Gönderen Konu: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]  (Okunma sayısı 72063 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Yaris 2012 Cool Multidrive S (CVT) Siyah
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #100 : Aralık 24, 2011, 19:09:44 »
İki hafta önce Yaris 2012 Multidrive s cool pkt. aldım. Bugün 1000 bakımını yaptırdım. Şanzıman bildiğimiz debriyajlı  tüm şanzıman sistemlerinden farklı olduğu için kullanımı biraz farklı ama kesinlikle çok rahat. Gaza yavaş  basarsanız araç 1800 devir civarında kalarak yaklaşık 120 km hıza çıkabiliyor. Hızlı gaz verilince 4000 civarı devire direk çıkarak hızını öyle alıyor. Vites geçişi diye birşey yok. Manuel moda alıp vitesi büyültüp küçültünce vites geçişinin olmadığı daha iyi anlaşılıyor.Aslında işin doğrusu bu cvt şansumanlarda vites adedi diye birşeyden bahsetmek yanlış. 7 vites diye görülüyor ama bu sadece debriyajlı sistemlerden kalma alışkanlığımız için oluşturulmuş bir şey. Toyotanın Multidrive S dediği Cvt şanzımanlarda vites sonsuzdur. Motor hacmini büyütürsek 10-15 kaç tane istersek vites aralığı konabilir. Vites geçişi olmamasınınn bir diğer avantajı  motor gücünden kesintisiz olarak  faydalanıldığı için yakıt değerleri çok düşük. Dual Vtt-i motorla cvt şanzıman birleşince ortalama 5.3 lt tüketim değeri çıkıyor ki ben daha çok uzun yol yaptığım için araba yeni olmasına rağmen yakıt  tüketimin 4.8-5.0 civarında değişiyor. (Açıkcası ben 5-6 bin km sonrası  lpg düşünüyordum ama bu değerlerden sonra vazgeçtim diyebilirim.Tut ki lpg taktık 11-12 krş yakıt tüketim değeri ne demek arkadaşlar yakıta para verme dönemi bitti demektir o zaman.El freni yanında sport mode tuşu var . Araç şanzımanını buradan eco veya sport moda geçirebiliyorsunuz. Sport mode çok yakmakla birlikte inanılmaz seri bir sürüş kazandırıyor.Özellikle şanzıman konusunda biraz durdum ki Yaris 2012 bu konuda çok ses getirecek.(Duyumuma göre; Toyota bu sistemi 2013te Auris ve Corollaya da getirmeyi düşünüyor) Direksiyonu EPS li olduğu için çok yümuşak.Sürate duyarlı sertleşiyor. Direksiyondan kumandalı 6.1 inchlik multimedia sistemi harika, otomatik açılan geri görüş kamerası da buraya entegre.Telefonunuzun müzik ve telefon bilgilerine bluetooth ile otomatik bağlanan bu sistemde isterseniz araç bilgilerinize de bakabilirsiniz. Soğutmalı torpida gözünde usb ve aux girişleri var. Buraya memory stick takıp bunları dokunmatik panelden veya direksiyondan kontrol edebiliyorsunuz. Ses sistemi 6 hoparlör ile desteklenmiş ve hıza duyarlı olarak ses artırıp azaltabiliyor. Aracın kliması cool pakette çift yönlü , otomatik ve süper çalışıyor. (Fiesta-ve jazz gibi değil) . 4 cam otomatik ( still pakette arka camlar manuel cool pakette otomatik), sürücü camı sıkışmaya duyarlı. Bagaj 285 lt . 4 adet jant ve kapaklarını koyabildim, eskisi gibi küçük değil yani.(Bu arada çelik jant aldığım için kendi jantları söktüm). Hem ön hem arka sis farı var. Malzame kalitesi ve işçiliik güzel. Göğüste bej bölümler yumuşak, konsolda bazı yerler krom efektli, direksiyon- vites kolu- el freni gümüş efektli dikişli  siyah deri. Ambians gece çok güzel. Multimedia parlaklığı gece ve gündüz farklı modlara ayarlanabiliyor. Gece farları yakınca otomatik gece moduna geçiyor. Farlarda Far Away Home özelliği mevcut. Ön koltuklar spor,uzun yolculuklar için kolçağı indirip çok rahat yolculuk edebilirsiniz ki ben haftada 700 km yol yapıyorum hiç yorgunluk hissetmiyorum.Aktif başlıklar ve emniyet kemerleri kamçı efektini minimuma indiriyor. ön ve arka yolcu kemr ikazları var. Arka yolcu için diz genişliği benim önceki golf IV' ümden bile fazla. Evet abartmıyorum, zaten arkadaşlarımda görünce şaşırıyor ne kadar geniş olduğuna. Arabanın dizayn edicisi zaten sıradışı bir adam Dezi Nagaya.Bu arabanın tasarımı için "compact exterior yet very large interior" diyor Yani dışardan kompackt evet 4.7 mtde araç dönebiliyor , ama içi çok ferah ve geniş. Aracın silecek dizaynı bile alışılmışın dışında. Tek ve büyük silecek ve sileceğe doğru fışkıran su ile ister camı temizlerken isterseniz de yoğun yağmur altında görüşünüz engellenmiyor. Aracın altı yüksek ama önceki yarise göre alçaltılmış. Ayrica eski Yaris'ten biraz daha uzun. Görünümü ise çok daha dinamik ve kaslı. En iyisi Cool paket 2012 Yaris Multidrive S i bir bayide test edin kendiniz görün. Bu sene bence B sınıfında rakibi yok , hatta C sınıflarına bile kök söktürür...( Bu arada siyah renk 2012 Yarise çom yakışıyor) :)
Toyota Yaris 2012 1.33 99Ps  Cool  Multidrive S (CVT) Siyah

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #100 : Aralık 24, 2011, 19:09:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #101 : Aralık 24, 2011, 19:16:41 »
Ağzımın suyu aktı desem yeridir.yorumlar için teşekkürler
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #102 : Aralık 24, 2011, 20:15:31 »
Yasin bey aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Toyota gerçekten güzel bir araç çıkarmış. Özellikler CVT şanzıman toyotaya gerekli idi. Geç bile kaldılar. Yeni kasa Corolla'da bu sanzıman seçeneği muhakkak olaması gerekir diye düşünüyorum.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Yaris 2012 Cool Multidrive S (CVT) Siyah
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #103 : Aralık 24, 2011, 22:17:54 »
Teşekkürler. Evet Yaris'te 1.33 lt dual vtt-i motor 99 ps üretiyor hem vergi açısından ekonomik,hem az tüketiyor hem de eski 1.6 motorlarla hemen hemen aynı motor gücünde...Bu karoser için ideal olmuş ama daha ağır bir otomobilde uygun olmaz tabi...
Toyota Yaris 2012 1.33 99Ps  Cool  Multidrive S (CVT) Siyah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • herkese selam 93 model 1,6 gl corolla kullanıcısıyım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #104 : Ocak 08, 2012, 18:37:57 »
paylaşımlar çok başarılı olmuş adil abi emeğine sağlık.. ama ben yeni yarisi orta konsol haricinde beğenmedim.. gerçi orta konsolda pek geçerli değil ama eskisine oranla çok ii... 1,4 dizelin en fulu + sitil plus paketinide eklerseniz arabanın fiyatı 52,200tl oluyor bence çok fazla bu fiyata auris yada corolla alınabilir bana kalırsa..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #105 : Ocak 08, 2012, 19:50:04 »
kızanlar olacak biliyorumda , valla ne denirse densin neticede arabanız ne diye sorulduğunda yaris diyince benim aklımda 52.000 liralık bir araba canlanmıyor...tamamen saçma bir fiyat bence...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #106 : Şubat 21, 2012, 23:42:44 »
geçte olsa bugün reis plazada bende yaris 1,33 cvt cool modelini test ettim. sürüş zevki, aracın yolda gidişi, vites geçiş hissiyatı bence gayet yeterli. Fakat yorumlarda görmediğim bir konu var ki bu arabayı almayı düşünmeme tamamen engel oldu. aracın motor gürültüsü o kadar fazlaki insanın bu araçla 10dk dan fazla devirli yolculuk yapması maalesef pek mümkün değil, hatta "bu araçta gürültü seviyesi sürekli duyma bozukluğu yaratabilir" uyarısı bulunmalı. beğenmediğim diğer konuda toyota touch oldu diyebilirim. piyasada satılan navigasyonlu modellerden pekte kaliteli durmuyor, güneşli ortamda ekran pekte okunaklı değil. aracım yeni kasa corolla ve benim aracımla kıyaslayınca fren sistemi yariste çok çok daha iyi.
ön göğüsteki fareyi bir türlü bulamadım,
beynimi kemirmeye devam ediyor :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Yaris 2012 Cool Multidrive S (CVT) Siyah
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #107 : Şubat 25, 2012, 06:25:18 »
Çağrı Bey aracın bağırması, şanzıman sisteminin çalışma şekli alışık olduğumuz diğer sistemlerden çok farklı olduğu için yeni bir kullanıcı için çok tuhaf geliyor. Gaz pedalına adeta okşuyormuş gibi basmak lazım bu arabada. Multidrive s (CVT) şanzımanda gaza direk yüklenince devir 4-5 bine gelip deviri sabit tutarak vites büyültür ( seri bir sürüş için).Bunu kırmızı ışık kalkışlarında yaparsanız 1.33 ltlik bir motorun atikliğini görüp şaşırabilirsiniz.Tabii bu sürüşte motor bağırır çünkü 4-5 bin devirde motor zaten sesli çalışır. Ama konforlu kullanım şekli şöyle, gaza son derece yumuşak basarsanız devir 1,5-2 bin arasında sabitlenerek vites yükselmeye başlar, motor sesini bile duymadan 80-100 km hız aralığına ulaşırsınız. Özellikle kaymak asfaltta ses sistemini falan kapatıp bunu deneyin. Araba 0 dan 100km hıza ulaşırken ne vites geçişi ne çırpma ne ses hiçbirşey hissetmeden hızlanmanın keyfi çok güzel.Bana da başlarda garip geliyordu ,şimdi 10 bin km ye yaklaştıkça daha çok zevk alıyorum kullanımdan. Uzun yol yapıyorum sürekli, ne yorgunluk var  uzuvlarımda ne bir ağrı. Özellikle de yoğun trafikde kalınca daha iyi anlıyorum arabamın kıymetini.
Toyota Yaris 2012 1.33 99Ps  Cool  Multidrive S (CVT) Siyah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #108 : Şubat 25, 2012, 08:44:47 »
   Benim araç henüz 3500 km lerde. Bir önceki aynı motoru taşıyan 2011 model yariste 16000 km kullanımım boyunca böyle ses işitmemiştim. Bunu teknik kişiler daha iyi bilebilirler ancak aracın susturucu sisteminde bir zaafiyet olduğunu düşünüyorum. Araç sanki susturucu veya boru patlak gibi bağırıyor. Doğru bunu 5000 devirlerde yapıyor ancak 3000-4000 devirlerdeki ses de az değil. Bana eski murat 124 leri hatırlattı. Sakin kullanım söz konusu olunca araca sesli denemez. Sanırım susturucular buna göre ekonomize edilmiş :P Aslında bu fiyattaki bir aracın böyle bağırması Toyotanın ayıbıdır. Bir polo da en üst devirde bile böyle ses duyulacağını sanmıyorum. Ayrıca otoban kullanımında aynalardan oldukça fazla rüzgar sesi geldiğini söyleyebilirim. 
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #109 : Şubat 25, 2012, 08:55:45 »
Teşekkürler. Evet Yaris'te 1.33 lt dual vtt-i motor 99 ps üretiyor hem vergi açısından ekonomik,hem az tüketiyor hem de eski 1.6 motorlarla hemen hemen aynı motor gücünde...Bu karoser için ideal olmuş ama daha ağır bir otomobilde uygun olmaz tabi...

vergi açısından ekonomik değil çünkü ruhsatta 1330 cc görünüyor..Yani 1300-1600 arası vergi oranına takılıyor küsuratlar yüzünden..
tevazu erdemdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 43 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #110 : Şubat 25, 2012, 18:30:02 »
faruk beye aynen katılıyorum rahatsızlık verici derecede rüzgar sesi alıyor, tamam motor gürültüsünü sakin kullanımda almıyor ama seri kullanayım dersen motor kucağındaymış gibi bi izlenim veriyor ;)
ne hikmetse serviste incelediğim ve deneme sürüşü yaptığım cool paketli yeni yarisi pek gözüm tutmadı,malzeme kalitesini beğenmedim,hıza duyarlı yumuşak direksiyona,otomatik devreye giren geri görüş kamerasına ve 4,7 m'lik dönüş çapına bayıldım çok kullanışlı.önden gayet yakışıklı ve cazip ama arka görüntüyü sevmedim taklit gibi duruyor
son olarak betül hanım yanlış hatırlamıyorsam 3 aydır yeni yarisi kullanıyorsunuz sizin izlenimleriniz sevdiğiniz veya beğenmediğiniz kısımlar neler?
örneğin hala arabanın içinde cd,ayakkabı v.b. şeyler kaybedebiliyor musunuz? :)
2007 Manuel 1,3 cc Saten gümüş Yaris Terra
Dalga geçme,Tokatlanırsın

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=32687.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #111 : Şubat 26, 2012, 22:43:46 »
Yasin bey haklısınız 2000 devir civarlarında pek ses yok ama o devirde kamyon bile neredeyse sesiz sayılır.
3000 devir bile benim tahammül sınırlarımın çok ötesinde. bu haftasonu arkadaşın 2000 kasas polosuyla geziyorduk, emin olun onun son devirleri yarisin 3000 devrinden belki daha sessizdi. bence yaris bu fiyatı haketmiyor. ESP artık standart olmalı, müşteriler buna pek dikkat etmiyorlar ama özellikle bu tip yol tutuş zaafiyetlrei olan araçlarda kesinlikle şart. daha öncede dediğim gibi ben corollayla kıyaslıyorum. yarisin motor sesi, corollanın tıkırtısı beni kahretti  :olmamış:
ön göğüsteki fareyi bir türlü bulamadım,
beynimi kemirmeye devam ediyor :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #112 : Mart 01, 2012, 00:51:06 »
yaris cool donanıma sahip site üyelerinin donanımında vsc varmı acaba? bende style donanım var, vsc görüş paketi ile geliyordu almadım. cool pakette sanırım opsiyon olarak sunmuyorlardı vsc'yi diye aklımda kalmış.
Auris Premium 1.6 MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #113 : Mart 01, 2012, 10:48:42 »
yaris cool donanıma sahip site üyelerinin donanımında vsc varmı acaba? bende style donanım var, vsc görüş paketi ile geliyordu almadım. cool pakette sanırım opsiyon olarak sunmuyorlardı vsc'yi diye aklımda kalmış.

   VSC benim araçta yok. Dizel coollarda standart Toyota saçmalığı >:(
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #114 : Mart 01, 2012, 11:00:59 »
faruk beye aynen katılıyorum rahatsızlık verici derecede rüzgar sesi alıyor, tamam motor gürültüsünü sakin kullanımda almıyor ama seri kullanayım dersen motor kucağındaymış gibi bir izlenim veriyor ;)
ne hikmetse serviste incelediğim ve deneme sürüşü yaptığım cool paketli yeni yarisi pek gözüm tutmadı,malzeme kalitesini beğenmedim,hıza duyarlı yumuşak direksiyona,otomatik devreye giren geri görüş kamerasına ve 4,7 m'lik dönüş çapına bayıldım çok kullanışlı.önden gayet yakışıklı ve cazip ama arka görüntüyü sevmedim taklit gibi duruyor
son olarak betül hanım yanlış hatırlamıyorsam 3 aydır yeni yarisi kullanıyorsunuz sizin izlenimleriniz sevdiğiniz veya beğenmediğiniz kısımlar neler?
örneğin hala arabanın içinde cd,ayakkabı v.b. şeyler kaybedebiliyor musunuz? :)

ben açıkçası öyle şiddetli bir motor sesi duymuyorum, belki yüksek seste müzik dinlediğimdendir genelde ama 2011 modele kıyasla daha az ses çıkartıyor bence..
Eyüp bey henüz birşey kaybetmek kısmet olmalı malum artık arabada o kadar çok şey tutmuyorum hırsızlık olayından sonra, ama cdlerimde bir eksiklik farketmedim de değil hani  :lol:  eski aracımın bu yönünü seviyordum işte..bundan daha küçüktü ama o kadar çok göz vardı ki birşeyleri kaybetmemek mümkün değildi :)

bu arada vsc nedir??
tevazu erdemdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 1.6 Comfort Extra
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #115 : Mart 01, 2012, 11:17:16 »
bu arada vsc nedir??

VSC (Vehicle Stability Control - Taşıt Stabilite/Savrulma Kontrolü)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Yaris 2012 Cool Multidrive S (CVT) Siyah
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #116 : Mart 01, 2012, 16:04:29 »
2012 Yaris Cool pakette VSC ( ASR) yok. Ama şöyle diyebilirim, 2011 Megane (EDC Şanzıman) ve 2010 Chevrolet Cruze (Tiptronik) Asr li olmasına rağmen çok savuruyordu. Bu Yariste elektrohidrolik direksiyon - sert süspansiyon ve arabanın ağırlık merkezinin ortada oluşu sarulmayı önlüyor. Virajda frenleme gerekiyorsa EBD etkili oluyor diye düşünüyorum.90 ile giderken direksiyonu kırınca araba stabil şekilde yön değiştiriyor, deneme imkanı olan denerse görecektir. Çoğu kişi sert süspansiyonu sevmiyor ama yol tutuşuna bene çok olumlu katkışı var. (Lüks araçlar müstesna) Ayrıca şehir içinde AFU çok etkili. Önünüze bir şey çıkınca paniklesenizde AFU devreye giriyor ve araç zınk diye duruyor...
Toyota Yaris 2012 1.33 99Ps  Cool  Multidrive S (CVT) Siyah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #117 : Mart 01, 2012, 16:19:40 »
İki hafta önce Yaris 2012 Multidrive s cool pkt. aldım. Bugün 1000 bakımını yaptırdım. Şanzıman bildiğimiz debriyajlı  tüm şanzıman sistemlerinden farklı olduğu için kullanımı biraz farklı ama kesinlikle çok rahat. Gaza yavaş  basarsanız araç 1800 devir civarında kalarak yaklaşık 120 km hıza çıkabiliyor. Hızlı gaz verilince 4000 civarı devire direk çıkarak hızını öyle alıyor. Vites geçişi diye birşey yok. Manuel moda alıp vitesi büyültüp küçültünce vites geçişinin olmadığı daha iyi anlaşılıyor.Aslında işin doğrusu bu cvt şansumanlarda vites adedi diye birşeyden bahsetmek yanlış. 7 vites diye görülüyor ama bu sadece debriyajlı sistemlerden kalma alışkanlığımız için oluşturulmuş bir şey. Toyotanın Multidrive S dediği Cvt şanzımanlarda vites sonsuzdur. Motor hacmini büyütürsek 10-15 kaç tane istersek vites aralığı konabilir. Vites geçişi olmamasınınn bir diğer avantajı  motor gücünden kesintisiz olarak  faydalanıldığı için yakıt değerleri çok düşük. Dual Vtt-i motorla cvt şanzıman birleşince ortalama 5.3 lt tüketim değeri çıkıyor ki ben daha çok uzun yol yaptığım için araba yeni olmasına rağmen yakıt  tüketimin 4.8-5.0 civarında değişiyor. (Açıkcası ben 5-6 bin km sonrası  lpg düşünüyordum ama bu değerlerden sonra vazgeçtim diyebilirim.Tut ki lpg taktık 11-12 krş yakıt tüketim değeri ne demek arkadaşlar yakıta para verme dönemi bitti demektir o zaman.El freni yanında sport mode tuşu var . Araç şanzımanını buradan eco veya sport moda geçirebiliyorsunuz. Sport mode çok yakmakla birlikte inanılmaz seri bir sürüş kazandırıyor.Özellikle şanzıman konusunda biraz durdum ki Yaris 2012 bu konuda çok ses getirecek.(Duyumuma göre; Toyota bu sistemi 2013te Auris ve Corollaya da getirmeyi düşünüyor) Direksiyonu EPS li olduğu için çok yümuşak.Sürate duyarlı sertleşiyor. Direksiyondan kumandalı 6.1 inchlik multimedia sistemi harika, otomatik açılan geri görüş kamerası da buraya entegre.Telefonunuzun müzik ve telefon bilgilerine bluetooth ile otomatik bağlanan bu sistemde isterseniz araç bilgilerinize de bakabilirsiniz. Soğutmalı torpida gözünde usb ve aux girişleri var. Buraya memory stick takıp bunları dokunmatik panelden veya direksiyondan kontrol edebiliyorsunuz. Ses sistemi 6 hoparlör ile desteklenmiş ve hıza duyarlı olarak ses artırıp azaltabiliyor. Aracın kliması cool pakette çift yönlü , otomatik ve süper çalışıyor. (Fiesta-ve jazz gibi değil) . 4 cam otomatik ( still pakette arka camlar manuel cool pakette otomatik), sürücü camı sıkışmaya duyarlı. Bagaj 285 lt . 4 adet jant ve kapaklarını koyabildim, eskisi gibi küçük değil yani.(Bu arada çelik jant aldığım için kendi jantları söktüm). Hem ön hem arka sis farı var. Malzame kalitesi ve işçiliik güzel. Göğüste bej bölümler yumuşak, konsolda bazı yerler krom efektli, direksiyon- vites kolu- el freni gümüş efektli dikişli  siyah deri. Ambians gece çok güzel. Multimedia parlaklığı gece ve gündüz farklı modlara ayarlanabiliyor. Gece farları yakınca otomatik gece moduna geçiyor. Farlarda Far Away Home özelliği mevcut. Ön koltuklar spor,uzun yolculuklar için kolçağı indirip çok rahat yolculuk edebilirsiniz ki ben haftada 700 km yol yapıyorum hiç yorgunluk hissetmiyorum.Aktif başlıklar ve emniyet kemerleri kamçı efektini minimuma indiriyor. ön ve arka yolcu kemr ikazları var. Arka yolcu için diz genişliği benim önceki golf IV' ümden bile fazla. Evet abartmıyorum, zaten arkadaşlarımda görünce şaşırıyor ne kadar geniş olduğuna. Arabanın dizayn edicisi zaten sıradışı bir adam Dezi Nagaya.Bu arabanın tasarımı için "compact exterior yet very large interior" diyor Yani dışardan kompackt evet 4.7 mtde araç dönebiliyor , ama içi çok ferah ve geniş. Aracın silecek dizaynı bile alışılmışın dışında. Tek ve büyük silecek ve sileceğe doğru fışkıran su ile ister camı temizlerken isterseniz de yoğun yağmur altında görüşünüz engellenmiyor. Aracın altı yüksek ama önceki yarise göre alçaltılmış. Ayrica eski Yaris'ten biraz daha uzun. Görünümü ise çok daha dinamik ve kaslı. En iyisi Cool paket 2012 Yaris Multidrive S i bir bayide test edin kendiniz görün. Bu sene bence B sınıfında rakibi yok , hatta C sınıflarına bile kök söktürür...( Bu arada siyah renk 2012 Yarise çom yakışıyor) :)


Ay çok güldüm; allah ta seni güldürsüün :rofl: :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 5 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #118 : Mart 01, 2012, 16:30:12 »
süper paylaşım olmuş bir arkadaşım bu sınıftn araç alacaktı şimdi bu sayfayı incelese herhalde karar vermede zorlanmaz gibi .. teşekkürler
2004 COROLLA SOL
SEDAN BRC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #119 : Mart 01, 2012, 17:47:26 »
1.33 Multidrive S + İklim Paket 1200 kmden sonra deneyimlerimi aktarayım :)

- araç içi inanılmaz geniş. 1.90 boy ile ford focusta bile rahat edemezdim. ama bu araca binenler şaşırıyor iç mekanın genişliğini görünce.
- malzeme kalitesi polo fiesta ve sınıfındaki diğer araçlar ile aynı standartta aşağı yukarı. öndeki yumuşak plastik iyi kullanılmış.
- ön konsol derli toplu, çoğu ayarı toyota touch sisteminde toplamaları güzel olmuş.
- saklama gözü az. fakat ben orjinal orta konsol aksesuarını taktırdım araca. işçilik bedel almadan 300tl'ye hallettiler serviste.
- polo ve fiestayı da denemiş biri olarak en iyi şehir içi deneyim yaris diyebilirim. dönüş çapı ve direksiyonunun inanılmaz yumuşak olması insanı yormuyor.
- cvt şanzıman diğer sistemlere göre öyle bir seçenektir ki; adamı vezirde eder rezilde. 10lt yakıt tüketimide görebilirsiniz, 5lt de. tamamen kullanıcıya bağlı. diğer otomatik şanzıman seçeneklerine göre, cvt de gaz pedalını iyi tanımak gerekiyor. sakin kullanımda, motor ve vites değişimi namına ses duymazsınız. ama spor bir sürüşte, motor yukarıdaki arkadaşın dediği gibi kucağınızda gidiyormuş gibi bir izlenim verir.
- 1.33 motor başarılı. özellikle hızlanması o hacime göre beni çok şaşırttı. eco ışığını söndürmeden kullanırsanız ortalama 7lt civarı şehir içi yakıt tüketimini görebilirsiniz.
- fren performansını pek denemedim ama bir iki yerde iyi sonuç verdi.

eksi yön olarak söyleyebileceğim; aracın yol tutuşu gayet iyi, fakat belki lastiklerdendir bilemiyorum, en ufak bozuk zeminli bir viraja standart hızlarda girildiğinde inanılmaz savurmaya başlıyor araç. hatta bu şehir içi sokak aralarında bile olabiliyor. emin değilim yalnız, focustan sonra bu aracı kullanmaya başlayınca bilinçaltındaki alışkanlıklardan da öyle hissediyor olabilirim. bir diğer olumsuzluğuda ön cam direkleri sola viraj dönüşlerinde karşıdan geleni görmeyi engelleyebiliyor. çok ileride tutulmuş.
Auris Premium 1.6 MDS