Gönderen Konu: Akü bitmeden değişmeli mi?  (Okunma sayısı 19533 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #20 : Nisan 05, 2012, 18:14:36 »
2003, 20.03 saat olabilir, 2007 tarihli ise, benimkini baz alarak konuşursak, seneye bu vakit en geç bitmesi gerekir diyebiliriz, yinede yetkili servisinizde bir test yaptırınız.
Yok 2003 olarak değil 3 yazıyor. Neyse ben bidaha dikkatli bakarım. Bosch servisinde alete bağlandığında kışın %35-40 arası çıkmıştı.Yazı atlatsın sonra kesin değişecek zaten.

Önceki aküm de Delphi idi ve 7-8 yıl kullandım. Marş basarken teybin kapanma olayı başladığı (akü iç direnç yükselmesi) için İnci Nano Gold ile değiştirdim. Tam kapalı ve jel aküdür, orjinal boyuttadır. Tavsiye edeceğim bir üründür.

Teyp kapanma bende de oluyor. Hatta içerideki saatin parlaklığı da azalıyor marş sırasında.
Orjinal boyut bizim kasada dar diye geçenlerden mi?yani 135 mm olanlar mı? Diğerleri 175 mm sanırım

Toyota Club Türkiye

Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #20 : Nisan 05, 2012, 18:14:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #21 : Nisan 05, 2012, 18:19:45 »
Yok 2003 olarak değil 3 yazıyor. Neyse ben bidaha dikkatli bakarım. Bosch servisinde alete bağlandığında kışın %35-40 arası çıkmıştı.Yazı atlatsın sonra kesin değişecek zaten.

Teyp kapanma bende de oluyor. Hatta içerideki saatin parlaklığı da azalıyor marş sırasında.
Orjinal boyut bizim kasada dar diye geçenlerden mi?yani 135 mm olanlar mı? Diğerleri 175 mm sanırım

Burak bey, teyp kendini korumaya alıyor bu normaldir fakat saatin parlaklığı gidiyor olması, kışın %35 lerde çıkmış olması, sizinde yolda kalmadan değişme vaktinizin geldiğini gösteren ibareler gibi duruyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #22 : Nisan 05, 2012, 18:49:36 »
konuyu başından itibaren okumadım ama yaşadığım tecrübeyi anlatmak istedim. Geçen yıl yaz aylarında 2005 model corollamla (aküsü hiç değişmemişti) şehir içinde bir kaç yere uğradım gün içinde nerden baksanız 4 yerde istop edip işlerimi hallettikten sonra marşa bastım. son olarak bir markete uğrayıp eve geçecektim marketten geldim ve marşa bastığımda tık sesi bile gelmedi akü bitmiş. resmen şok oldum o kadar gezdim hiçbir sorun yokken aniden gitti akü ve maalesef çalıştıramadım. Çok çaresiz kaldığım durumlardan bir tanesi. Eğer ki bu olay şehir içinde değilde herhangi bir belde köy yada piknikte denk gelmiş olsaydı rezil olmuştum. O yüzden akünüzü süresi dolmadan değiştirmenizi tavsiye ediyorum. :)
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #23 : Nisan 05, 2012, 18:59:25 »
Burak bey, teyp kendini korumaya alıyor bu normaldir fakat saatin parlaklığı gidiyor olması, kışın %35 lerde çıkmış olması, sizinde yolda kalmadan değişme vaktinizin geldiğini gösteren ibareler gibi duruyor.
İlk fırsatta değişecek artık uzatmaları oynuyor :D  Garaja inip resim çektim akünün üzerinde 330711 yazıyor.

Buda mutlunun sitesinden alntı
Alıntı
İLK GİREN İLK ÇIKAR prensibi ile hareket edilmelidir. İstif üzerinde fabrikadan çıkış ve depolama tarihleri bulunmalıdır. Örneğin akümülatör üzerinde yazılı 280421 kod numarası, akümülatörün iki numaralı üretim bandında 2008 yılının Nisan ayının yirmi birinci gününde üretildiğini göstermektedir.
Buda akünün son hali

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #24 : Nisan 05, 2012, 19:14:29 »
330711, 2007'nin 33. haftası, 11 nolu üretim bandı olabilir!?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #25 : Nisan 05, 2012, 19:19:21 »
330711, 2007'nin 33. haftası, 11 nolu üretim bandı olabilir!?
Bilemiyorum. Eğer mutlu ozamanlarda aynı etiketleme sistemini kullanıyorsa. 3.üretim bandı 2003 yılının 7.ayının 11. günü oluyor :o

2007 nin 33.haftası olamaz çünkü ozaman araba bizdeydi

 şuanda bu modelden yok zaten. Sanayide kapağın biri kırıldı,yedek bulamadık baya arayışlardan sonra idareten bir şey taktık

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #26 : Kasım 02, 2016, 22:54:01 »
Kışa girerken son ılık günlerimizde akülerimizin sağlıklı olup olmadıklarını kontrol etmenin tam zamanı.

Yetkili servislerdeki kaliteli cihazlarla veya sanayinizdeki benzeri cihazlarla kontrolünü yaptırabilirsiniz.

Yaris Hybrid'te kontrol çok basit,

Frene basmadan Start düğmesine basın
Radyodaki Car düğmesine sağ elinizle sabit basarken
Sol elinizle park lambalarını 2 - 3 defa açıp kapatın
Radyonun ekranında belirecek olan menünün Ortasındaki "Function Check/Setting 'e tıklayın.



Buradan karşınıza çıkacak olan menünün sağ üstteki "Vehicle Signal" tıkladığınızda,



Yine karşınıza çıkacak olan listenin sol üstünde Akünüzün Voltajını göreceksiniz.



Start-Stop düğmesine 2 defa basıp otomobili kapadığınızda radyoda görünen menü yok olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #27 : Kasım 02, 2016, 23:37:47 »
Setup tuşuna basılı tutup kapatmak daha uygun oluyor Tekin bey
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #28 : Eylül 12, 2018, 20:49:54 »
 2007 kasım çıkışlı aracım, halen orjinal aküsüyle devam ediyor. Konuyu bu yüzden hortlattım. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #29 : Eylül 12, 2018, 21:19:39 »
2007 kasım çıkışlı aracım, halen orjinal aküsüyle devam ediyor. Konuyu bu yüzden hortlattım. :)

İlk sahibi sizmisiniz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #30 : Eylül 12, 2018, 21:30:50 »
İlk sahibi sizmisiniz?
Aracı 1 yıllıkken tanıdığımdan aldım, orjinal japon malı akü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #31 : Eylül 12, 2018, 22:02:57 »
Akü tanıtım sayfalarında şöyle bir açıklama var, detaylı bilgisi olandan açıklama bekleriz..

"Akü üreticilerinin yayınladığı '08.02.2018 Tarihli Perakendecinin Bayiye Tavsiye Edilen Atık Akü Satış Fiyat Listesi”ne göre 12V 60 Ah akülerin hurda bedeli 73,44 TL’dir."
Baya iyi bir bedel.Aklımızda bulunsun.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi? Akü değerleri kaç olmalı?
« Yanıtla #32 : Aralık 07, 2018, 14:56:46 »
Yeniden konu açmadan buradan son yaşadıklarımı aktarmak istiyor ve bilgilendirmenizi rica ediyorum.

Aracımın aküsü geçtiğimiz yıl bakımını yaparken(bakımları kendim yapıyorum) yağ ve filtre değişimleri buji değişimi falan yaparken araçta müzikte açıktı(yaklaşık 1 saat belki daha fazla) aracı topladıktan sonra aracın marşına bastığımda akü bitmişti. Takviyeyle çalıştırıp yaz aylarına yaklaştığımız için yeni akü almak yerine şarj ettirdim ve şuana kadar mevcut aküyle ilgili bir problem yaşamadım.

Bu son 1 aydır aracımı çalıştırırken motor soğukken ilk marşta çalışacakmış gibi yapıp marş yapmayı bıraktığımda devir çevirmiyor ve çalışmıyor ama uzun basarsam çalışıyor. 2. 3. ve sonraki marşlarda tek seferde devir çeviriyor. Bu durumu sadece sabah ve akşam iş çıkışı yaşıyorum gün içerisinde motor sıcakken hiçbir sıkıntı yok. Bu arada ilk marşı yaparken göstergelerde bi göz kırpıyor hani ışıklar bir gidip geri geliyor. Bende geçen yılki yaşadığım sıkıntıdan dolayı aküden olabileceğini düşündüm ve geçen hafta sanayide ölçtürdüm akün bitmek üzere dediler. Ama o günden sonra aracımda obd2 cihazıyla ölçüm yaptığımda sabahları voltajı 11.5-11.6 marş basarken 9.5 çalışırken 4.1 olarak ölçüm değerlerine ulaşıyorum. Sanayidekilerin demesi üzerine n11den uygun fiyata akü buldum ve aldım ama henüz takmadım.

Forumlarda araştırdım tam bir netlik yok bu ölçüm değerlerinde. Kimisi araç çalışmazken voltaj 11.5 olursa iş görür diyor kimisi 12.4 olması gerekir diyor. Merak ettiğim bu değerler resmiyette kaç olmalı?
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi? Akü değerleri kaç olmalı?
« Yanıtla #33 : Aralık 07, 2018, 15:20:32 »
Yeniden konu açmadan buradan son yaşadıklarımı aktarmak istiyor ve bilgilendirmenizi rica ediyorum.

Aracımın aküsü geçtiğimiz yıl bakımını yaparken(bakımları kendim yapıyorum) yağ ve filtre değişimleri buji değişimi falan yaparken araçta müzikte açıktı(yaklaşık 1 saat belki daha fazla) aracı topladıktan sonra aracın marşına bastığımda akü bitmişti. Takviyeyle çalıştırıp yaz aylarına yaklaştığımız için yeni akü almak yerine şarj ettirdim ve şuana kadar mevcut aküyle ilgili bir problem yaşamadım.

Bu son 1 aydır aracımı çalıştırırken motor soğukken ilk marşta çalışacakmış gibi yapıp marş yapmayı bıraktığımda devir çevirmiyor ve çalışmıyor ama uzun basarsam çalışıyor. 2. 3. ve sonraki marşlarda tek seferde devir çeviriyor. Bu durumu sadece sabah ve akşam iş çıkışı yaşıyorum gün içerisinde motor sıcakken hiçbir sıkıntı yok. Bu arada ilk marşı yaparken göstergelerde bi göz kırpıyor hani ışıklar bir gidip geri geliyor. Bende geçen yılki yaşadığım sıkıntıdan dolayı aküden olabileceğini düşündüm ve geçen hafta sanayide ölçtürdüm akün bitmek üzere dediler. Ama o günden sonra aracımda obd2 cihazıyla ölçüm yaptığımda sabahları voltajı 11.5-11.6 marş basarken 9.5 çalışırken 4.1 olarak ölçüm değerlerine ulaşıyorum. Sanayidekilerin demesi üzerine n11den uygun fiyata akü buldum ve aldım ama henüz takmadım.

Forumlarda araştırdım tam bir netlik yok bu ölçüm değerlerinde. Kimisi araç çalışmazken voltaj 11.5 olursa iş görür diyor kimisi 12.4 olması gerekir diyor. Merak ettiğim bu değerler resmiyette kaç olmalı?
Selman bey zaten akü size gerekli bildirimi yapmış ben gidiyorum hakkını helal et demiş araç uzun beklemede akü şarj tutmuyor akünün içinde kurşun plakalar var ve asit var şarj o şekilde tutuyor aslında teknik açıklaması uzun kısa olarak bu şekilde ifade ettim zaman içerisinde o kurşun plakalar zayıflar ve şarj tutmaz olur iletkenliği zalır zaten önemli olan ilk marşta sorunsuz basması gerisi kolay iş gün içerisinde akü şarj oluyor ve motor sıcak olduğu için kolay çalışıyor bence fazla zorlamayın yeni aküyü takın aksi halde marş motoru zarar görür her gün sabah akşam 3 , 4 sefer arka arkaya marş basmak marş kömürlerini ve kömürlerin temas ettiği kollektörü aşındırır daha fazla masraf açar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #34 : Aralık 07, 2018, 15:33:45 »
Ümit bey sorun sadece aküdense sıkıntı yok zaten değiştireceğim. Ama sanki aküden değilmiş gibi geliyor. Marş istisnasız 2.de kesin alıyor öyle 3-4 kez marş basma olayı olmuyor.  Neyse bunu yarın öbürgün netleştireceğim artık. Aküyü daha bugün kargodan teslim aldım. Yarın büyük ihtimal değişimi yaparım. Bilgilendirme için teşekkür ederim :)
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #35 : Aralık 07, 2018, 15:50:05 »
Ümit bey sorun sadece aküdense sıkıntı yok zaten değiştireceğim. Ama sanki aküden değilmiş gibi geliyor. Marş istisnasız 2.de kesin alıyor öyle 3-4 kez marş basma olayı olmuyor.  Neyse bunu yarın öbürgün netleştireceğim artık. Aküyü daha bugün kargodan teslim aldım. Yarın büyük ihtimal değişimi yaparım. Bilgilendirme için teşekkür ederim :)
Selman bey akü sadece marş motorunun çevirmeye yaramıyor aynı zamanda yakıt pompasınıda çalıştırıyor ve diğer sistemleri desteklemeye devam ediyor zaten en fazla akım çeken marş motoru akü oraya bile yetişemiyor şarj yetmeyince yakıtta gelmiyor ve yakıt olmayınca eteşlemede olmuyor bu durumun görünen tek müsebbibi akü .
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #36 : Aralık 07, 2018, 18:22:41 »
Yeniden konu açmadan buradan son yaşadıklarımı aktarmak istiyor ve bilgilendirmenizi rica ediyorum.

Aracımın aküsü geçtiğimiz yıl bakımını yaparken(bakımları kendim yapıyorum) yağ ve filtre değişimleri buji değişimi falan yaparken araçta müzikte açıktı(yaklaşık 1 saat belki daha fazla) aracı topladıktan sonra aracın marşına bastığımda akü bitmişti. Takviyeyle çalıştırıp yaz aylarına yaklaştığımız için yeni akü almak yerine şarj ettirdim ve şuana kadar mevcut aküyle ilgili bir problem yaşamadım.

Bu son 1 aydır aracımı çalıştırırken motor soğukken ilk marşta çalışacakmış gibi yapıp marş yapmayı bıraktığımda devir çevirmiyor ve çalışmıyor ama uzun basarsam çalışıyor. 2. 3. ve sonraki marşlarda tek seferde devir çeviriyor. Bu durumu sadece sabah ve akşam iş çıkışı yaşıyorum gün içerisinde motor sıcakken hiçbir sıkıntı yok. Bu arada ilk marşı yaparken göstergelerde bi göz kırpıyor hani ışıklar bir gidip geri geliyor. Bende geçen yılki yaşadığım sıkıntıdan dolayı aküden olabileceğini düşündüm ve geçen hafta sanayide ölçtürdüm akün bitmek üzere dediler. Ama o günden sonra aracımda obd2 cihazıyla ölçüm yaptığımda sabahları voltajı 11.5-11.6 marş basarken 9.5 çalışırken 4.1 olarak ölçüm değerlerine ulaşıyorum. Sanayidekilerin demesi üzerine n11den uygun fiyata akü buldum ve aldım ama henüz takmadım.

Forumlarda araştırdım tam bir netlik yok bu ölçüm değerlerinde. Kimisi araç çalışmazken voltaj 11.5 olursa iş görür diyor kimisi 12.4 olması gerekir diyor. Merak ettiğim bu değerler resmiyette kaç olmalı?
Aslında bu gibi durumlarıda içeren bir çalışmamı paylaşmıştım sitede, sizin sorunuzu da tamamen cevaplıyor o çalışma. linki aktarayım; http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Öncelikle aküyü daha önce derin deşarja maruz bıraktığınızda, muhtemelen kapasitesini de düşürmüşsünüz. Yani yeni ve tam şarjlı akü %100 şeklinde kabul edersek, sizinki %80 (farazi) kapasite sunmuştur. Çünkü aküde çok büyük ihtimalle sülfatlaşma meydana gelmiştir. Dolayısı ile sonraki şarjlarda hiç bir zaman sağlıklı ve gerçek tam dolum olmamıştır. Bu gibi durumlarda redresör şarjı (uzun süre ve çekiken akıma göre ayarlar gerektiriyor) faydalı olurdu.
Sizin ölçtüğünü değerler ise (boşta 11,5V ve marş anında 9,5V) akünün bittiğini açıkça ortaya koyan değerler. 9,5V çalıştırma anındaki akü gerilimi de sülfatlaşmayı işaret eder.
Değerlere göre düşünüldüğünde, akü her an krankı çevirebilmek için gerekli gücü veremeyebilirmiş.
Çıkan akünün de bir değeri olduğunu unutmamak gerekir, ayrıca çevre için de tehlikeli bir üründür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #37 : Aralık 07, 2018, 22:22:21 »
Benim de aylardır halledemediğim, taa başından beri aküden diye şüphelendiğim sorun sadece sabahları soğuk rölanti düşmesi..Herkes akü ilk marşı basınca işi biter dese de bana göre bitmiyor gibi.Öyle olsaydı niye 60 lık aküye para verelim 45 lik aküde eminim tüm marş motorlarını çevirebilir.Aküm 45 lik geçen ölçtürdüm %30 dediler, bitmesini sabırsızlıkla bekliyorum 60 lık alıp takacam.Elektrikçiyim şöyle bir mantık yürütüyorum, akü zayıfsa marş anında iyice zayıflıyor, rölantide dinamo yavaş döndüğünden daha az elektrik üretiyor,üretilen elektrik aküyü mü şarj etsin, yakıt pompasını mı beslesin, bobinlere mi gitsin tabi bir de sonradan eklenen gaz sistemi parçalarına mı yetsin.Şu an elden geçmeyen akü, şamandıra-pompa, siboplar kaldı, onları da sırf rölanti için kurcalamaya niyetim yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #38 : Aralık 07, 2018, 23:06:40 »
Benim de aylardır halledemediğim, taa başından beri aküden diye şüphelendiğim sorun sadece sabahları soğuk rölanti düşmesi..Herkes akü ilk marşı basınca işi biter dese de bana göre bitmiyor gibi.Öyle olsaydı niye 60 lık aküye para verelim 45 lik aküde eminim tüm marş motorlarını çevirebilir.Aküm 45 lik geçen ölçtürdüm %30 dediler, bitmesini sabırsızlıkla bekliyorum 60 lık alıp takacam.Elektrikçiyim şöyle bir mantık yürütüyorum, akü zayıfsa marş anında iyice zayıflıyor, rölantide dinamo yavaş döndüğünden daha az elektrik üretiyor,üretilen elektrik aküyü mü şarj etsin, yakıt pompasını mı beslesin, bobinlere mi gitsin tabi bir de sonradan eklenen gaz sistemi parçalarına mı yetsin.Şu an elden geçmeyen akü, şamandıra-pompa, siboplar kaldı, onları da sırf rölanti için kurcalamaya niyetim yok.

tamamen yanlış düşünüyorsunuz akü marş basıp çalıştığı anda işi biter rolantinin aküyle işi olmaz isterseniz araba çalışınca aküyü sökün araba çalışmaya devam ederşarj dinamosu yavaşta dönse besler orayı çünkü ürettiği elektrik öyle düşünebileceğinizden çok fazla eğer sabahları soğuk motorda rolantide düşme başka yerlerden ilk başta da siboblardan olur boşuna başka yerlerden aramayın 
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #39 : Aralık 08, 2018, 23:51:37 »
@Hakan Öztürk (3676) bey kıymetli bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Bugün yeni aldığım aküyü taktım ve yine obd2 cihazıyla ölçüm yaptım. Bu sefer değerler bir önceki aküye göre 0.2-0.4 arasında fazla gösterdi. İnşallah marş sorunum sadece bununla alakalıdır.
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...