0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
2003, 20.03 saat olabilir, 2007 tarihli ise, benimkini baz alarak konuşursak, seneye bu vakit en geç bitmesi gerekir diyebiliriz, yinede yetkili servisinizde bir test yaptırınız.
Önceki aküm de Delphi idi ve 7-8 yıl kullandım. Marş basarken teybin kapanma olayı başladığı (akü iç direnç yükselmesi) için İnci Nano Gold ile değiştirdim. Tam kapalı ve jel aküdür, orjinal boyuttadır. Tavsiye edeceğim bir üründür.
Yok 2003 olarak değil 3 yazıyor. Neyse ben bidaha dikkatli bakarım. Bosch servisinde alete bağlandığında kışın %35-40 arası çıkmıştı.Yazı atlatsın sonra kesin değişecek zaten.Teyp kapanma bende de oluyor. Hatta içerideki saatin parlaklığı da azalıyor marş sırasında. Orjinal boyut bizim kasada dar diye geçenlerden mi?yani 135 mm olanlar mı? Diğerleri 175 mm sanırım
Burak bey, teyp kendini korumaya alıyor bu normaldir fakat saatin parlaklığı gidiyor olması, kışın %35 lerde çıkmış olması, sizinde yolda kalmadan değişme vaktinizin geldiğini gösteren ibareler gibi duruyor.
İLK GİREN İLK ÇIKAR prensibi ile hareket edilmelidir. İstif üzerinde fabrikadan çıkış ve depolama tarihleri bulunmalıdır. Örneğin akümülatör üzerinde yazılı 280421 kod numarası, akümülatörün iki numaralı üretim bandında 2008 yılının Nisan ayının yirmi birinci gününde üretildiğini göstermektedir.
330711, 2007'nin 33. haftası, 11 nolu üretim bandı olabilir!?
2007 kasım çıkışlı aracım, halen orjinal aküsüyle devam ediyor. Konuyu bu yüzden hortlattım.
İlk sahibi sizmisiniz?
Akü tanıtım sayfalarında şöyle bir açıklama var, detaylı bilgisi olandan açıklama bekleriz.."Akü üreticilerinin yayınladığı '08.02.2018 Tarihli Perakendecinin Bayiye Tavsiye Edilen Atık Akü Satış Fiyat Listesi”ne göre 12V 60 Ah akülerin hurda bedeli 73,44 TL’dir."Baya iyi bir bedel.Aklımızda bulunsun.
Yeniden konu açmadan buradan son yaşadıklarımı aktarmak istiyor ve bilgilendirmenizi rica ediyorum.Aracımın aküsü geçtiğimiz yıl bakımını yaparken(bakımları kendim yapıyorum) yağ ve filtre değişimleri buji değişimi falan yaparken araçta müzikte açıktı(yaklaşık 1 saat belki daha fazla) aracı topladıktan sonra aracın marşına bastığımda akü bitmişti. Takviyeyle çalıştırıp yaz aylarına yaklaştığımız için yeni akü almak yerine şarj ettirdim ve şuana kadar mevcut aküyle ilgili bir problem yaşamadım.Bu son 1 aydır aracımı çalıştırırken motor soğukken ilk marşta çalışacakmış gibi yapıp marş yapmayı bıraktığımda devir çevirmiyor ve çalışmıyor ama uzun basarsam çalışıyor. 2. 3. ve sonraki marşlarda tek seferde devir çeviriyor. Bu durumu sadece sabah ve akşam iş çıkışı yaşıyorum gün içerisinde motor sıcakken hiçbir sıkıntı yok. Bu arada ilk marşı yaparken göstergelerde bi göz kırpıyor hani ışıklar bir gidip geri geliyor. Bende geçen yılki yaşadığım sıkıntıdan dolayı aküden olabileceğini düşündüm ve geçen hafta sanayide ölçtürdüm akün bitmek üzere dediler. Ama o günden sonra aracımda obd2 cihazıyla ölçüm yaptığımda sabahları voltajı 11.5-11.6 marş basarken 9.5 çalışırken 4.1 olarak ölçüm değerlerine ulaşıyorum. Sanayidekilerin demesi üzerine n11den uygun fiyata akü buldum ve aldım ama henüz takmadım. Forumlarda araştırdım tam bir netlik yok bu ölçüm değerlerinde. Kimisi araç çalışmazken voltaj 11.5 olursa iş görür diyor kimisi 12.4 olması gerekir diyor. Merak ettiğim bu değerler resmiyette kaç olmalı?
Ümit bey sorun sadece aküdense sıkıntı yok zaten değiştireceğim. Ama sanki aküden değilmiş gibi geliyor. Marş istisnasız 2.de kesin alıyor öyle 3-4 kez marş basma olayı olmuyor. Neyse bunu yarın öbürgün netleştireceğim artık. Aküyü daha bugün kargodan teslim aldım. Yarın büyük ihtimal değişimi yaparım. Bilgilendirme için teşekkür ederim
Benim de aylardır halledemediğim, taa başından beri aküden diye şüphelendiğim sorun sadece sabahları soğuk rölanti düşmesi..Herkes akü ilk marşı basınca işi biter dese de bana göre bitmiyor gibi.Öyle olsaydı niye 60 lık aküye para verelim 45 lik aküde eminim tüm marş motorlarını çevirebilir.Aküm 45 lik geçen ölçtürdüm %30 dediler, bitmesini sabırsızlıkla bekliyorum 60 lık alıp takacam.Elektrikçiyim şöyle bir mantık yürütüyorum, akü zayıfsa marş anında iyice zayıflıyor, rölantide dinamo yavaş döndüğünden daha az elektrik üretiyor,üretilen elektrik aküyü mü şarj etsin, yakıt pompasını mı beslesin, bobinlere mi gitsin tabi bir de sonradan eklenen gaz sistemi parçalarına mı yetsin.Şu an elden geçmeyen akü, şamandıra-pompa, siboplar kaldı, onları da sırf rölanti için kurcalamaya niyetim yok.