Gönderen Konu: RÜZGAR VE SALLAMA!!!  (Okunma sayısı 9759 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« : Eylül 04, 2011, 23:39:04 »
Arkadaşlar daha öncede paylaştım ama hala sorunuma çözüm bulamadığım için yazıyorum...Bu yaz ş.arası oldukça fazla yolculuk yaptım...Öyle hız merakım falanda yoktur ama şu arabanın rüzgardan bu kadar çok etkilenmesinden  çok rahatsızım...
Örneğin dana dün ankara-bursa arası yolcluk yaparken çok da hızlı değilim (110-120 km  ) tır yada kamyon sollarken sollayana kadar herhengi bir sıkıntı yok ama sollyıpta benim aracımın burnu kamyonu geçtiği an yani kamyonun kestiği rüzgar birden aracıma gelince benim araç en  az 5-10 cm belki de daha fazla yana sapıyor...Tamam her araç rüzgardan etkilenir ama bu kadar da olmaz...Sizce sorun ne olabilir...Servise gittim birşey bulmadılar sorun yok dediler...Rot balans a gitmiştim amortisörler kilitli değişmesi gerek dediler değiştirdim(orijinali ile) ama sorun bitmedi...Sizce...?

Toyota Club Türkiye

RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« : Eylül 04, 2011, 23:39:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ben Kızımın Toyota Gibi Babasıyım :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #1 : Eylül 04, 2011, 23:42:29 »
lastiklerini kontrol ettirmende fayda var. yol tutuşu azalmış ise problem yaşayabilirsin.

ayrıca aks kollarının da sıkı olup olmadığını kontrol ettir bence. :)
2001 COROLLA 1.4 VVT-I (BRC LPG)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #2 : Eylül 04, 2011, 23:59:01 »
Lastikler şubatta alındı good year ...Rot balans a sokuldu aks lara rotlara bakıldı anlam veremiyorum...Z  rotlardan olabilir mi orijinal değil dediler ama önemli de değilmiş...
Şu işi bir çözebilsem...Normal bir durum olduğuna inanmıyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #3 : Eylül 05, 2011, 00:18:26 »
Araba kaç model?
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #4 : Eylül 05, 2011, 00:31:00 »
Araba kaç model?
2002 model bu yeni kasalardan...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #5 : Eylül 05, 2011, 00:55:42 »
 Ben bu sorunların aynısını 2011 modelde yaşıyorum siz 2002'de yaşamışsınız çok mu !! Ne yaptıysam düzelmedi arabanın genetiğinde var rüzgarı yenemiyor tüm corollalarda geçerli... Beni corolladan soğutan tek etmen...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #6 : Eylül 05, 2011, 00:59:05 »
2002 model bu yeni kasalardan...
Ha evet onların sürtünme katsayısı 30cd ve yapı olarak etkileniyor ama yönü bozacak kadar olmaz. Birde esnemesi gerekli ki rüzgarı absorbe etsin. Birde dışardaki rüzgarı hafife almamak lazım, araçlar artık eskisi gibi hızıda göstermiyor araçlar güçlendi hızlar arttı ve eskiye nazaran daha hızlı gidiyoruz. Eskiden klima yoktu cam açık gidiyorduk hızıda rüzgarıda hissediyorduk, ama şimdi araçlar değişti ama rüzgarlar aynı.

Velhasıl, evet senin araban rüzgarlardan etkileniyor buna dikkat.
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #7 : Eylül 05, 2011, 01:02:27 »
Ben bu sorunların aynısını 2011 modelde yaşıyorum siz 2002'de yaşamışsınız çok mu !! Ne yaptıysam düzelmedi arabanın genetiğinde var rüzgarı yenemiyor tüm corollalarda geçerli... Beni corolladan soğutan tek etmen...
Yok Oguz senin araban o kadar değil 2011 in sürtünme katsayısı 29 cd. Senin ki daha başarılı. Bu kasayı daha çok beğeniyorum.
Motorsiklette kullandığımı için rüzgarı daha iyi hesaplamak durumundayım.
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2011, 01:42:44 »
Arkadaşlar daha öncede söyledim birkez daha söylemek istiyorum...Bundan birkaç yıl önce 2001 clio Hb aracım vardı...Aynı yolda birçok kez gidip geldim yazmak istemiyorum ama hız sınırını çok çok aştığım halde o ufak araçta bile bu sallamanın onda birini hissetmedim...Bu araçta bu rüzgarın bu kadar sarsmasını sallaması bana kesinlike normal gelmiyor...Başka birşey olmalı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2011, 14:45:18 »
Al işte. bende de 2006 dizel clio HB vardı, sattım 2011 toyota corolla dizel aldım.  O küçük araba yan rüzgardan corolla kadar etkilenmezdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #10 : Eylül 05, 2011, 14:50:44 »
bendede 2005 clio vardı hissetmiyordum bir şey
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • TOYOTA:)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #11 : Eylül 05, 2011, 14:52:51 »
bendekıde aynı, uzun yolda bıde suratlıysem savuruyor resmen. dıreksıyonu sıkı tutuyorum. şaşırtıcı valla... 2011ccll
ToYoTa CoRoLLa
        1.6
CoMFoRT ExTRa
WhİtE   EaGLe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #12 : Eylül 05, 2011, 14:55:52 »
Yumuşak süspansiyona sahip araçlar yan rüzgarlardan daha çok etkileniyorlar.Benim corolla 97 model 11 yıldır bizde birde biraderde 98 1,8 escort araç var benim eski arabam.Escort şehir içinde çukurlara felan girince araba tangır tungur pat küt sanki hiç amartisör yokmuş gibi ses gelir .Kaç  defa servise gitdiysem hepside hiçbir sorun yok ford böyle dediler.ama allah için uzun yola çıktımı araba yola bir oturuyor üst limitlerdeki hızlarda daha ne savrulma ne yan rüzgarlardan etkilenme hiçbirşey araba ok gibi gidior insana güven veriyor .Ama toyota da otobanda çok defa denedim azcık yolu boş görüyüm basıyım diyorum nerde 140 dan sonra yan rüzgalar almaya başlıyor onuda bırak yüksek hızda hiç güven vermiyor yola tutunma az yolda adeta geziyor.Ön takım da en ufak hata yok lastikler daha 1 yıllık balans yok amartisörler saglam .ama gel gelelim araba öyle .ama şehir içi tadına doyum oılmuyor
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #13 : Eylül 05, 2011, 16:13:57 »
arkadaşlar, ben 2009 model corolla aracımda yan rüzgar etkisini ve yüksek hızlarda yol tutuşun güven vermemesini aldığımdan beri yaşıyorum. maalesef aracımızdaki söz konusu kronik problemi kabullenmeniz gerekiyor. serviste bana yayların değiştirilip kısa yaylar takılarak aracın bu durumunun biraz daha iyileştirilebileceği söylendi. Fakat zaten bazı kasislerde ve tümseklerde altı vuran aracımız yere biraz daha yakın hale geleceğinden bu da ayrı bir problemi beraberinde getirecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corollove
    • Security Lab.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #14 : Eylül 05, 2011, 16:54:49 »
Bana göre bir yay ve kule gergisi sorununuzu çözecek gibi.
Security Staff

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #15 : Eylül 05, 2011, 20:56:42 »
Bana göre bir yay ve kule gergisi sorununuzu çözecek gibi.
Nasıl yani birza daha açıklayıcı olabilr misin?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corollove
    • Security Lab.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #16 : Eylül 05, 2011, 21:57:28 »
Nasıl yani birza daha açıklayıcı olabilr misin?


Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.(alıntıdır)

Ek olarak servisiniz yay demiş bence haklı alta giren havayı biraz daha azaltmak için güzel bir yöntem bencede yay ve kule gergisi taktırırsanız çok avantajı olur sizin için, kule gergisi şu şekilde ;

http://dosya.peugeotturkey.com/nasilyapilir/106_ust_kule/08.jpg
Security Staff

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #17 : Eylül 05, 2011, 22:54:35 »
Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.(alıntıdır)

Ek olarak servisiniz yay demiş bence haklı alta giren havayı biraz daha azaltmak için güzel bir yöntem bencede yay ve kule gergisi taktırırsanız çok avantajı olur sizin için, kule gergisi şu şekilde ;

http://dosya.peugeotturkey.com/nasilyapilir/106_ust_kule/08.jpg
teşekkürler...bu kule gergisi işni kimler yapıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #18 : Eylül 05, 2011, 23:45:27 »
Kısa helezonlarlada bir nebze olay çözülür, ancak şehir içindeki konfor düşer, jantta veya kule gergisi sportif açıdan olur ama aile aracı için çok gelir. Ben olsam sadece kısa yay  yaparım buda yeterli gelir. Birde şöyle bir durum var, Türkiye'ye gelen toyotaların yayları avrupaya göre 3 cm daha uzun, buda esnemenin daha fazla olmasına sebebiyet veriyor, e kısaltsanda bu sefer yoldaki bütün çukurları hisdersin, arabanın altı vurur falan filan rahatın kaçar. Corolla ve Auris broşürlerindeki lastik ve çamurluk arasındaki mesafeye bakın birde kendi aracınıza bakın farkı göreceksiniz.
Orta yolu bulmak lazım.
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #19 : Eylül 06, 2011, 00:14:16 »
Bu durumda ya böyle bineceğiz ya da satacağız...Ya güdeceğiz ya da güdeceğiz...TEşekkürler arkadaşlar...
Ama şunu da paylaşmadan yapamayacağım eğer böyle bir sorunla karşılaşacağımı bilseydim toyotanın yanından bile geçmezdimm...20 bin lira para ver arabaya 100 den fazla basmaya kork ...ne anladım ben bu işten...:(