0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ben en son lastiklerin hava basıncını 38 yaptım, sallamalar kesildi. Ama çok rüzgarlı havalarda yine sağa sola çekiyor araç.
Aşırı rüzgarlı havalarda ferrari gelse yine sallanır ki bizim araçlarımız ferrari değil ferrariden 10kat daha yüksek dar ve yumşak yaylara sahip...
Evet rüzgarlı havalarda yapacak birşey yok. Ama araç orjinal fabrika çıkışı biraz yüksek bu da etkiliyor tabi. Yay takılırsa bu sorun bir nebze daha azalabilir fakat türkiye yol şartlarında en azından benim yaşadığım bölgede yay taktırdığımda aracın altı garanti bir çok yerde sürter.
Angarada sürter ama gonyada sürtmeeeeezz
Eskişehirde kasislerde askıda kalır
Samsun'da logar kapaklarına takılır.
İyi akşamlar herkese...Eski bir konu ama iyi kötü kendi fikrimi de söylemek istiyorum.Rüzgarda sallanmaya çözüm olarak spoiler ve marşpiyel takılması nasıl olur? Marşpiyel alttan giren havayı kesecek spoiler de arkaya baskı uygulayarak arabanın yere daha iyi tutunmasını sağlayacak.Arabasında bu eklentiler olan toyatıcalardan ve tecrübeli dostlardan yorum alabilir miyiz ?
Bu kadar beyin fırtınasının arasında hiç değinilmeyen bir konu. "Yanal rüzgar" olmuş.Araçların aerodinamiği belli hızlar ve belli atmosfer koşulları dahilinde mükemmel. Fakat üreticinin güvenli kıldığı hız limitlerini zorlamanız anında aracın yere basma gücü azalacağından (altından geçen rüzgarın da aracı kaldırması sonucu) bunun üzerine birde atmosfer koşullarını, yan rüzgarı da eklerseniz. İlaveten touring aracını içi yüklüyken, denge dağılımına, lastik kondisyonuna ve lastik hava basıncına da bakmadan limitlerinin dışına çıkarak kullanıyorsanız yolda kaldığınıza dua etmelisiniz.Forumdaki dostlarımızdan bilenler mutlaka vardır. Bursa'dan Balıkesir istikametine seyahat ederken Ulubat gölü kıyısında çoğunlukla yan rüzgara maruz kalırdım. Hatta bir kaç seferinde o kadar güçlüydü ki direksiyon hafif sağa çevirili vaziyette ve ben 90Km. sabit hızda yolda düz gitmeye çalışırdım.Araçlarında daha ekonomik bir sürüş isteyen arkadaşlar Vortex Generator ya da Air Tab takabilir. (Gerçi bizde Vortex Generator aksesuar zannediliyor ama olsun. Mitsubishi bunu Evo (sanırım VIII) de fabrikadan takılı üretiyordu.Ekonomi isteyen arkadaşlara bir nebze katkımız olursa ne mutlu.Saygılar.
Yorumunuz için Teşekkürler Tayfun bey.Vorteks generatör ve Air Tab konusunu biraz açar mısınız ?
Corolla dusuk hizlarda konforlu,yuksek hizlarda ise tam bir felaket.Getz den corollaya gectim, yol tutusu konusunda nerdeyse getzi arar oldum.
Ufuk hocam peki almanlar nasıl başarıyor bu işi Ford Escort - Fiesta - Focus - Golf gibi araçları kullandım ford gurubu kendi sahip olduğum araçlar inanın yüksek hızlarda bile yola tutunduğunu hissettiriyordu hani aracın içinde bir tedirginlik olmuyordu fakat gel gelelim Toyota yüksek hıza çıkınca kendimi kasmaktan yoruluyorum .Golf patronumun ve arkadaşımın var her ikisini de kullandım araba gerçekten zevk veriyor yol tutuşu konforu gerçekten iyi . Toyota konfor sunuyor ama gel gelelim yol tutuştan taviz veriyor ,