Gönderen Konu: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri  (Okunma sayısı 5303 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #20 : Kasım 24, 2012, 14:25:13 »
Aynı başlığa uyduğundan bir çalışmamı daha ilave etmek istiyorum.

Rüzgar sesi yapan bir yer varsa, bu oradaki türbülansın varlığını gösterir, aerodinamiği olumsuz yönde etkilediği gibi oradan içeri toz'da girebilir.

Son yıllarda Renault marka otomobillerde de kullanılan, sağ ve sol olarak satılan geçme, plastik kapı arası fitili.
Fluence için satılanı Clio için olanından daha ucuz, adedi 25TL
Bu fitiller resimdeki gibi iki kapı arası için üretildiğinden normal kapı fitillerine göre daha incedirler dolayısiyle kapının kapanmasına zorluk çıkartmazlar.

Kulağım yanılmıyorsa, yanal yol ve rüzgar sesi seviyesinde oldukça azalma meydana geldi.





1. resimde gördüğünüz gibi, üst tarafta fitilin takıldığı metal çıkıntının eğik başı görünmekte, fitili oradan başlayarak takmayınız, çünkü oraya çok yakın olarak ön kapının eğik ve bombeli kısmı geçmekte olduğundan fitile sürtme yapmaktadır. O nedenle eğik metalin bittiği yerden başlayın, aşağıda sorun yok, fitil uzun olduğundan 4 - 5cm gibi kesilmesi gerekiyor.



 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Aerodinamiği geliştirme ve olumlu yan etkileri
« Yanıtla #20 : Kasım 24, 2012, 14:25:13 »