0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hah şöyle ya, bu yüzden rengine falan takılma organik olayına da bakma. Sende ölçme aleti var herhalde nerden aldın kaça aldın bende alayım uygunsa fiyatı
http://www.hepsiburada.com/gedore-614-antifiriz-olcer-p-HBV000001DFDZ?magaza=Giri%C5%9Fimticaret&wt_gl=cpc.nelk.bahce.pla&gclid=CjwKEAiAsMXBBRD71KWOh6fcjRwSJAC5CNE18YHfIE7ev698DMyC-giogQ1Sdhre8qUqhy8P8Tdn6BoCqQPw_wcB Bu tarz ürün tavsiye ederim 20 lirayada varda pek iyi değil. Bende yok kademecilerden aldım
Arkadaşlar bu konuyu kimyager olan ablama özellikle sordum. Bana yaptığı kimyasal açıklamalardan pek bir şey anlamasamda İşin özü kesinlikle su ile karıştırılması gerekiyormuş. Özellikle aracın donmaması için karışım olması gerekiyormuş antifiriz bir alkol çeşidi olduğu için ve su ile çok iyi karıştığı için kullanılıyor dedi.Saf antifirizin donma noktası yaklaşık -10 dereceymiş.Şimdi kafama takılan şey servisten veya marketlerden aldığımız antirizler safmı yoksa hazır karışımlarmı.
toyota kutusuna eşşek kadar yazdırmış artık su eklemeyin diye.https://www.google.com.tr/search?q=toyota+super+long+life+coolant&espv=2&biw=1366&bih=662&tbm=isch&imgil=WE-6_nisiOcT-M%253A%253BUPy3_z5tXweHaM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.ebay.com%25252Fitm%25252F1-Gallon-Toyota-Scion-Super-Long-Life-Pink-Antifreeze-Coolant-OEM-NEW-%25252F140916342680&source=iu&pf=m&fir=WE-6_nisiOcT-M%253A%252CUPy3_z5tXweHaM%252C_&usg=__ZWcb1iuMuG9Gu51pnHtWK44RsJA%3D&dpr=1&ved=0ahUKEwjVnfibj7fQAhVEaRQKHVOKATIQyjcILQ&ei=-nkxWNW4HMTSUdOUhpAD#imgrc=WE-6_nisiOcT-M%3A100.000 km yi devirdim, pembe sıvı çizgisi halen yerinde. Kapağı açmam. Değişim zamanı da toyotanın kendi pembe longlife coolant ile değiştiririm kısmet olursa.
Hımm pahalıymış parayı görünce aklıma bi fikir geldi buralar pek soğuk değil, soğutucu haznesinden bi çay bardağı alıp derin dondurucuya atıp donup donmadığına baksam da beni kurtarır. burada bir ara tamircide mikroskop gibi birşeye bir damla alıp ışıkta bakmış üzerinde derece gösteren çizgiler vardı. Bu senin verdiğin alete benzemiyor. Aslında birde gözden kaçan bu soğutma sıvıları aslında sadece motoru soğuktan sıcaktan korumak için değil korozyonu da önlüyor.
Ekteki resimden antifriz oranı-donma sıcaklığı grafiğini görebilirsiniz. Saf su korozyona neden olur, antifriz korozyonu önler ama ikisi tek başına kullanıldığında donma noktası yüksektir. Karıştırıldığında donma sıcaklığı düşer.
yukarda birçok arkadaş karışım oranları soylemiş ben farklı bir konuya değinmek istiyorum malum bu kışın birde yaz sıcakları var motorumuza koydugumuz antifiriz soğukta donma derecesini düşürdüğü gibi yazın da sogutma suyunun ısı transfer değerlerini duşuruyor yani motorunuzdaki karışım oranında ne kadar antifiriz çoksa sogutma suyu görevini o kadar az yapıyor demek özellikle %100 antifiriz kullananlar buna dikkat etsin
Bunun aynısını Mercedes servisindeki arkadaşımda söyledi, yazın hararet yaptırabilir saf antifriz yoğun diye.
Bu arada Toyota sllc de -35 derecede donuyor. Öyle -40 -50 falan görüyoruz deyipte dayanmayın Toyota soğutucu sıvısına Mesaj Birleştirildi: Kasım 21, 2016, 22:44:19Aynen saf antifiriz soğutucu sıvısı olmaz ama ben piyasada saf antifirizin satıldığını görmedim hiç
Dün gece su katılmamış antifrizi radyatöre koyup devirdaim yaptırdım -25 şu anda daha öncede az su katıp antifriz koyuyordum. Bu sefer aracın çekişide düştü demekki lpg verimli yanmıyor. Kutulardaki bilmem kaç derece eski kasetçalarlarda yazan alakasız ses çıkış gücü gibi. Vardiyada Bp yada P.o antifriz alayım en iyisi.
Yaşar bu lpg regülatöründe sıvı lpg gaz haline dönüşüyor ya orada aşırı bir soğuma oluyor, oradan geçen motor suyu soğuyarak çıkıyor. Senin bu çekiş düşüklüğü araç sıcakken olmuyor dimi? Araç tam ısınana kadar lpg ye geçmeyebilirsin
Burada Isı Transferi , kimya falan iyi bilen birileri varsa daha iyi açıklar elbette. Fakat, pembe antifrizler, hem ısı iletkenliği fazladır, hem de donma noktası yüksektir. İkisi farklı konulardır. Bir sıvının ısı kapasitesi, yani depolayabileceği enerji miktarı onun, moleküler bağ yapısıyla ilgilidir. Mesela alkol, geç donar , fakat ısı kapasitesi de düşüktür, yani iyi soğutmaz. Pembe antifrizler, hem iyi soğutma yapar, hem de donma noktaları düşüktür (-25--30 gibi) . -30 , dışarısı -40 olduğunda iş görür. Tabi -40 ta araç hiç çalışmadan 2-3 gün durursa yetmez. Soğuk havada arada aracı çalıştırmak lazım. Aracında pembe antifriz olanlar, kesinlikle başka hiçbir sıvı kullanmamalı. Çok extreme durumlarda yaşayanlar için, sıradışı çözümler mutlaka vardır. Onu Ruslara ve Araplara sormak lazım.