Gönderen Konu: RÜZGAR VE SALLAMA!!!  (Okunma sayısı 9760 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #20 : Eylül 06, 2011, 02:18:31 »
 Avensislerin sürtünme kat sayısı kaç acaba !! Toyotaya bağlılığımdan dolayı başka markaya geçmek istemiyorum ama sırf bu rüzgar yüzünden corollaya da binmek istemiyorum. Avensisin sürtünme kat sayısını öğrenebilir miyim ! Ben corolla ile aynı diye biliyorum
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Toyota Club Türkiye

Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #20 : Eylül 06, 2011, 02:18:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #21 : Eylül 06, 2011, 09:11:31 »
bu kasalardaki rüzgardan etkilenme problemi gerçekten büyük bir sorun ama biraz zman geçtikten sonra alışıyorsunuz ve ona göre kullanıyorsunuz. babamda bulunan 2005te rüzgardan etkilenme olayını benım aracımda pek hissetmedim(2000-2002 kasa) 2002den sonraki tombul kasa yapısından mıdır nedir tek yönlü yolda büyük araçlarla karşılaşmaktan korkuyorsun ve ister istemez hıznı düşürüyorsun. Mesajlarda adı geçmiş bu konuda Fordu tek geçerim(yol tutuşu olarak) ;)
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #22 : Eylül 06, 2011, 10:41:10 »
cem abi biziim aracımızda 93 model corolla  1.6 GL 180 Kmh hızla bi tırın yanından geçmiştik az kalsın devriliyodu araba çok sarsılıyor dediğin gibi ayrıca 140 tan sonra yolda geziyor araaba
Toyota Corolla 1.4 D4D 90 Hp Plus Line 2007 / Toyota Corolla 1.6 114 Hp GLİ 1993 Sercan TORUN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #23 : Eylül 08, 2011, 00:23:05 »
Avensislerin sürtünme kat sayısı kaç acaba !! Toyotaya bağlılığımdan dolayı başka markaya geçmek istemiyorum ama sırf bu rüzgar yüzünden corollaya da binmek istemiyorum. Avensisin sürtünme kat sayısını öğrenebilir miyim ! Ben corolla ile aynı diye biliyorum

0.28.
Avensis 1.6 Elegant 132 ps, 230 KM/H test edildi. Muhteşem.  ;)

Aşırı Hız yapmayalım. :kötü:
350 yolculu Boingler 186 KM/H da havalanıyor.
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #24 : Eylül 08, 2011, 12:40:11 »
yüksek süratte yan rüzgarlardan ve yoldaki eğimlerden etkilenme sorunları, salıncak burçlarından ve rot başlarından kaynaklanır.Daha konforlu bir sürüş sağlamak için yapılan salıncak burcları (lastik takoz), bozuk yol, aşırı yük ve sert kullanmaya bağlı olarak esneme özelliğini yitirir ve normalden daha kolay ve çok esner.Düşük hızlarda olumsuzlukları çok da hissedilmez ancak yüksek hızlarda yan rüzgar değişimleri yoldaki bozukluklar, uzun ve keskin alınan virajlar, sağlı sollu arka arkaya alınan virajlarda esneme fazla olduğu içir araç düz çizgisinden ayrılır.Bununla beraber rot başlarına baktırmak da faydalı olabilir ama tek başına bu sorunda bir etken değildir.sorunun tespiti bu olmakla beraber bir adım daha atıp çözüm önerisine geçelim. Serviste öh salıncak burçları (büyüm ve küçük olmak üzere iki tanedir) ve arka tandır kol ve poyra burçları tek satılmaz.Salıncağın yada kolun bütün alınması lazım buda çok maliyetlidir.Örneğin arka tandır kol burcu teki 140 tl dir.Salıncağı yazmıyorum bile :) Bununla beraber yan sanayi burçları tek tek satın alabilirsiniz.Yan sanayi benim gibi kullanmayanlar ise numunesini eline alıp, diğer araç modellerinden uyumlu parçaları ucuz fiyata orjinal olarak bulabilir.Mesela ben 99 corollanın arka tandır koluna 140 tl vereceğime, yaptığım araştırmada hyundai orjinal burcunu 8 tl ye aldım ve taktım.birebir uyumlu ve yan sanayiden daha iyi.
Salıncak ve kol burcu esnemesini kaybetsede kolay kolay yırtılmaz ve ses yapmaz.Tespit için 50-60 km hızda müsait yolda kısa aralıklarla ardarda sağa sola kısa kontralar yapın, araç bir iki kontradan sonra arkasını savurma eğilimine giriyor ve her kontra sonrası bu eğilim artıyorsa başta amortisör olmak üzere, salıncak ve kol burçları, denge kolu lastikleri, salıncak rotil ve rot başlarını işinin ehli bir rot balanscıya kontrol ettiriniz.Kazasız yolculuklar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #25 : Eylül 09, 2011, 15:50:53 »
yüksek süratte yan rüzgarlardan ve yoldaki eğimlerden etkilenme sorunları, salıncak burçlarından ve rot başlarından kaynaklanır.Daha konforlu bir sürüş sağlamak için yapılan salıncak burcları (lastik takoz), bozuk yol, aşırı yük ve sert kullanmaya bağlı olarak esneme özelliğini yitirir ve normalden daha kolay ve çok esner.Düşük hızlarda olumsuzlukları çok da hissedilmez ancak yüksek hızlarda yan rüzgar değişimleri yoldaki bozukluklar, uzun ve keskin alınan virajlar, sağlı sollu arka arkaya alınan virajlarda esneme fazla olduğu içir araç düz çizgisinden ayrılır.Bununla beraber rot başlarına baktırmak da faydalı olabilir ama tek başına bu sorunda bir etken değildir.sorunun tespiti bu olmakla beraber bir adım daha atıp çözüm önerisine geçelim. Serviste öh salıncak burçları (büyüm ve küçük olmak üzere iki tanedir) ve arka tandır kol ve poyra burçları tek satılmaz.Salıncağın yada kolun bütün alınması lazım buda çok maliyetlidir.Örneğin arka tandır kol burcu teki 140 tl dir.Salıncağı yazmıyorum bile :) Bununla beraber yan sanayi burçları tek tek satın alabilirsiniz.Yan sanayi benim gibi kullanmayanlar ise numunesini eline alıp, diğer araç modellerinden uyumlu parçaları ucuz fiyata orjinal olarak bulabilir.Mesela ben 99 corollanın arka tandır koluna 140 tl vereceğime, yaptığım araştırmada hyundai orjinal burcunu 8 tl ye aldım ve taktım.birebir uyumlu ve yan sanayiden daha iyi.
Salıncak ve kol burcu esnemesini kaybetsede kolay kolay yırtılmaz ve ses yapmaz.Tespit için 50-60 km hızda müsait yolda kısa aralıklarla ardarda sağa sola kısa kontralar yapın, araç bir iki kontradan sonra arkasını savurma eğilimine giriyor ve her kontra sonrası bu eğilim artıyorsa başta amortisör olmak üzere, salıncak ve kol burçları, denge kolu lastikleri, salıncak rotil ve rot başlarını işinin ehli bir rot balanscıya kontrol ettiriniz.Kazasız yolculuklar..
Arkadaşım senin yazdıklarından sonra tekrar rot balanscıya gideceğim bakalım...Zaten bugünde ankara yolcusuyum...Bakalım ne olacak?Şu işi bir çözebilsem yetecek ama bakalımn....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SALLAMA!!!
« Yanıtla #26 : Eylül 12, 2011, 23:31:27 »
Sonuna kadar katılıyorum 2000 Model Corollam vardı Yasa Dışı Modlanmış Motor Ve Alt takıma sahipti. aracımı kaybettikten sonra 2009 yeni nesil corolla aldım. fakat  eski arabamda orjinal hallerinde yüksek hızla giderken gerçekten pek güven vermiyordu. arkadaşımda honda vardı onunla aynı yolda aynı hızı yaptıgımda daha güvenli geliyordu ve aracın tek sorunu yerden yüksek olmasıydı. 3.5 cm eibach yay 15 inc jant 195/50/15 lastik ve Kule gergisi aldıktan sonra sorunum kalmadı yüksek hızlarda ani tepkiler verip aracın keyfini çıkartıyordum. Araçlarımız yerden yüksek oldugu için gerçekten rüzgar zorluyor. bu yeni aracımda ise tekrar aynı yolda yüksek hızlarda aynı sorunla karşılaştım eskisi kadar pek belli degil ama bundada gerçekten bi güvensizlik söz konusu. yaptıgın hızı cok belli edici. 17 jant 3.5 eibach yay 215/50R/17 lastiklerden sonra gerçekten zevk vermeye başladı ve çok memnunum. hiç bi şekilde savurma rüzgar alma rüzgardan sağa sola kaçma kalmadı yolla bütünleşip rahatlıkla gazlıyabiliyorum. Uzun lafın Kısası. Sadece lastik Olmaz. Sadece Jantta Olmaz gerçekten Yol tutuşunu arttırmak istiyorsanız. Jant Lastik Ve yay almanızı Öneririm. 
Vvt-i Power!!!