Gönderen Konu: Akü bitmeden değişmeli mi?  (Okunma sayısı 19571 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Akü bitmeden değişmeli mi?
« : Aralık 25, 2011, 23:03:36 »
Merhaba arkadaşlar,

Bugün bir servis teknikeriyle muhabbetim sırasında konu aküye gelince aracımın 6 yaşında ve hala orjinal olan aküsünü öğrenen bu kişi bana aküm bitmeden değiştirmemi önerdi. Bazen akü bitmeden, yaşlanmasından dolayı içinde meydana gelebilecek kırılmaların, günümüzde kullanılan elektronik şarj dinamoları üzerinde büyük hasarlar verebildiklerini ve bu hasarları ancak şarj dinamosunu değiştirerek çözebildiklerini anlattı, ve elbette buda ağır bir masraf yükü demek oluyor.

Sizden bu konu hakkında düşüncelerinizi, bilgi ve tecrübelerinizi almak isterim. Sizcede 6 yaşını bitirmiş ama hala çok güzel görev gören bir akü değişmeli mi? 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Akü bitmeden değişmeli mi?
« : Aralık 25, 2011, 23:03:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #1 : Aralık 26, 2011, 09:30:32 »
Benim Yaris'in aküsü 4. senesinde su koyvermişti. Tabi bunda aracımı sürekli şehiriçi kısa mesafede kullanmam, sürekli farlarımı yakmam, sürekli yüksek sesle müzik dinlemem, Adana'da yaşadığım için 7-8 aylık bir periyot boyunca klimayı kullanmam, aracım park halindeyken saatlerce müzik dinlemem, aküsü boşalmış en az 3-4 aracı takviye ile çalıştırmam gibi etkenler de rol oynamış olabilir ama bence de aküyü miyadı dolmadan değiştirmekte fayda var. İnşallah yeni bir araç alırsam buna dikkat edeceğim. Kullanım şartları bana benzeyen arkadaşların da bu değişim konusunda duyarlı olmaları faydalı olabilir.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #2 : Aralık 26, 2011, 10:10:14 »
Tekin bey
Şayet araç akülerinin ömrü 5 yıldır. Ancak akünüzde herhangi bir sıkıntı yoksa ve değerleri kabul edilebilir sınırlarda ise bence değiştirmenize gerek yok.
Elektronikteki gelişmeler ve bazen kişilerin yeterli biilgiye sahip olmaması nedeniyle servisler ve tamirciler kişilerin bu hassasiyetini kullanıyorlar. Akünin içerisinde meydana gelebilecek arızalar akünün değerlerini düşürür. Bunun dışında elektronik elemanlara direk bir etkisi olmaz.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #3 : Aralık 26, 2011, 15:25:43 »
Merhaba arkadaşlar,

Seyit bey, bende aküdeki arıza nedeniyle başka bir elektronik parçanın hasar alıp alamayacağı konusunu merak ettiğimden sizlere danıştım ama yine de böyle bir şey yaşamış arkadaşımız varsa incelemek gerekir diye düşünüyorum.

Eminim kimse akü nedeniyle yolda kalmak istemez yada genelde soğuk bir sabah basmayan marşla güne merhaba.

Ben de 6. yılını bitirmiş fakat hala mükemmel marş basan (benim hissettiğim öyle) akümle böyle bir duruma düşmek istemem. Bir akünün hala sağlam olup olmadığını ve daha ne kadar ömrü kaldığını bilmek sanki birazda falcılık gibi oluyor. Uzman kişi akünün sıvısını, Voltajını ve Amperini ölçerek yaşınıda göz önünde bulundurarak bir tahminde bulunur. Oysa ben daha teknik veriye ulaşarak değişim kararı almak isterdim.

Bugün Toyota servisime uğrayıp akümü kontrol ettirdim. Bunu yaparlarken ellerinde yeni nesil akü ölçüm cihazı olduğunu gördüm. İncelediğimde, akıllı bir beyni olan, gerekli testleri yapan bir cihaz olduğunu öğrenmiş oldum. Alet, aküye bağlandıktan sonra gerekli bilgiler giriliyor ve voltajını, amperini ölçtükten sonra zannedersem farklı güçlerde akü içi direçlerini test ediyor ve 10-15sn gibi bir süre sonra sonucu hem ekranda hemde print olarak veriyor. Böyle bir test insanı daha çok bilgilendirdiğinden karar almakta daha kolay oluyor.

Aküyü test eden alet şu cevapları veriyor;

Akünün genel durumu hakkında
Akünün sağlık durumu hakkında
Akünün şarj durumu hakkında

-Test edilen akünün genel durumu, şu ifadelerle belirtiliyor;
Good & Passed        - İyi durumda ve testi geçtiniz
Good & Recharge    - İyi durumda ama yinede şarj ediniz
Recharge & Retest   - Şarj ediniz ve tekrar test ediniz
Bad & Replace         - Akünüz kötü durumda olduğundan şarj tutmayacaktır ve değiştiriniz
Bad Cell & Replace   - Akü içinde kötü kırık durum var ve değiştiriniz

-Test edilen akünün sağlık durumu (state of health), şu şekilde tarif ediliyor;
Soldan sağa doğru 10 adet kutu var bunlardan kaçtanesi doluysa akünüzün sağlık durumu o kadar iyi demektir. Ayrıca en sağında daha detaylı olarak % birim olarak açıklıyor.

-Test edilen akünün şarj durumu (state of charge), yine aynı şekilde 10 adet kutuyla tarif edilirken kaç kutu doluysa o kadar şarj dolu anlamındadır, yine en sağında % birimiyle de ifade ediliyor.

2006 Corolla D-4D MMT, 12V 75A olan ve hala mükemmel marş basan orjinal akümün test-print sonucu çıkan verisi beni hem şaşırttı hemde yeni akü almaktan vazgeçtiğim için beni sevindirdi.

Test sonucu:  Genel durumu - İyi durumda ve testi geçtiniz
                    Sağlık durumu - 8 kutu dolu %88 sağlıklı
                     Şarj durumu   - 10 kutu dolu %100 şarjlı




 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #4 : Aralık 26, 2011, 17:17:19 »
tekin bey akülerın ömrü dedkleri gibi ortalama 5yıldır sizinki sona yaklaşmış 90+larıoynuyor ancak bildiğim kadarıyla akü birden bire bitmez marş basmada sorun yaşadığinızda hiç beklemeden akünüzü değiştirin derim.akü üzerinde göstergesi varsa oda bir fikir verir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #5 : Aralık 26, 2011, 19:00:49 »
Ersin bey çok haklısınız,

Her nekadar veriler çok güzel çıkmış olsada (?) en ufak bir belirtide aynen dediğiniz gibi yapacağım.

Malesef üzerindeki gösterge 1 yıldan fazladır renkli değil, yani onuda baz alamıyorum. 

Dün kartopu oynamak için çıktığımız dağda saat 11'den akşam 5'e kadar -3 C de çalışmadan duran araç, dönüşte yine çok güzel bir şekilde tek seferde aldı, bu konu başlığını açmama sebep olan arkadaşlada orada karşılaşmıştık.

Bu işin devamı nasıl olacak bilemiyorum ve merak ediyorum. Bugün servis ustabaşına ömründe gördüğü en uzun dayanan akünün kaç yıllık olduğunu sorduğumda 7 yıla yakın bir akü gördüğünü söyledi.

Akü ömrünün ortalama 5 yıl olduğunu söylüyorsunuz, bu min.2 max.8 yıl anlamına gelir. Ya da akü ömürleri genelde 5 yıldır demeli.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #6 : Aralık 26, 2011, 19:11:24 »
Tekin bey
Tam da benim demek istediğim sonuçlar çıkmış. Doğuda -25'li -30'lu sıcaklıklarda da uzun yıllar araba kullandım. Hiç bir zaman akü bir sabah kalktığınızda aniden bitmiş olmuyor. Sizin akünüzde de performansı %88 gibi çıktığına göre bence değiştirmenize hiç gerek yok ve tereddüt yaşamanıza da hiç gerek yok. Hakkı'nın da dediği gibi aküyü biraz hoyrat kullanmış olsaydınız ininın ki şimdiye çoktan akü su koyvermiş olurdu. Bence iç rahatlığı ile en az 2 yıl daha size sorun çıkartmayacağını düşünerek kullanın. İyi sürüşler dilerim.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #7 : Aralık 26, 2011, 19:33:51 »
Merhaba Seyit bey,

Akümün gövdesi ve kutup başları devamlı çok temiz ve kurudur (kutuplar çok hafif yağ-nemli).

Doğru, Hakkı bey aküsünü tam performans kullanmış, açıkçası ben arabada pek radyo yada CD dinliyorum denemez, uzun gece yolculuklarda iç lambam yanmaz, fanım genelde 1.kademededir ihtiyaç olursa da yaz veya kış en fazla 2. kademede kullanırım. Trafik ışığına ilk gelen ben olmuşsam (bölgemiz itibariyle 1.5dk) ya motoru kapatırım ya da boşa alıp elfrenini kullanırım, frene basarak stop lambalarımı yakmam (gece hariç), farlarım sürekli açık değildir, gece gereksiz yere sis lambalarını yakmam. Peki ama bunları yapmamak akünün ömrünü 7-8 yıllara çıkartmaya yeterlimidir?

Hakkı bey! "inşallah yeni bir araç alırsam buna dikkat edeceğim" derken neyi kasteddiniz? elektrikli donanımı dikkatli kullanmayı mı yoksa yeni alacağınız araçta aküsü daha büyük Amperli olanını mı seçeceksiniz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #8 : Aralık 26, 2011, 21:44:17 »
akünün ömrünü uzatan faktörler
1-akünün yüzeyini kuru tutmak aksi taktirde self jarj
2-aküyü aşırı soğuktan korumak
3-kutup başları kuru olmalı
4-üzerindeki kapaklar delikleri açık olmalı
5-elektrolit seviye kontrolü
7-eksikliğinde saf su ilavesi
8-asla kısa süreli çalıştırmamak(20 dk altındaki kısa gezintiler akünün ömrünü kısaltır.
9-aküyü sürekli redirasörde şarj etmek
10-redirasörde yapılan şarj uygulamasının uzun ve düşük amperde tutulması
11-yıldırım şarj akünün ömrünü kısaltır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #9 : Aralık 27, 2011, 09:34:49 »
...
Hakkı bey! "inşallah yeni bir araç alırsam buna dikkat edeceğim" derken neyi kasteddiniz? elektrikli donanımı dikkatli kullanmayı mı yoksa yeni alacağınız araçta aküsü daha büyük Amperli olanını mı seçeceksiniz?

Aküyü, 4 yıl dolunca değiştirmeyi kastetmiştim Tekin Bey :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 14 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #10 : Aralık 27, 2011, 17:27:01 »
Neden kısa sürede çalıştırmamak gerekiyor? Motor çalışıyorken rölanti halindeyken de akü krank milinden güç almıyormu? Araç hareketlide olsa olmasada akü kendi kendini doldurmuyormu
2003 VVT-I Corolla Sol Sedan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #11 : Aralık 27, 2011, 17:49:48 »
Merhaba Hakan bey,

Örnek: Akümüz 100 birim dolu olsun, Marş basılma esnasında 25 birimi kayboluyor, bu birimi motor çalıştığı sürece 10dk.da dolduruyor. Eğer günlük kullandığımız mesafeye 9dk.da ulaşıyorsak her gün şarjı daha azalan bir aküyle karşı karşıyayızdır demek olur.

Burada kastedilen şeyde budur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #12 : Aralık 30, 2011, 23:59:13 »
Merhaba arkadaşlar,

Yeni şarj dinamoları bildiğiniz gibi kafes şeklinde, bu şekilde olmaları şarj sırasında ısılarını daha çabuk atabilmeleri içindir.
Aynı zamanda tozlu yollarımız nedeniyle şarj dinamolarımızda oldukça tozlanır, içindeki sargıların tozlanması verim ve ömür olarak azalma yönünde etki edeceğinden, yılda 2 - 3 defa yaptığım bir şeyi açıklamakta isterim. Belki akümün daha sağlıklı şarj olmasında bu da etkendir.

Şarj dinamosunun içine her yönden tazikli hava tutmak, yaparsanız göreceğiniz, tahmin ettiğinizden daha fazla toz tutmuş olduğudur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #13 : Nisan 05, 2012, 15:59:29 »
...ve konunun sonu.

Yaklaşık 1 haftadır 22C dış ortam sıcaklıklarındaki hava nedeniyle ECU'nun yazlık programa geçtiğini ve bu program nedeniylede daha az yakıt püskürterek ilk çalışmaya başlayan motor daha fakir karışımla start zorunda kalınca, yükün akünün omuzlarına bindiğini, ilk çalıştırmaların artık 1.5 turda almaya başladığını ve gün geçtikçe kötüleşme olduğunu anladığımdan, şüphelenerek tekrar yetkili servisime giderek ölçüm yaptırdım, sonuç: Bad & Replace - Akünüz kötü durumda olduğundan şarj tutmayacaktır ve değiştiriniz, sağlık durumu %38.

Hemen 2 yıl garantili, şarjlı 70A Delphi marka aküyü KDV işçilik dahil, 237TL'ye taktık.

Orjinal akü kullanım süresi 6 Yıl, 3 ay.

Geçen bu süreçte Jel akü araştırmasında da bulundum fakat bir hayli uzun olduğundan ve yerine sığmayacağından olmadı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #14 : Nisan 05, 2012, 17:30:15 »
Hayırlı olsun. Bende fırsat bulmuşken sorayım. Bizim aküde baya bir yaşlı.Üstündeki rakamı tam okuyamadım ama 2003 üretimi sanırım. Mutlu nun etiketleme sistemi değişmediyse.
Marşta kesinlikle sorun yaratmıyor. Kışın en soğuk zamanda bile hiç çift marş yapmadım ama aküde şarjda olmuyor bi seviyeden sonra. Genelde 11.9-12 volt aralığında oluyor. Sorum şu; Bunu değiştirsem fayda sağlar mı? Mesela şuan şarj dinamosuna boşa yükleniyor olabilir miyim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #15 : Nisan 05, 2012, 17:43:41 »
Hayırlı olsun. Bende fırsat bulmuşken sorayım. Bizim aküde baya bir yaşlı.Üstündeki rakamı tam okuyamadım ama 2003 üretimi sanırım. Mutlu nun etiketleme sistemi değişmediyse.
Marşta kesinlikle sorun yaratmıyor. Kışın en soğuk zamanda bile hiç çift marş yapmadım ama aküde şarjda olmuyor bir seviyeden sonra. Genelde 11.9-12 volt aralığında oluyor. Sorum şu; Bunu değiştirsem fayda sağlar mı? Mesela şuan şarj dinamosuna boşa yükleniyor olabilir miyim?

Burak bey, bu akü hala marş basıyorsa Guinness rekorlar kitabına geçmek lazım diye düşünüyorum, yada rakamları yanlış yorumluyorsunuzdur. Karar vermek için iyi cihazı olan yetkili servisinize ölçtürünüz. Akünüzün doğru bilgilerine ulaşmaya çalışınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #16 : Nisan 05, 2012, 17:59:39 »
Burak bey, bu akü hala marş basıyorsa Guinness rekorlar kitabına geçmek lazım diye düşünüyorum, yada rakamları yanlış yorumluyorsunuzdur. Karar vermek için iyi cihazı olan yetkili servisinize ölçtürünüz. Akünüzün doğru bilgilerine ulaşmaya çalışınız.
Mutlunun sitesinde ilk rakam üretim vardiyası ikinci rakam üretim yılı ondan sonrada ay gün gibi bir sıralama vardı. Bizim ikinci rakam biraz yıpransada 3 gibi görünüyor :huh:  Rakam farklı olsa bile 2007 hazirandan beri bizde ve değişmedi :-[ Bu akünün birde suyu bitmişti uzun süre hiç bakmadık serviste bakımda baktılar içinde su kalmamış,eklerken söylediler şimdi suyu koyunca plakalar çatlayıp kırılabilir 15 güne birşey olmazsa bi süre daha götürür demişlerdi gerçektende hala götürüyor. Bakımlı akü forever :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #17 : Nisan 05, 2012, 18:06:00 »
2003, 20.03 saat olabilir, 2007 tarihli ise, benimkini baz alarak konuşursak, seneye bu vakit en geç bitmesi gerekir diyebiliriz, yinede yetkili servisinizde bir test yaptırınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #18 : Nisan 05, 2012, 18:06:50 »
Önceki aküm de Delphi idi ve 7-8 yıl kullandım. Marş basarken teybin kapanma olayı başladığı (akü iç direnç yükselmesi) için İnci Nano Gold ile değiştirdim. Tam kapalı ve jel aküdür, orjinal boyuttadır. Tavsiye edeceğim bir üründür.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #19 : Nisan 05, 2012, 18:13:22 »
Önceki aküm de Delphi idi ve 7-8 yıl kullandım. Marş basarken teybin kapanma olayı başladığı (akü iç direnç yükselmesi) için İnci Nano Gold ile değiştirdim. Tam kapalı ve jel aküdür, orjinal boyuttadır. Tavsiye edeceğim bir üründür.

Alper bey, bu konu açıldığında söyleseydiniz ya, artık başka bahara kaldı, teşekkür ederim. (sitem etmedim)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)