0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aslında bu muhabbet e12 zamanında hb versiyonun ingiltereden gelmesiyle başladı sedanlar tr üretimi olduğu için hb ile arasında kalite farkından bahsediliyordu hep bnce fark yok.
Malesef fark var daha bu haftasonu siteden Ahmet Can Dilin arabasına bindim e12 HB dayımın sedan e12sinden çok daha kaliteli gibi geldi bana
Eski adıyla corolla hb yeni adıyla Auris Corolladan her daim üstün olmuştur.Üretim yeri değil tasarım ve mühendislik farkı
Bana sorarsanızda e12 hb deki malzeme kalitesi japon ae101 ine göre çok düşüktü
Buna kesinlikle katılıyorum. ae101 den sonra kademeli olarak her modelde iç kabin kalitesi düştü gibi geliyor bana. 2000 model Corolla'mın konsol kalitesini ne 2005 olanında buldum ne de 2011 olanında.
Tüm markalarda görülen rekabet için maliyetlerin azaltılma politikası olabilir.
Ayrıca yumuşak malzeme kullanımı arttı,olası kaza anında yolcuların vücudunu bir yere çarmasında daha az zarar görmesi adına.Yumuşak malzemede zamanla daha fazla esnediği için ses yapma durumuda artıyor.
Araç içinde yumuşak malzeme kullanılması müşterilerin sert malzemeden çok şikayetçi olmaları nedeni ile. Kaza anında bu işin zaten hava yastıkları var.Yumuşak malzemelerin ses yapma durumu bence sertlerden daha az çünkü sert plastiklerin birleşim yerlerine zamanla ses yapmaması için yumuşak malzemeler yapıştırılıyor. Vida ile sıkıldıgındada orada sabşt kalıyor. Ayrıca yumuşak malzemelerin altında yine sert malzeme var sonradan yumuşak malzeme giydiriliyor. Ama bu teknik bizim bir cisme kumaş kaplama şeklindeki gibi degilde enjeksiyon makinasında sıcak şekilde yapılıyor.
Hava yastığının görevi ve açıldığı noktalar belli.Birde şöyle bir şey var yumuşak malzeme esneme yaptığı için zamanla vida yerlerindeki esneme sert maddeye olanla fazla oluyor.Bu sese sebep olan bir şey,ama yumuşak doku daha çok göze hitap ettiği için bence tercih sebebi.
Elbette maliyeti düşürmek için olabilir. Ancak donanım konusunda ısrarla piyasadan geride kalmasına bir anlam veremiyorum. Yukarıda da bahsedildiği gibi, 2005 HB Corolla'mda 4 cam otomatikti. Sedanlarda değildi o zamanlar (yanlımıyorsam). Fakat 2011 Corolla'mda camların otomatik olmaması, 2013 yeni kasada otomatik olmaması gülünç geliyor bana. Üstelik yanılmıyorsam yeni Auris'lerde de 4 cam otomatik değil. Kaş yapayım derken gözlerini çıkartacaklar yakında.