Gönderen Konu: Auris Valvematic yolda kaldı ( 2 gün sonra sapa sağlam teslim edildi :) )  (Okunma sayısı 9673 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Kiþisel Sitem
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Auris Valvematic yolda kaldı
« Yanıtla #20 : Haziran 14, 2011, 01:57:13 »
Geçmiş olsun. Şimdi bende korktum. Aracım daha 5000 km ve Valvematic motor var. LPG' de taktırdık.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Auris Valvematic yolda kaldı
« Yanıtla #20 : Haziran 14, 2011, 01:57:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Valvematic yolda kaldı
« Yanıtla #21 : Haziran 14, 2011, 02:06:32 »
  Birkan aracın kesintisiz 30 gün serviste kalırsa olay araç değiştirmeye kadar gider. Tabii aracın hala garantili ise...

30 gün değil  o. 30 iş gününden fazla kaldığında bunu yapabiliyorsunuz diye biliyorum ;)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Valvematic yolda kaldı
« Yanıtla #22 : Haziran 14, 2011, 02:14:23 »
çok geçmiş olsun.. hoş birşey değil ama suçu size bulacak kadar küstah bir firma olsa yüz binlerce otomobilini geri çağırmaz abd de.. merak etmeyin.. garanti kapsamında yapılacaktır
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Valvematic yolda kaldı
« Yanıtla #23 : Haziran 14, 2011, 12:15:09 »
Sevindirici bir haber vereyim arkadaşlar. Bugün sabah Auris'imi teslim aldım, çevreyolda test ettik hiçbirşey olmamış gibi.
Subap klavuzları değişti, yağ-benzin karıştığı için yağını da değiştirmişler. Kayseri'de Toyota'sı olan arkadaşlar şanslı diye düşünüyorum.
AKSOY Toyota gerçekten çok iyi bir servis, serviste doğrudan aracın yanında usta sıkıntıyı anlattı. Testini yaptık yola devam ettik.
Kesinlikle valvematicle ilgili bir sorun yok, aşırı zorlamadan subap klavuzları kaymış. Durum bu arkadaşlar, 2 gün içerisinde aracımı hiçbirşey yokmuş gibi teslim aldım. AKSOY Toyota ekibine teşekkür ediyorum. Umarım sizin başınıza böyle bir olay gelmez.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 284000
  • Model Yılı: '03
  • 1 kere teşekkür edildi
Aracınızın düzelmesine çok sevindim inşallah bir daha böyle bir sorunla karşılaşmazsınız :)
2003 Corolla 1.6 Hb SoL  81 BB 888

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Geçmiş olsun. Sorunun çözülmesine sevindim. Ama şunu da sormadan geçemeyeceğim siz aracı ne kadar zorluyorsunuz ki rallimi  yapıyorsunuz 5 ten 3e çekip gazamı yüklendiniz. kesiciyi devre dışı bırakıp redline ı mı geçtiniz? araç toyota olunca insan konduramıyor hemen arıza yapmasını.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Geçmiş olsun. Sorunun çözülmesine sevindim. Ama şunu da sormadan geçemeyeceğim siz aracı ne kadar zorluyorsunuz ki rallimi  yapıyorsunuz 5 ten 3e çekip gazamı yüklendiniz. kesiciyi devre dışı bırakıp redline ı mı geçtiniz? araç toyota olunca insan konduramıyor hemen arıza yapmasını.

6dan 5e çekilmiş Mustafa abi :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
6dan 5e çekilmiş Mustafa abi :)
Ercücüm onu anlıyorum zaten okudum. 6 ekonomi vitesidir 5e çeksen hiçbirşey farketmez. 6 da ölüdür araba 5te canlanır ama çok yüksek ara hızlanma için 5 ten üçe alınıp redline a vurulursa  bile bunu yapmamalı bence. kompresyon için fren amacıyla çekilip yüke bindirilirse belki olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Tamam itiraf ediyorum arkadaşlar üstüme gelmeyin :blink:. 6 dan 5 yerine 3'e aldım. Böyle bir hatayı enson 6 yıl önce clio 1.4 16v aracımla yapmıştım ama bişey olmamıştı.  Redline falan kalmadı yani , hızım yaklaşık 160 civarıydı. Ben açıkçası subaplar sıyırmıştır veya en iyi ihtimalle baskı balata gitmiştir diye düşündüm. Subap pulları yerinden çıkmış,aracı hemen sağa çekmem ve hareket ettirmemem kurtarmış sanırım. Yine de 6-3 geçişi de olmayacak birşey değil. Bu arızayı verecek, yolda kalacak birşey olmamalıydı. Yani o kadar sıkıştırmıyorum ben motoru, renault 1.4 16v motora bundan çok daha fazlasını yaptım, aşırı insanfsızca kullanırdım hiç sorun çıkarmamıştı. Bu motorda ben artık kolay kolay 5000 deviri geçmem.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ercücüm onu anlıyorum zaten okudum. 6 ekonomi vitesidir 5e çeksen hiçbirşey farketmez. 6 da ölüdür araba 5te canlanır ama çok yüksek ara hızlanma için 5 ten üçe alınıp redline a vurulursa  bile bunu yapmamalı bence. kompresyon için fren amacıyla çekilip yüke bindirilirse belki olabilir.
Bu görüşünüze katılmıyorum Mustafa bey
eğer düz yolda giderken rampaya geldiğiniz anda (aracın boğulmasını beklemek yerine) vites küçültüp hızlı bir şekilde giremeyecekseniz
bence bu araç için bir eksikliktir..
ayrıca bu tür bir durumda hemen arıza yapmasıda aracın dayanıksızlığını gösterir.
Bizler genelde kendi kullandığımız markayı kötülemek istemiyoruz ama doğruyu söylemek gerek bence ;)
Sonuçta , hızsızın hiçmi günahı yok be hocam :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ercücüm onu anlıyorum zaten okudum. 6 ekonomi vitesidir 5e çeksen hiçbirşey farketmez. 6 da ölüdür araba 5te canlanır ama çok yüksek ara hızlanma için 5 ten üçe alınıp redline a vurulursa  bile bunu yapmamalı bence. kompresyon için fren amacıyla çekilip yüke bindirilirse belki olabilir.

Yokuştada kompresyone bindirilmemiştir herhalde ayrıca 140tayken neden çekilirki yokuşu 100lede bitirilebiliriz arabayı kastırmaya gerek yok :) Şimdi bu konudan ne çıkıyor TOYOTA çok bozdu önünü alamadık yani çok bozdu bir yerden sonra bozmaz dedik yine bozdu bozdu bozdu bozdu artık bozmasın dedik yine bozdu daha nasıl bozulur dedim daha fazla bozulmaz dedik yine bozdu TOYOTAYI bıraktım bende dahada nasıl bozulur ya dedim yine bozdu daha fazla bozulmaz dedik bir yerde durucak bunun bozulması dedim ama gene bozdu :) :)

http://www.hdvideooizle.com/tv-eglence/lost-cok-bozdu-oyle-boyle-degil-cok-bozdu.html
İzleyip gülelim çağlar abi geçmiş olsun sanada aurisede :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Sevindirici bir haber vereyim arkadaşlar. Bugün sabah Auris'imi teslim aldım, çevreyolda test ettik hiçbirşey olmamış gibi.
Subap klavuzları değişti, yağ-benzin karıştığı için yağını da değiştirmişler. Kayseri'de Toyota'sı olan arkadaşlar şanslı diye düşünüyorum.
AKSOY Toyota gerçekten çok iyi bir servis, serviste doğrudan aracın yanında usta sıkıntıyı anlattı. Testini yaptık yola devam ettik.
Kesinlikle valvematicle ilgili bir sorun yok, aşırı zorlamadan subap klavuzları kaymış. Durum bu arkadaşlar, 2 gün içerisinde aracımı hiçbirşey yokmuş gibi teslim aldım. AKSOY Toyota ekibine teşekkür ediyorum. Umarım sizin başınıza böyle bir olay gelmez.

aşırı zorlama nedemek yaa rahatsız bu servisler arabayı elbebek gül bebekmi kullanacaz. aman bişey olmasın aman gaza basmıyım üzülmesin... 140 sonu yokuş ve hız düşer vites düşürme normal işlem bir işlem... uzun lafın kısası kullanıcı hatası ama yinede biz yapalım. minet duyuyoruz sanki biz onlara...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Bu görüşünüze katılmıyorum Mustafa bey
eğer düz yolda giderken rampaya geldiğiniz anda (aracın boğulmasını beklemek yerine) vites küçültüp hızlı bir şekilde giremeyecekseniz
bence bu araç için bir eksikliktir..
ayrıca bu tür bir durumda hemen arıza yapmasıda aracın dayanıksızlığını gösterir.
Bizler genelde kendi kullandığımız markayı kötülemek istemiyoruz ama doğruyu söylemek gerek bence ;)
Sonuçta , hızsızın hiçmi günahı yok be hocam :)
Erdem kardeşim bak cevabı vermiş Çağlar bey.
Tamam itiraf ediyorum arkadaşlar üstüme gelmeyin :blink:. 6 dan 5 yerine 3'e aldım. Böyle bir hatayı enson 6 yıl önce clio 1.4 16v aracımla yapmıştım ama bişey olmamıştı.  Redline falan kalmadı yani , hızım yaklaşık 160 civarıydı. Ben açıkçası subaplar sıyırmıştır veya en iyi ihtimalle baskı balata gitmiştir diye düşündüm. Subap pulları yerinden çıkmış,aracı hemen sağa çekmem ve hareket ettirmemem kurtarmış sanırım. Yine de 6-3 geçişi de olmayacak birşey değil. Bu arızayı verecek, yolda kalacak birşey olmamalıydı. Yani o kadar sıkıştırmıyorum ben motoru, renault 1.4 16v motora bundan çok daha fazlasını yaptım, aşırı insanfsızca kullanırdım hiç sorun çıkarmamıştı. Bu motorda ben artık kolay kolay 5000 deviri geçmem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
160 ve biranda 3. vites :):) iyi motoru elinize almadan yırtmışsınız geçmiş olsun..
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Kiþisel Sitem
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Tamam itiraf ediyorum arkadaşlar üstüme gelmeyin :blink:. 6 dan 5 yerine 3'e aldım. Böyle bir hatayı enson 6 yıl önce clio 1.4 16v aracımla yapmıştım ama bişey olmamıştı.  Redline falan kalmadı yani , hızım yaklaşık 160 civarıydı. Ben açıkçası subaplar sıyırmıştır veya en iyi ihtimalle baskı balata gitmiştir diye düşündüm. Subap pulları yerinden çıkmış,aracı hemen sağa çekmem ve hareket ettirmemem kurtarmış sanırım. Yine de 6-3 geçişi de olmayacak birşey değil. Bu arızayı verecek, yolda kalacak birşey olmamalıydı. Yani o kadar sıkıştırmıyorum ben motoru, renault 1.4 16v motora bundan çok daha fazlasını yaptım, aşırı insanfsızca kullanırdım hiç sorun çıkarmamıştı. Bu motorda ben artık kolay kolay 5000 deviri geçmem.

Tam ben diyecektim ki 140 ile giderken 6 . vitesten 5. vitese atınca aracı nasıl zorlamış oluyoruz ama siz belirtmişsiniz aracı 160 ile giderken 6 vitesten 3. vitese ve rampa çıkarken atmışsınız.
Ama el insaf bence biraz fazla sıkıştırmışsınız. Düzelmesine sevindim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
İşte ben bu olayın benzerine daha öncede şahit olduğum için sordum Çağlar beye özellikle. 2007 de e15 kasa yeni çıkmıştı kocaeli kayada bir gün arkadaşın arabayı getirmiştik.O ara yol yardım aracı bir tane dizeli yüklenip getirdi.8000 kmde idi daha. indirdiler aracı ustayla muhabbetim vardı ne olmuş araca dedim şoförün cenazesi varmış kafası dalgınken kerpe rampalarında (u şeklinde sıralı inişli çıkışlı dik rampalar) 3te aracı bağırtıp 4e atacakken yanlışlıkla 2 ye geçirmiş araç stop etmiş bakacağız dedi iki gün sonra ustayı yine gördüm ne oldu o araçta ne çıktı merak ettim dedim motorda hiçbir hasar yok sadece piyanolar sibopların kapanmasını engellemiş ve stop ettirip çalışmasına engel olmuş motoru açtık sibopları piyanoları düzeltip genel kontrol sonrası sadece işçilik ve yağ parasıyla aracı teslim ettik demişti. bu olayda daha ilk başta bunu hatırlattı bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
İşte ben bu olayın benzerine daha öncede şahit olduğum için sordum Çağlar beye özellikle. 2007 de e15 kasa yeni çıkmıştı kocaeli kayada bir gün arkadaşın arabayı getirmiştik.O ara yol yardım aracı bir tane dizeli yüklenip getirdi.8000 kmde idi daha. indirdiler aracı ustayla muhabbetim vardı ne olmuş araca dedim şoförün cenazesi varmış kafası dalgınken kerpe rampalarında (u şeklinde sıralı inişli çıkışlı dik rampalar) 3te aracı bağırtıp 4e atacakken yanlışlıkla 2 ye geçirmiş araç stop etmiş bakacağız dedi iki gün sonra ustayı yine gördüm ne oldu o araçta ne çıktı merak ettim dedim motorda hiçbir hasar yok sadece piyanolar sibopların kapanmasını engellemiş ve stop ettirip çalışmasına engel olmuş motoru açtık sibopları piyanoları düzeltip genel kontrol sonrası sadece işçilik ve yağ parasıyla aracı teslim ettik demişti. bu olayda daha ilk başta bunu hatırlattı bana.

Evet neredeyse aynı olay. Raporda alt kürbütör takımı yerinden çıkmış diyor. Ben böyle bir arızayı ilk kez duydum.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
İşte ben bu olayın benzerine daha öncede şahit olduğum için sordum Çağlar beye özellikle. 2007 de e15 kasa yeni çıkmıştı kocaeli kayada bir gün arkadaşın arabayı getirmiştik.O ara yol yardım aracı bir tane dizeli yüklenip getirdi.8000 kmde idi daha. indirdiler aracı ustayla muhabbetim vardı ne olmuş araca dedim şoförün cenazesi varmış kafası dalgınken kerpe rampalarında (u şeklinde sıralı inişli çıkışlı dik rampalar) 3te aracı bağırtıp 4e atacakken yanlışlıkla 2 ye geçirmiş araç stop etmiş bakacağız dedi iki gün sonra ustayı yine gördüm ne oldu o araçta ne çıktı merak ettim dedim motorda hiçbir hasar yok sadece piyanolar sibopların kapanmasını engellemiş ve stop ettirip çalışmasına engel olmuş motoru açtık sibopları piyanoları düzeltip genel kontrol sonrası sadece işçilik ve yağ parasıyla aracı teslim ettik demişti. bu olayda daha ilk başta bunu hatırlattı bana.
Bu olaya şahit olduğumda daha toyota sahibi değildim ve bu olay toyotayı tercih ettirdi bana bence aracın kalitesiyle alakalı. Aynı olay 1,2 corsa kullanan bir arkadaşın başına geldiğinde motor kulakları kopmuştu ve motor kopup şanzımanla beraber aşağı düşmüştü resmen. motorun içindeki hasara bile bakmadan aracı o halde sattı sonra.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Düşünüyorum evet sanırım Toyota üst düzey motor yapıyor. Sürekli eski renault motorumu övüp duruyorum , çünkü her ne kadar başarısız otomobiller piyasaya sürmüş olsa da renault çok güvenilir motorlar üretiyor. Üstelik çok agresif , çabuk devirlenen piskopata bağlamış motorlar . Ben hiç motor sorunu yaşamamıştım renault ile ve gençlik zamanlarımda sınırları da çok zorlamıştım.
Bu motorun daha üstü Toyotadır diye düşündüm hep , ama Toyota motorunun karakter olarak renault ile alakası yok. Yavaş devirlenen, agresif kullanımı sevmeyen bir yapısı var vvt-i ve türevi motorların. ve agresif kullanımda motoru korumaya yönelik önlemleri var demekki. Alt kürbütör takımının yerinden çıkması bir önlem mi, hata mı yoksa normal bir durum mu çözbilmiş değilim. Sonuç olarak yatak sarmış bir motor, dağılmış bi şanzıman yerine yerinden fırmış kürbütör tercihimdir. Bu vesileyle valvematic motoru da test etmiş olduk, benden 10/8 puan aldı. benden bu kadar. Redline ayarını 5500 falan yapan bir ayar varsa yaptırabilirim, hatta gaz kesiciyi de 5500'e ayarlatabilirsem hiç fena olmaz. Tövbe bidaha. Hayatımda ilk kez yolda kaldım, fena bişeymiş.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Bu kadar korumacıda olmaya gerek yok Japonlar 6200 de kesici koymuşsa demekki bu devire kadar güvenli. Ha devir kesiciyi iptal edenlerin hepsi yatakda sarmıyor sizinki extrem bir durum olmuş içinizi ferah tutup keyfini çıkartın. Mutlu yolculuklar.