0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Resme bakarsak dağlara çıkacaksınız galiba..
Hiç bir fikrim yok ama 2007 model eski kasa otomatik şanzımanlı corolla ile yaklaşık 40-45 derecelik bir rampayı 1. viteste 4 kişi rahat çıkıyordum.
Bu değer yaklaşık % 100 eğim demektir. https://www.e-education.psu.edu/files/geog482/image/slope_degree.gif Tırmanma açısında aslolan; ön tampon ile teker yer temas noktası arasında yer ile oluşan açıdır. Bu değer öğrendiğim kadarı ile son kasa Corolla'da 18 derece imiş. Videodaki açı 45 derece civarı. http://www.vidivodo.com/279219/land-rover-sport-show
Videodaki açı 45 derece ise, yukarıdaki tampon hesaplamasına göre benim çıktığım açı ancak 15-20 derecedir, fotoğrafı olsa da yayınlasam rampayı çıkarken gökyüzü görünüyor sadece
Mehmet kardeşim önden çekişli bir arabada 45 derece çok yüksek bir değer. benim rav4 bile zorlanır.
Konuyu görünce direk atladım Çünkü ben ön tarafı 3,5 - 4 cm alçalttıktan sonra çıkarken baya farketti gibi geldi, İnerkende eskisine oranla daha yavaş iniyorum artık, ondan dolayı bu konuyu baya merak ediyordum..Mersinde parke taşı zemini olan, şimdiye kadar gördüğüm en dik yokuşa belli bir hızda girip yavaş yavaş sabit bir hıza düştükten sonra o sabit hızda çıkmıştım. Albeası olan bir arkadaşım arkamdan geliyordu, oda denedi, yokuş dikleşmeye başladığı anda teker çok az patinaj yapmaya başladı (tısst tıssst diye) oda hızını düşürmek zorunda kaldı ve benim hızımı düşürme eylemine henüz girmediğim bir yerde kaldı. Bir defa daha denedi yine çıkmadı. Sonra ben indim başka bir yerden çıktık. Yani demek istediğim ağırlık dengesi kadar lastiğin, lastikteki havanın ve şanzumanında etkisi var diye düşünüyordum ama arabanın önü alçaldıktan sonra sanki biraz daha rahat çıkıyor gibi.