Gönderen Konu: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem  (Okunma sayısı 7274 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #20 : Şubat 29, 2012, 15:54:40 »
dizel corolla sahibiyim. sıcaklık ayar düğmesinin en son noktaya alındığı kısımda (sıcak kısmının en sonunda) bir swich vasıtasıyla motor devri artırılıp daha erken kabin içi ısınmasını sağlayan çok hoş teknolojik bir durum bu. swich'i ayar düğmesini hafif (5mm kadar) sola çevirerek devre dışı bırakabiliyorsunuz. tam bilgiye sahip olmamakla beraber sadece devir artışı değil, motordaki bazı valfleri de açıp kapatmak suretiyle devir artırma durumuna entegre edip kabin ısısını daha kolay yükselmeye yönlendirdiği kanısındayım. kısaca ısınmayı hızlandıran bir güzellik.
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Toyota Club Türkiye

Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #20 : Şubat 29, 2012, 15:54:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #21 : Şubat 29, 2012, 17:42:07 »
sanırım bizde de sıcaklığı 26 yada 27 derecenin üstüne çıkardığımızda devreye giriyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #22 : Şubat 29, 2012, 21:12:21 »
banada sistemden elektrik çektiği için motora şarj dinamasuna ek yük biniyor dicektim :) saçma geldi sonra
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #23 : Şubat 29, 2012, 21:31:58 »
motor soguk oldugu için   siz kaloriferi açtiginizda motor ecusuna da kaloriferin açıldıgına dair sinyal gitmekte . kalorifer açıldıgı için motor ısınmadan sıcak hava üfleyemeyecegi için rolantiyi ve yakıtmiktarını otomatk olarak ayrlama yapar ( deizel motorların jiklesi zaten böyle çalışır ) d4d pikaplarda ve prado da bu işlem için ayrı dügme vardır . yani aracınızda bir anormallik yok bu sistemin çalışma şekli

Aynı fikirdeyim :alkis:
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #24 : Mart 01, 2012, 09:59:35 »
banada sistemden elektrik çektiği için motora şarj dinamasuna ek yük biniyor dicektim :) saçma geldi sonra
bende başta klima ısıtma yapıyor olabilir diye düşünmüştüm. kaputu açıp baktım klima devrede değil. ozaman bir reistans falan var heralde dedim servise sordum oda değil. serkan arkadaşın dediği gibi denedim sıcaklık ayar düğmesini biraz soğuk kısma çevirince tekrar normale dönüyor. bencede her ne yapıyorsa çok başarılı buğulanma gibi sorunlar oluşmuyor. ama bunu nasıl yaptığını ne gibi cihazlar valfler artık neyse kullandığını merak ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #25 : Mart 01, 2012, 11:20:34 »
Sonucunu merakla bekliyorum derken, servis ne açıklama yapacak diye merak etmiştim, dönüp dolaşıp yine EGR'de kalıyoruz galiba?

EGR nasıl su tarafından soğutuluyorsa, ilk çalıştırmalarda da EGR suyu ısıtarak erkenden kaloriferimizin ısınmasına yardımcı olurken aynı zamanda dizel motorunda ısınmasına yardımcı olmaktadır. Sistem motor ısınana kadar sürekli devrede kalmaz, hareket haline geçtiğimizde devir yükseldiğinden devre dışı kalır, durduğumuzda rölanti devrinde tekrar devreye girer, bu motor ısınana kadar bu şekilde devam eder.

Araçların klimalarında 4 yönlü vana kullanılmadığından kışın ısıtma yapamazlar, zaten normalde motor suyu fazladan ısındığından ve bu fazlalığı biz kalorifer sisteminde kullanabileceğimizden dolayı klima ile ısınmak daha pahalıya gelir. Yakın gelecekte tam elektrikli araçlarda bile klima ile ısınma sağlanmayacak elektrik motorlarının soğutma suları ile kaloriferlerimiz çalışacak ancak elektrik motoru tam ısınana kadar da ön yardımcı sistem olarak yine elektrikli ısıtıcılar devreye girecek, bu elektrikli ısıtıcılar aynı ütülerin içindeki gibi tam izolasyonlu döküm taşla kaplı, radyatör şeklinde modellerdir, bazı ülkelerde satılmaktadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #26 : Mart 01, 2012, 12:01:57 »
benzer konu olacağından burada belirtmek isterim; soğuk ülkelere satılan modellerde extra ısıtıcı ünite de bulunuyor. opsiyonel donanım mı standart mı tam bilmiyorum. nasıl bir ünitedir ve ücreti nedir öğrenmeye çalışacağım.
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #27 : Mart 01, 2012, 13:03:00 »
Sonucunu merakla bekliyorum derken, servis ne açıklama yapacak diye merak etmiştim, dönüp dolaşıp yine EGR'de kalıyoruz galiba?

EGR nasıl su tarafından soğutuluyorsa, ilk çalıştırmalarda da EGR suyu ısıtarak erkenden kaloriferimizin ısınmasına yardımcı olurken aynı zamanda dizel motorunda ısınmasına yardımcı olmaktadır. Sistem motor ısınana kadar sürekli devrede kalmaz, hareket haline geçtiğimizde devir yükseldiğinden devre dışı kalır, durduğumuzda rölanti devrinde tekrar devreye girer, bu motor ısınana kadar bu şekilde devam eder.

Araçların klimalarında 4 yönlü vana kullanılmadığından kışın ısıtma yapamazlar, zaten normalde motor suyu fazladan ısındığından ve bu fazlalığı biz kalorifer sisteminde kullanabileceğimizden dolayı klima ile ısınmak daha pahalıya gelir. Yakın gelecekte tam elektrikli araçlarda bile klima ile ısınma sağlanmayacak elektrik motorlarının soğutma suları ile kaloriferlerimiz çalışacak ancak elektrik motoru tam ısınana kadar da ön yardımcı sistem olarak yine elektrikli ısıtıcılar devreye girecek, bu elektrikli ısıtıcılar aynı ütülerin içindeki gibi tam izolasyonlu döküm taşla kaplı, radyatör şeklinde modellerdir, bazı ülkelerde satılmaktadır.

tekin bey egr valfinin motor sogukken  açılması pek istenilen bir durum degildir  nedeni egr sistemi eksoz gazlarını geri emme mabifolduna göndererek yanmayı kötüleştirir , oysaki ısınma aşamasında daha fazla oxijene ve daha verimli yanmaya ihtiyaç vardır ..egr valfi motor tam sıcakken vede düşük ve prta yük durumlarında faal olarak çalışır
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #28 : Mart 01, 2012, 13:09:14 »
tekin bey egr valfinin motor sogukken  açılması pek istenilen bir durum degildir  nedeni egr sistemi eksoz gazlarını geri emme mabifolduna göndererek yanmayı kötüleştirir , oysaki ısınma aşamasında daha fazla oxijene ve daha verimli yanmaya ihtiyaç vardır ..egr valfi motor tam sıcakken vede düşük ve prta yük durumlarında faal olarak çalışır

Yusuf bey, ilk çalıştırmalarda daha fazla oksijen fakir karışım yaratmazmı?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #29 : Mart 01, 2012, 13:19:10 »
Yusuf bey, ilk çalıştırmalarda daha fazla oksijen fakir karışım yaratmazmı?
motora giren havaya göre yakıt gönderilgi için olmaz
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #30 : Mart 01, 2012, 13:28:03 »
motora giren havaya göre yakıt gönderilgi için olmaz

Bu cümleniz çok genel oldu gibi, giren hava miktarından ziyade, havanın sıcaklığına göre ve yanma sonunda çıkan sıcaklığa göre yakıt beslemesi yapılmazmı?

İlk çalıştırmada yanmamış sıcak gazlarıda tekrar kullanmanın ne sakıncaları olabilir? ki benzinli araçlarda EGR lerde valf dahi yoktur, sürekli sıcak gazlar kullanılır.

İlk çalıştırmada EGR sistemi gazı aktarmıyorsa neden ısınır?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #31 : Mart 01, 2012, 13:31:02 »
şimdiki motorlar karmaşık, fazla kafa yormayın bu tür şeylere
arabanızın motorları bir çoğumuzdan akıllı şu sıralar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #32 : Mart 01, 2012, 13:52:07 »
benzer konu olacağından burada belirtmek isterim; soğuk ülkelere satılan modellerde extra ısıtıcı ünite de bulunuyor. opsiyonel donanım mı standart mı tam bilmiyorum. nasıl bir ünitedir ve ücreti nedir öğrenmeye çalışacağım.
webasto tam aradığın ünite. mercedeslerde çokça gördüğüm bir cihaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #33 : Mart 01, 2012, 13:58:14 »
Sonucunu merakla bekliyorum derken, servis ne açıklama yapacak diye merak etmiştim, dönüp dolaşıp yine EGR'de kalıyoruz galiba?

EGR nasıl su tarafından soğutuluyorsa, ilk çalıştırmalarda da EGR suyu ısıtarak erkenden kaloriferimizin ısınmasına yardımcı olurken aynı zamanda dizel motorunda ısınmasına yardımcı olmaktadır. Sistem motor ısınana kadar sürekli devrede kalmaz, hareket haline geçtiğimizde devir yükseldiğinden devre dışı kalır, durduğumuzda rölanti devrinde tekrar devreye girer, bu motor ısınana kadar bu şekilde devam eder.

Araçların klimalarında 4 yönlü vana kullanılmadığından kışın ısıtma yapamazlar, zaten normalde motor suyu fazladan ısındığından ve bu fazlalığı biz kalorifer sisteminde kullanabileceğimizden dolayı klima ile ısınmak daha pahalıya gelir. Yakın gelecekte tam elektrikli araçlarda bile klima ile ısınma sağlanmayacak elektrik motorlarının soğutma suları ile kaloriferlerimiz çalışacak ancak elektrik motoru tam ısınana kadar da ön yardımcı sistem olarak yine elektrikli ısıtıcılar devreye girecek, bu elektrikli ısıtıcılar aynı ütülerin içindeki gibi tam izolasyonlu döküm taşla kaplı, radyatör şeklinde modellerdir, bazı ülkelerde satılmaktadır.
tekin bey egr ile alakası olmadığını servis personeli ısrarla söyledi bende birşey diyemedim. ecudan gelen sinyal ile ısıtmaya yardımcı olmak için devir yükselebilir dedi. diğer bir servis ise başka araçla deneme yaptıklarını böyle bir sorunla karşılaşmadıklarını söylediler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #34 : Mart 01, 2012, 14:08:07 »
Bu cümleniz çok genel oldu gibi, giren hava miktarından ziyade, havanın sıcaklığına göre ve yanma sonunda çıkan sıcaklığa göre yakıt beslemesi yapılmazmı?

İlk çalıştırmada yanmamış sıcak gazlarıda tekrar kullanmanın ne sakıncaları olabilir? ki benzinli araçlarda EGR lerde valf dahi yoktur, sürekli sıcak gazlar kullanılır.

İlk çalıştırmada EGR sistemi gazı aktarmıyorsa neden ısınır?
giren hava miktarı ile birlikte hava akışmetre  hava sıcaklıgını da ölçer .,yanma sonunda çıkan sıcaklıkla ilgili sadece katalizörün çalışma performansı kontrol edilir

ilk çaluışmada olsun yada güç istenilen durumlarda olsun herzamn gdaha fazla oksijene ihtiyaç vardır . zaten araçlara bunun için turbo yada diger aşırı beslemeler takılır .oksijen gereken bi durumda motora geri eksoz gazı gönderilirse hem sıcak hava hemde gereksiz karbondioksit göndermiş olursunuz .. bu arada hangi benzinli motorda egr valf olmadan direk çalışıyor ,paylaşırsanız sevinirim ,bana hiç denk gelmedide
 egr valfi kapalı olsada egr borusuna ve gövdesine eksoz gazı girer ve ilk çalışmada kısa bir süre geçiş olur bundan dolayı ısınacaktır
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #35 : Mart 01, 2012, 16:50:15 »
giren hava miktarı ile birlikte hava akışmetre  hava sıcaklıgını da ölçer .,yanma sonunda çıkan sıcaklıkla ilgili sadece katalizörün çalışma performansı kontrol edilir

ilk çaluışmada olsun yada güç istenilen durumlarda olsun herzamn gdaha fazla oksijene ihtiyaç vardır . zaten araçlara bunun için turbo yada diger aşırı beslemeler takılır .oksijen gereken bir durumda motora geri eksoz gazı gönderilirse hem sıcak hava hemde gereksiz karbondioksit göndermiş olursunuz .. bu arada hangi benzinli motorda egr valf olmadan direk çalışıyor ,paylaşırsanız sevinirim ,bana hiç denk gelmedide
 egr valfi kapalı olsada egr borusuna ve gövdesine eksoz gazı girer ve ilk çalışmada kısa bir süre geçiş olur bundan dolayı ısınacaktır

Yusuf bey, Suzuki Swift benzinli motorlarda incelerseniz göreceksiniz, egzost manifoldundan çıkıp motor bloğuna entegre olan yan kanal vasıtasıyla emme manifolduna giriş vardır, hatta üzerinde 1cm çapında tapa bulunur. Yukarda bahsettikten sonra bize yakın olan yetkili servisimize gidip, plastik manifoldlu olanları inceledim, arkadaşımın Coronası var, döküm manifoldlu, onuda inceledim, 98, 2000 model olan 2 farklı kasayıda sanayimizde bulup inceledim, hiç birinde EGR bağlantısı yoktu. Daha çok fakir karışımla çalışan motorlara uygulanan bir sistem olabilir.

Bu anlattıklarımı yapmadan 7C de park ettiğim D-4D aracımı çalıştırdım, kaloriferim açık pozisyonda, plastik kapağı kaldırdım ve 1dk sonra EGR nin devreye girdiğini hem artan rölantiden anlıyorsunuz hemde gittikçe ısınmasından, sonunda elle tutulamaz hale geliyor, bunlar fiziki yaşananlar, ama içerde neler gerçekleşiyor tam olarak bilemem, sadece jikle gibi rölantiyle, ilk dakikalarda bu kadar sıcak kalorifer elde etmek zordur, özellikle 950d/d larda.

Dizel araçlar fakir karışımla çalışan sistemlerdir, EGR uygulanması normaldir, fakir karışımla çalışan motorların iç hararetleri fazla olur ve bunu EGR ile düşürmek bir çok açıdan faydalı olur. Diğer taraftan aynı sistemi motoru daha çabuk ısıtmak için kullanabilirsiniz, ilk çalıştırmada dışarı atılan gazlar içinde CO2 olsada yanmamış diesel partikülleride vardır bunlar sıcakla beraber tekrar kullanımı daha faydalı olmaz mı? Zaten çıkan gazların tamamı emmeye yönlendirilmiyor çok az bir miktarı kullanılmaktadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #36 : Mart 02, 2012, 10:18:23 »
Yusuf bey, Suzuki Swift benzinli motorlarda incelerseniz göreceksiniz, egzost manifoldundan çıkıp motor bloğuna entegre olan yan kanal vasıtasıyla emme manifolduna giriş vardır, hatta üzerinde 1cm çapında tapa bulunur. Yukarda bahsettikten sonra bize yakın olan yetkili servisimize gidip, plastik manifoldlu olanları inceledim, arkadaşımın Coronası var, döküm manifoldlu, onuda inceledim, 98, 2000 model olan 2 farklı kasayıda sanayimizde bulup inceledim, hiç birinde EGR bağlantısı yoktu. Daha çok fakir karışımla çalışan motorlara uygulanan bir sistem olabilir.

Bu anlattıklarımı yapmadan 7C de park ettiğim D-4D aracımı çalıştırdım, kaloriferim açık pozisyonda, plastik kapağı kaldırdım ve 1dk sonra EGR nin devreye girdiğini hem artan rölantiden anlıyorsunuz hemde gittikçe ısınmasından, sonunda elle tutulamaz hale geliyor, bunlar fiziki yaşananlar, ama içerde neler gerçekleşiyor tam olarak bilemem, sadece jikle gibi rölantiyle, ilk dakikalarda bu kadar sıcak kalorifer elde etmek zordur, özellikle 950d/d larda.

Dizel araçlar fakir karışımla çalışan sistemlerdir, EGR uygulanması normaldir, fakir karışımla çalışan motorların iç hararetleri fazla olur ve bunu EGR ile düşürmek bir çok açıdan faydalı olur. Diğer taraftan aynı sistemi motoru daha çabuk ısıtmak için kullanabilirsiniz, ilk çalıştırmada dışarı atılan gazlar içinde CO2 olsada yanmamış diesel partikülleride vardır bunlar sıcakla beraber tekrar kullanımı daha faydalı olmaz mı? Zaten çıkan gazların tamamı emmeye yönlendirilmiyor çok az bir miktarı kullanılmaktadır.

tekin bey suzuki swiftı katologundan inceledim ,eksoz manifoltundan çıkan bir hat silindir kapagına baglanıyor ,fakat ohat silindir kapagının başka yerinden çıkıp egr valfine baglanıyor ,valften sonrada  emme manifolduna gidiyor normal olarak  . siz dikkatli incelememişsiniz heralde hiç bir araçta egr sistemi direk çalışmaz

egr borusu sökük olan bir aracı çalıştırdıgımızda 10-15 saniye valf açık çalışıyor daha sonra kapanıyor .ama ısındıgı vakit illaki motor suyuna sıcaklık verecektir  ama egr sistemi  motoru yada sogutma suyunu ısıtmak için yapılmış bir sistem degil .

 yanmamış partiküllerden bahsetmişsiniz , bu partiküller soguk motora geri verdilgi zaman (özellikle vw lerin dizellerinde çok olur bu olay) emme manfoltunda ve egr sisteminin içinde kurum yapar bu kurum zamanla bu kanalları tıkar .artık yeni nesil araçlarda katalizöre ek olarak partikül filitreleri kullanılmakta   
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • tabiki toyota
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #37 : Mart 03, 2012, 00:53:42 »
beyler arabada ön ısıtma sistemi var. motor ısınmadan kaloriferi açtığınızda ısıtıcı bir sistem devreye giriyor. sanırım rezistans. o yüzden motordan çekilen akım fazla olduğundan rölanti motor karşılasın diye yükseliyor
herkese uyan bir toyota modeli vardır.
diğer markalar alternatiftir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #38 : Mart 03, 2012, 09:34:59 »
beyler arabada ön ısıtma sistemi var. motor ısınmadan kaloriferi açtığınızda ısıtıcı bir sistem devreye giriyor. sanırım rezistans. o yüzden motordan çekilen akım fazla olduğundan rölanti motor karşılasın diye yükseliyor

İlk başlarda bunu bende çok düşündüm, böyle bir parçanın motor etrafında olmadığı belli, yani suyu ısıtmıyor, eğer varsa, 1.4 D/4D aracın içinde havalandırma fan kutusu içinde olabilir ki içini bilen/gören arkadaşlar tarif ederse daha iyi olur.

Diğer taraftan elbette EGR kalorifer için hazırlanmış bir sistem değildir, kalorifere yardımcı olması o sistemin yan getirisi olma ihtimali çok fazla görünmektedir ve ilk çalıştırmalardan 1dk sonra, kalorifer açıksa, tam performans ısınmaktadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: havalandırma sıcak konumunda devreye giren sistem
« Yanıtla #39 : Mart 03, 2012, 11:26:31 »
beyler arabada ön ısıtma sistemi var. motor ısınmadan kaloriferi açtığınızda ısıtıcı bir sistem devreye giriyor. sanırım rezistans. o yüzden motordan çekilen akım fazla olduğundan rölanti motor karşılasın diye yükseliyor
bende aynı fikirdeyim ama emin değilim. servis reistans falan yok diyor. sadece havalandırmada kalorifer radyatörü varmış. ayrıca klima radyatörüde tabiki