Gönderen Konu: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri  (Okunma sayısı 5302 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« : Aralık 20, 2011, 09:33:13 »
Merhaba elbecerisi olan arkadaşlar,

2006 Corolla aracımı kışın satın aldıktan sonraki günlerde bir otoban sürüşünde önden gelen hava akımı sesi ve küçük tkırdılar dikkatimi çekti, müsait bir günde motor kaputunu açtığımda kaputun altındaki tırnaklar ve plastik tıpalarla sabitlenmiş, ses ve ısı izolasyonu keçenin bu tıkırtıları çıkardığını keşfettim (Skoda Fabia'da bile bu izolasyon dikiş atar gibi 15cm de bir tıpalıdır). Sonra motorun etrafını incelediğimde ön farların üstünden arka taraflara doğru yayılmış su ve çamur izlerini farkettim, motor toz ve çamur buharı ile çoktan kaplanmıştı bile. Motor kaputunun iç ön kısmında 50cm lik toz lastiği var ama yetersiz kalıyor.

Sonuç olarak anladım ki, normal ve yüksek hızlarda seyahat durumunda motor kaputu ile farlar arasındaki boşluktan su ve çamur girebiliyorsa, bunlardan daha fazla miktarda hava, çok daha rahat girecek ve biryerleri titreştirecektir. Bu da aerodinamiği olumsuz yönde etkileyen bir durumdur. Ses, toz ve çamurda olumsuz yan etkileridir.

Her oto sanayide plastik boru, fitil gibi aksam satan yedek parçacılar vardır, onlardan birinde metre ile satılan nerede kullanıldığını bilemediğim ama bu aralığa tam uyan < şeklinde fitilden 1m aldım, 5TL. Far üst kenarından başlayarak radyatör ızgarası kenarına kadar olan bölüme uygun uzunlukta kestim ve çift taraflı bantla yapıştırdıktan sonra mobilyacıların kullandığı değişik markalarda satılan soğutmalı-reaksiyonlu japon yapıştırıcısı ile fitilin arka kısmından iyice sabitledim.

Yıllardır bu aralıktan su, toz ve çamur giremediğinden, motorum ve etrafı temiz kaldığı gibi yüksek süratlerde de bunun oluşturduğu rüzgar sesi ve tıkırtılar yok.

Görünümüne gelirsek, servis bile orjinal olduğunu zannetmişti. 







     

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« : Aralık 20, 2011, 09:33:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #1 : Aralık 20, 2011, 10:10:19 »
  Güzel bir çalışma olmuş, elinize sağlık. Fotoğraf da varsa süper olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #2 : Aralık 20, 2011, 10:13:23 »
Hakan bey dediğim gibi fotoğrafları ben yükleyemiyorum, birisi benim yerime yükleyebilirse çok sevinirim hem diğer insanlarda görmüş olur.

Saygılarımla
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #3 : Aralık 20, 2011, 10:41:38 »
Fotoğraflar uygun hale getirildi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #4 : Aralık 20, 2011, 10:44:14 »
Evet arkadaşlar yukarıda resimleri artık görebilirsiniz. Teşekkürler.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • fb
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #5 : Ocak 31, 2012, 15:17:23 »
Elinize sağlık önmüzdeki günlerde bende deneyecegim efsaneme  :)
Corolla 98 Xei Ac 114 Hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #6 : Ocak 31, 2012, 15:21:55 »
cok güzel paylaşım teşekkürler :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #7 : Ocak 31, 2012, 16:09:56 »
Tekin bey elinize sağlık peki kaput açıkken görüntüler var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #8 : Ocak 31, 2012, 16:17:06 »
Bende tam bu tarz bir uygulama yapmak istiyordum. Bizim yuvarlak farlı olanlardan ve farın birisinde lastik yok. Biraz hızlanınca ordan giren hava kaputu bile titretebiliyor.Buna bir çözüm arıyorum bende.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #9 : Ocak 31, 2012, 16:30:11 »
Ellerine sağlık abi.

Bu arada, arabamı özledim ben :(
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #10 : Ocak 31, 2012, 16:40:14 »
Tekin Bey elinize sağlık daha detaylı fotoğraflar çok faydalı olacaktır. Sizden daha pek çok faydalı paylaşım gelecekmiş gibi bir his var içimde :)

Tekin bey elinize sağlık peki kaput açıkken görüntüler var mı?

hayırdır kardeş arabada ses mi var? :D
hb E12 lerin yalıtımı daha iyidir :)

Ellerine sağlık abi.

Bu arada, arabamı özledim ben :(

bırak Abi yaa! minibüs aldın hala beğenmiyorsun :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #11 : Ocak 31, 2012, 16:45:08 »
o ilkti be Oktay :D
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #12 : Ocak 31, 2012, 16:46:30 »
He yaa bozuk arabayı satmışlar sanki kabrio arkadaş esiyo püfür püfür :P

Merak etti abi içten görüntüsünü dışardan bişey anlayamadımda ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #13 : Ocak 31, 2012, 16:54:58 »






Hazır başlamışken CC kolunuda göstereyim dedim, bunuda kendim montajlamıştım, direksiyonu sonuna kadar içeri itseniz bile göğüse değmez.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #14 : Ocak 31, 2012, 17:02:53 »
Tekin abi bizim arabalara kesin olmaz bu CC değili mi? :D
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #15 : Ocak 31, 2012, 17:06:26 »
Araç otomatik değilse, debriyaj kitide gerekir, orjinal olmayacağından ne derece sağlıklı olur bilinmez?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #16 : Ocak 31, 2012, 17:13:21 »
o ilkti be Oktay :D

tabi ya farklı oluyo Abi :)

He yaa bozuk arabayı satmışlar sanki kabrio arkadaş esiyo püfür püfür :P


vay arkadaş :D

o arabada 50 kere tampon söküldü her seferinde plastik dübellerden bir tanesi ya kayboldu ya kırıldı, ama hava filtresinin sesi bastırıyordu zaten :D



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #17 : Ocak 31, 2012, 18:34:06 »
Araç otomatik değilse, debriyaj kitide gerekir, orjinal olmayacağından ne derece sağlıklı olur bilinmez?
Haklısın abi.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #18 : Şubat 08, 2012, 02:12:56 »
Tekin abi güzel bir yere el atmışsın. Kaputtaki keçe resmen emanet. Kaputu kaldırıyorsun üzüm gibi sarkıyor.Tofaşta bile daha güzel sabitli yau.
ama ben farın üzerini kapatamam. Oradan hava girmesi lazım. sirkülasyon vs. Bu yüzden kaputtaki keçeyi sabitleştirmem daha iyi olur..
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #19 : Şubat 08, 2012, 11:55:22 »
Tekin abi güzel bir yere el atmışsın. Kaputtaki keçe resmen emanet. Kaputu kaldırıyorsun üzüm gibi sarkıyor.Tofaşta bile daha güzel sabitli yau.
ama ben farın üzerini kapatamam. Oradan hava girmesi lazım. sirkülasyon vs. Bu yüzden kaputtaki keçeyi sabitleştirmem daha iyi olur..

Emre bey,

Sizin motorunuzda extra ısı üreten neler var bilemiyorum ama aynı motor en son model Corolla'da da kullanılmakta ve kaputun bu bölümü boydan boya çok güzel bir şekilde izole edilmiş olmaktadır.

Radyatörden motor bölümüne giren hava zaten yeterli havalandırmayı yapabileceği gibi, kaputun yanlarınında açık olduğunu unutmayınız. Örnek; Skoda belki VW motor bölümü komple 4 kenar fitille çevrilidir. Üstüne üstlük bazı yeni araçlarda kaputu açtığımızda hatta kaplamalar nedeniyle sadece düz bir satıh, soğutma suyu, motor yağı ve silecek suyu kapakları görünmektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)