Gönderen Konu: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ  (Okunma sayısı 21025 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« : Eylül 19, 2011, 15:11:13 »
Arkadaşlar benim Toyota da bu debriyaj konusunda bir türlü başım dertten kurtulmadı .Sorunum şu araç boşta iken viteslerim şıkır şıkır geçiyor fakat hareket halinde iken alenen dişli geçiyor .Mesela 3 vites gidiyorsunuz hızınız düştü vites düşürüp hızlanmak istediniz 2 ye geçerken alenen sert çekmeniz gerekiyor yoksa sanki önüne bir engel varmış gibi takılıyor .Veya 1 vites kalktınız 5 devire kadar bastınız 2 ye geçerken alenen sert geçiyor bu üst viteslerde de aynı ama 2 ve 3 vites de dah çok hissediliyor .Sanki bana ayırmada bir problem varmış gibi geliyor çübkü bazen çift debriyaj yapıyorum o zaman çok yumuşak geçiyor .Debriyaj baskı balatası orjinali ile degişti , motor takozları degişti. şanzıman yagı degişti ayrıca bor şanzıman katkısı koyuldu. Ama hala viteslerim dişli geçiyor Sizce neden olabilir debriyaj hidrolik debriyaj sanırım hidrolik seviyesine felan nereden bakılıyor bilmiyorum veya hava felan yapabiliyor mu ? Yardımcı olursanız sevinirim arabadan sogudum vallahi .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Toyota Club Türkiye

AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« : Eylül 19, 2011, 15:11:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2011, 16:15:53 »
Ben piriz direk mili ile motor aynı eksen de dönmediğinden kaynaklanıyor düşüncesindeyim.Yani piriz direk milinde atıklık olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2011, 16:47:39 »
Böyle bir durum olsa araç hareket halinde degil iken de viteslerin zor geçmesi lazım degil mi .Benim sorun şurada başlıyor araç açlışır vaziyette veya degil hareket halinde degil vitesler şıkır şıkır geçiyor sıkıntı yok.Arabayı vitese taktını yürüdünüz hızınıza oranla vites yükseleceksiniz debriyaja sonuna kadar basıyorum 2 ye takacam geçiyor ama dişli geçiyor yani o toyota yumuşalıgı yok .Ama şu dikkatmi çekti geçen gün debriyaj alt merkezi var şanzumanın hemen üstünde ünün korük kısmının ön tarafından yaga benzer birşeyler damlamış şanzumanın üstüne takip ettim oradan da motormuahfazasına damlamış oradan da yere .Acaba diyorum alt merkez keçeleri kaşırıyor.Tam ayırma olmadıgından vitesler dişli mi geçiyor .Birde bu debriyaj hidroligini nereden kontrol edecez bilen arkadaş varsa yardımcı olursa sevinirim.Ben baktım ma göremedim Fren hidrolik bidonunun alt taraflarında olabilir mi  ve seviyesi en olmalı .eger eksikse ne koymalıyım 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2011, 20:34:25 »
senkromeçlerde olabilir sıkıntı
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2011, 23:21:05 »
Aynı sorun bizim arabada da var çok uyuzuma gitmeye başladı.
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #5 : Kasım 09, 2011, 22:57:18 »
Valla abiler bu durmun çözümü varmıdır bilmiyorum.Sanki bana debriyaja basınca baskı tam ayırmıypr gibime geliyor .Çünki örnek verecek olursak 3-2 yapacaksınız Veya 4-3.bir alt vitese geçilerde sıkıntı oluyor bir üst vitese geçişlerde sıkıntı yok .Örnek iyice yavaşladınız 1 e düşmeniz gerekiyor 1 e dişli geçiyor ama 2 ye rahat geçiyor veya 3 den 2 ye düşmeniz lazım bu esnada dişli geçiyor..Ben şahsım adına baskı balatayı degiştirdim.debriyaj alt merkezini degiştirdim.şanzıman yagını degiştirdim .Ama hala vitesler dişli geçiyor.En son aracını km sine baglayarak para harcamayı bıraktım ama araç kullanmam zevkim klamadı bu yüzden her vites degiştirecegim zaman hemen aklıma ya geçmezse geliyor veya gene dişli ve zor geçecek geliyor bazen alenen zor geçiyor .Debriayaj pedal ayarını bile yükselttim sırf ayırma daha iyi olsun diye ama hiçbir degişen olmadı.Bir forun sayfasında debriyaj hidroligi degişmesini gerektigini bu sorunların ondan kaynaklandıgını okudum gittim bosh dot 4 hidrolik aldım degiştirdim hiçbir fark yok gene aynı alt merkez hafif yag kaçırıyormuştu  gittim onuda degiştirdim gene fsark yok hala sert götürdügüm ustalardan ikisi baskı balatayı degiştirenin yapadıgını ayarlayamadıgını söylüyorlar .Parçayıda orjşnal kullandık ama bilmiyorum
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #6 : Kasım 09, 2011, 23:02:17 »
Yücel Bey geçmiş olsun. Mersin'de olsaydın seni ustama götürürdüm. Onun Toyota'larda halledemeyeceği hiç bir şey yok! 5 sene Arabistanda Toyota baş ustalığı yapmış... İnşallah en kısa zamanda  çözülür... :)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #7 : Kasım 09, 2011, 23:20:27 »
Yücel Bey epeydir bu sorunun olduğunu biliyordum. Çözüldü sanıyordum. Umarım anlayan bir usta bulursunuz ve sorununuz giderilir.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #8 : Kasım 10, 2011, 10:07:19 »
Aalında artık takıntı etmiyorumkendime .Ankarada yok degil çok kral ustaları tanıyorum.Hatta başka bir sorun için gittigimde kendisine durumu anlattım Bana söyledigi Bu arabaların baskı balatasını her usta yapamaz dedi tamam degiştirir ama böyle olur dedi.Ne yapacaz dedim abi baştan indirecez yeniden ben yeni setle toplayacaz dedi .N e tutar dedim 500-600 dedi bende bu şekilde sorun olur mu dedim fazla zorlamadan kullan sorun yaratmaz çok bunalırsan getirdüzeltiriz dedi.Ben şunu anlamadım ustaya da dedim ustam bak degişeli daha 3-4 bin km oldu olmadı baskı balata zaten sıfır ne diye yenisini takıyoruz işçiliki neyse vereyim ayarı gayarı neyse yap tamam dedim yok olmaz dedi inerse degişir dedi .Benim anlamadıgım .Nasıl bir ayardır bu nedir anlamadım ama dikkat ettigim şey araç hareket halinde iken vites düşermeye korkar hale geldigim .Geçmiyor degil geçiyor cartlama felan da yapmıyor ama alenen sert ve dişli geçiyor.Böyle yumuşak şıkır şıkır degil.Ya normal bana anormal geliyor yada hiç normal degil
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #9 : Kasım 10, 2011, 10:13:15 »
  Şanzıman yağları arasında çok fark oluyor. Çok özel yağlarda mevcut ve geçişlerde kolaylık sağlıyorlar.
 Debriyaj tam ayırmasa diğer viteslerde de sorun olurdu.
 Ayar kol ayarı olabilir ve bunun için debriyaj değiştirmeye gerek yok.
 Debriyaj pedalı altta mı kavrıyor, üstte mi? Pedal altında vida olması lazım, üstte kavrarsa daha rahat edebilirsin (pedala alıştıktan sonra).
 Debriyaj pedalı altında kalın paspas var ise o bölümü açmaya çalış ve pedalın altı tabana kadar gidebilsin.

 Kaçırma yok ise, kalkışlarda titreme yapmıyor ise bence debriyaj balatasını değiştirtmene gerek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #10 : Kasım 10, 2011, 10:50:19 »
Hakan abi şöyle bir durum .şanzıman yagını orjinal koydurdum ayriyeten km si çok diye bor katkısı kattırdım rahat geçiş ve ayırma kolaylıgı olsun diye.Debriyaj pedalının üst kısmında kavrama ayarı var vidayı gevşetip pedal ayarı yükselttim.Kavrama orta seviyenin hafif üstünde kalkışlarda titretme rampalarda kaçırma felan yok gayet iyi.Tek problemim vites geçilerinde ki zorluk .En çok 1-2 viteslerde sıkıntı oluyor Mesela ışıklarda durduk bire taktık kalktık 2 ledik sıkıntı yok 3 ledik trafik agırladı veya anide hızlanmanız gerek geri vites düşereceginiz zaman vites dişli geçiyor .Veya çok dik bir rampaya çıkacaksınız 2 vites girdiniz kurtarmadı 1 takacaksını 1 e çok dişli giriyor .Büyük viteslerde nispeten sıkıntı yok .Kol ayarı dediginiz şey nedir onuda bilmiyorum hiçbir ustada bahsetmedi.Dörtnal Sadık ustaya bir gideyim bakalım o ne diyecek
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #11 : Kasım 10, 2011, 11:11:59 »
Hakan abi şöyle bir durum .şanzıman yagını orjinal koydurdum ayriyeten km si çok diye bor katkısı kattırdım rahat geçiş ve ayırma kolaylıgı olsun diye.Debriyaj pedalının üst kısmında kavrama ayarı var vidayı gevşetip pedal ayarı yükselttim.Kavrama orta seviyenin hafif üstünde kalkışlarda titretme rampalarda kaçırma felan yok gayet iyi.Tek problemim vites geçilerinde ki zorluk .En çok 1-2 viteslerde sıkıntı oluyor Mesela ışıklarda durduk bire taktık kalktık 2 ledik sıkıntı yok 3 ledik trafik agırladı veya anide hızlanmanız gerek geri vites düşereceginiz zaman vites dişli geçiyor .Veya çok dik bir rampaya çıkacaksınız 2 vites girdiniz kurtarmadı 1 takacaksını 1 e çok dişli giriyor .Büyük viteslerde nispeten sıkıntı yok .Kol ayarı dediginiz şey nedir onuda bilmiyorum hiçbir ustada bahsetmedi.Dörtnal Sadık ustaya bir gideyim bakalım o ne diyecek
Pardon Yücel ağabey, Bor katkısını şanzıman yağınamı kattırdınız acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #12 : Kasım 10, 2011, 11:17:00 »
  En güzeli Dörtnal gibi.
 Vites geçişlerindeki zorluğa senkromeçlerdeki yıpranmalar neden olur.
 Katkı yerine gerçekten çok kaliteli bir şanzıman yağı tavsiye ederdim ben şahsen.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #13 : Kasım 10, 2011, 16:24:46 »
Erdem kardeş bor katkı maddeisnin dişliler için olanıda var motor yag katkısının yarısı kadar.şanzıman yagını kaliteli yag ile degiştirdik zaten orjinal japon ekstra bor dişli katkısı kattık Ama şöyle bir durum var arkadaşlar baya bir süredir var bu durum zaten ben baskı balata yı sırf bu yüzden degiştirdim hem kaçırma yapıyordu hemde kalkışlarsa silkleleme .Çok şükür şimdi ne kaçırma var ne silkeleme .Dişli sesi vardı oda tamam birtek vites geçişleri kaldı .Eger onuda çözersem tamamdır işlem .Bakalım çözeriz inşallah
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #14 : Ocak 03, 2012, 16:46:58 »
malesef bu sorun benim arabadada var. özellikle 1. ve 3. viteslere geçişte aşırı zorlanıyor.
96 Corolla 1.6 XEİ
1 3 5
┼┼┤
2 4 R

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #15 : Ocak 03, 2012, 16:54:34 »
benm de 3. vites sorunum var
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #16 : Ocak 03, 2012, 17:09:54 »
Merhaba Yücel bey,

Diğer sorunlarınızı halletmenize sevindim,

Bu konu ile ilgili ilk yazınızda "1 vites kalktınız 5 devire kadar bastınız 2 ye geçerken alenen sert geçiyor" sözünüzden yola çıkarsak,

Vites büyütürken 3000 devirleri fazla geçmeyiniz,

Küçültürken de, motor devrinin 2000 veya altına düşmesini bekleyiniz.

Bu devirlerle kullanırsanız, sorununuzun oluşmaması gerekir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #17 : Ocak 03, 2012, 18:00:14 »
Tekin abi vites yükselmelerinde sorun yok düşüşlerde sorun oluyor .Azık hareket ederken 1 e geçirmek mesele ama şu taktigi yapıyorum.İlk önce boşa alıyorum arabayı daha sonra tekrar debriyaja basıp bire takıyorum o zaman pek sorun olmuyor gayet yumuşak geçiyor benim gördügüm sorun şu debriyaj ayırma problemi .Çünki hareket halinde degil iken viteslerim gayet güzel .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #18 : Ocak 03, 2012, 18:06:04 »
Yücel bey,

2. vitesten 1. vitese geçmek için süratinizin 5 ile 10km arasında olması gerekir.

Bundan daha yüksek süratlerde zorlamamanız gerekir, zaten 10km üzeri süratlerde 2 ile devam edebilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 SERT VİTES GEÇİŞLERİ
« Yanıtla #19 : Ocak 03, 2012, 23:46:10 »
Tekin bey sasgısızlık olmassa çoculugum dahi arbanın içinde geçti. ilk arba kullanmaya başladıgımda ilk okul 5 e gidiyordum.Vites kullanımı ve gnel araç kullanımı nerde nasıl davranılır konularında gayet başarılıyım.Sert ama dikkatli bir şöförüm.Ankara da yaşıyoruz mecburen bir süre sonra profodyenel oluyorsunuz.Birde arbanın içinde büyünce daha farklı oluyor durum.Lafın özü benim tahminim baskı baltayı degiştiren yer bence ayar felan yapmadı çünki ayırma ile alakalı bir sorun var gibi görünüyor .Sanayiye gidince bakalım meşhur dörtnal sadık ustaya görünelim ne yorum getirecek duruma
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "