Gönderen Konu: Toyota Corona'cılar burayaaa...  (Okunma sayısı 68094 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 265700
  • Model Yılı: '98
  • 18 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #60 : Ocak 12, 2014, 18:25:52 »
iyisine denk gelmezsen ağlatır seni kardesim, neticede yaşlı araclar.
2013 mk3 leon style, 98 Carina E 2.0 GLİ (satıldı)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #60 : Ocak 12, 2014, 18:25:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • eskisehir
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 145000
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #61 : Ocak 12, 2014, 20:50:29 »
eski bir arkadasımda vardı bi zamanlar biraz dökük olmasına rağmen sürmesi cok keyifliydi benzinden biniyorlardı birde.
.. kim bilir belki büyüğünce supra olur ! ;)

@binostaljikadam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 285
  • Model Yılı: '93
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #62 : Şubat 13, 2014, 11:44:56 »
merhabalar arkadaşlar 1993 model corona var araçta tekleme var buji yataklarını kompresörde ölçtürdüm 2 ve 3 nolu yataklar düşük çıktı fincanlardanmı yoksa pistonlardan dolayımı tekleme yapıyordu (tekleme 1 ci vitesten 2 ye attığımda normalde arabalar kompresöre oturur ve 1 veya 2 defa tekler sonrada araç akmaya başlar bende 10 defa felan tokatlama yapıyor sebebini bilen varmıdır iyi günler?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #63 : Şubat 13, 2014, 11:50:45 »
merhabalar arkadaşlar 1993 model corona var araçta tekleme var buji yataklarını kompresörde ölçtürdüm 2 ve 3 nolu yataklar düşük çıktı fincanlardanmı yoksa pistonlardan dolayımı tekleme yapıyordu (tekleme 1 ci vitesten 2 ye attığımda normalde arabalar kompresöre oturur ve 1 veya 2 defa tekler sonrada araç akmaya başlar bende 10 defa felan tokatlama yapıyor sebebini bilen varmıdır iyi günler?

Ölçümü yapın.
Sonrada buji deliginden yag ekleyin.
Yag eklediginizde kompresyon artıyor ise segman/piston.
Artmıyor ise sübaplar sorunlu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 285
  • Model Yılı: '93
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #64 : Şubat 13, 2014, 15:36:37 »
cevap için teşekkürler peki bunda buji kabloların alakası varmıdır? çünkü vites1 iken devir 2,500 3,000 arasında ayağımı gazdan çektiğimde aracın dinamosuna elektirik gelip gidiyor öyle hissediyorum buji kablolarının teklemesiyle alakası varmıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #65 : Şubat 27, 2014, 17:34:20 »
selam  Corona aşıkları. Aracımı alalı yaklaşık7 ay oldu. Arabamı seviyorum. Eski bir araç olduğu için problemleri de çok oluyor. Aracımın son zamanlarda çekişten düştüğünü düşünüyorum. Hızlanmaları 2000 motor gibi değil. Sanki 1.6 veya 1.4 motor gibi baygın baygın hızlanıyor. Bir de ne kadar basarsam basayım 120-130 u geçmiyor. Ne benzinde ne gazda. Ancak rampa inerken 140- 150 ye çıkabiliyorum. Forumda biraz araştırdım fakat net bir cevap bulamadım. Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 285
  • Model Yılı: '93
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #66 : Mart 03, 2014, 19:33:28 »
hocam bendede aynı sıkıntı vardı lpg'den kaynaklanıyor;varsa bildiğiniz sağlam bi usta ona yaptırın fazlasıyla farkeder ve hava filtresini değiştirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #67 : Mart 03, 2014, 23:35:52 »
hocam bendede aynı sıkıntı vardı lpg'den kaynaklanıyor;varsa bildiğiniz sağlam bi usta ona yaptırın fazlasıyla farkeder ve hava filtresini değiştirin.
teşekkürler Mehdi Bey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #68 : Mart 08, 2014, 00:09:11 »
Merhaba corona aşıkları. Corona veya carina araçların ufak tefek tamiratlarını yapabilmek için Servis manuelleri var. Fakat bunlar genelde Türkçe servis manueli olan varsa paylaşırsa benim gibi bir çoklarının işine yarayacaktır. Herkese iyi geceler iyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 78 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #69 : Mayıs 27, 2014, 23:21:44 »
Bugün coronamın lpg filtresini değiştirttim. Yazılım  güncellemesi yapıldı. Fakat balımdan sonra zaten çekmeyen araba iyice çekmemeye başladı. Ne yapacağımı şaşırdım. Sorun neden olabilir acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 252000
  • Model Yılı: '93
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #70 : Temmuz 06, 2014, 02:12:35 »
selam  arkadaşlar bende corona aldım otomatik,

daha öncede otomatik kullandım ama bunun gibi değil aldıktan bir hafta sonra rolanti düzensizligi basladı akabinde  vitese atınca rolanti haliyle düşüyor ama stop etme durumuna geliyor

bide normal kalkısta ( aracım atiker sıralı lpg li) sol taraftan sanki hava sızıyormus gibi gaz tepkimesine göre hızlanan ses geliyor

bi arkadasım hava hortumun cıkmıs dedi ama bulamadım çıkmıs hortum  düz sistem lpg olurda hortum atar patlamada

sıralı sistemde böyle bi durum olurmu acaba  acil yardımlarınızı bekliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 458000
  • Model Yılı: '92
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #71 : Temmuz 16, 2014, 23:41:33 »
selam  arkadaşlar bende corona aldım otomatik,

daha öncede otomatik kullandım ama bunun gibi değil aldıktan bir hafta sonra rolanti düzensizligi basladı akabinde  vitese atınca rolanti haliyle düşüyor ama stop etme durumuna geliyor

bide normal kalkısta ( aracım atiker sıralı lpg li) sol taraftan sanki hava sızıyormus gibi gaz tepkimesine göre hızlanan ses geliyor

bi arkadasım hava hortumun cıkmıs dedi ama bulamadım çıkmıs hortum  düz sistem lpg olurda hortum atar patlamada

sıralı sistemde böyle bi durum olurmu acaba  acil yardımlarınızı bekliyorum

Öncelikle sıralı sistemlerde yakıt sistemindeki herhangi problem lpg yi doğrudan etkiler. Yani araç benzinde düzgün çalışmıyorsa LPG de de muhtemelen düzgün çalışmayacaktır. Yani benzinde çalışırken aynı problem varsa LPG cilere elletmeyin aracınızı.
Tarifiniz vakum hatlarından birinin kaçak yapmasına benziyor. Vakum hatlarını kontrol edin, dinleyerek kaçağın yerini bulabilirsiniz.

Konuyla ilgili olmayabilir ama bu araçların pcv valfleri yıllar içinde gevrekleştiğinden sökerken hasar görebiliyor. Kırık pcv valfi aynı sese sebep olabilir.
Do it yourself

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 252000
  • Model Yılı: '93
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #72 : Ağustos 06, 2014, 21:14:31 »
bilgiler için teşekkürler    Burak Sevingul kardeşim alıntı yapamadım siteden dolayı  motor benzinde sıkıntısız çalışıyor + kafa karıstıracak bi detay vereyim ilk lpg ye geçiştede sıkıntı yok  aracı biraz kullanıp stop edip  tekrar çalıştırıp lpg yegeçince başlıyor rolanti dalgalanması

iş yogunlugumdan dolayı sanayiye gidemedim kimseyede teslim edemiyorum al götür die  benim gibi kimse kullanamıyor bu arabayı ben sol ayagımla frene basıp trafik ısıklarında stop etmesin die arada gaz veriyorum malesef 

bi kere daha manuel vites kendini aratıyor bıktırdı artık  aynı sorun manuelde olsa yıllarca masraf yapmadan binilir ama otomatik olunca binilmiyor malesef

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corona apex
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 250000
  • Model Yılı: '94
  • 3 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #73 : Ağustos 29, 2014, 02:25:10 »
merhaba arkadaşlar 1994 toyota corona apex aracımı yeni aldım hararet göstergesi ile ilgili birkaç sorum olacak hararet göstergesi tam olarak sıcakken nereyi göstermeli benim aracımın hararet göstergesi araç sıcakken yarıyi asla geçmiyor doğru gösterdiğinden şüpheliyim ya da aracım ısınmıyor olabilir mi ayrica hararet göstergesi bazen birdenbire dibe düşüyor sonra tekrareski  yerine geliyor hararet müşürü mü yoksa göstergemi arızali sizce?
1994 toyota corona apex

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 265700
  • Model Yılı: '98
  • 18 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #74 : Ağustos 29, 2014, 11:07:33 »
merhaba arkadaşlar 1994 toyota corona apex aracımı yeni aldım hararet göstergesi ile ilgili birkaç sorum olacak hararet göstergesi tam olarak sıcakken nereyi göstermeli benim aracımın hararet göstergesi araç sıcakken yarıyi asla geçmiyor doğru gösterdiğinden şüpheliyim ya da aracım ısınmıyor olabilir mi ayrica hararet göstergesi bazen birdenbire dibe düşüyor sonra tekrareski  yerine geliyor hararet müşürü mü yoksa göstergemi arızali sizce?
açmış olduğunuz diğer konuya yazmıştım ben. hararet göstergesi ortada yani 90 da durmalı, motor ısındıktan sonra termostat açma kapama yaparak sıcaklığı sabit tutmaya çalışır, eğer bozulmuşsa rüzgarlı havalarda yada yokuş aşağı inerken gösterge dibe kadar vurabilir, su seviyesini kontrol edin dilerseniz hararet müşürünüde kontrol ettirin ama sorun muhtemelen termostat sorunu
benzin filtrelerini degistirip benzin bakimlarini yaptiriniz, gazi sirali sistem oneririm ama mevcut olani degistirmek istemiyorsaniz güzel bi gaz bakımı yaptirin. cartlamalar muhtemelen senkromectendir, hararetin düşmesi muhtemelen termostat arizasi, fiyat uygun geliyor ama modeliniz düşük ve km giderek artiyor zaman zaman sorun yasayabilirsiniz, bunlarida hesap ederseniz cokta hesaplı olmadığı konusunda bana hak verirsiniz. filtreler, bujiler, senkromec, termostat ve aracin istediginiz gibi olması icin yapilacak bakimlar falan nerden baksaniz 1000-1500 tl civari tutar, yada bu haliyle kullanacaksiniz tercih sizin
2013 mk3 leon style, 98 Carina E 2.0 GLİ (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corona apex
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 250000
  • Model Yılı: '94
  • 3 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #75 : Ağustos 31, 2014, 01:28:52 »
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ancak hala 3000 devirde aracımın tıkanması 3500 devirden sonra tekrar açılmasına bir anlam veremedim kontrol etmem gereken yada değişmesi gereken parça hangisi bilmiyorum. Forumu komple okudum bu sorunla karşılaşan bir kişi sadece buji kablosuyla sorunu çözdüğünü söylemiş ateşleme sisteminde sorun olması ara devirlerde gaz yememesine neden olurmu kanımca ateşleme sisteminde sorun olsa 1000 3000 devir arasında da araç gaz yememesi lazım 1000 3000 ve 3500 ve sonra normal fakat 3000 3500 arası devirlenme çok yavaş başına gelen yada bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. çabuk yanıt alabilmek için bu yazıyı açtığım konuda da yazacağım.
1994 toyota corona apex

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corona apex
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 250000
  • Model Yılı: '94
  • 3 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #76 : Eylül 10, 2014, 21:19:08 »
Bujiler, buji kabloları, hava filtresi, yağ, yağ filtresi, değiştirdim E1 TE1 arıza tesbiti yaptım arıza yok, boğaz kelebeğini temizledim sorun devam ediyor 3sfe den anlayan yokmu?
1994 toyota corona apex

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #77 : Eylül 10, 2014, 22:15:54 »
Bujiler, buji kabloları, hava filtresi, yağ, yağ filtresi, değiştirdim E1 TE1 arıza tesbiti yaptım arıza yok, boğaz kelebeğini temizledim sorun devam ediyor 3sfe den anlayan yokmu?
Atesleme bobini yada modulu arizasina benziyor, kontrol ettirdiniz mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corona apex
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 250000
  • Model Yılı: '94
  • 3 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #78 : Eylül 10, 2014, 22:31:51 »
Hayir kontrol ettirmedim nasil kontrol edilir ampermetre vb. kendim kontrol etmem mümkünmü?
1994 toyota corona apex

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '94
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Corona'cılar burayaaa...
« Yanıtla #79 : Eylül 29, 2014, 01:32:08 »
Merhaba arkadaşlar...1994 model 150.000 km'deki Toyota Corona 2.0 GLI aracımızdaki bahsedeceğim sorun hakkında görüşlerinizi merak ediyorum,yardımcı olursanız sevinirim.2000 yılından beri sorunsuz bir şekilde(her ne kadar çok yaksa da...)kullandığımız ve çok sevdiğimiz otomobilimiz geçen sene birden teklemeye ve gazı güç bela yemeye başladı.Aracın bujileri ve buji kabloları değişti ve sorun ortadan kalktı.Şu günlerde farklı bir sorun vermeye başladı:araç rolantide 1000 ile 500 devir arasında gidip geliyor ve bir süre sonra stop ediyor.Gaza bastığımda sanki bir tıkanıklık var gibi tekliyor.İlk başlarda motor ısınınca bu sorunlarla karşılaşıyordum  fakat şimdi sıcak veya soğuk farketmeden her an araç tekliyor ve bir süre sonra stop ediyor.Cihaza takıldı ama bir sorun çıkmadı.Gaz kelebeği temizlendi yine nafile...Usta bir süre sonra araç kendiliğinden açılır görülür bir problemi yok dedi ama bence dalga geçiyor,araç daha da kötü durumda şu an.Sinir ve stresten kanser olacağım artık.Bu arada araçta lpg yok.Siz ne düşünüyorsunuz?Benzer sorunları yaşayan oldu mu?Görüşleriniz önemli,şimdiden teşekkürler...