Gönderen Konu: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı  (Okunma sayısı 39877 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #20 : Eylül 27, 2011, 21:24:27 »
Resme bakarsak dağlara çıkacaksınız galiba..
:-[ Yok canım, direksiyon sesi, balataların sesi , ön göğüs sesi , benzin depo sesi... öyle birşey yapmaya kalkınca sesten geçilmez herhalde.   Asıl konuya dönersek, 4 çekerlerin tırmanma açısı doğal olarak yüksek sonra arkadan itişliler gelir.  Bizim İstanbulda bazı çok dik yokuşlar var, buralarda durmak bile insan üstünde  baskı yaratıyor. ben daha ziyede kuru asfalt şartlarındaki durumu merak etmiştim , lastiklerin de iyi durumda olması şartıyla.  Yani durmuş arabanın kalkıp tırmanabileceği eğim önemli. Sonuçta bu iş anldığım kadarıyla  maks. tork ve dişli oranlarıyla bağlı bir şey olmalı ..
biryerlerde okuduğum kadarıyla  Karayolları yapım standartlarına göre galiba maksimum eğim köy yollarında olabiliyor ve %15 e kadar çıkabiliyor.. Fakat mega şehrimizde sanki bundan fazlası var gibi geliyor bana.



Toyota Club Türkiye

Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #20 : Eylül 27, 2011, 21:24:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #21 : Eylül 27, 2011, 21:51:17 »
Karayollarında uluslararası literatürdeki tırmanma açısı maksimum %10 yani 9 derecedir. Her ne kadar bazı şehirlerde bu açı 9 dereceden fazla olsa da olması gereken en yüksek açı 9 derecedir. Yorumları bu açıya göre yapmakda fayda var diyorum.
Ben bu konuyu hiç düşünmedim ve dikkat etmedim ama bundan sonra denerim.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #22 : Eylül 27, 2011, 21:51:44 »
valla derece yok elimde ölçmeye tabii lakin rav4 ümle çıktığım bazı yerleri yaya olarak tırmanmaya zorlanıyorum.

rav4 offroad

 bu ilk zamanlarımdan bir vidio daha iyilerini yakında yüklücem :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #23 : Eylül 27, 2011, 22:53:04 »
45 derecelik tırmanma açısı herhangi bir şehir SUV'unun tırmanabilaceği diklikten epeyce fazladır.
  iyi bir 4 çeker 45 dereceye rahat çıkar yeterki üzerinde güçlü bir motor olsun. tabiki arazi tipi 4çekerde arazi vitesi vardır ve iş çok kolaylaşır. İstanbuldaki italyan yokuşuda hatırı sayılır yokuşlardandır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #24 : Eylül 27, 2011, 23:25:23 »
Benim ki benzini fazla kaçırdı, düz duvara bile tırmanıyor. :p

Bi türk kahvesi iyi gelir ona..
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #25 : Eylül 28, 2011, 08:53:00 »
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=286.30

Lada Niva TR'den güzel bir konu açıp incelerseniz, Niva gibi bir arazi keçisinin tırmanabailceği maksimum açının 30 derece olduğu anlaşılmış, bu rakam sadece Defender'da 45 dereceyi bulabilmiş, dolayısıyla tekrar söylüyorum asfalt lastiği bulunan kaldırımlara çıksın, kırlarda dolaşsın diye yapılmış herhangi bir şehir SUV'unun bahsedilen rakamlarda tırmanma yapması imkansızdır. %45 derseniz mümkündür sanırım 23 25 derece civarlarına denk gelir.

Konunun Ustası Umut Çelikel umarım konuyu görüp yorumda bulunacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #26 : Eylül 28, 2011, 09:16:18 »
  Mehmet kardeşim önden çekişli bir arabada 45 derece çok yüksek bir değer. benim rav4 bile zorlanır.

45 derece bir SUV için bile çok fazla Atilla abi. Bizde 2400cc'lik 4 çeker bir Rav4 var, 30 derecelik eğime bile tam anlamıyla çıkamıyor

Videodaki açının 43 derece olduğu yazılmış (sanırım land roverın tırmandığı yer ile aynı yer), bu sefer toyota LC
Offroad Prado on steep rock
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #27 : Eylül 28, 2011, 10:16:44 »
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=286.30

Lada Niva TR'den güzel bir konu açıp incelerseniz, Niva gibi bir arazi keçisinin tırmanabailceği maksimum açının 30 derece olduğu anlaşılmış, bu rakam sadece Defender'da 45 dereceyi bulabilmiş, dolayısıyla tekrar söylüyorum asfalt lastiği bulunan kaldırımlara çıksın, kırlarda dolaşsın diye yapılmış herhangi bir şehir SUV'unun bahsedilen rakamlarda tırmanma yapması imkansızdır. %45 derseniz mümkündür sanırım 23 25 derece civarlarına denk gelir.                                                                                                                                                             Doğanım dediklerinde haklı olabilirsin benimki tahmin hiç yokuş çıkarken derece ölçme imkanımız olmadığından hepimiz tahmin yapıyoruz. zaten rav4 le şarköy de araplı köyünün yokuşlarından başka deneme imkanım olmadı.                                                                         
45 derece bir SUV için bile çok fazla Atilla abi. Bizde 2400cc'lik 4 çeker bir Rav4 var, 30 derecelik eğime bile tam anlamıyla çıkamıyor

Videodaki açının 43 derece olduğu yazılmış (sanırım land roverın tırmandığı yer ile aynı yer), bu sefer toyota LC
Offroad Prado on steep rock
Mehmetciğim o videodaki land roverin çıktığı yokuş 50 60 derceden aşağı değildir benim izlerken başım döndü. tabi böyle yerlerde arazi vitesi ve özel lastikler olmadan deneme bile yapılmaz. otomatik rav4ler manuale göre daha şanslı çünkü max sürat 120 km ye göre dizayn edilmiş ,overdrive düğmesiyle normal sürata çıkabiliyor.

Konunun Ustası Umut Çelikel umarım konuyu görüp yorumda bulunacaktır.
amenna  o bu işin uzmanı.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #28 : Eylül 28, 2011, 10:59:10 »
Mehmetciğim o videodaki land roverin çıktığı yokuş 50 60 derceden aşağı değildir benim izlerken başım döndü. tabi böyle yerlerde arazi vitesi ve özel lastikler olmadan deneme bile yapılmaz. otomatik rav4ler manuale göre daha şanslı çünkü max sürat 120 km ye göre dizayn edilmiş ,overdrive düğmesiyle normal sürata çıkabiliyor.

Konunun Ustası Umut Çelikel umarım konuyu görüp yorumda bulunacaktır.
 amenna  o bu işin uzmanı.

Videoda rampanın 43 derece eğime sahip olduğu açıklanıyor. Eğer videoyu youtube'dan izlerseniz görebilirsiniz
ww.youtube.com/watch?v=lyl7ytk1YIw&feature=player_embedded
en başa bir "w" daha koyup, adres linline yapıştırırsanız, direk yuotubedan izleyebilirsiniz

yada "Offroad Prado on steep rock" yazıp arama yaparsanız bulabilirsiniz

Bizim Rav4'da overdrive yok, elektronik diferansiyel kilitli, tam otomatik S5  tipi şanzıman;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #29 : Eylül 28, 2011, 11:01:24 »
 Evet, aynı yer Mehmet'ciğim.
 Tırmanış ve inişlerde elektronik sistemler kullanılmış bu araçlarda.

 Videodaki Prado'nun hafif yaylanması bile bir özelliktir, rampada çekişi arttırır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #30 : Eylül 28, 2011, 11:13:02 »
Mehmedim senin rav4 manualmi? benimki manual diferansiyelin elektronik kilidi var ama oğlumun otomatiğinde yok.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #31 : Eylül 28, 2011, 11:22:53 »
zamanında 98 ford ka ile (60hp-105nm tork) 4 kişi+bagaj+yiyecek içecek ile osmaniyede bir yaylaya çıktık, eğim zaman zaman %16-18 civarı idi (sahil yolunda tabelanın %12 eğim yazdığı yer baya düz yol o yokuşun yanında, öyle anlatayım),, ve inanın yukarı çıkınca insanlar "siz bununla mı çıktınız buraya" dediler, madalya takacaklardı,, :D ben hala şaşırıyorum valla, o araba o yükle oraya nasıl çıktı,,
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #32 : Eylül 28, 2011, 12:21:39 »
Alp, zorkun yaylaşına mı çıktınız? yoğun kullanılmasa bu arada soyisimlerimiz aynıymış :)

Mehmedim senin rav4 manualmi? benimki manual diferansiyelin elektronik kilidi var ama oğlumun otomatiğinde yok.

Tam otomatik Atilla abi S5 tipi şanzıman var. Diferansiyel kiliti hem otomatik hem de manuel olarak devreye sokulabiliyor. Takviye/arazi vitesi yok. Bu arada bizim araç Türkiye satılanlardan farklı.

Şanzıman, benim camrydeki şanzımanla aynı. O da S5 tipi tam otomatik kullanıyor

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=14726.0
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #33 : Eylül 28, 2011, 17:00:49 »
Alp, zorkun yaylaşına mı çıktınız? yoğun kullanılmasa bu arada soyisimlerimiz aynıymış :)

evet evet zorkuna çıkmıştık, muhteşem bir doğa, muhteşem bir manzara, ama yollar ayrı güzel,, :)
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #34 : Eylül 28, 2011, 17:04:32 »
ahahaa çıkmak değil de, videodaki arkadaşlar inmenin yolunu bulmuşlar,,  :lol:  :D

http://www.haber365.com/VideoL/Hafif_Takla_Atmak/Tumu/Izlenen/0//
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçlarımızın maksimum tırmanma açısı
« Yanıtla #35 : Eylül 28, 2011, 17:17:10 »
45 derece bir SUV için bile çok fazla Atilla abi. Bizde 2400cc'lik 4 çeker bir Rav4 var, 30 derecelik eğime bile tam anlamıyla çıkamıyor

Videodaki açının 43 derece olduğu yazılmış (sanırım land roverın tırmandığı yer ile aynı yer), bu sefer toyota LC
Offroad Prado on steep rock
Land roverin bu rampaya çıktığını görünce zoruma gitmişti şimdi düzeldim :D