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #29 : Mart 24, 2012, 22:04:43 »
Arkadaşlar, artık oldukça az sayıda olan karbüratörlü otomobiller hariç, enjektörlü bütün otomobiller Euro emisyon ölçümlerine uyuyor. Burada yapılmak istenen eski teknolojili otomobilleri trafikten çekmektir. Emisyona göre düzenlenecek olan yeni taşıt vergisi kanunu bunu sağlayacaktır. Bu duruma göre Enjektörlü efsane kasaların vergilerinde biraz artışlar olacaktır. Diğer taraftan yeni araç alımlarındaki vergileri de öyle ayarlıyorlar ki, yeni aracın yıllık taşıt vergileri şimdikinden azalıyor olsa dahi aslında aradaki farkı peşin tahsil etmiş olacaklar. Sonuç olarak daha adil bir sistem olacağına inanıyorum. Yakıttaki vergilerde çok kullanandan çok vergi alınmasını sağlıyor zaten. Diğer taraftan otomobil endüstrisinde biraz hareketlenme sağlanırken asıl iyi yönü çevreye gün geçtikçe daha az karbon salınımı olacak olmasıdır.

Olaya maddi açıdan bakarsanız adaletsiz görünür, yaşadığımız evi kirletme ve insan sağlığı açısından bakarsanız adaletli görünür.

Alttaki linkte verilen enverziyon oranları bu işin ciddi olduğu konusunda biraz fikir verebilir.

http://www.mgm.gov.tr/tahmin/enverziyon-risk-haritasi.aspx
  tekin bey discovery channell deki yenileme programını izlediysen amerikada hala garbüratörlü motorların ne kadar revaçta olduğunu görürsün. eksoz emisyon istasyonlarında kontroldan geçen sayıları oldukça azalan garbüratörlü araçların çevreye ne kadar zararı olabilir. eğer hükümetin derdi hava kirliliği olsa benzinli eski teknoloji araçları LPG ye çevirin derdi. o zaman sıfıra yakın çevre kirliliği olup yeni arabalardan bile çok çok az hava kirliliğine sebep olurlardı. gayeleri eski araba sahiplerini biraz daha sağmak, bıktırıp borçlandırarak yeni araba alıcısı yapmak. otomotiv sektörünü canlandırmak dar gelirlinin görevimi.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #30 : Mart 24, 2012, 22:22:49 »
benimde aklıma LPG li araçların nasıl değerlendirileceği geldi. hayır benimde kendime göre hayallerim var! bir işe kalkışacağım zaten yüksek olan vergisini uçurmasınlar arabanın :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #31 : Mart 24, 2012, 22:41:01 »
benimde aklıma LPG li araçların nasıl değerlendirileceği geldi. hayır benimde kendime göre hayallerim var! bir işe kalkışacağım zaten yüksek olan vergisini uçurmasınlar arabanın :)
Ama hareket yapma Oktay :) Bak demedi deme sen arabayı aldığının ertesi günü yasa çıkar ve aleyhine,sen o kadar bekledin biraz daha bekle :))))))
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #32 : Mart 24, 2012, 22:49:46 »
Ama hareket yapma Oktay :) Bak demedi deme sen arabayı aldığının ertesi günü yasa çıkar ve aleyhine,sen o kadar bekledin biraz daha bekle :))))))

amaaan napalım abi vergi, benzin bilmem ne iyice bunaldık. sonuçta bireysel olarak durumu değiştiremeyeceğimiz de aşikar. bari anımızı yaşayalım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #33 : Mart 24, 2012, 23:46:38 »
Bu sistemi getirenlerin çevreyi düşündüklerini sanmıyorum. Zaten eski araçların neredeyse tamamı çevreyi daha az kirleten LPG'ye dönüşü yapılmış durumda. Yeni teknoloji benzinli araçlar ile neredeyse aynı CO salınımı yapıyorlar. Bunun yanında benzinli araçlara elektrik dönüşümü yerli firmalar tarafından yapılabiliyor. Ancak maliyeti yüksek. Büyüklerimiz bu sistemi yapan firmalara vergi indirimi, destek kredisi gibi yardımcı olur ise daha da uygun fiyatlara getirilebilir diye düşünüyorum. Tabii sadece bir fikir.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #34 : Mart 24, 2012, 23:53:39 »
bence öyle emisyon değerleri belirleyecekler ki hepimiz daha fazla vergi vereceğiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #35 : Mart 25, 2012, 00:31:05 »
Çevreyi düşünerek vergi sisteminin tekrar düzenleneceğini kabul ettiğimizde;
LPG'li araçların durumlarının ne olacağı konusunda hiç bir şey söylenmemesi ilginç.
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #36 : Mart 25, 2012, 01:14:03 »
keşke gerçek amaçlarının çevreyi temiz tutmak gelecek nesillere daha temiz bir hava bırakmak olduğuna inanabilsem  |-\

+1

Çevreyi düşünerek vergi sisteminin tekrar düzenleneceğini kabul ettiğimizde;
LPG'li araçların durumlarının ne olacağı konusunda hiç bir şey söylenmemesi ilginç.

Salağa yatmalarıda alışageldik bi durum haline geldi...


Sistem bu olursa şu ankiin tersi sıfır araba 34 tl 1,6 motor a kadar vergi ödemesi gerekiyor .. En az da 5 yıl ..Sonra artması lazım..Eğer böyle olursa ilk altı ayda olmasa bile 2. altı ayda eski haline döner hükümet... Yılda bilmem kaç bin araba satılıyor çok büyük bir vergi kaybı söz konusu..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #37 : Mart 25, 2012, 01:21:08 »
+1

Salağa yatmalarıda alışageldik bir durum haline geldi...


Sistem bu olursa şu ankiin tersi sıfır araba 34 tl 1,6 motor a kadar vergi ödemesi gerekiyor .. En az da 5 yıl ..Sonra artması lazım..Eğer böyle olursa ilk altı ayda olmasa bile 2. altı ayda eski haline döner hükümet... Yılda bilmem kaç bin araba satılıyor çok büyük bir vergi kaybı söz konusu..

Vergi kaybı (bizim için daha az vergi) olacak bir düzenleme yapılacağını düşünmüyorum.
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #38 : Mart 26, 2012, 00:17:54 »
saçmalık.meselenin çevreyle doğayla alakası yok.o kadar çok düşünüyorlar madem neden nükleer santral yapmak için kendilerini yırtıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • www.formediet.com
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '12
Ynt: Az yakandan az, çok yakandan çok vergi...
« Yanıtla #39 : Mart 26, 2012, 08:22:15 »
saçmalık.meselenin çevreyle doğayla alakası yok.o kadar çok düşünüyorlar madem neden nükleer santral yapmak için kendilerini yırtıyorlar.

+1.000.000 :alkis: :alkis: :alkis:
Online Zayıflama ve Sağlıklı Beslenme
http://www.formediet.com
Çünkü En Lezzetlisi Sağlığınız !