Gönderen Konu: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]  (Okunma sayısı 72065 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #140 : Mart 08, 2012, 15:40:03 »
Ankara'ya arabayla gelmiyorum Özcan bey,,cesaretim yok bu aşka  :lol:
Çarpıyor kalbim bir başka :) Neyse başka bir yolculuga test edersiniz artık.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #140 : Mart 08, 2012, 15:40:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '15
  • 17 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #141 : Ocak 16, 2013, 18:08:08 »
Aracımı alalı 2 ay ı biraz geçti şu ana kadar 2500 km yol yaptım, almayı düşünen, kararsız kalan, karalamalara takılanlar için izlenimlerimi paylaşmak istedim...

Öncelikle iç hacminden söz etmek istiyorum, babamda 2006 model corolla HB var, hacim olarak hemen hemen aynılar tabiki corolla nın bagajı daha geniş fakat genişlik konusunda 3 5 cm lik farklar söz konusu. Rakipleriyle kıyaslandığında fiesta ve polo dan daha ferah bir iç hacmi var. Eşya koymak için irili ufaklı pek çok göz var fakat torpido kısmı bana çok küçük geldi özellikle "soğutma" özelliği bulunan torpido gözü nün daha büyük olmasını beklerdim.  Yine de genele bakarsak diz mesafesi ön ve arka koltuklar için gayet iyi, 1,80cm boyunda 5 kişi ezilip büzülmeden seyahat edebilir.

Motor ve şanzıman a gelecek olursak, cvt şanzıman motorla gerçekten çok uyumlu, sakin kullanımda vites değişimini anlamak mümkün değil, aracın yakıt ekonomisi kullanıma bağlı olarak ciddi oranda değişiyor. Sakin sakin kullanırsanız şehir içinde (şehirden şehire değişir ama) 6,5 - 7 lt arası tüketimi var fakat gaz pedalıyla oynamayı seviyorsanız tüketim ciddi oranda artıyor özellikle el freninin yanında bulunan "sport" tuşuna basılınca gerçekten araç çok yakıyor fakat karşılığını da performans olarak alıyorsunuz. Motor 1,33 olmasına karşın gerçekten çok atik, ani bi durumda hızlanmak isterseniz çok çabuk tepki alabiliyorsunuz. Antalya - İzmir arası uzun yol deneyimimde yokuşlarda, virajlarda 2 kişi bagaj dolu olmasına rağmen en ufak bi performans kaybı hissetmedim. uzun yolda (otobanda yaptığım yüksek süratler dahil) 6lt yakıt ortalamasını tutturdum.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, sorusu olanların sorularını cevaplamaya hazırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • GrandePunto dan Terfi
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 31 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #142 : Ocak 17, 2013, 19:17:35 »
Aracımı alalı 2 ay ı biraz geçti şu ana kadar 2500 km yol yaptım, almayı düşünen, kararsız kalan, karalamalara takılanlar için izlenimlerimi paylaşmak istedim...

Öncelikle iç hacminden söz etmek istiyorum, babamda 2006 model corolla HB var, hacim olarak hemen hemen aynılar tabiki corolla nın bagajı daha geniş fakat genişlik konusunda 3 5 cm lik farklar söz konusu. Rakipleriyle kıyaslandığında fiesta ve polo dan daha ferah bir iç hacmi var. Eşya koymak için irili ufaklı pek çok göz var fakat torpido kısmı bana çok küçük geldi özellikle "soğutma" özelliği bulunan torpido gözü nün daha büyük olmasını beklerdim.  Yine de genele bakarsak diz mesafesi ön ve arka koltuklar için gayet iyi, 1,80cm boyunda 5 kişi ezilip büzülmeden seyahat edebilir.

Motor ve şanzıman a gelecek olursak, cvt şanzıman motorla gerçekten çok uyumlu, sakin kullanımda vites değişimini anlamak mümkün değil, aracın yakıt ekonomisi kullanıma bağlı olarak ciddi oranda değişiyor. Sakin sakin kullanırsanız şehir içinde (şehirden şehire değişir ama) 6,5 - 7 lt arası tüketimi var fakat gaz pedalıyla oynamayı seviyorsanız tüketim ciddi oranda artıyor özellikle el freninin yanında bulunan "sport" tuşuna basılınca gerçekten araç çok yakıyor fakat karşılığını da performans olarak alıyorsunuz. Motor 1,33 olmasına karşın gerçekten çok atik, ani bir durumda hızlanmak isterseniz çok çabuk tepki alabiliyorsunuz. Antalya - İzmir arası uzun yol deneyimimde yokuşlarda, virajlarda 2 kişi bagaj dolu olmasına rağmen en ufak bir performans kaybı hissetmedim. uzun yolda (otobanda yaptığım yüksek süratler dahil) 6lt yakıt ortalamasını tutturdum.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, sorusu olanların sorularını cevaplamaya hazırım.
Kuzenimde var bu araçtan,dediklerinize aynen katılıyorum..Bende ani gaz tepkilerini çok beğendim..Çok seri..Ve dizele göre daha sessiz(Otobanda).
''ÇİNGENEYE BEYLİK VERMİŞLER ÖNCE BABASINI ASMIŞ''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #143 : Ocak 18, 2013, 01:39:54 »
Aynı araçtan bende de var. Bir ay oldu onu ailemize dahil edeli. :-)
Araç haftada 4 gün eşimle işe gidip geliyor. Yokuşlu bir güzergah epeyce...
Yol bilgisayarı 8.8 gösteriyor yakıtı. Sizdeki vaziyet nasıl? İlk 5000'den sonra biraz düşeceğini
söylemişti satış elemanı... Bu size de soylendi mi, yoksa hep bu civarda mı gidecek?
Açıkçası biraz düsmesini bekliyorum, bizim güzergahtan dolayı 7.5 civarı ortalamalara...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '15
  • 17 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #144 : Ocak 18, 2013, 09:28:17 »
Aynı araçtan bende de var. Bir ay oldu onu ailemize dahil edeli. :-)
Araç haftada 4 gün eşimle işe gidip geliyor. Yokuşlu bir güzergah epeyce...
Yol bilgisayarı 8.8 gösteriyor yakıtı. Sizdeki vaziyet nasıl? İlk 5000'den sonra biraz düşeceğini
söylemişti satış elemanı... Bu size de soylendi mi, yoksa hep bu civarda mı gidecek?
Açıkçası biraz düsmesini bekliyorum, bizim güzergahtan dolayı 7.5 civarı ortalamalara...

Evet yakıtı özellikle ilk aldığımda 8 litre civarıydı fakat Antalya da oturuyorum genelde kısa mesafe kullanıyorum, malum kış mevsimi, motor soğukken ısıtmak için devri yüksek tutuyor dolayısıyla tüketimi etkiliyor... Şu anda 7 - 7,5 lt civarına düşürdüm. Servis bana da aynı size söyleneni söyledi, ilk 5000km den sonra motor parçaları birbirine alışır, tüketim düşer dedi...  Fakat yokuşlu bi güzergahtan bahsetmişsiniz, yokuş çıkarken biraz fazla tüketmesi normal. Bide yol bilgisayarına çok takılmayın, anlık olarak güncelliyor, ben güncel yakıt fiyatlarıyla (4,66TL) 150Tl lik yakıtla izmir e gittim, bi 150 daha aldım Antalya ya döndüm toplamda İzmir şehir içi dahil 960km yol yaptım, döndüğümde 7litre kadar depoda yakıt vardı.. Biraz uslu kullansaydım daha az yakardı fakat son hızını merak ettiğim için otobanda biraz yüklendim.

Özetle 5000km den sonra düşeceğine inanıyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4789
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #145 : Nisan 24, 2013, 20:21:08 »
Merhabalar,
Bu hafta Beyaz Yaris 1.33 Cool Multidrive S im teslim edilecek inşallah. Geniş iç mekanına ( Fiestaya eşimle birlikte binip kapıları kapattığımızda ruhumuz daralmıştı ) ve yağ gibi cvt sine ( fiestanın powershift test aracı yoktu ) tav olup hızlı bi kararla işi bağladık. Dsg li polo ve ibiza ya uğramadık bile. 4 oto vitesli corsa-i20 ve rio dan şanzımanından dolayı vaz geçtik.

Bir kaç aklımı kurcalayan soru var, ilk otomatik vites deneyimimiz olacak...

- Yariste geri kayma önleme sistemi yok. Rampa kalkışlarında problem yaşıyor musunuz?
- Fiesta Titanium 1,6 105hp powershift 6 vites 150 tork ( X paket hediye ) ile aynı fiyat olmasına rağmen aşağıdaki donanımları toyota neden bizden esirgiyor?
* Asr-Esp-Hilholder
* Cruze control
* Oto yanan far - Yağmur Sensörü - Otomatik kararan iç dikiz aynası
* 15" aliminyum alaşımlı jant ve Spoyler

- Neden gidip fiesta almadın diyenlere yarisi nasıl savunabilirim? para benim değil mi huzuru yaris te buldum mu diyim :)

Bir de test sürüşünde rampayı 120 ile tırmanırken motor sesi fazla geldi sürekli kullanımda rahatsız ediyor mu?

1- 2004 Fiat Stilo 1,6 102hp Actual ( 2010(110k) - 2013(165k) )
2- 2013 Toyota Yaris 1,33 99hp Cool MultidriveS ( 2013(0) - 2013(8k) ) C Segmentinden inip B segmentine binmek sarmadı.
3- 2013 Toyota Auris 1,6 132 hp Premium MultidriveS ( 2013(0) - ? )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #146 : Nisan 24, 2013, 20:31:17 »
Uzun yolda belirttiğiniz süratlerde motor sesi rahatsız etmeye başlayabiliyor.

Fiestadaki gibi robotize şanzumanlarda (çift debriyaj da olsa robotize sonuçta...) Hill holder olmadan çok büyük sıkıntı çıkıyor. (DSG'li VW'lerin benzer konularını internetten aratabilirsiniz). Yaris'in CVT'sinde bu sorun yok tamamen yok değil, ama çok küçük boyutta. Refleksleriniz az biraz hızlıca ise geri kaydırma en dik tepelerde bile minimum seviyede oluyor.

Diğer sorunuza gelirse, tercih meselesi. Tipini beğenmiş olabilirsiniz. Daha masrafsız olabilir (Fiesta motoru zincirli mi yoksa kayışlı mı bilmiyorum), daha ferah iç mekan olabilir.

Ancak gerçek şu ki, yol tutuşu ve belki direksiyon hissi bakımında fiesta hala Yaris'in önünde.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '15
  • 17 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #147 : Nisan 25, 2013, 10:48:56 »
Merhabalar,
Bu hafta Beyaz Yaris 1.33 Cool Multidrive S im teslim edilecek inşallah. Geniş iç mekanına ( Fiestaya eşimle birlikte binip kapıları kapattığımızda ruhumuz daralmıştı ) ve yağ gibi cvt sine ( fiestanın powershift test aracı yoktu ) tav olup hızlı bir kararla işi bağladık. Dsg li polo ve ibiza ya uğramadık bile. 4 oto vitesli corsa-i20 ve rio dan şanzımanından dolayı vaz geçtik.

Bir kaç aklımı kurcalayan soru var, ilk otomatik vites deneyimimiz olacak...

- Yariste geri kayma önleme sistemi yok. Rampa kalkışlarında problem yaşıyor musunuz?
- Fiesta Titanium 1,6 105hp powershift 6 vites 150 tork ( X paket hediye ) ile aynı fiyat olmasına rağmen aşağıdaki donanımları toyota neden bizden esirgiyor?
* Asr-Esp-Hilholder
* Cruze control
* Oto yanan far - Yağmur Sensörü - Otomatik kararan iç dikiz aynası
* 15" aliminyum alaşımlı jant ve Spoyler

- Neden gidip fiesta almadın diyenlere yarisi nasıl savunabilirim? para benim değil mi huzuru yaris te buldum mu diyim :)

Bir de test sürüşünde rampayı 120 ile tırmanırken motor sesi fazla geldi sürekli kullanımda rahatsız ediyor mu?



Öncelikle hayırlı olsun çok doğru bir karar vermişsiniz. Sorularınıza sondan başlamak istiyorum... Küçük sınıf bi araçta 120 ile giderken ses gelmesi bence normal üstelik cvt şanzıman malesef biraz ses yapıyor fakat şunu unutmamak lazım cvt sayesinde diğer arabaların 2000-3000 devirde gittiği hızlarda siz 1000 devirde gideceksiniz yani belli bi hızda seyrederken motor sesiniz hiç olmayacak. Yaris sessiz bi araç demiyorum fakat ben alıştım çok da rahatsız etmiyor...

Fiesta ile karşılaştırırsak, sizinde tecrübe ettiğiniz gibi fiesta nın içi gerçekten dar ve iç karartıcı, dışardan bakıldığında küçük camlar sportif dursada içerde oturan birisini rahatsız ediyor. Kasa konusunda eski fiesta (2013 öncesi model) şu ankine göre daha güzeldi, ben o kocaman ön panjuru hiç beğenmedim. Neden Yaris diye soran olursa Toyotanın sağlamlığından başlanabilir, biz alice 21 yılda 4Toyota kullandık hiç birisi tık demedi... Yaris sınıfındaki en geniş iç mekana sahip, cvt nin konforu, ekonomisi ve performansı ve son olarak kişisel tercih meselesi. Ben Yaris den önce Polo ya baktım, 4 tekerlek üstünde bi arabadan fazla bişey vaad etmiyor, 2 hava yastığı var, ebd yok, geri görüş ya da park sensörü yok, dijital klima yok, sis farı bile yok...

Ben cool donanımını beğendim, 4cam otomatik ve çift bölgeli dijital klima var, bi rüzgarlık ve çelik janttan daha değerli şeyler, bu yüzden style donanımını tercih etmedim ama kimisi görünüme önem verir, tercih meselesi..

Gelelim geri kayma durumuna... cvt şanzımanın tam performansı verebilmesi için içinde bulunan yağın ısınması gerekiyor, bu süre motor sıcaklığının artması için gereken süreyle hemen hemen aynı. Bunu görebileceğiniz bi ekran filan yok tabii ama bi süre sonra aracın gidişinden anlıyorsunuz.. Belli  bi süreden sonra hafif yokuşlarda kaydırma olmuyor ama bu hillholder gibi bi sistemi olduğu için değil, cvt den kaynaklı.. zaten ayağınızı frenden çekip 1 -2 saniye içinde gaza basarsanız kaydırmanıza imkan yok, ne ben ne de eşim yokuşlarda en ufak bi sorun yaşamadık, bu konuda içiniz rahat olsun.

Dik yokuşlar için tavsiyem (özellikle şhirlerarası yollarda) aracı manuel kullanın ya da sport tuşuna basın, yokuş çıkmak daha kolay oluyor. Motor 1.3 bu araba gitmez diye endişeniz olmasın, performans konusunda fazlasıyla tatmin edecek bir araç. Tabii yinede virajlara hızlı girmemekte fayda var.

Otomatik yanan farlar ve yağmur sileceği bu araçta standart olmalıydı ama cruise control e gerek yok zaten gaza sabit basın gerisini cvt hallediyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4789
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #148 : Nisan 25, 2013, 11:05:44 »
Çok Teşekkürler Alper ve Onur Bey,
Aracı daha teslim almadığım için gelgitler yaşıyordum hata mı ettim acaba diye. Verdiğiniz cevaplarla biraz daha rahatlamış oldum.
Benim de cool seçme sebebim sizinkiyle aynı.
Aslında konfor plus paketide almak istiyordum ama satış sorumlusu arkadaş aldırmamak için elinden geleni yaptı ve vazgeçtik :) paketli araçların geliş süreleri daha mı uzun oluyor acaba? Bunu 1 hafta beklemek bitirdi beni konfor plus paketli yarisi beklemek öldürürdü heralde  :)
1- 2004 Fiat Stilo 1,6 102hp Actual ( 2010(110k) - 2013(165k) )
2- 2013 Toyota Yaris 1,33 99hp Cool MultidriveS ( 2013(0) - 2013(8k) ) C Segmentinden inip B segmentine binmek sarmadı.
3- 2013 Toyota Auris 1,6 132 hp Premium MultidriveS ( 2013(0) - ? )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '15
  • 17 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #149 : Nisan 25, 2013, 11:57:17 »
Çok Teşekkürler Alper ve Onur Bey,
Aracı daha teslim almadığım için gelgitler yaşıyordum hata mı ettim acaba diye. Verdiğiniz cevaplarla biraz daha rahatlamış oldum.
Benim de cool seçme sebebim sizinkiyle aynı.
Aslında konfor plus paketide almak istiyordum ama satış sorumlusu arkadaş aldırmamak için elinden geleni yaptı ve vazgeçtik :) paketli araçların geliş süreleri daha mı uzun oluyor acaba? Bunu 1 hafta beklemek bitirdi beni konfor plus paketli yarisi beklemek öldürürdü heralde  :)

Sarper bey herhangi bi paket istediğinizde bunu fabrikaya söylüyorlar ve araç bu şekilde üretiliyor yani gelmesi nereden baksanız 2 - 3 ay sürer. Konfor plus paketi içeriğini tam hatırlamıyorum fakat tavsiyem gündüz led i taktırın ya da hediye ettirin, bende kauçuk paspas yoktu zorla zarla arbayla alakasız bişey verdiler, halı paspas var fakat o da kışın ıslanır diye havalar ısınana kadar o dandik kauçukla idare ettim heralde artık çıkarırım. Akıllı telefonunuz varsa arabayı alırken bluetooth ayarlarını yaptırın, multimedia ekranı kullanımı kolay ve zevkli. Araçla ilgili hiç endişeniz olmasın kullandıkça daha çok seveceksiniz. Ben çok memnunum, şu anda bu olmasaydı da şu olsaydı dediğim hiç bir araç yok (kendi sınıfında tabi).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #150 : Temmuz 13, 2013, 02:09:55 »
aracı alalı 15 gün oldu 1.300 km yol yaptım.
ustaların ve tanıdıkların söylemleri ve bana da mantıklı gelen bir konuyu paylaşmak isterim. araç için servis - kitapçık ilk 800 km rodaj süresi boyunca aracı zorlamayınız fazla yüklemeyiniz yazıyor. öylede yaptım. 800 km dolana kadar 3.500 deviri geçmemeye çalıştım 1-2 defa 4.000 devir yaptım. sonrası için çok kişinin dediği, ''''motoru sağır etme.'''' bu sözü daha öncede baya bi duydum. 3. vitese tak hafif gaz ver devam et. motor sağır oluyormuş böyle uyuşuk kullanınca :). tabi 3.000 km olana kadar da biraz sert kullanmayı düşünüyorum. yani size tavsiyem ilk 3-4 bin km lerde eco ışığına uyacağım diye motoru sağır etmeyin. pistonlar hızlı çalışmaya alışsın. ilerde çok faydasını görürsünüz.
neyse 800 km bitince 4.000 bazende 5.000 devir felan yapmaya başladım tabi yakıt biraz gidiyor. varsın gitsin. uzun yolda 20 km lpg 20 km benzin 10 km lpg 20 km benzin 50 km lpg 10 km benzin gibi karışık şekilde kullandım.
ilk karışık kullanma sonucu yol bilgisayarı 8.5 lt gösteriyordu. sonraki uzun yolda 200 km lpg  - 80 km benzin ile kullandım yol bilgisayarı 6.3 lt gösterdi.
SPOR TUŞUNUN KONUMU KESİNLİKLE ÇOK YANLIŞ BİR YERDE. OLMASI GEREKEN YER DİREKSİYON.
spor tuşu aracın gaz pedalını daha sert bir hale getiriyor ve deviri direk olarak 2.500 3.000 aralığına taşıyor. 1.500 devirde iken spor a basınca araç hemen 2.600 felan oluyor ve vites geçişlerini 3.000 in üzrine taşıyor bu da çekişi ve tırmanışı artırıyor. hatta yokuş inerken bile basınca daha güvenli inmenizi sağlıyor. çok kullanışlı ve kullanılması gereken bir tuş direksiyonda olmaması büyük bir kayıp. handikap.
şu an 1300 km de 2 gündür ankara elmadağ gidip geliyorum şehir içide dahil ortalama yakıt tüketimi  7 lt gösteriyor lpg ile kullanıyorum son 180 km dir. 
gaza köklediğiniz zaman aracın tepkisi iyi ama sakin şekilde basarsanız araçta sakin bir şekilde tepki veriyor.
gaz pedalı sanki 1500-2000 devire ayarlı gibi siz ne kadar basarsanız basın bir süre sonra devir 2000 hatta 1500 e düşüyor. dip gaz yapmazsanız ve eco mod da iken. bu da  yakıt ekonomisi sağlıyor tabiki ve hızınızda muhtemel 70-110 km  aralığında oluyor genelde 90 km
spor modda ise gaz pedali normal halini alıyor ve ne kadar basarsanız o kadar gidiyor ve hızınızda basmanıza göre artıyor.
1.33 motor beklediğimden daha performans lı çıktı bunu çok net söyleyebilirim. bastığınızda hiç geri kalmıyor. ben 1.33 üm demiyor. baya iyi yani.  klima açık mı kapalı mı hiç belli olmuyor. tabi bu aracın yeniliğiylede alakalı olabilir şu an için klima hiç etkilemiyor.
son olarak ta brc taktırdım ben daha araç 50 km de iken :) gaz ayarları 2.000 km de yapılacak. şu an için lpg ile benzinin çekişten yana hiç bir farkı yok.
hatırladıklarım bu kadar :).
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #151 : Temmuz 15, 2013, 08:53:15 »
Hayırlı olsun,
güle güle kullanın

Silindir ve pistonlar çalıştıkça malzeme özelliklerinin değiştiğini sanmıyorum, bu sebeple sağır motor tabiri biraz demode olmuş bir tanım bana kalırsa, aramızda metalurji mühendisi varsa daha iyi açıklayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #152 : Temmuz 15, 2013, 09:12:37 »
Motor, ne sağır edilebilir, nede açılabilir. Sadece normal devirler arasında istediğiniz gibi kullanınız, o herzaman size hizmete devam edecektir yeterki kaliteli yakıt kullanıp servislerini aksatmayın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #153 : Temmuz 15, 2013, 09:19:43 »
2-3 sene evvel sanayide ustanin yaninda acilmis bir motora bakarken soru soran cocuklar gibi ustayi bunalttim biraz bu ne bu niye boyle vs vs
piston yuvalarini gosterdi. bazi yerlerde kurum vardi ufak ufak su damlasi kadar igne ucu kadar duzensiz ve karisik bir sekilde siyah ama puruzsuz ve parlak. bunlar dedi motor calistikca piston ve yuvadaki bosluklari kapatir sifir hata ile calismasini saglar. yeni motor bu kurumu baglayana kadar biraz fazla yakar. bu kurum her yeri kaplarsa motor bozuk demektir.
bana mantikli geldi. ayrica butun marka ve model arac kullanicilari 3-5 bin km sonra yakitin dustugunden yana hemfikir. ha oyle olmayabilirde......
2003 te bi citroen aldik eski model ilk sahibinden. albaydan. gaza basarsin basarsin arac gitmez uyusuk uyusuk sanki araba ustaya gittik. adam bu arabayi 3 e takmis rolantide kullanmis motor sagir olmus. ne demek sagir olmus motor calismayi unutmus dedi. 1 yil kadar 4-5 devir kullanin belki duzelir  belki mi?
2 ay sonra sattik.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #154 : Temmuz 18, 2013, 00:19:15 »
bugun itibari ile lpg depoyu doldurdum 23.7 lt 2.42 tl den 57.35 tl odedim. 338 km yol yapmis. bu karma deger. 220 km elmadag ankara arasi spor mod. 118 km sehir ici cogu spor mod. arac 1460 km de yakitin gozle gorulur bi sekilde dustugu asikar. su anki degeri 0.17 kr/km   6.9 lt / 100 km lpg.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #155 : Ağustos 27, 2013, 01:49:29 »
arac 3400 km oldu. alali 2 oldu masallah biraz fazla mi ne :)
gaz pedalina basip araci hareket ettirip istenilen hiza - (sehir ici makul hizlar) ulasinca gazdan hafifce ayaginizi cekmelisiniz. cekerseniz yakit muthis derecede dusuyor.

gaza bastik arac hareket etti 2.500 devir sarfiyat 32-26-19-14-13-14-13-14-13 en iyi ihtimal 8-9-8-9 oluyor. gazi birazcik minnacik gevsetirseniz arac ayni hizla gidiyor ve tuketim 13-14-6-5-4-5-4-5-6 seviyelerine en iyi ihtimal 4-3-4-3-3 oluyor.

gazi sabit tutarsaniz sarfiyat artar hafif gazi birakirsaniz sarfiyat duser.
arac makul ve veya istenilen hiza ulasinca gazi hafifletin.
(cvt-multidire)
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #156 : Ağustos 27, 2013, 09:51:45 »
gaza bastik arac hareket etti 2.500 devir sarfiyat 32-26-19-14-13-14-13-14-13 en iyi ihtimal 8-9-8-9 oluyor. gazi birazcik minnacik gevsetirseniz arac ayni hizla gidiyor ve tuketim 13-14-6-5-4-5-4-5-6 seviyelerine en iyi ihtimal 4-3-4-3-3 oluyor.
gazi sabit tutarsaniz sarfiyat artar hafif gazi birakirsaniz sarfiyat duser.
arac makul ve veya istenilen hiza ulasinca gazi hafifletin.(cvt-multidire)
Zira gaza yüklendikçe araç hızlanılmak istediğini algılayıp şanzımanı nispeten düşük oranda tutuyor. Gaz pedalındaki baskıyı azalttığınızda da o anki hızda sabit gideceğini algılayıp daha uzun oranlara çekiyor şanzımanı ve devri düşürüyor. Bu da tüketimin düşmesini sağlıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #157 : Eylül 17, 2013, 15:11:08 »
evet uzun yolda da test etmiş olduk aracı. 2 yetişkin 3 yaşında çocuk bagaj ve koltuklar dolu.
80-100 km ile gidilirse 3.0-3.3-3.5-3.8 lt/100km tüketimle seyahat ediyorsunuz.
100-120 km ile giderseniz 4.5-4.8-5.2 gibi değerlerle seyahat ediyorsunuz.
araç çok rahat 160 ı görüyor. ve 160 ta iken tüketim 15 lt değerini gösteriyor.
yan rüzgarlardan etkileniyor. kamyon otobus sollarken rüzgardan etkileniyor.
rampalarda zorluk çıkarmıyor. dizel araçları bile çok rahat solladım. rampada yüklenince yakıt haliyle artıyor.
100-110 km ile rampa çıkınca yakıt 10-12 lt leri görüyor.
570 km gidiş 5.3 lt ortalama gösteriyordu. 38 lt gaz tüketti
545 km dönüş 5.4 lt ortalama gösteriyordu 37.25 lt gaz tüketti
konfor tatmin edici düzeyde. asfalt sesini içeri almıyor. 120 km ve üzeri hızlarda rüzgar sesini alıyor. müzik sistemi çok başarılı
dönüşte 550 km yolu hiç durmadan geldim ve rahatsız edici bir durum pek hissetmedim. yolcular daha da rahattılar.
normal virajlara hız kesmeden girebiliyor sert virajlarda haliyle psikolojik olarak hızınızı kesiyorsunuz. ben hızlı giremedim şahsen.
hız bi yana aracı 2.000 devir ve altında kullanırsanız çok ekonomik. 2.000-2.400 d/dk da normal ve üzeri devirlerde yakıt artıyor.
1.33 motorlu araba ne yapabilir ki nasıl olabilir ki demeyin gerçekten çok tatmin edici bir motoru var ve gayette başarılı.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #158 : Kasım 08, 2013, 15:16:48 »
2 yıl sonrasında bizim yaris 8000km de mi ne. Sürekli kısa mesafe kullanılıyor ve sitemizin içindeki yollar da arnavut kaldırımı tipinde. Buna rağmen tıkırtı vs yok araçta, konfor ve kullanım kolaylığı bakımından çok iyi olduğunu yine söyleyebilirim.

Müzik sistemi de gayet iyi. Kapı içleri baya geniş olduğu için olabilir, midbaslar oldukça başarılı geliyor.

Kapı içlerinden söz açılmışken, izolasyon konusunda ise alırken de hoşnut değilim, hala da değilim. Bir şekilde halletmem gerekiyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '15
  • 17 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris [XP130] [J:3] [2011-]
« Yanıtla #159 : Kasım 09, 2013, 14:19:45 »
Alper bey benimde 12000km oldu, dediğiniz gibi kullanım kolaylığı açısından mükemmel bir araç, yakıt konusunda biraz dikkatli kullanmak lazım ama performansı gayet başarılı..