Arkadaşlar merhaba,
Yaklaşık 20 yıl öncesine kadar, yakıt karışım ve ateşleme sistemleri yetersiz olduğundan, yağlarında tek viskoziteli olmaları ve ayrıca yakıtlarında ucuz olmasıyla, araçlarımızı çalıştırıp ısınmasını beklerdik. Böylelikle yüke binen motorumuz, ne fazla aşınırdı nede rölantide sorun çıkartırdı.
Oysa, bulunduğumuz 21. yüzyıl başında, motor işletim sistemleri ve yağlar konusunda o kadar ilerlemeler sağlandı ki, aracımızı -30 veya +50 derecelerde dahi çalıştırıp hemen yola çıkabiliyoruz, yağlarımız bu sıcaklıklarda dahi koruma sağlayabilirken, yakıt karışımını ve ateşlemeyi optimize edebilen ECU denen bilgisayarlar tarafından motorlarımız maksimum düzeyde verimle çalıştırılırlar.
Kısaca anlatmak gerekirse, ilk çalıştırmadan sonra, motorların ısınmasını beklemeye gerek yoktur.
Yakıt tüketimini bakımlı ve verimli bir otomobilde düşürmenin yolları;
-Kaliteli yakıt kullanmak
-Trafiğe fazla takılmamak
-Sürüş tarzımızı değiştirmek