Gönderen Konu: Far otomatik yükseklik ayarı  (Okunma sayısı 8312 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Far otomatik yükseklik ayarı
« : Ocak 07, 2012, 13:02:01 »
Merhaba otomobil severler,

Günümüzde, markaların sadece üst donanımlı modellerine uyguladığı far otomatik yükseklik ayarı, artık bir ayrıcalık değil kesinlikle her araçta bulunması gereken bir ihtiyaç donanımıdır diye düşünmekteyim.

Üreticiler bugün itibariyle bu sistemi, elektronik starter'a ihtiyacı olan mercekli Xenon far sistemiyle beraber sunmaktalar, bu da maliyeti oldukça yukarılara çekmektedir. Elbette bu maliyetler üreticinin cebinden değil, kullanıcının cebinden çıktığıda bilinmelidir. Araçlardaki donanım farkları da bu nedenle, özellikle maliyetler anlamında aşağıda tutulmaya çalışıldığından oluşmaktadır.

5 kademeye sahip, kullanılan mevcut sistemde, 2. kademeye bile çok nadiren ihtiyaç duyulurken, 3. - 4. kademeler ise kesinlikle kullanılmamaktadır. Zaten, çoğu zaman ihtiyaç durumları çok kısa süreli oluştuklarından, kimse o süreler için far ayarını manuel olarak düşürmemektedir.

Benim önerim şöyledir; her model yine Halojen farlı olarak üretilsin, fakat manuel yerine otomatik far yükseklik ayarı ile desteklensin. Bu, anlık veya daha uzun süreli, hem görüş kalitemizi optimum da tutarken hemde tam istenen seviyede olacağından, yüklü veya yokuş çıkma durumlarında da karşıdakini rahatsız etmememizi sağlar.

Bunun dışında, yine de büyük modellerde mercekli Xenon uygulaması yapılabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Far otomatik yükseklik ayarı
« : Ocak 07, 2012, 13:02:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #1 : Ocak 07, 2012, 14:50:21 »
Mercekli zenon farlı sistemlerde bu özellik zaten zorunluluktur. Tabi buna ek olarak far yıkamada. Mercekli zenonun reflektörlü halojen sistemlerden çok daha kompak yapıda olması da hem tasarım serbestisi sağlar, hem de bu yan sistemlerin eklenmesi için uygun alan.
Açıkçası benim araçta viraj adaptif bizenon sistem mevcut ve dolayısı ile otomatik yükseklik ayarı ile far yıkama da sisteme dahil. Özellikle uzun yolda halojene göre artı güvenlik ve konfor sağladığını görebiliyorum. Ayrıca karanlık dağ yollarında çok faydalı oluyor ve statik farlara göre çok daha az yorucu oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #2 : Ocak 07, 2012, 15:07:36 »
Hakan bey,

Elbette mercekli Xenon'un artıları çok daha fazladır, zaten far teknolojisindeki en son noktadır.

Bu arada, donanım konusunda elbette C4 ve C5'ler oldukça bonkörler, güle güle kullanın.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2012, 15:15:28 »
Sağolun, aracım C4 ya da C5 değil. :)
Gerçekten motor bölümü o kadar dolu ki, ekstra bir şey takmak artık çok kolay değil. Bu yeni tüm araçlar için çok farklı değil artık. Eski, karbüratörlü araçları düşününce, araya bir motor daha sığar. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2012, 22:45:11 »
Hakan bey,
Elbette mercekli Xenon'un artıları çok daha fazladır, zaten far teknolojisindeki en son noktadır.
   Tekin bey Xenon teknolojisi de eskidi artık.Audi sagolsun hızına yetişemiyoruz artık :D İki seneye kalmaz Led far sistemi Audi'ler de standart olur
Otomatik far ayarı manuel sisteme göre elbette daha yararlı ama gerekli olan sistem maliyetleri yükseltiyor.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #5 : Ocak 07, 2012, 22:59:29 »
Özcan bey,

Led far teknolojisi uygulama aşaması konusunda bilgilerinizi bilemiyorum ama, diğer yandan bu teknoloji şu anda gündüz farı denen biçimiyle uygulanıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2012, 23:51:19 »
Özcan bey,
Led far teknolojisi uygulama aşaması konusunda bilgilerinizi bilemiyorum ama, diğer yandan bu teknoloji şu anda gündüz farı denen biçimiyle uygulanıyor.
   Tekin bey bildiğiniz far sisteminden bahsediyorum.Gündüz LED farı sisteminden değil.Audi ilk olarak A8 ve sonrasında A7 modelinde kullandığı LED Far sistemini şu anda A6 modelinde de kullanmaya başladı.Audi'nin buluşu olan bu teknolojiyi kısaca özetlemek gerekirse eğer;
- LED teknolojisinde kısa far,uzun far,gündüz aydınlatma farları,sinyal farı ve statik dönüş aydınlatması ile tüm hava koşulları farları ve otoyol farı fonksiyonu ile birliktedir;otomatik yanma ve kapanma için uzun far asistanı,kötü görüş koşulları (sis,yağmur veya kar yağması) olduğunda sürücünün gözüne ışık yansımasının azalması için tüm hava koşulları aydınlatması fonksiyonu ile yaklaşık 110km/h'lik bir hızdan itibaren aydınlatma mesafesinin otomatik olarak artırıldığı ilave otoyol aydınlatması dahildir.LED teknolojisi gün ışığına benzer yol aydınlatması sağladığı için,enerji gereksinimi asgari düzeydedir.
- LED uzun far asistanı sistem sınırları dahilinde otomatik olarak trafikte karşıdan gelenlerin farlarını,trafikteki diğer araçların arka farlarını ve yerleşim bölgelerini algılar.Uzun far otomatik olarak açılır veya kapanır...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #7 : Ocak 08, 2012, 00:08:05 »
Özcan bey,

Bu sistem inşallah istendiği gibi başarıya ulaşırda bir an evvel tüm modellerde uygulanır, zira bildiğiniz gibi mercekli xenonda dahi hala bütün markalar başarıya ulaşmış değil.

Led teknolojisinin en büyük artısı elbette elektrik tüketiminin asgari düzeyde olması, gelecek otomobillerinde kullanılma şansını artırıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #8 : Ocak 08, 2012, 00:15:18 »
   Hazır konu far ve Audi'den bahsetmişken Audi'nin yeni far sisteminden bir kaç satır yazayım.
Yeni far sistemi üç sistemden oluşuyor.Bunlar Dinamik viraj farı,Statik dönüş farı ve Hassas far aydınlatma.
DİNAMİK VİRAJ FARI: Dinamik viraj farı,direksiyon hareketinde yolun gidişatını çıkarır ve yaklaşık 10km/h'dan 110km/h'a kadar olan bir hız aralığında hareketli Xenon farlar ile virajları değişken olarak aydınlatır.
STATİK DÖNÜŞ FARI: Statik dönüş farı, uzun süre sinyal verildiğinde otomatik olarak açılır ve yeni sürüş yönünü aydınlatır.Statik dönüş aydınlatması dönüş manevrası süresince yanar ve sonra yavaş yavaş söner. Şehiriçi ışığı, otoyol ışığı ve kırsal karayolu ışığı adlı üç farklı far ışığı dağılım profili aracın hızına göre aktif duruma geçirilir.
HASSAR FAR AYDINLATMA: Hassa far aydınlatma mesafesi kontrolü, aydınlatma mesafesini maksimuma çıkarmak için uzun huzmeden kısa huzmeye kadar değişken aydınlatma biçimidir. Aynı zamanda karşıdan gelen sürücülerin gözlerinin kamaşmasını da önler. Dikkat çekmeyecek şekilde iç dikiz aynasına yerleştirilmiş bir kamera yoldaki diğer araçların ışıklarını belirler. Bundan sonra far huzmesinin menzili ve genişliği çevredeki koşullara göre ayarlanır. Sonuç: Yolun maksimum ölçüde aydınlatılması sayesinde daha fazla güvenlik ve yolu kullanan başka kişilerin gözlerinin en az ölçüde kamaşması.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #9 : Ocak 08, 2012, 00:24:35 »
Özcan bey,
 zira bildiğiniz gibi mercekli xenonda dahi hala bütün markalar başarıya ulaşmış değil.
   Merceklerde de fazlaca bilinmeyen şöyle bir özellik mevcut.Halojen ve Xenon mercekleri de ayrı ayrı oluyormuş.Bunu ben Passat'ta fark etmiş ama öyle hissettiğimi sanmıştım.Araçta sonradan takılan,kaliteli ve bir o kadar da pahalı bir Xenon kit vardı.Ama yetersiz bir aydınlatma vardı.Benim hissetiğim şey meğerse doğruymuş.Araçta takılı olan halojen far merceği xenon'da aynı başarıyı göstermiyordu :(
   Ayrıca orjinal xenon'lar 4.300k değerinde oluyorken,piyasada satılan bir çok 6.000k ile 12.000k arasında ışık gücüne sahipler.Zaten en ideal aydılatma önce 4.300k sonra da 6.000k elde ediliyor.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #10 : Ocak 08, 2012, 00:31:16 »
   Ayrıca orjinal xenon'lar 4.300k değerinde oluyorken,piyasada satılan bir çok 6.000k ile 12.000k arasında ışık gücüne sahipler.Zaten en ideal aydılatma önce 4.300k sonra da 6.000k elde ediliyor.

Malesef piyasa insanların ihtiyacını değil isteklerini karşılıyor, zira 6000k - 12000k mavi ışık veriyor ve bu cezbedici taraf oluyor.

Fiat serilerinde de mercekli Halogen kullanılmıştı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #11 : Ocak 08, 2012, 00:54:35 »
Malesef piyasa insanların ihtiyacını değil isteklerini karşılıyor, zira 6000k - 12000k mavi ışık veriyor ve bu cezbedici taraf oluyor.Fiat serilerinde de mercekli Halogen kullanılmıştı.
   4.300k piyasada zor bulunuyor.Zaten satan markalar da biraz pahalı olduğu için rağbet görmüyor.Şimdi nereye gitseniz 80-150 TL arası bir sürü uyduruk ürün bulabilirsiniz.Ve hepsinin ampulü de birbirine uyuyor.Ama M-Tec marka xenon'un hem kit'i hemde ampulü pahalı.Ampul fiyatı neredeyse kit fiyatına yakın (tecrübe ile sabit :) ) ve hiç markanın ampulü uymuyor.
   Bu nedenle kimse kaliteli bir ışığın derdinde değil.12000k takanlara hayret ediyorum.Mor bir ışıkla trafiğe çıkıyorlar >:(
   Fiat bazı modellerinde mercek kullandı.Doğrudur.Alfa grubunun neredeyse tamamında mercek var.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2012, 01:05:22 »
   Fiat bazı modellerinde mercek kullandı.Doğrudur.Alfa grubunun neredeyse tamamında mercek var.

Halogen kullanılan merceklerde Xenon kullanmak zannedersem şu sebeple verimsiz oldu. Polyester mercek kullanıldı ve Xenonun ısısı bunlarda deformasyona sebep oldu.

Orjinal Xenon'lu farlarda ki merceklerin cam olduğunu düşünüyorum.

Sizin düşünceniz nedir?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #13 : Ocak 08, 2012, 01:29:06 »
Halogen kullanılan merceklerde Xenon kullanmak zannedersem şu sebeple verimsiz oldu. Polyester mercek kullanıldı ve Xenonun ısısı bunlarda deformasyona sebep oldu.
Orjinal Xenon'lu farlarda ki merceklerin cam olduğunu düşünüyorum.Sizin düşünceniz nedir?
   Geçenlerde halojen merceğine tası ile baktım fakat detaylı incelemedim.Hayal meyal aklımda kaldığı kadarı ile camdı.Xenon'da ışık şiddeti çok yüksek ama sıcaklığı konusunda bir fikrim yok.Halojen ampul kadar ısı yaymıyordur diye düşünüyorum.
   Xenon gazı 23.000 voltluk yüksek gerilim ile ışık verir.Mercek oluşan bu fazla ışık gücünü indirgeme görevi görür.Ama bugüne kadar xenon gazının ısı verdiğini duymadım.Bu nedenle de halojen merceğine zarar vereceğini düşünmüyorum.Öyle olsaydı söktüğüm xenon kit 4 yılda hem merceğe hemde fara zarar vermiş olurdu.Aşağıda ki fotoğrafı xenon kiti söktüğüm gün çekmiştim.Far tasının içi ve mercek hala pırıl pırıldı.



Bu arada arabamı özledim gibi bir his doldu içime :D
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #14 : Ocak 08, 2012, 08:45:48 »
Led'in ve Bizenon'un üzerinde de, daha gelişmiş sistemler mevcut arkadaşlar. Ancak bunlar henüz üretim aşamasında değil. Komple Led teknolojisinin Bizenon ile karşılaştırmasıda ayrıyaten tartışılabilir.
Özcan'ın da söylediği gibi, fabrika çıkışı zenonlar genelde 4300k dır. Bu değer arttıkça ışığın rengi değişir ve mora yaklaşır. Ayrıca aydınlatma seviyesi düşer. Yani görmek ile görülmek gibi farklar oluşur.
Stoplarda Led kullanımının faydaları ise kanıtlanmıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #15 : Ocak 08, 2012, 11:04:34 »
Merhaba Özcan bey,

Xenon ampulün kullanıldığı mekanlarda (far), havalandırma kanallarının/aralıklarının, far içindeki havayı daha hızlı sirküle edip ısısını atabilmesi için daha başarılı tasarım yapılmıştır, diye düşünmekteyim.

Isınan bir cisim hem yakınındaki maddeyi yakarken hemde statik çekim gücü oluşturarak tozu bu alana yapıştırmaktadır.

Uzun süre Xenon ampul kulanılan reflektörlü far'da meydana gelen kararmanın da nedeni budur.

Diğer yandan, merceklerin tamamı cam ise, dikkatli bakıldığında onlarında içlerinin karardığı ve belirli sürelerle temizliklerinin yapılması gerektiğidir.

Mercek, oluşan ışık gücünü indirgemez, ışığı çok iyi odaklayabildikleri için, daha fazla görünmesi gereken yerlerin daha net görünmesini sağlamış olurlar.
O nedenle, Xenon ampulünün, reflektörlü bir farda aynı başarıya ulaşamama sebebi, reflektörün ışığı odaklama konusunda mercekten daha başarısız olmasındandır.

Yukarıdaki aracı sanırım sattınız, hayırlı olsun, ama özlenmeyecek bir araç değil elbette. Hele uzun süre hayatı paylaştıysanız bu özlem daha çok şiddetli olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #16 : Ocak 08, 2012, 12:59:12 »
Tekin bey ve Özcan bey siz hep birbirinize yazmışsınız ama bizde okuyabilirmiyiz yazdıklarınızı :( :( :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #17 : Ocak 08, 2012, 14:01:07 »
Tekin bey ve Özcan bey siz hep birbirinize yazmışsınız ama bizde okuyabilirmiyiz yazdıklarınızı :( :( :(

Merhaba Ahmet bey,

Belirtiğiniz konuya uygun çok güzel bir ata sözü aklıma geldi.

Kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla.

Konuyla ilgilenen başka kimse olmadığından Özcan bey'le fikirlerimizi paylaşmış olduk, isteyen elbette katılabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #18 : Ocak 08, 2012, 14:12:59 »
Tekin bey ve Özcan bey siz hep birbirinize yazmışsınız ama bizde okuyabilirmiyiz yazdıklarınızı :( :( :( 
   Ahmet sende geldin kare'yi tamamladık :D
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Far otomatik yükseklik ayarı
« Yanıtla #19 : Ocak 08, 2012, 14:25:05 »
Toyotada mercek kullanmaya başlıcak yeni modellerinde auris ve corollada zaten aurisin yeni fotoğraflarında mercek ve far yıkama görünüyor,Benim auriste 4300 k philips hid var gerçekten görüş açısı çok iyi ama fiyatı da çok iyi. :argh:
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D