Gönderen Konu: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı  (Okunma sayısı 39887 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« : Eylül 27, 2011, 11:30:30 »
Kullandığımız araçlarımızın boş/dolu iken maksimum kaç derece eğimdeki rampaları çıkabileceği konusunda bilgisi olan varmı?

Toyota Club Türkiye

Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« : Eylül 27, 2011, 11:30:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #1 : Eylül 27, 2011, 11:39:54 »
Resme bakarsak dağlara çıkacaksınız galiba..
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #2 : Eylül 27, 2011, 11:42:36 »
Resme bakarsak dağlara çıkacaksınız galiba..
:)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #3 : Eylül 27, 2011, 11:47:12 »
  Binek araçlar için bu özellikler pek yayınlanmıyor aslında. Ama bilmek gerçekten hoş olabilirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Mehmet Kayhan İŞÇİ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #4 : Eylül 27, 2011, 11:49:01 »
Hiç bir fikrim yok ama 2007 model eski kasa otomatik şanzımanlı corolla ile yaklaşık 40-45 derecelik bir rampayı  1. viteste 4 kişi rahat çıkıyordum.
Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #5 : Eylül 27, 2011, 12:05:07 »
Lastik durumu çok mühim
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Mehmet Kayhan İŞÇİ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #6 : Eylül 27, 2011, 12:06:34 »
Evet, katılıyorum yolun ve lastiklerin uygun olması lazım...
Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #7 : Eylül 27, 2011, 13:04:55 »
Bence lastik durumu kadar aracın süspansiyon saglamlıgıda çok önemli yokuş tırmanırken bütün yük arka helezon ve amartisörlere biniyor eger bunlar özelligini yitirdi ise arka çok fazla çöküp ön lastikler havaya kalkıyor yani çekerlere yere uyguladıgı güç azalıyor lastik yere tam basmadıgından dolayı güç tam olarak uygulanamıyor .En güzeli aracın durumuna göre hareket etmek
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #8 : Eylül 27, 2011, 13:12:04 »
Hiç bir fikrim yok ama 2007 model eski kasa otomatik şanzımanlı corolla ile yaklaşık 40-45 derecelik bir rampayı  1. viteste 4 kişi rahat çıkıyordum.
Bu değer yaklaşık % 100 eğim demektir. :)
https://www.e-education.psu.edu/files/geog482/image/slope_degree.gif

 Tırmanma açısında aslolan; ön tampon ile teker yer temas noktası arasında yer ile oluşan açıdır. Bu değer öğrendiğim kadarı ile son kasa Corolla'da 18 derece imiş.

 Videodaki açı 45 derece civarı. :)
 http://www.vidivodo.com/279219/land-rover-sport-show

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #9 : Eylül 27, 2011, 13:32:17 »
aynen bende 20 gün önce kazdağlarına tırmanırken eğim açısını %10 olarak gösteren tabelayı görmüştüm :) tırmanma oldukça dikti 5 kişi kilima açık vaziyette 3. vitese takıp 5000dd civarı hızlanarak ve araçları sollayarak çıktım :):)

AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #10 : Eylül 27, 2011, 13:37:03 »
Kısa ve öz:) istanbulda araç her yeregirip çıkıyorsa her dağa çıkar. Dağlardaki tırmanışlar daha uzun. İstanbul'un bazı sokaklarında ki gibi kısa ve 45  dereceden fazla yokuşlar yoktur diye tahmin ediyorum.
Honda Jazz / 2012

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Mehmet Kayhan İŞÇİ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #11 : Eylül 27, 2011, 14:07:24 »
Bu değer yaklaşık % 100 eğim demektir. :)
https://www.e-education.psu.edu/files/geog482/image/slope_degree.gif

 Tırmanma açısında aslolan; ön tampon ile teker yer temas noktası arasında yer ile oluşan açıdır. Bu değer öğrendiğim kadarı ile son kasa Corolla'da 18 derece imiş.

 Videodaki açı 45 derece civarı. :)
 http://www.vidivodo.com/279219/land-rover-sport-show


Videodaki açı 45 derece ise, yukarıdaki tampon hesaplamasına göre benim çıktığım açı ancak 15-20 derecedir, fotoğrafı olsa da yayınlasam :D rampayı çıkarken gökyüzü görünüyor sadece :D
Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #12 : Eylül 27, 2011, 14:13:29 »
Benim ki benzini fazla kaçırdı, düz duvara bile tırmanıyor. :p
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #13 : Eylül 27, 2011, 14:20:24 »

Videodaki açı 45 derece ise, yukarıdaki tampon hesaplamasına göre benim çıktığım açı ancak 15-20 derecedir, fotoğrafı olsa da yayınlasam :D rampayı çıkarken gökyüzü görünüyor sadece :D
  Mehmet kardeşim önden çekişli bir arabada 45 derece çok yüksek bir değer. benim rav4 bile zorlanır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Mehmet Kayhan İŞÇİ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #14 : Eylül 27, 2011, 14:44:30 »
  Mehmet kardeşim önden çekişli bir arabada 45 derece çok yüksek bir değer. benim rav4 bile zorlanır.

Abi haklısın, ben lisede geometriden zorla geçtim :D zaten, ben 45 dedim ama muhtemel 15-20 derece gibi bir şeydir.
Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #15 : Eylül 27, 2011, 14:51:31 »
Konuyu görünce direk atladım
Çünkü ben ön tarafı 3,5 - 4 cm alçalttıktan sonra çıkarken baya farketti gibi geldi, İnerkende eskisine oranla daha yavaş iniyorum artık, ondan dolayı bu konuyu baya merak ediyordum..
Mersinde parke taşı zemini olan, şimdiye kadar gördüğüm en dik yokuşa belli bir hızda girip yavaş yavaş sabit bir hıza düştükten sonra o sabit hızda çıkmıştım. Albeası olan bir arkadaşım arkamdan geliyordu, oda denedi, yokuş dikleşmeye başladığı anda teker çok az patinaj yapmaya başladı (tısst tıssst diye) oda hızını düşürmek zorunda kaldı ve benim hızımı düşürme eylemine henüz girmediğim bir yerde kaldı. Bir defa daha denedi yine çıkmadı. Sonra ben indim başka bir yerden çıktık. Yani demek istediğim ağırlık dengesi kadar lastiğin, lastikteki havanın ve  şanzumanında etkisi var diye düşünüyordum ama arabanın önü alçaldıktan sonra sanki biraz daha rahat çıkıyor gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #16 : Eylül 27, 2011, 15:21:25 »
Bu değer yaklaşık % 100 eğim demektir. :)
https://www.e-education.psu.edu/files/geog482/image/slope_degree.gif

 Tırmanma açısında aslolan; ön tampon ile teker yer temas noktası arasında yer ile oluşan açıdır. Bu değer öğrendiğim kadarı ile son kasa Corolla'da 18 derece imiş.

 Videodaki açı 45 derece civarı. :)
 http://www.vidivodo.com/279219/land-rover-sport-show
Vay anam abi bu resmen düz duvara tırmanıp iniyor :D

Ayrıyeten corolla ile hiç deneyim yaşamadık ama clio ile arka bağaj tıka basa yorgan döşşek dolu iken bir 20-30 derecelik yağmurlu yolda kaldık çıkarken zaman zaman önler patinajda kalıyordu :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #17 : Eylül 27, 2011, 15:22:53 »
Konuyu görünce direk atladım
Çünkü ben ön tarafı 3,5 - 4 cm alçalttıktan sonra çıkarken baya farketti gibi geldi, İnerkende eskisine oranla daha yavaş iniyorum artık, ondan dolayı bu konuyu baya merak ediyordum..
Mersinde parke taşı zemini olan, şimdiye kadar gördüğüm en dik yokuşa belli bir hızda girip yavaş yavaş sabit bir hıza düştükten sonra o sabit hızda çıkmıştım. Albeası olan bir arkadaşım arkamdan geliyordu, oda denedi, yokuş dikleşmeye başladığı anda teker çok az patinaj yapmaya başladı (tısst tıssst diye) oda hızını düşürmek zorunda kaldı ve benim hızımı düşürme eylemine henüz girmediğim bir yerde kaldı. Bir defa daha denedi yine çıkmadı. Sonra ben indim başka bir yerden çıktık. Yani demek istediğim ağırlık dengesi kadar lastiğin, lastikteki havanın ve  şanzumanında etkisi var diye düşünüyordum ama arabanın önü alçaldıktan sonra sanki biraz daha rahat çıkıyor gibi.
Erdem albea düz yolda zor gidiyo be sende indir dur tablayı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #18 : Eylül 27, 2011, 20:33:23 »
tırmanma açıları hakkında pek bilgim olmamasına karşın RAV4ümle 45 derecelik bir açıda araç boşken bile zorlanıyorum. binek araçlarla tahminimce 15 dercenin üstü çok zor olacaktır heleki önden çekişli bir araçla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #19 : Eylül 27, 2011, 21:06:57 »
45 derecelik tırmanma açısı herhangi bir şehir SUV'unun tırmanabilaceği diklikten epeyce fazladır.