Gönderen Konu: yüksek süratte sallama?  (Okunma sayısı 12891 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #40 : Temmuz 01, 2011, 14:33:57 »
Ben en son lastiklerin hava basıncını 38 yaptım, sallamalar kesildi. Ama çok rüzgarlı havalarda yine sağa sola çekiyor araç.

Aşırı rüzgarlı havalarda ferrari gelse yine sallanır ki bizim araçlarımız ferrari değil ferrariden 10kat daha yüksek dar ve yumşak yaylara sahip...

Toyota Club Türkiye

Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #40 : Temmuz 01, 2011, 14:33:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #41 : Temmuz 01, 2011, 14:42:40 »
Aşırı rüzgarlı havalarda ferrari gelse yine sallanır ki bizim araçlarımız ferrari değil ferrariden 10kat daha yüksek dar ve yumşak yaylara sahip...

Evet rüzgarlı havalarda yapacak birşey yok. Ama araç orjinal fabrika çıkışı biraz yüksek bu da etkiliyor tabi. Yay takılırsa bu sorun bir nebze daha azalabilir fakat türkiye yol şartlarında en azından benim yaşadığım bölgede yay taktırdığımda aracın altı garanti bir çok yerde sürter.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #42 : Temmuz 01, 2011, 14:46:53 »
Evet rüzgarlı havalarda yapacak birşey yok. Ama araç orjinal fabrika çıkışı biraz yüksek bu da etkiliyor tabi. Yay takılırsa bu sorun bir nebze daha azalabilir fakat türkiye yol şartlarında en azından benim yaşadığım bölgede yay taktırdığımda aracın altı garanti bir çok yerde sürter.

Angarada sürter ama gonyada sürtmeeeeezz :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #43 : Temmuz 01, 2011, 14:54:32 »
Angarada sürter ama gonyada sürtmeeeeezz :D

Eskişehirde kasislerde askıda kalır :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #44 : Temmuz 01, 2011, 15:11:07 »
Angarada sürter ama gonyada sürtmeeeeezz :D

Angaranın yolları daşdan :D
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #45 : Ekim 28, 2016, 19:38:16 »
İyi akşamlar herkese...Eski bir konu ama iyi kötü kendi fikrimi de söylemek istiyorum.Rüzgarda sallanmaya çözüm olarak spoiler ve marşpiyel takılması nasıl olur? Marşpiyel alttan giren havayı kesecek spoiler de arkaya baskı uygulayarak arabanın yere daha iyi tutunmasını sağlayacak.Arabasında bu eklentiler olan toyatıcalardan ve tecrübeli dostlardan yorum alabilir miyiz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #46 : Ekim 28, 2016, 19:58:19 »
Eskişehirde kasislerde askıda kalır :D

Samsun'da logar kapaklarına takılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • merhaba 1.4 d-4d sedan mm/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 239500
  • Model Yılı: '06
  • 254 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #47 : Ekim 28, 2016, 22:12:52 »
Samsun'da logar kapaklarına takılır.
Hamza bey merhaba:Araçlarınızın orijinalliğini bozmazsanız sıkıntı yok. :D :D :D Ha bu arada Samsunumuzda eskisi gibi rögar kapağı kalmadı,asfalta sıfırlayıp contalarla kapakları sıkıştırdılar.
1993te 87 Renault tx, 1994te 0 Renault Toros binek,1996da 91 skoda formen,1997de 90 renault manacer,(2001-2013 arası maalesef arabasız)nihayet 2013 nisan  Toyota Corolla 2006 1.4 d-4d mmt  182.000 km.
İstemek yetmez
Öyle bakarsın işte 28

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #48 : Ekim 29, 2016, 08:43:07 »
İyi akşamlar herkese...Eski bir konu ama iyi kötü kendi fikrimi de söylemek istiyorum.Rüzgarda sallanmaya çözüm olarak spoiler ve marşpiyel takılması nasıl olur? Marşpiyel alttan giren havayı kesecek spoiler de arkaya baskı uygulayarak arabanın yere daha iyi tutunmasını sağlayacak.Arabasında bu eklentiler olan toyatıcalardan ve tecrübeli dostlardan yorum alabilir miyiz ?

Doğru açıyla orijinal parçalar takılırsa ayrodinamiğe olumlu faydası olur. Ama sadece süs amaçlı takılırsa ve montaj da doğru yapılmazsa sadece görüntü iyileşir ama yol tutuşa hiçbir fayda sağlamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 79 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #49 : Ekim 29, 2016, 23:06:16 »
Bu kadar beyin fırtınasının arasında hiç değinilmeyen bir konu. "Yanal rüzgar" olmuş.
Araçların aerodinamiği belli hızlar ve belli atmosfer koşulları dahilinde mükemmel. Fakat üreticinin güvenli kıldığı hız limitlerini zorlamanız anında aracın yere basma gücü azalacağından (altından geçen rüzgarın da aracı kaldırması sonucu) bunun üzerine birde atmosfer koşullarını, yan rüzgarı da eklerseniz.
İlaveten touring aracını içi yüklüyken, denge dağılımına, lastik kondisyonuna ve lastik hava basıncına da bakmadan limitlerinin dışına çıkarak kullanıyorsanız yolda kaldığınıza dua etmelisiniz.
Forumdaki dostlarımızdan bilenler mutlaka vardır. Bursa'dan Balıkesir istikametine seyahat ederken Ulubat gölü kıyısında çoğunlukla yan rüzgara maruz kalırdım. Hatta bir kaç seferinde o kadar güçlüydü ki direksiyon hafif sağa çevirili vaziyette ve ben 90Km. sabit hızda yolda düz gitmeye çalışırdım.

Araçlarında daha ekonomik bir sürüş isteyen arkadaşlar Vortex Generator ya da Air Tab takabilir. (Gerçi bizde Vortex Generator aksesuar zannediliyor ama olsun. Mitsubishi bunu Evo (sanırım VIII) de fabrikadan takılı üretiyordu.
Ekonomi isteyen arkadaşlara bir nebze katkımız olursa ne mutlu.
Saygılar.
Bir kere yanlış trene bindiyseniz; koridordan ters tarafa yürümenin hiç bir faydası yoktur.
 Friedrich Nietzche

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #50 : Ekim 29, 2016, 23:55:18 »
Bu kadar beyin fırtınasının arasında hiç değinilmeyen bir konu. "Yanal rüzgar" olmuş.
Araçların aerodinamiği belli hızlar ve belli atmosfer koşulları dahilinde mükemmel. Fakat üreticinin güvenli kıldığı hız limitlerini zorlamanız anında aracın yere basma gücü azalacağından (altından geçen rüzgarın da aracı kaldırması sonucu) bunun üzerine birde atmosfer koşullarını, yan rüzgarı da eklerseniz.
İlaveten touring aracını içi yüklüyken, denge dağılımına, lastik kondisyonuna ve lastik hava basıncına da bakmadan limitlerinin dışına çıkarak kullanıyorsanız yolda kaldığınıza dua etmelisiniz.
Forumdaki dostlarımızdan bilenler mutlaka vardır. Bursa'dan Balıkesir istikametine seyahat ederken Ulubat gölü kıyısında çoğunlukla yan rüzgara maruz kalırdım. Hatta bir kaç seferinde o kadar güçlüydü ki direksiyon hafif sağa çevirili vaziyette ve ben 90Km. sabit hızda yolda düz gitmeye çalışırdım.

Araçlarında daha ekonomik bir sürüş isteyen arkadaşlar Vortex Generator ya da Air Tab takabilir. (Gerçi bizde Vortex Generator aksesuar zannediliyor ama olsun. Mitsubishi bunu Evo (sanırım VIII) de fabrikadan takılı üretiyordu.
Ekonomi isteyen arkadaşlara bir nebze katkımız olursa ne mutlu.
Saygılar.
Yorumunuz için Teşekkürler Tayfun bey.Vorteks generatör ve Air Tab konusunu biraz açar mısınız ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 79 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #51 : Ekim 30, 2016, 00:36:55 »
Yorumunuz için Teşekkürler Tayfun bey.Vorteks generatör ve Air Tab konusunu biraz açar mısınız ?

Fikri bey merhaba,
Vortex Generator, bizim dilimizde rüzgar jeneratörü olarak çevirebiliriz. Jeneratör deyince de aklımıza elektrik üretmesi gelmesin, aerodinamik olarak boşa giden rüzgar enerjisini enerjiye çevirdikleri içindir. Halihazırda araçlarımızda kullanılan bir çok teknoloji gerek Formula ! araçlarında denenmiş gerekse de uçaklarda denenip sonuç alınmış sistemlerden de oluşmaktadır. Buradaki konumuz olan Vortex generator uçaklarda çok uzun yıllardır kullanılan bir sistem. Bu konu ve Air tab ile ilgili bir çok youtube videosu bulabilirsiniz.
Saygılarımla.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 30, 2016, 00:43:25
Ayrıca Air Tab için de bu adres ve fotolar umarım yardımcı olur.

https://www.youtube.com/watch?v=We8LWkqjdX4

http://www.airtab.com/application-cars-pickups.htm
Bir kere yanlış trene bindiyseniz; koridordan ters tarafa yürümenin hiç bir faydası yoktur.
 Friedrich Nietzche

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #52 : Ekim 30, 2016, 12:26:34 »
Açıklamalarınız için teşekkürler Tayfun bey... :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #53 : Kasım 07, 2016, 14:00:07 »
aynı kasa bendede var maalesef hafta sonu sakarya gezisinde bende yaşadım aynı sorunu ama öyle tehlike yaratacak bir durumda olduğunu sanmıyorum
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #54 : Kasım 07, 2016, 14:09:41 »
Toyota yapısı gereği alman araçları kadar yol tutuşa sahip bir araç değildir . Genel mantığı sorunsuzluk üzerinedir . Yüksek hızlarda yan rüzgarlardan etkilenir .100-120 km yasal hızlarda giderseniz sorun yaşamazsınız fakat yüksek hızda ki bazen bizde çıkıyoruz çok güven veren bir araç değildir . Lastik basınçlarınızı kontrol ettirin  eğer yüklü gidiyor iseniz ona göre lastik havası basın aksi taktirde aracın yol tutuşu düşer virajlarda ciddi yatma yaşarsınız .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '23
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #55 : Kasım 14, 2016, 23:34:20 »
Corolla dusuk hizlarda konforlu,yuksek hizlarda ise tam bir felaket.Getz den corollaya gectim, yol tutusu konusunda nerdeyse getzi arar oldum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #56 : Kasım 15, 2016, 01:01:31 »
Corolla dusuk hizlarda konforlu,yuksek hizlarda ise tam bir felaket.Getz den corollaya gectim, yol tutusu konusunda nerdeyse getzi arar oldum.
Getz'deki durum süspansiyon kalitesinden değil, aks mesafesi ve kasa tipi sebebi ile ağırlık dağılımından kaynaklı.Corolla yüksek süratlere çıkmak için tasarlanmış bir araç değil keza konfor ve yüksek süratlerde rijit kalabilmek için "aktif süspnasiyon" olmalı ki, herhangi bir arızasında "olmaz olsun" dedirtir.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #57 : Kasım 15, 2016, 11:27:29 »
Ufuk hocam peki almanlar nasıl başarıyor bu işi Ford  Escort - Fiesta -  Focus   - Golf  gibi araçları kullandım ford gurubu kendi sahip olduğum araçlar inanın yüksek hızlarda bile yola tutunduğunu hissettiriyordu hani aracın içinde bir tedirginlik olmuyordu fakat gel gelelim Toyota yüksek hıza çıkınca kendimi kasmaktan yoruluyorum .Golf patronumun ve arkadaşımın var her ikisini de kullandım araba gerçekten zevk veriyor yol tutuşu konforu gerçekten iyi . Toyota konfor sunuyor ama gel gelelim yol tutuştan taviz veriyor ,
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #58 : Kasım 15, 2016, 12:08:21 »
Ufuk hocam peki almanlar nasıl başarıyor bu işi Ford  Escort - Fiesta -  Focus   - Golf  gibi araçları kullandım ford gurubu kendi sahip olduğum araçlar inanın yüksek hızlarda bile yola tutunduğunu hissettiriyordu hani aracın içinde bir tedirginlik olmuyordu fakat gel gelelim Toyota yüksek hıza çıkınca kendimi kasmaktan yoruluyorum .Golf patronumun ve arkadaşımın var her ikisini de kullandım araba gerçekten zevk veriyor yol tutuşu konforu gerçekten iyi . Toyota konfor sunuyor ama gel gelelim yol tutuştan taviz veriyor ,
Yücel yol tutma en çok üç unsurla ilgilidir, arabanın altının yüksekliği, yayların sertlik derecesi en son amortisörler.Almanların tamamına yakınının yayları serttir, amortisörleri çift etkilidir yani basılırkende açılırkende aynı etkiye sahiptir. Mahsurları arabanın kasasını yorar zamanla her taraftan sesler gelir, Toyotada ise normal kullanımlı arabalarda yaylar ve amortisörler nisbeten yumuşaktır yol tutuşu biraz azdır fakat kasa dökülmez.Sustalarla oynamadan amortisörler 80 binde bir değiştirilirse ve kullanılan lastikler kaliteli ve birazda geniş taban seçilirse ayrıca arka denge çubukları burçları sık sık kontrol ettirilirse yol tutma problemi yaşamazsınız.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: yüksek süratte sallama?
« Yanıtla #59 : Kasım 15, 2016, 12:13:46 »
toyota sürat yapmaktan çok aile aracı olduğu için yüksek hızlarda sallanması normaldir.
süspansiyonu yumuşak arabalar sallanır. sert süspansiyonlu araçlar daha iyi yola yapışır.
ayrıca aracın yerden yüksekliği ve aerodinamik yapısıda sallanmasına ayrı bir etken.