0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
hakan öztürk hep teknik konuşuyosun süpersin bravo....[/quote] Selam. Daha öncede dediğim gibi bu iş merak ile ilgili ve merakla edinilen bilgiyi paylaşınca bu bilgi anlam kazanıyor. Ben teşekkür ederim.
Selam - Performans Tipi Açık Hava Filtresi daha fazla hava emişi sağlar kutu içi her tipe göre.(aynı markalar için)- Açık tip filtre uygulamasında önemli olan soğuk hava emişinin sağlanabilmesidir.(soğuk hava fizik kanunları gereği içinde daha fazla oksijen atomu bulunduracaktır aynı hacimdeki sıcak havaya nazaran) Bu da performansa olumlu yönde etki edecektir. Sıcak havada ise performans düşecek hatta motor sağlığınada olumsuz etkileri olacaktır.- Açık tipte filtre emme manifolduna ne kadar yakın yerleştirilirse o kadar çok hava emiş sesi duyulmasını sağlar.(ancak bu hava emiş sesi filtre özellikleri ile ilgili değil tamamen aracın hava emiş manifoldu özelliklerinden oluşmaktadır)- Açık tip filtre yeterli derecede soğuk hava ile beslenirse yakıt tüketimide bir miktar azalır.(Sakin kullanımda)- Açık tip filtrede duyulan ses hoş olabilir ancak bu sesden dolayı gaza farketmeden çok basılması yakıt tüketimini arttırır.- Kısaca açık tipte filtre manifolda mümkün olduğu kadar yakın ama mümkün olduğu kadarda soğuk hava ile beslenir şekilde monte edilmelidir.- Açık tipte filtreye soğuk hava sağlamak için ekstra olarak filtreye yönelik tampon altı ya da uygun bir yerden ısıya dayanıklı boru döşenebilir.- Açık tipte filtre kapalı olanlara göre daha kolay pislenir. Tabi bu sizin kullandığınız ortamlar ve mevsim ilede ilgilidir.- Performans tipi filtreler Kotton ya da Sünger olanlara göre daha fazla hava geçirgenliğine ve daha yüksek toz tutuş özelliğine sahiptir.(Bu değerler markaya göre farklılık gösterir. Bu yüzden kendini kanıtlamış bildik markalar tercih edilmeli. K&N, Ram Air, Piper Cross gibi.)(Bu toz tutuş özelliği sadece filtre dokusu ile ilgili değil aynı zamanda kulanılan filtre yağı ile de ilgilidir)- Kullanım şartlarına göre açık tip filtreler gözle kontrol yapılmalı ve uygun şekilde temizlenmelidir. Temiz filtre her yönden kirliye oranla daha iyi performans verir.(Toz tutuş, yakıt tüketimi, güç)- Kutu İçi Performans Filtrelerle farkedilir bir performans farkı göremezsiniz. Ancak bazı tip araçlarda Açık tipte filtre kullanımı uygun değildir. Kimilerinde aracın hava emiş sesini daha azaltır ve bundan daha önemlisi kimilerinde önemli güç kayıplarına sebep olur. Bunun sebebide hava emiş, egzoz vb. birçok sensör hata verebilir ya da oluşan vakum etkisinden dolayı emilen havanın oranını anlayamaz ve gerekli hava yakıt karışımını ayarlayamaz ki bu da motor arıza ışığının yanmasına sebep olabilir. (Benim bildiğim kadarıyla bu durum bazı Opel modellerinde oluşabilir.)- Eğer açık tipte bir performans filtresi kullanmaya karar verir ve bu uygulamayı yaparsanız bu montajdan sonra kısa bir süre yol yapıp motoru kapattıktan sonra ve araçtan henüz inmişken filtrenin durumunu (sıcak hava alıp almadığını) kontrol etmenizde fayda vardır.