Gönderen Konu: MMT Yolda kaldı ! ! !  (Okunma sayısı 8747 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #20 : Kasım 17, 2011, 19:22:14 »
Geçmiş olsun zamanında benimde başıma az gelmedi. Çok can sıkıcı bir mevzu. Üstelik aracı sıfır almıştık. bikaç ay sonra bu problemden dolayı yolda kaldık servise söyledim. Sıkışık trafikte sürekli otomatikte kullanmayın arada bi manuelee alın falan diye saçmalamışlardı ne anladım ben otomatik vitese binmekten o zaman diye sinir krizlerine girmiştim. lakin o gün bugün hakkaten trafikte dedikleri gibi yapıyorum ve hiç yolda kalmadım bidaha. ama çok büyük bir saçmalık. geçmiş olsun.
İzzetle mevti, zilletle hayata tercih edenlerdeniz.

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #20 : Kasım 17, 2011, 19:22:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #21 : Kasım 17, 2011, 19:26:42 »
geçmiş olsun.. kötü bir durum gerçekten.. ama mmt ye millet alışamadı bir türlü deyip dururlar.. huyunu suyunu öğrenene kadar bu sıkıntılar olacak sanırım.. sonrasında muhabbet ortamında duyulanlar bile yetiyor yeni bir şeyin nasıl kullanılması gerektiğinin öğrenilmesi için.. benim anlamadığım bu toyota cvt şanzumana geçtiği halde neden mmt olanı buna uyarlamıyor.. bence gayet akıllıca.. hiçbir şekilde sorun olmaz sanki
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #22 : Kasım 17, 2011, 19:32:18 »
   Valla arkadaşlar benim ilk 3 vitese kadar otomatik daha sonra mauel'e alıp kullanıyorum.Otomatikte uzun süre kullandığımı hatırlamıyorum.Mesela dümdüz yolda araç otomatikte 5. vitesi tercih ediyorken ben mauel'de  6. vites'te kullanıyorum.MMT şanzımanlı araç alanlar zahmet edip MMT kullanma kartelasını okurlarsa hiç bir sıkıntı yaşanmaz.
   Leon'da 7 ileri Dsg var.Hızlanmada değilde yavaşlamalarda sistem vitesi çok geç düşürüyor.Buda araçta sarsıntıya neden oluyor.Bu yüzden Leon'u da manuel kullanıyorum.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #23 : Kasım 17, 2011, 23:19:58 »
Özcan abi benim ki 5 ileri eski tip..otomatik değil zaten triptronik onu biliyorum nasıl kullanılması gerektiğinide ama senin dediğin hesap ilk 3 e kdr otomatik sonrası manuel gerek yok ki zaten mal ilk viteslerde belli ediyor ne olduğunu 4-5 ölü zaten gitmiyor ki..
Birde şöyle bir durum var şu bi gerçek ki mmt ler düz viteslerden daha çabuk baskı bitiriyor bu da ne demek halen daha eksikleri olan uzun ömürlü bir şanzıman tipi olmaması eski corollalar kadar gitmez bu kasalar gerçekten çok cacık çok pişmanım aldığıma keşke babamada anlatabilsemde satsam..
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #24 : Kasım 17, 2011, 23:46:20 »
   Benim ilk 3'e kadar kullanmamın nedeni bazen unutuyorum manuel de olduğunu.Sonra manuel kullanıyorum.Senin MMT ile benim MMT aynı Alper.Sadece senin ki 5 benim ki 6 ileri o kadar....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #25 : Kasım 18, 2011, 00:21:43 »
Birde şöyle düşünürseniz iyi olur. Tam otomatik şanzumana göre 1,5-2 litre tasarruf sağlıyor. MMT'de 7,5 lt/100km ortalama yakalamak çok kolay. Otomatiktede 9 litre civarı. Bu değerler benim tarzımda kullananlar için, yani kendi değerlerim.
Şimdi mmt ortalama 70-90 binde balatayı bitirse(bu değer yine kullanıcıya göre değişir, benim serviste muhabbette öğrendiğim genelde 80 bin civarı), 70bin kmyi baz alırsak, 1050 litre tasarruf sağlar. Buda şuan ki benzin fiyatında 1050x4.2=4200 tl gibi bir değer yapar ki mmt baskı balata parasını zaten kullanırken amorti eder.
Lafı uzattım anlayın işte :D:D
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #26 : Kasım 18, 2011, 00:58:07 »
Birde şöyle düşünürseniz iyi olur. Tam otomatik şanzumana göre 1,5-2 litre tasarruf sağlıyor. MMT'de 7,5 lt/100km ortalama yakalamak çok kolay. Otomatiktede 9 litre civarı. Bu değerler benim tarzımda kullananlar için, yani kendi değerlerim.
Şimdi mmt ortalama 70-90 binde balatayı bitirse(bu değer yine kullanıcıya göre değişir, benim serviste muhabbette öğrendiğim genelde 80 bin civarı), 70bin kmyi baz alırsak, 1050 litre tasarruf sağlar. Buda şuan ki benzin fiyatında 1050x4.2=4200 tl gibi bir değer yapar ki mmt baskı balata parasını zaten kullanırken amorti eder.
Lafı uzattım anlayın işte :D:D

öğrendiğime göre cvt de de mmt varmış :).. sistem baya farklı oldupu için merak etti oda yermi baskı balatayı ?
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 182000
  • Model Yılı: '14
  • 58 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #27 : Kasım 18, 2011, 01:12:17 »
Birde şöyle düşünürseniz iyi olur. Tam otomatik şanzumana göre 1,5-2 litre tasarruf sağlıyor. MMT'de 7,5 lt/100km ortalama yakalamak çok kolay. Otomatiktede 9 litre civarı. Bu değerler benim tarzımda kullananlar için, yani kendi değerlerim.
Şimdi mmt ortalama 70-90 binde balatayı bitirse(bu değer yine kullanıcıya göre değişir, benim serviste muhabbette öğrendiğim genelde 80 bin civarı), 70bin kmyi baz alırsak, 1050 litre tasarruf sağlar. Buda şuan ki benzin fiyatında 1050x4.2=4200 tl gibi bir değer yapar ki mmt baskı balata parasını zaten kullanırken amorti eder.
Lafı uzattım anlayın işte :D:D
Ben her iki aracıda kullandım 2008 mmt corolla vardı 6 ay kullandım baktım araç saçmalıyor hemen sattım mmt vites Ankara şehiriçi sıkışık trafik benzin sarfiyatı 8.0 lt idi...Şimdi ise 2010 tam otomatik corolla var sıkışık trafikta Ankarada 9.0 lt geçiremedim.Sinan bey söylediğiniz gibi 1.5-2 lt tasarrufu yok 1 lt anca aralarında fark var ....haaa  bence 1 litre tasarruf için deymez mmt kullanmaya vites geçişleri birde çok gürültülü tam otomatikte öyle sıkıntı yok viteler yağ gibi kayıyor  ses falan yok...bir de yaptınız hesap doğru olabilir ama mmt gerçekten insanın sinirini bozuyor  kullanırken acep ne zaman yolda kalacağım diye tedirgin ediyor ben şahsen tedirginlik yaşayacağıma 1 litre fazla benzin yakarım hiç olmaz ise kafam dinç olur.
"Türk Birliği`nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile, gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapayacağım. Türk Birliği`ne inanıyorum, onu görüyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği`yle açacaktır. Dünya sükununu bu fasıllar içinde bulacaktır.Türk'ün varlığı bu köhne aleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek, o zaman görülecek."   M.KEMAL ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #28 : Kasım 18, 2011, 02:00:05 »
geçmiş olsun.. kötü bir durum gerçekten.. ama mmt ye millet alışamadı bir türlü deyip dururlar.. huyunu suyunu öğrenene kadar bu sıkıntılar olacak sanırım.. sonrasında muhabbet ortamında duyulanlar bile yetiyor yeni bir şeyin nasıl kullanılması gerektiğinin öğrenilmesi için.. benim anlamadığım bu toyota cvt şanzumana geçtiği halde neden mmt olanı buna uyarlamıyor.. bence gayet akıllıca.. hiçbir şekilde sorun olmaz sanki
öğrendiğime göre cvt de de mmt varmış :).. sistem baya farklı oldupu için merak etti oda yermi baskı balatayı ?

CVT ve mmt tamamen farklı şeyler. mmt bildiğimiz manuelin debriyaj pedalı olmayanı, sizin yerinize araç kendisi değiştiriyor vitesleri. Otomatik değil yani aslında. CVT ise otomatikden de farklı olarak sürekli değişken oranlı bir şanzıman, vites geçişi diye bir şey yok.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #29 : Kasım 18, 2011, 08:51:35 »
Bu konu mmt konusuna dönüşmüş.
MMT'de ve diğer tam otomatiklerde, her frene bastığınızda araba vites küçültür ve durmanıza yardımcı olur. Bilhassa orta sertlikte ve sert fren basmalarında bunu çok iyi hissedebilirsiniz.
Örn : 90 ile gidiyorsunuz, 700-800m ileride kavşak var, frene bastığınızda vitesler sırayla aracın hızına uygun olarak 5->4->3-2-1 diye düşer.
Manuel vites kullanan hiç bir sürücü bunu yapmaz, varsa da çok çok azdır!!!  En usta şöför bile, motor freni yaparak 5->4->3 yapar, sonrasında boşa atar ve frene basarak aracı durdurur.
Eğer baskı balata bitirmek istemiyorsanız, ileride kavşağı görünce, boşa atacaksınız ve kavşağa kadar frene basarak arabayı yavaşlatıp durduracaksınız.
Ben kavşağı uzaktan görünce, manuel vitese almadan ve frene basmadan, direksiyondaki mandallarla manuel vites küçültüyorum, 5-4-3 yaptıktan sonra, eğer kavşaktaki ışıkta yeşili yakalayamayacaksam, vitesi boşa alıp, frenle duruyorum. Yeşili yakalayabilme durumunda, gaza basarak vitesi gerekirse yükseltiyorum ve ya zaten araç kendisi tekrar E moduna geçer ve vites komutasını sizden geri alır.  Deneyin


....
Birde şöyle bir durum var şu bi gerçek ki mmt ler düz viteslerden daha çabuk baskı bitiriyor bu da ne demek halen daha eksikleri olan uzun ömürlü bir şanzıman tipi olmaması eski corollalar kadar gitmez bu kasalar gerçekten çok cacık çok pişmanım aldığıma keşke babamada anlatabilsemde satsam..
Alper gidebildin mi servise? Arızanın tespiti yapıldı mı merak ediyorum.
MMT'nin çabuk baskı balata bitirmesi gayet doğal bir olay. Geliştirilecek bir şey yok burda. Manuel vitesli aracı, MMT mantığıyla kullanırsanız baskı balata aynen çabuk biter. MMT'de zaten manueldeki gibi baskı balata sistemi var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #30 : Kasım 18, 2011, 09:02:46 »
geçmişşler olsun... umarım bidaha yaşamazsın
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #31 : Kasım 18, 2011, 11:53:33 »
CVT ve mmt tamamen farklı şeyler. mmt bildiğimiz manuelin debriyaj pedalı olmayanı, sizin yerinize araç kendisi değiştiriyor vitesleri. Otomatik değil yani aslında. CVT ise otomatikden de farklı olarak sürekli değişken oranlı bir şanzıman, vites geçişi diye bir şey yok.

oda ilginç olur yahu :)
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #32 : Kasım 18, 2011, 17:37:14 »
Levent abi bilgilerin için teşekkür ederim..Henüz gitmedim araç normal çalışıyor bir sorun yokmuş gibi..
Yarın sabah Elpa plazanın ilk randevulu müşterisi olarak orda olucam bakalım ne diyecekler..
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #33 : Kasım 18, 2011, 18:10:34 »
merhaba ,Alper Bey sizin durum baya bi karışık. Daha önce çok kez mmt arızası duydum ama sizinki baya bi garibime gitti. İnş. fazla bi sıkıntı yaşamazsınız. Bende bi mmt kullanıcısıyım. 2011 model corolla suanda 25.000km ve yeni yeni aracın zevkini cıkarıyorum.Ben oldukca memnunum.evt normal bi arac değil ama oldukca guzel bi arac. Bence tartısılması gereken tek nokta 90ps olusudur.Suda bilinmeli ki arac alıyosunuz yaklasık 40bın tl oduyorsunuz, aldıgınız aracı adam akıllı ınceleyın test edın arastırın. Sonradan tutupta soyle boyle demeyın.Bu aracı kullanan ya cok sevıyor yada dayanamayıp satıp gıdıyo.(Genel olarak konusuyorum.lütfen kişiselleşmesin)Diğer araclara gore daha saglam daha guvenlı bi arac.Mmt a guvenemıyorsan ( bu tamamen kullanıcıyla alakalı bı durum ) manuel alacaksın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #34 : Kasım 18, 2011, 18:37:36 »
Alper nazar dicem ama yorumları okuyunca kronik bi sorun muş gibi duruyo bu mmt olayı yada otomatik le triptonik arası bişey mi tam çözemedim.. neyse herkese geçmiş olsun...
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #35 : Kasım 18, 2011, 19:01:32 »
debriyajı otomatik düz vites kerem abi :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #36 : Kasım 18, 2011, 19:13:04 »
anladığım kadarıyla debriyaj lı bir otomatik vites ve debriyaja siz basmıyorsunuzda araç sizin yerinize basıp değiştiriyor doğru anlamışmıyım :) geçmiş olsun alper sat kurtul ya tam otomatik al yada manuele geç
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #37 : Kasım 18, 2011, 21:49:34 »
anladığım kadarıyla debriyaj lı bir otomatik vites ve debriyaja siz basmıyorsunuzda araç sizin yerinize basıp değiştiriyor doğru anlamışmıyım :) geçmiş olsun alper sat kurtul ya tam otomatik al yada manuele geç

Mehmet çok sağol yetiştin yine..

debriyajı otomatik düz vites kerem abi :)

Fatih çok sağolasın.. bu sistemde galiba direksiyondan f1 gibi değiştiriyorsun doğrumu vitesleri.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #38 : Kasım 19, 2011, 20:59:39 »
Birde şöyle düşünürseniz iyi olur. Tam otomatik şanzumana göre 1,5-2 litre tasarruf sağlıyor. MMT'de 7,5 lt/100km ortalama yakalamak çok kolay. Otomatiktede 9 litre civarı. Bu değerler benim tarzımda kullananlar için, yani kendi değerlerim.
Şimdi mmt ortalama 70-90 binde balatayı bitirse(bu değer yine kullanıcıya göre değişir, benim serviste muhabbette öğrendiğim genelde 80 bin civarı), 70bin kmyi baz alırsak, 1050 litre tasarruf sağlar. Buda şuan ki benzin fiyatında 1050x4.2=4200 tl gibi bir değer yapar ki mmt baskı balata parasını zaten kullanırken amorti eder.
Lafı uzattım anlayın işte :D:D

sinaan süper anlatmışsın olayı bravo valla
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Yolda kaldı ! ! !
« Yanıtla #39 : Kasım 19, 2011, 21:02:14 »
sağol kardeşim :)
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!