Toplam Oy Verenler: 79
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yakınınız yanlış yapmış, kesinlikle Avensis, bir kere Japon, daha problemsiz bir araç. C5 in donanımı daha fazla olabilir ama o bir fransız ben olsam fransız malını hiç düşünmem bile ve 5 kuruşta para vermem fransızlara. Bedavaya verseler bile almam, aslında alırım sonrada cayır cayır yakarım o arabayı. Maalesef Fransaya fransız kalanlar var hala.
milliyetçi açıdan bakıldığında Fransız olan hiç birşeyi kullanmamak kullandırtmamak gerek o yüzden Citroen tabiki yanlış bir seçim.. Fransız olan herşeye hayır.
Milliyetçilik yapalım diye zaman zaman damarımıza basan ülkelerin mallarını boykot etme teşebbüsü ülkemizde sık rastlanan bir durum. Ama daha sonra hafızalar ve öfke zayıflayınca eski düzene tekrar dönüş yapmamız da sık görülmekte. En yakın hatırladığım İtalyan mallarını protesto etmemiz olmuştu. Ancak boykot, işin kolaya kaçılmasından öte birşey değil. Zira, cari açığı oldukça büyük olan, diğer bir değişle hammadde, ara mal, bilgi-teknolojisi gibi birçok ticari unsuru yurt dışından temin eden ithalatçı bir ülkeyiz. Kaldı ki, ülkemizin ekonomik dinamiklerinin devamı açısından boykot gibi bir lüksümüz de yok. Son kullanıcı olarak bir fransız otomobili kullanmayı boykot edebilirsiniz, ancak diğer taraftan kozmetikten tutun da temizlik malzemesine, ilaç sektöründen tutun da elektroniğe kadar haberimiz bile olmadan faydalandığımız ürünleri de mi boykot edeceğiz..?Peki ne yapacağız? Tüketim ülkesi olmaktan vazgeçip üretim ülkesi olmaya, dış konjoktürün boyunduruğundan kurtulmaya çalışacağız. Uzun vadede olacaksa bile, boykot etmeye niyetlendiğiniz milletlere ancak böyle adam akıllı cevap verebiliriz. Boykot etmek çare değildir gerekli de değildir.
Senin bir şekilde C5 in olacaktı da sırf Fransız malı diye onu cayır cayır yakacaktın! Öyle bir insanla karşılaşanınız varmı? Çok iddialı bir söz ama uygulamaya dökmek imkansız.Boykot etmek gerekli buna katılıyorum. Ama insanın menfaatine oldumu ne Fransız dinliyor ne de boykot.İnsanımız boykota bu kadar önem verseydi Renault da bu kadar satmazdı.Ben ikisinden birisini tercih edecek olsam; Avensis biraz daha önde olurdu. Daha bilindik bir marka, daha sağlam, bence daha karizmatik, ikinci eli daha güçlü.C5 ise daha donanımlı.Ama bu sınıf bir araç alacak olsam VW 1.6 TDI Passat alırdım.Passat olmazsa C5 i eleyip, Mondeo dizel 1.6 veya 2.0 seçeneklerini alırdım.
bende fransızları sevmem hatta citroen ile kaza bile yaptım sırf arabanın dandik yol tutuşu yüzünden ama donanım olarak c5 derim he diğer türlü toyata ama c5 yerine başka arabamı bulamamış ? demek geliyor içimden...
hemen şunu ekleyeyimki; bu arkadaşımın c5 alma sebeplerinden biride şuydu. adam diyorki benzinli arabaya binmem. illaki dizel olacak. avensis'in dizel olanları hem 2000 motor hemde fiyatları 85.000 lira civarı. aldığı araba 1.6 dizel vede full. fiyatı ise 67.000 lira. fransa işina gelince bende boykotların uzun süremediğini ve pek etkili olmadığını düşünüyorum. maddiyat oldumu işler biraz değişiyor. ama vatandaşın bu kadar duyarlı olması gerçekten gurur verici.
c5 in 1.6 dizeli arabayı çekmiyormuş ,daha yeni bir arkadaşım aldı bu yüzden 3 aylık aracını satışa çıkardı ,d sınıfı bir aracın motoru en az 2,0 motor olması gerekir,benim anlamdığım olay bir araca 70 milyar civarı para verirken acımıyorsunuz ama motor hacminden dolayı yılda 1milyar fazla vergi vermek zorunuza gidiyor , yeni çıkan 2.0 motorların yakıt tüketimide nerdeyse 1.6 lara yakın ,üstelik muhteşem güçleride yanınıza kar kalıyor .passatların bile 1.6 dizelleri çekmiyormuş , alanlar hep pişman olmuş.