Gönderen Konu: Ford'un en yeni motoru 1.0 litrelik EcoBoost "2012 Yılın Motoru" ödülünün sahibi  (Okunma sayısı 10262 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
1,3 olması 231 hp olması süper de jeni motor siparişi ile baya kasar adamı

5000 lira diye duymuştum,
???

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Turbonun zaten tüm mantığı az litreden çok güç almak.

Asıl şaşırtıcı olan Honda S2000 gibi atmosferik motorlar ile bu değerleri almak, litre başına 100HP+ yani.

Toyota'nın yarışlar için özel üretimleri var, sınırlı sayıda üretilmiş motorlar. Mesela 2TC:

http://www.race-cars.com/engsold/toyota/1111890981/1111890981ss.htm

1610cc, 200+HP

1.4 veya 1.6 turbo beslemeliye sorunlarıyla birlikte alıştık ama 1.0 lt nedir yahu ? Sorunsuz olarak 100bin görecek mı acaba merak ettim
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Motorları sadece hacimleri ile değerlendirirsek hata yapmış oluruz. Güç/ağırık ve Tork/ağırlık ile değerlendirmek gerekir. Tabi artık esmiyon da önemli (her zaman önemli idi ama artık dikkat çekiliyor bu noktaya). Ayrıca artık araçların 20 yıl gibi süreler gitmesi istenen bir şey değil. Araçlar bu şekilde üretilmiyorlar artık eskisi gibi. Bunu sadece motor olarak düşünmeyin, kaporta, boya, yalıtım, değişen normlar vs.... Güvenlik, ekonomiklik, teknoloji vs. o kadar hızlı gidiyor ki eskiden 8-10 yılda kasa değişen firmalar 5 senede kasa değiştirmeye başladı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
...eskiden 8-10 yılda kasa değişen firmalar 5 senede kasa değiştirmeye başladı.
Kaldı ki 2,5 sene dolduğunda da mutlaka makyaj operasyonuna tâbî tutuyorlar modelleri.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Piyasadaki yeni motorların hepsi alimünyummu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
pek bilgim yoktur ama yeni nesil motorlar küçük olup valf olayını yükseltiyolar bununda cok etkisi oluyo sanırım
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi


Ford'un EcoBoost ailesine mensup en küçük hacimli motoru C sınıfı bir araç olan Focus'un kaputu altındaki yerini aldı. Uzunluk ve genişliği bir A4 kağıdınınki kadar olan motorun iki versiyonu bulunuyor.

3 silindir, 1 litre hacim ve bir adet turbo beslemeye sahip olan motorun güçsüz versiyonu 100 beygir güç üretebilirken bu ünitenin ortalama yakıt tüketimi 4.8 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.

125 beygir güç ve 170 Nm tork üretebilen ikinci motor overboost fonksiyonu sayesinde maksimum tork değerini 200 Nm'ye ulaştırabilirken tüketim değeri ortalama 5 litre/100 km olarak açıklanıyor.

İngiltere pazarında Şubat ayının ikinci yarısında piyasaya çıkacak olan yeni motorlarla donatılan Focus modellerinin başlangıç fiyatıysa 14.245 Sterlin olarak açıklandı.




kaynak: http://www.agamemnon.co.nr/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
En sonunda Ford'da adam gibi az yakan turbo-benzinli cikartmaya basladi.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
1.0 motordan alınacak 125 HP güç Focus ağırlığında bir araçla çok ürkütücü gelir bana, TSI'ın VW'in başına açtıkları tazeyken

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
benim bir honda motosikletim vardi turkiyedeyken 1.3 litre :)
ben sahsen kucuk motorlu araclari cok tutmuyorum

kucuk motorlari daha yuksek devirlerde kullanmak zorunda kaliyorsunuz
ayrica motor daha fazla baskiya maruz kalacagindan daha kolay yipranacaktir.
ornektede goruldugu gibi turbo eklenmis 1.0 litre motor
bu aracla duz yolda benzin tasarrufu yaparken
yokuslarda ve yuksek hizlarda iki kati yakarak diger motorlarla olan farki kapatmis olursunuz
ayni yakit tuketimi ama daha fazla stresss...
2009 Toyota Camry 2.4 FW
2011 Toyota Venza 2.7 FW

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
   Eğer fiyat 14285 sterlinden başlıyorsa burada da benzer fiyata satılacak demektir. 39000 TL başlangıç fiyatı oldukça iyi bir rakam. Sonuç itibarıyla güzel bir kasaya , genişliğe ve çift salıncaklı arka süspansiyona sahip. İyi satacağını düşünüyorum. Bu tüketim rakamlarıyla 125 beygir 170 Nm torklu olanı düşünülebilir.
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
haberi görünce ilk aklıma gelen soru "LPG takılır mı?" oldu :D
bence de otomotiv firmaları küçük hacimli motorlardan performans alabilme konusunda henüz istenileni başaramadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
haberi görünce ilk aklıma gelen soru "LPG takılır mı?" oldu :D
bence de otomotiv firmaları küçük hacimli motorlardan performans alabilme konusunda henüz istenileni başaramadı.

Oktay bey,

Sizin aklınıza gelen bu sorudan sonra bende şöyle düşünmeye başladım,

Benzin/Elektrikli Hybrid küçük bir motora LPG uygulayıp, şu yeni konuşulan LPG-Eco chip uygulaması takviyesiyle yakıt masrafını 2L/100km civarlarına çekebilirmiyiz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TRAFİĞE SAYGI = İNSANA SAYGI
    • www.mildan.net
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 45 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Güzel, ekonomik gözüküyor ama fabrika verilerine de pek güvenmemek gerekiyor, o değerleri tutturmak çok zor zaten. Bunu ülkemizdeki fiyatı fiesta dan daha ucuz olacağını sanmıyorum. Küçük motor motor yapabilen ford küçük bagaj da yapabiliyor. C sınıfı bir araca b sınıfı bagaj koyabiliyorlar.
Trafik kuralları ve tabelalar İNSANLAR içindir, HAYVANLAR zaten ne tabeladan anlar ne de kuraldan...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ülkemiz genellikle tepeler ve dağlardan meydana geldiğinden, küçük benzinli motorlar tek başlarına bu ülkede pek randımanlı olmamaktalar,

Bu tip küçük motorlar melez olursa yeterli gücü, ömründen vermeden üretebilirken daha da ekonomik olacaklardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
şehir içinde çok sakin kullanımı tercih edenler ve yoğun trafikli şehirlerde yaşamayanlar için ekonomik olabilir. Ancak dur-kalk trafiğinde bu küçük motor 1.6 dan farksız olur diyorum. Ayrıca otobanda 90 la gitmeyi de göze almalı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris 1.33
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür edildi
Akaryakıttaki vergi yükü böyle olduğu sürece biz burada daha çok ekonomi+lpg vs vs. konuşuruz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: B+
çok iyi bir teknoloji

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
motor tam fiestalık olmuş, ama focus'a biraz ağır gelir sanki...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
sahsen bana vw 1.4 turbo motorları bıle garıp gelıyor  :D 1.0 benzınlı olcana 1.6 ya lpg takarım :D :D :D
2003 subaru impreza  :)