Gönderen Konu: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem  (Okunma sayısı 7275 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« : Şubat 27, 2012, 09:40:30 »
arkadaşlar uzun süredir aracımda takip ettiğim bir olay var. sonuç çıkaramadım. havalandırma düğmesini açtığımda (1.2.3 veya 4 farketmiyor) düğmeyi çevirip 5 saniye kadar beklediğimde motor devrinin 950 ye kadar yükselmesine neden olan bir durum var. yalnız düğmeyi sıcağa çevirdiğimde oluyor. fan düğmesini kapatır kapatmazda devreden çıkıyor devir tekrar 900 e düşüyor. bu olay aracın harareti yükselinceye kadar devam ediyor. hararet göstergem ortaya geldiğinde birdaha böyle birşey yaşamıyorum. 2006 corolla d4d hb terra. (klima düğmesi kapalı)

Toyota Club Türkiye

havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« : Şubat 27, 2012, 09:40:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2012, 10:24:08 »
arkadaşlar yokmu yorum yapacak veya aracında denemiş olan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2012, 10:26:33 »
aynı aracın benzinlisi var bende arkadaş, akşama bir deneyeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #3 : Şubat 28, 2012, 10:37:27 »
bugün kaputu açıp kompresörün devreye girip girmediğine baktım. alakası bile yok klima kompresörü devreye girmemiş. önceden klimanın ısıtma yapmaya yardımcı olmak için devreye girdiğini düşünüyordum fakat oda değilmiş. kabin içi üfleme fanı çalıştığı için yüke biniyor desem oda değil çünkü fan düğmesini çeviriyorum fan çalışıyor 10 sn kadar sonra devir saatim 950 ye çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #4 : Şubat 28, 2012, 20:28:18 »
arkadaşlar bu durum bütün yüksek model araçlarda olabilir. tüm modeller deneme yaparsa daha iyi sonuç alırız. dijital klimalarda nasıl bir işlem yapılacak bilmiyorum ama manuellerde üst kısımda paylaştım. bir arkadaş paylaşsa rahatlayacam. yardımları bekliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #5 : Şubat 28, 2012, 20:52:43 »
Serdar bey,

D-4D motor soğukken kalorifer sistemini devreye soktuğunuzda EGR sistemide devreye alınmakta ve motor ısınana kadar da EGR devrede kaldığından rölanti devri bir miktar yükselmekte ve bunun yan geliri olan ilk çalıştırmadan hemen sonra kaloriferin sıcak hava üfleyebilmesidir. Bu bir sorun değil, yüksek teknoloji işletim tarzıdır.

Çalışma şekli; bir devreye girip bir çıkması şeklinde olduğundan, sizin klima pompasından şüphelenmenize sebep olmuştur. Oysa klima düğmesine basmadığınız sürece klima pompası çalışmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #6 : Şubat 28, 2012, 20:56:16 »
aynı aracın benzinlisi var bende arkadaş, akşama bir deneyeyim.

Mehmet bey, boşuna uğraşmayın, benzinlilerdeki EGR sistemi D-4D gibi olmadığından, bu tarz bir işletim yoktur.

Not: Plastik emme manifoldlu motorlarda EGR uygulaması olup olmadığını, ancak bir tanesini inceledikten sonra söyleyebilirim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #7 : Şubat 28, 2012, 21:20:31 »
Serdar bey,

D-4D motor soğukken kalorifer sistemini devreye soktuğunuzda EGR sistemide devreye alınmakta ve motor ısınana kadar da EGR devrede kaldığından rölanti devri bir miktar yükselmekte ve bunun yan geliri olan ilk çalıştırmadan hemen sonra kaloriferin sıcak hava üfleyebilmesidir. Bu bir sorun değil, yüksek teknoloji işletim tarzıdır.

Çalışma şekli; bir devreye girip bir çıkması şeklinde olduğundan, sizin klima pompasından şüphelenmenize sebep olmuştur. Oysa klima düğmesine basmadığınız sürece klima pompası çalışmaz.
tekin bey cevap için teşekkürler yarın ilk işim egr valfin soketini çıkarıp denemek olacak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #8 : Şubat 28, 2012, 21:23:52 »
tekin bey cevap için teşekkürler yarın ilk işim egr valfin soketini çıkarıp denemek olacak

Sonucu merakla bekliyor olacağım. Yalnız motor arıza lambanız yanar ve soketi taktıktan sonrada sönmez ise, siz söndürebilecekmisiniz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #9 : Şubat 28, 2012, 21:30:00 »
Sonucu merakla bekliyor olacağım. Yalnız motor arıza lambanız yanar ve soketi taktıktan sonrada sönmez ise, siz söndürebilecekmisiniz?
söndüremem tekin bey ama bu işi çözmem lazım. inşallah yanmaz. yanarsada servis yolu gözükecek demektir. aracı aldığımdan beri servise girmedi bir bahane arıyordum zaten hayırlısı artık

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #10 : Şubat 28, 2012, 21:33:06 »
unutmadan daha devreden otomatik olarak çıktığını ve devir saatimin tekrar 900 e geldiğini görmedim. sürekli devrede olduğunu düşünüyorum motor ısınanana kadar. önce onu denemem lazım. veya egr valfine dokunarak açıp açmadığını anlayabilirsem sokete gerek kalmayabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #11 : Şubat 28, 2012, 21:42:12 »
Karadüzen cevap vereyim :D Bence gayet normal motor ve su soğukken sıcak hava üfleyemiyor haliyle havayı ısıtmak içinde böyle bir olay gerçekleşiyor :D Ama havayı ısıtan ve o devri yükselten ne olaki :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #12 : Şubat 28, 2012, 21:46:08 »
unutmadan daha devreden otomatik olarak çıktığını ve devir saatimin tekrar 900 e geldiğini görmedim. sürekli devrede olduğunu düşünüyorum motor ısınanana kadar. önce onu denemem lazım. veya egr valfine dokunarak açıp açmadığını anlayabilirsem sokete gerek kalmayabilir

Dikkat Uyarı: ilk dakikalardan itibaren EGR sistemi ısındığından dolayı elinizi yakabilirsiniz!.

Ahmet bey, D-4D lerde de ECU elbette soğuk motoru ısıtmak için daha fazla yakıt püskürtmesini sağlıyor ama o sistem devreye girip çıkma şeklinde olmaz. Bu durum özellikle akşamları farlar açık konumda dahada belirgin oluyor.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #13 : Şubat 29, 2012, 12:19:42 »
Mehmet bey, boşuna uğraşmayın, benzinlilerdeki EGR sistemi D-4D gibi olmadığından, bu tarz bir işletim yoktur.

Not: Plastik emme manifoldlu motorlarda EGR uygulaması olup olmadığını, ancak bir tanesini inceledikten sonra söyleyebilirim.


akşam denedim benim araç rölantide iken fanla oynayınca devirde herhangi bir oynama olmadı, Tekin bey in dediği gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #14 : Şubat 29, 2012, 13:32:50 »
Sonucu merakla bekliyor olacağım. Yalnız motor arıza lambanız yanar ve soketi taktıktan sonrada sönmez ise, siz söndürebilecekmisiniz?
tekin bey hiç soketleri falan çıkarmadan servisi aradım egr olayıyla alakası olmadığını belirttiler derindere ve ortaköy. aynı model araçlarda deneme yaparak geri dönüş yapacaklar. ilk işim burada paylaşmak olacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #15 : Şubat 29, 2012, 13:48:32 »
aracım 2011 model dizel auris motor soğukken sıcak havalandırmayı açtığımda bende de devir yükseliyor. Motor sıcakken hiç dikkat etmedim ama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #16 : Şubat 29, 2012, 13:51:06 »
motor soguk oldugu için   siz kaloriferi açtiginizda motor ecusuna da kaloriferin açıldıgına dair sinyal gitmekte . kalorifer açıldıgı için motor ısınmadan sıcak hava üfleyemeyecegi için rolantiyi ve yakıtmiktarını otomatk olarak ayrlama yapar ( deizel motorların jiklesi zaten böyle çalışır ) d4d pikaplarda ve prado da bu işlem için ayrı dügme vardır . yani aracınızda bi anormallik yok bu sistemin çalışma şekli
arkadaşlar uzun süredir aracımda takip ettiğim bir olay var. sonuç çıkaramadım. havalandırma düğmesini açtığımda (1.2.3 veya 4 farketmiyor) düğmeyi çevirip 5 saniye kadar beklediğimde motor devrinin 950 ye kadar yükselmesine neden olan bir durum var. yalnız düğmeyi sıcağa çevirdiğimde oluyor. fan düğmesini kapatır kapatmazda devreden çıkıyor devir tekrar 900 e düşüyor. bu olay aracın harareti yükselinceye kadar devam ediyor. hararet göstergem ortaya geldiğinde birdaha böyle birşey yaşamıyorum. 2006 corolla d4d hb terra. (klima düğmesi kapalı)
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #17 : Şubat 29, 2012, 14:15:41 »
motor soguk oldugu için   siz kaloriferi açtiginizda motor ecusuna da kaloriferin açıldıgına dair sinyal gitmekte . kalorifer açıldıgı için motor ısınmadan sıcak hava üfleyemeyecegi için rolantiyi ve yakıtmiktarını otomatk olarak ayrlama yapar ( deizel motorların jiklesi zaten böyle çalışır ) d4d pikaplarda ve prado da bu işlem için ayrı dügme vardır . yani aracınızda bir anormallik yok bu sistemin çalışma şekli
ortaköy az önce aradı başka bir araçta deneme yapmışlar böyle birşeyle karşılaşmadıklarını belirttiler. sizin cevabınız mantıklı geldi. fakat böyle bir durumda aşırı yakıt tüketmiş oluyorum. birde hatırlatmak isterim aracımın hararet ibresi ortaya çıkıncaya kadar bu işlemi (yani 950 devir) devam diyor. hararet o kısma yükselene kadar devreden çıkması gerekmezmi. aşırı yakıt tüketimine neden olacağını düşünüyorum. aynı araçtan bulup birde benim deneme yapmam lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #18 : Şubat 29, 2012, 14:18:02 »
aracım 2011 model dizel auris motor soğukken sıcak havalandırmayı açtığımda bende de devir yükseliyor. Motor sıcakken hiç dikkat etmedim ama
teşekkür ederim yanlız olmadığımı bilmek güzel :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #19 : Şubat 29, 2012, 15:40:33 »
ortaköy az önce aradı başka bir araçta deneme yapmışlar böyle birşeyle karşılaşmadıklarını belirttiler. sizin cevabınız mantıklı geldi. fakat böyle bir durumda aşırı yakıt tüketmiş oluyorum. birde hatırlatmak isterim aracımın hararet ibresi ortaya çıkıncaya kadar bu işlemi (yani 950 devir) devam diyor. hararet o kısma yükselene kadar devreden çıkması gerekmezmi. aşırı yakıt tüketimine neden olacağını düşünüyorum. aynı araçtan bulup birde benim deneme yapmam lazım

motor sıcaklıgının 60 derceyi geçmiş olması gerekiyor . 60 dercede ibre yarıya geliyor .. vede dogal olarak motoru daha çabuk  ısıtmak için biraz fazla yakıt tüketiyor ..
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi