Gönderen Konu: Otomatik jikle ayarı  (Okunma sayısı 22624 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #20 : Nisan 25, 2012, 20:01:13 »
Müjdat abi ama arıza var diyorlar jikle de soğukken devreye geç giriyor  :(
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #20 : Nisan 25, 2012, 20:01:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #21 : Nisan 26, 2012, 11:31:29 »
Benim aracım Skoda Favorit ve yakıt besleme sistemi karbüratör. Jikle sistemi de otomatik ve kademelidir.
Sağlıklı çalışan sistemde soğukta marş basıldığında 2000d/d' de çalışır ve kısa sürede (yaklaşık 15-20 saniye) 1500d/d' ye düşer; biraz daha ısındığında (gene yaklaşık 30 saniye-1 dakika) 1100d/d' ye iner, gene yaklaşık 1 dakika sonra da normal rölanti ayarına iner. Kademeleri bu şekilde çalışır. Hiç incelemedim ancak Toyota' daki jikle de bu şekilde olsa gerek. Yalnız jikle ayarı yaptırmaya niyetlenirseniz, işin uzmanı olduğuna inanmadığınız birisine kesinlikle kurcalatmayın. Benim aracın karbüratörünü temizlerken jiklesini söken bir usta yüzünden 2 sene boyunca soğuktaki marşlarda araç 1 dakika kadar potlayarak çalıştı. Nihayetinde sıkıntıyı bulup sorunu çözdüm. Eğer ki servis manuelini bulup ayarlarını oradaki değerlere göre yaptırabilirseniz, sorun kalmayacağını düşünüyorum.

Bir de "soukta marşa basmadan önce gazı pompalıyorum" şeklinde bir ifadeniz var. Gazı pompalamanıza hiç gerek yok. Soğukta ve mümkünse sessiz bir ortamda gaza yarım ve yavaşça bastığınızda jiklenin tak sesiyle birlikte devreye girdiğini duyacaksınız. Bu işlemi yapmakla birlikte jikle kelebeği denilen kelebeği kapatarak motorun az hava-çok yakıt (zengin karışım) ile çalışmasını sağlarsınız; tabii gaza da bastığınız için gerekli miktardaki yakıtı da motora sevk etmiş olursunuz. Eğer gazı pompalarsanız gereksiz yere yakıt sevki nedeniyle zaten az hava alarak çalışacak olan motoru fazla fazla yakıtla boğmuş olursunuz.

Kusura bakmayın uzun yazdım zira jikle meselesinden zamanında çok çekmiştim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #22 : Nisan 27, 2012, 11:18:31 »

1.3 XL Karbüratörlü


21192-11680 parça numaralı jikle diyaframınızı kontrol ettirmenizde fayda var.

Edit: Parça numarası

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #23 : Nisan 28, 2012, 21:58:03 »
Benim aracım Skoda Favorit ve yakıt besleme sistemi karbüratör. Jikle sistemi de otomatik ve kademelidir.
Sağlıklı çalışan sistemde soğukta marş basıldığında 2000d/d' de çalışır ve kısa sürede (yaklaşık 15-20 saniye) 1500d/d' ye düşer; biraz daha ısındığında (gene yaklaşık 30 saniye-1 dakika) 1100d/d' ye iner, gene yaklaşık 1 dakika sonra da normal rölanti ayarına iner. Kademeleri bu şekilde çalışır. Hiç incelemedim ancak Toyota' daki jikle de bu şekilde olsa gerek. Yalnız jikle ayarı yaptırmaya niyetlenirseniz, işin uzmanı olduğuna inanmadığınız birisine kesinlikle kurcalatmayın. Benim aracın karbüratörünü temizlerken jiklesini söken bir usta yüzünden 2 sene boyunca soğuktaki marşlarda araç 1 dakika kadar potlayarak çalıştı. Nihayetinde sıkıntıyı bulup sorunu çözdüm. Eğer ki servis manuelini bulup ayarlarını oradaki değerlere göre yaptırabilirseniz, sorun kalmayacağını düşünüyorum.

Bir de "soukta marşa basmadan önce gazı pompalıyorum" şeklinde bir ifadeniz var. Gazı pompalamanıza hiç gerek yok. Soğukta ve mümkünse sessiz bir ortamda gaza yarım ve yavaşça bastığınızda jiklenin tak sesiyle birlikte devreye girdiğini duyacaksınız. Bu işlemi yapmakla birlikte jikle kelebeği denilen kelebeği kapatarak motorun az hava-çok yakıt (zengin karışım) ile çalışmasını sağlarsınız; tabii gaza da bastığınız için gerekli miktardaki yakıtı da motora sevk etmiş olursunuz. Eğer gazı pompalarsanız gereksiz yere yakıt sevki nedeniyle zaten az hava alarak çalışacak olan motoru fazla fazla yakıtla boğmuş olursunuz.

Kusura bakmayın uzun yazdım zira jikle meselesinden zamanında çok çekmiştim.


Valla bizim jikle sistemi (benim şahsen) şöyle :

İlk çalıştırdığımda direk 2000/d geliyor ta ki motor ısınana kadar bu standart devam ediyor. Motor ısınınca normal rolantiye geçiyor. Motor 15 dk stop halinde kalsın tekrar çalışıyor jikle ısınınca tekrar rolantiye düşüyor. Sıcak havada bile jikle sistemi çalışıyor.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #24 : Nisan 29, 2012, 12:32:16 »

Valla bizim jikle sistemi (benim şahsen) şöyle :

İlk çalıştırdığımda direk 2000/d geliyor ta ki motor ısınana kadar bu standart devam ediyor. Motor ısınınca normal rolantiye geçiyor. Motor 15 dk stop halinde kalsın tekrar çalışıyor jikle ısınınca tekrar rolantiye düşüyor. Sıcak havada bile jikle sistemi çalışıyor.

Hava sıcak da dur bakalım Corollanın motoru sıcak mı? ;) Mersin'de bile sabahları aracımın rölantisi yüksek olur. Bu gayet normaldir. Bir de hava filtrene bir baktır. Hava filtresi çok pis olmuşsa diyaframı iyi yapamıyor olabilir.... ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #25 : Nisan 29, 2012, 13:51:00 »
Hava sıcak da dur bakalım Corollanın motoru sıcak mı? ;) Mersin'de bile sabahları aracımın rölantisi yüksek olur. Bu gayet normaldir. Bir de hava filtrene bir baktır. Hava filtresi çok pis olmuşsa diyaframı iyi yapamıyor olabilir.... ;)

Hava filtresi yeni ona çok dikkat ederim. Ama hava filtresini sıkıştıran tırnak kırılmış bizim arabada ondan yapıyor olabilir mi ?
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1994 xli extra japan
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #26 : Nisan 29, 2012, 15:41:31 »
benim araçda 1500 devirde başliyor ilk calıştırma sonra ısındıkca 900 deviredüşüyor bir ustaya baktır bence
Gidene yol vermek saygımızdandır Gitmeyenden yol istemekde acil işimiz olduğundandır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #27 : Nisan 29, 2012, 15:59:52 »

Valla bizim jikle sistemi (benim şahsen) şöyle :

İlk çalıştırdığımda direk 2000/d geliyor ta ki motor ısınana kadar bu standart devam ediyor. Motor ısınınca normal rolantiye geçiyor. Motor 15 dk stop halinde kalsın tekrar çalışıyor jikle ısınınca tekrar rolantiye düşüyor. Sıcak havada bile jikle sistemi çalışıyor.

Ben yaşadığım jikle sorununu Onno Usta' ya sormuştum. "Motor tam olarak ısınmadan önce jikle tamamen devreden çıkmalıdır" gibi bir ifadesi vardı. Sanırım bu tanımlama Corolla için de geçerlidir. İşi iyi bilen bir ustaya en azından danışmanızı tavsiye ederim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #28 : Mayıs 04, 2012, 06:46:53 »
 iki kere sanayi ye gittik bir kerede servise gittik sorun falan yok ayarlarını yaptık dediler bulamadılar, her ustaya da güvenemiyorsun her defasın da para vermekten bıktık artık bıraktık daha uğraşmiyoruz,
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #29 : Mayıs 04, 2012, 11:06:19 »
Bana da hep "ayarladık" deyip durdular. Jikle kelebeği açıklık ayarı, jiklede yani zengin karışımdaki hava/yakıt ayarı, ...vb. bir çok ayar var bu ayarlardan haberdâr değiller maalesef. "Ayarladık" dedikleri -eğer düzenek bu şekildeyse- hep zembereğin gerginlik ayarıdır ki onu ben de yapabiliyorum.
Aracın servis manuelinde jikle ayarları bölümünde bu ayarlar mutlaka vardır. Bir şekilde temin edip orada anlatılan dğerlere göre ayarlatırsanız sıkıntı kalmayacaktır kanatimce.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #30 : Mayıs 04, 2012, 17:12:56 »
 98 model XE vardı bende benzer bir problem yaşamıştım ilk çalıştırmada nerede ise 2000 devire yükseliyordu usta bunun ayarının yapılamayacağını hava şartlarına göre kendini ayarladığını söylemişti. Ben de ilk otuz saniye kadar böyle yüksek devirde çalışmasına izin veriyordum ardından gaza basıp bırakınca jikle otomatikman devre dışı oluyordu. Zaten havalar ısınınca normale dönmüştü.   Bence bunun muhakkak bir tamiri, ayarı vardır ama bundan anlayan usta bulunur mu o mechul.
2003 Laguna

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #31 : Mayıs 04, 2012, 21:23:49 »
98 model XE vardı bende benzer bir problem yaşamıştım ilk çalıştırmada nerede ise 2000 devire yükseliyordu usta bunun ayarının yapılamayacağını hava şartlarına göre kendini ayarladığını söylemişti. Ben de ilk otuz saniye kadar böyle yüksek devirde çalışmasına izin veriyordum ardından gaza basıp bırakınca jikle otomatikman devre dışı oluyordu. Zaten havalar ısınınca normale dönmüştü.   Bence bunun muhakkak bir tamiri, ayarı vardır ama bundan anlayan usta bulunur mu o mechul.

Bu arada şunu söylemek isterim. Ben jikleyi iptal etmek için gaza basınca normal rolantiye düşmüyor. Aksine sanki daha çok gaz veriyor. Bunu neden yapmıyor anlamış değilim. Normal de çalıştırınca gaz verirsen rolanti de çalışır derler ama bende o yok işte  :huh:
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #32 : Mayıs 08, 2012, 17:14:59 »
Gaza basıp bırakınca jikle devre dışı kalır ama motor hemen normal devrine de düşmez. Mesela rolanti 9 bin ise jikle devre dışı bile olsa motor soğukken 10-11 binde seyreder. Eğer aracınızdaki durum böyle ise normaldir.
2003 Laguna

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #33 : Mayıs 09, 2012, 08:50:56 »
Gaza basıp bırakınca jikle devre dışı kalır ama motor hemen normal devrine de düşmez. Mesela rolanti 9 bin ise jikle devre dışı bile olsa motor soğukken 10-11 binde seyreder. Eğer aracınızdaki durum böyle ise normaldir.

Benim jikle 2000 d/d çalışıyor standart ne aşağı ne yukarı bu da oldukça yakıt masrafı bence. Motor ısınınca rolanti de kalıyor hersey motor ısınana kadar yani.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #34 : Mayıs 09, 2012, 09:34:37 »
Emre senin otomatik jigle mi bozuk acaba ?  motoru çalıştırmadan gazı sonuna kadar 2 kere pompala ve bırak eğer jigle düzgün çalışlıyorsa devreden çıkar. eğer devre dışı ise devreye girer bu şekilde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #35 : Mayıs 09, 2012, 10:42:39 »
Emre senin otomatik jigle mi bozuk acaba ?  motoru çalıştırmadan gazı sonuna kadar 2 kere pompala ve bırak eğer jigle düzgün çalışlıyorsa devreden çıkar. eğer devre dışı ise devreye girer bu şekilde
Bu şekilde yaparsanız gereksiz yere motora yakıt sevk edip motorun boğulmasına neden oluyorsunuz. Maalesef otomatik jiklelerde çok yapılan bir hata.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #36 : Mayıs 09, 2012, 14:01:05 »
Mesut abi ne yaparsam yapayım jikle devreden çıkmıyor. Hep 2000 d/d calısıyor.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #37 : Mayıs 09, 2012, 14:02:39 »
Mesut abi ne yaparsam yapayım jikle devreden çıkmıyor. Hep 2000 d/d calısıyor.
Isınana kadar mı hep 2000d/d' de çalışıyor motor? Eğer öyleyse (mekanik olduğundan yola çıkarak) bir gerginlik ayarı vs. olması gerekir diye düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Re: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #38 : Mayıs 09, 2012, 15:01:13 »
Uğur bey ben böyle kullan demedim arkadaşa , yanlış anladınız sanırım. Jigle çalışıyormu diye kontrol etmek için demiştim, mekanik bir arızamı değilmi anlamak için söylemiştim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jikle ayarı
« Yanıtla #39 : Mayıs 10, 2012, 07:14:47 »
Malesef dediğini yaptım ama sonuç 0 aynı anlıyacağınız.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..