Gönderen Konu: Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?  (Okunma sayısı 10995 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Erkekler büyümez oyuncakları büyür....
    • FIRATPEN BALIKESÝR URETÝCÝ BAYÝÝ TEMPOPEN
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« : Mart 21, 2008, 18:21:02 »
arkadaslar 2005 model corolla var acık hava filtresinin zararı varmıs duydugum kadarıyla kapalı kutununda pek performance ve ses degiskligi olmaz dediler orginali kalsın diolar ses almak istiorum ama zararı oldugu icinde korkarak yaklasıorum ne derseniz??
Sag seritten tın tın gidrken sol serit bos olmsına ragmen arkma girip sellektor yapan syah GTİ ayndan sol seride panikli panikli bakma,birazda sag seride bakta ne oldgunu anla nde olsa altında 120 beygirlik arac var sedan diye kucmseme ıslak yolda pnikleme heleki yndaki tempopen logolarını gorupte icinde isci var diye hic kucmseme ne oldugunu anlıymazsın.sagdan biri kapatır glir bidaha unutamazsın

Toyota Club Türkiye

Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« : Mart 21, 2008, 18:21:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #1 : Mart 21, 2008, 18:31:45 »
açık filtrenin ne zararı varmış??
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.viteste farkı hisset . . .
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #2 : Mart 21, 2008, 19:07:14 »
evet herkez taktırıyor ayrıca kardeş you tube daki videolarına yorum yazdım çok mükemmel 5 tanede yıldız verdim favorilere falan ekledim palıo ya çok güzel fark atmışsın ayrıca ordaki kullanıcı adım mert1612 adımda mert zaten can ikinci adım burda mert can olarak aldım ama aktif olmadı bende can olarak aldım
2005 COROLLA 1.6 SEDAN SOL  BUZ MAVİSİ . . . """""" MAVİ ŞEYTAN""""""   :)
2007 YARİS 1.3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #3 : Mart 21, 2008, 19:38:00 »
kapalı fitre performans saglar ama  hiç bi ses alamassın  açık fitrenin  zararına gelince  temiz tuttugun sürece bi zararı yok bence  ben 2004 corollada 2 sene kullandım bi problemde yaşamadım
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #4 : Mart 21, 2008, 20:34:34 »
Kapalı kutu bir işe yaramıyor bence
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #5 : Mart 21, 2008, 21:19:52 »
alper abi sana katılyorum kapalı kutu pek işe yaramıyo fabrika çıkışı yöntem işt  zaten kaplıda olsa filtre kirlendiğinde değişmesi gerekir yani oda zarar sayılmaz bence
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Erkekler büyümez oyuncakları büyür....
    • FIRATPEN BALIKESÝR URETÝCÝ BAYÝÝ TEMPOPEN
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #6 : Mart 21, 2008, 21:21:22 »
kapalı kutu k&n dusunuorum ama genede bilmiorum
Sag seritten tın tın gidrken sol serit bos olmsına ragmen arkma girip sellektor yapan syah GTİ ayndan sol seride panikli panikli bakma,birazda sag seride bakta ne oldgunu anla nde olsa altında 120 beygirlik arac var sedan diye kucmseme ıslak yolda pnikleme heleki yndaki tempopen logolarını gorupte icinde isci var diye hic kucmseme ne oldugunu anlıymazsın.sagdan biri kapatır glir bidaha unutamazsın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Erkekler büyümez oyuncakları büyür....
    • FIRATPEN BALIKESÝR URETÝCÝ BAYÝÝ TEMPOPEN
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #7 : Mart 21, 2008, 21:43:46 »
acık hava filtresinin zararıda eger motorun yakınında biyerlere souk havanın gelemicegi biyerlere koyarsanız cekisten dusuomus bunu bikac arkadasımdanda duymustum zaten.bide acık hava filtresinde gozenekler daha buuk oldugu icin tozu pisligi daha fazla alıomus ve motorun omrunude baya kısaltıomus serviste bunu solediler bende soktum.ama kapalı kutudada ses yok nasl olcak o:)
Sag seritten tın tın gidrken sol serit bos olmsına ragmen arkma girip sellektor yapan syah GTİ ayndan sol seride panikli panikli bakma,birazda sag seride bakta ne oldgunu anla nde olsa altında 120 beygirlik arac var sedan diye kucmseme ıslak yolda pnikleme heleki yndaki tempopen logolarını gorupte icinde isci var diye hic kucmseme ne oldugunu anlıymazsın.sagdan biri kapatır glir bidaha unutamazsın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #8 : Mart 21, 2008, 22:17:18 »
filtreyi rahat hava alıcak bi yere uzatırsan hiç bişi olmaz ki zaten öle yapılmalıda....gözenekler daha mı büyükmüş??öle bişi hiç duymadım ben ama şunu tahmin ediyorum ki kutu içi filtreden daha çok hava emişi sağlar açık filtre
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #9 : Mart 22, 2008, 17:39:54 »
Selam
 
- Performans Tipi Açık Hava Filtresi daha fazla hava emişi sağlar kutu içi her tipe göre.(aynı markalar için)
- Açık tip filtre uygulamasında önemli olan soğuk hava emişinin sağlanabilmesidir.(soğuk hava fizik kanunları gereği içinde daha fazla oksijen atomu bulunduracaktır aynı hacimdeki sıcak havaya nazaran) Bu da performansa olumlu yönde etki edecektir. Sıcak havada ise performans düşecek hatta motor sağlığınada olumsuz etkileri olacaktır.
- Açık tipte filtre emme manifolduna ne kadar yakın yerleştirilirse o kadar çok hava emiş sesi duyulmasını sağlar.(ancak bu hava emiş sesi filtre özellikleri ile ilgili değil tamamen aracın hava emiş manifoldu özelliklerinden oluşmaktadır)
- Açık tip filtre yeterli derecede soğuk hava ile beslenirse yakıt tüketimide bir miktar azalır.(Sakin kullanımda)
- Açık tip filtrede duyulan ses hoş olabilir ancak bu sesden dolayı gaza farketmeden çok basılması yakıt tüketimini arttırır.
- Kısaca açık tipte filtre manifolda mümkün olduğu kadar yakın ama mümkün olduğu kadarda soğuk hava ile beslenir şekilde monte edilmelidir.
- Açık tipte filtreye soğuk hava sağlamak için ekstra olarak filtreye yönelik tampon altı ya da uygun bir yerden ısıya dayanıklı boru döşenebilir.
- Açık tipte filtre kapalı olanlara göre daha kolay pislenir. Tabi bu sizin kullandığınız ortamlar ve mevsim ilede ilgilidir.
- Performans tipi filtreler Kotton ya da Sünger olanlara göre daha fazla hava geçirgenliğine ve daha yüksek toz tutuş özelliğine sahiptir.(Bu değerler markaya göre farklılık gösterir. Bu yüzden kendini kanıtlamış bildik markalar tercih edilmeli. K&N, Ram Air, Piper Cross gibi.)(Bu toz tutuş özelliği sadece filtre dokusu ile ilgili değil aynı zamanda kulanılan filtre yağı ile de ilgilidir)
- Kullanım şartlarına göre açık tip filtreler gözle kontrol yapılmalı ve uygun şekilde temizlenmelidir. Temiz filtre her yönden kirliye oranla daha iyi performans verir.(Toz tutuş, yakıt tüketimi, güç)
- Kutu İçi Performans Filtrelerle farkedilir bir performans farkı göremezsiniz. Ancak bazı tip araçlarda Açık tipte filtre kullanımı uygun değildir. Kimilerinde aracın hava emiş sesini daha azaltır ve bundan daha önemlisi kimilerinde önemli güç kayıplarına sebep olur. Bunun sebebide hava emiş, egzoz vb. birçok sensör hata verebilir ya da oluşan vakum etkisinden dolayı emilen havanın oranını anlayamaz ve gerekli hava yakıt karışımını ayarlayamaz ki bu da motor arıza ışığının yanmasına sebep olabilir. (Benim bildiğim kadarıyla bu durum bazı Opel modellerinde oluşabilir.)
- Eğer açık tipte bir performans filtresi kullanmaya karar verir ve bu uygulamayı yaparsanız bu montajdan sonra kısa bir süre yol yapıp motoru kapattıktan sonra ve araçtan henüz inmişken filtrenin durumunu (sıcak hava alıp almadığını) kontrol etmenizde fayda vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Erkekler büyümez oyuncakları büyür....
    • FIRATPEN BALIKESÝR URETÝCÝ BAYÝÝ TEMPOPEN
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #10 : Mart 22, 2008, 20:14:14 »
bilgiler icin saolsn:)
Sag seritten tın tın gidrken sol serit bos olmsına ragmen arkma girip sellektor yapan syah GTİ ayndan sol seride panikli panikli bakma,birazda sag seride bakta ne oldgunu anla nde olsa altında 120 beygirlik arac var sedan diye kucmseme ıslak yolda pnikleme heleki yndaki tempopen logolarını gorupte icinde isci var diye hic kucmseme ne oldugunu anlıymazsın.sagdan biri kapatır glir bidaha unutamazsın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir Toyota Aşığı...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #11 : Mart 22, 2008, 20:39:20 »
hakan öztürk hep teknik konuşuyosun süpersin bravo....
All For You COROLLA!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #12 : Mart 23, 2008, 02:44:23 »
Açık filtre MAF sensörünü bozabiliyor. O yüzden bir iki arkadaşın deneyimlerimde ECU ye arıza sinyali göndermişti diye hatırlıyorum.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Erkekler büyümez oyuncakları büyür....
    • FIRATPEN BALIKESÝR URETÝCÝ BAYÝÝ TEMPOPEN
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #13 : Mart 23, 2008, 17:11:03 »
banada ole dediler bi sorun olmadı ama kapalıyı tercih etsek daha ii glb
Sag seritten tın tın gidrken sol serit bos olmsına ragmen arkma girip sellektor yapan syah GTİ ayndan sol seride panikli panikli bakma,birazda sag seride bakta ne oldgunu anla nde olsa altında 120 beygirlik arac var sedan diye kucmseme ıslak yolda pnikleme heleki yndaki tempopen logolarını gorupte icinde isci var diye hic kucmseme ne oldugunu anlıymazsın.sagdan biri kapatır glir bidaha unutamazsın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #14 : Mart 23, 2008, 19:08:15 »
Alıntı yapılan: gökhan şeker
hakan öztürk hep teknik konuşuyosun süpersin bravo....
[/quote]
  Selam.
 Daha öncede dediğim gibi bu iş merak ile ilgili ve merakla edinilen bilgiyi paylaşınca bu bilgi anlam kazanıyor.
 Ben teşekkür ederim.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #15 : Mart 27, 2008, 11:23:26 »
Hakan bey merakınızın bizide bilgilendirmesi çok güzel. Bilgi paylaştıkça çoğalır misali teşekkürediyor bi konuda yardımcı olmanızı istiyorum bilginiz doğrultusunda tabi. aşağıda linke tıklayıp cevaplandırırsanız sevinirim.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3509

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AE101
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #16 : Nisan 27, 2008, 00:47:59 »
Selam
 
- Performans Tipi Açık Hava Filtresi daha fazla hava emişi sağlar kutu içi her tipe göre.(aynı markalar için)
- Açık tip filtre uygulamasında önemli olan soğuk hava emişinin sağlanabilmesidir.(soğuk hava fizik kanunları gereği içinde daha fazla oksijen atomu bulunduracaktır aynı hacimdeki sıcak havaya nazaran) Bu da performansa olumlu yönde etki edecektir. Sıcak havada ise performans düşecek hatta motor sağlığınada olumsuz etkileri olacaktır.
- Açık tipte filtre emme manifolduna ne kadar yakın yerleştirilirse o kadar çok hava emiş sesi duyulmasını sağlar.(ancak bu hava emiş sesi filtre özellikleri ile ilgili değil tamamen aracın hava emiş manifoldu özelliklerinden oluşmaktadır)
- Açık tip filtre yeterli derecede soğuk hava ile beslenirse yakıt tüketimide bir miktar azalır.(Sakin kullanımda)
- Açık tip filtrede duyulan ses hoş olabilir ancak bu sesden dolayı gaza farketmeden çok basılması yakıt tüketimini arttırır.
- Kısaca açık tipte filtre manifolda mümkün olduğu kadar yakın ama mümkün olduğu kadarda soğuk hava ile beslenir şekilde monte edilmelidir.
- Açık tipte filtreye soğuk hava sağlamak için ekstra olarak filtreye yönelik tampon altı ya da uygun bir yerden ısıya dayanıklı boru döşenebilir.
- Açık tipte filtre kapalı olanlara göre daha kolay pislenir. Tabi bu sizin kullandığınız ortamlar ve mevsim ilede ilgilidir.
- Performans tipi filtreler Kotton ya da Sünger olanlara göre daha fazla hava geçirgenliğine ve daha yüksek toz tutuş özelliğine sahiptir.(Bu değerler markaya göre farklılık gösterir. Bu yüzden kendini kanıtlamış bildik markalar tercih edilmeli. K&N, Ram Air, Piper Cross gibi.)(Bu toz tutuş özelliği sadece filtre dokusu ile ilgili değil aynı zamanda kulanılan filtre yağı ile de ilgilidir)
- Kullanım şartlarına göre açık tip filtreler gözle kontrol yapılmalı ve uygun şekilde temizlenmelidir. Temiz filtre her yönden kirliye oranla daha iyi performans verir.(Toz tutuş, yakıt tüketimi, güç)
- Kutu İçi Performans Filtrelerle farkedilir bir performans farkı göremezsiniz. Ancak bazı tip araçlarda Açık tipte filtre kullanımı uygun değildir. Kimilerinde aracın hava emiş sesini daha azaltır ve bundan daha önemlisi kimilerinde önemli güç kayıplarına sebep olur. Bunun sebebide hava emiş, egzoz vb. birçok sensör hata verebilir ya da oluşan vakum etkisinden dolayı emilen havanın oranını anlayamaz ve gerekli hava yakıt karışımını ayarlayamaz ki bu da motor arıza ışığının yanmasına sebep olabilir. (Benim bildiğim kadarıyla bu durum bazı Opel modellerinde oluşabilir.)
- Eğer açık tipte bir performans filtresi kullanmaya karar verir ve bu uygulamayı yaparsanız bu montajdan sonra kısa bir süre yol yapıp motoru kapattıktan sonra ve araçtan henüz inmişken filtrenin durumunu (sıcak hava alıp almadığını) kontrol etmenizde fayda vardır.

Arkadaşa katılıorum güzel ve mantıklı. Ben açık hava filtresi kullandım arada bi takıyorum. Yazın sıcakta arabanın çekişinin düştüğünü anlıyorsunuz. Kışın ise performansın arttığınıda anlıyorsunuz. Zaten soğuk havada filtrenin sesi bile değişiyor. Arabayı 100bin baqımına gittiğinde sordum. Açık hava filtresi kullanıyorum bi zararı olurmu diye, Onlar kutuya göre daha ince dedi fazla tozlu ortamlarda çalışan araçlar için motoru bitirir dedi. Yoksa temiz yol temiz havada bişey olmaz dedi. Ama yamurlu havalarda kullanmanızı hiç tavsiye etmem. Motoru sırtlanıp gitme ihtimaliniz var . Su falan kaçar allah muafaza.. Ama onun werdiği sesde ayrı bi zevk tabi. Arabaya abart ekzos taktırmam, saf motor sesi gelsin yeter, zaten artık ekzos sesine hiç ne güzel diyen kişide görmüorum. Heleki uzun yola çıkmayın. Ama corrolla93-98 kasalarının abart ekzosundanda güzel ses çıkmaz değil.::::::)
Corolla 1.6 XEi 1995 (114HP)
135.000  KM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '13
  • 28 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #17 : Nisan 27, 2008, 12:38:21 »
Eğer Açık tipi takan arkadaş ayrıntıları ile forumda paylaşsa çok iyi olacak.VVT-İ motorlara filtre montajından çok yoksunuz.Herkes kafasına göre yorum yapıyor yok bozulur yok kırılır vs vs.Ama takıpta memnun olanlar çok var.Sensörleri nasıl monteleyeceğiz yeni boruya filan şöyle açıklamalı  (VVT-İ olacak) koysa güzel olur diye düşünmekteyim.
Toyocuk :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.orenormanurunleri.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #18 : Nisan 29, 2008, 15:48:32 »


ben sensörden önceki ilk bağlantı noktasında çıkarıp direk monte ettim..Şimdilik herhangi bir arıza,problem çıkarmadı..Ses 3000 devirden sonra çok güzel ve tok  :mellow: takalı 1 ay oldu,tek kötü yanı ses alacağız diye boyuna gazlıyoruz  :-[ :D yarım depoyla yol bilgisayarına göre 270 km giderken 200 km civarına düştü  :wacko: bu gazlamakla mı alakalı yoksa başka bişey mi var bilmiyorum.Depoyu bir daha fullleyip tekrar denemem lazım.Anormal yaktı çünkü  8)
Bi Resim Koyamadım :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kapalı Kutu Mu? Acık Hava Filtresi Mi?
« Yanıtla #19 : Nisan 29, 2008, 18:11:41 »
  Selam.
 Filtrenin sıcak hava alıp almadığını kontrol ettinizmi? Büyük ihtimalle sesden dolayı gaza çok basıyorsunuzdur bu da tüketimi oldukça arttırabilir. Hele sportif kullanımlarda anlık olarak 25 L. gibi değerleri çok rahat görebilirsiniz. Yüksek performanslı araçlarda sakin kullanımda 9-10 L. olan ortalama tüketim değeri performanslı kullanımda anlık tüketim olarak 50 L. değerlerini bile geçebilmektedir. Ekonomi için sağ ayağa biraz hakim olmak lazım.:)