Gönderen Konu: baskı balata  (Okunma sayısı 7781 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
baskı balata
« : Mayıs 22, 2011, 11:42:20 »
2011 toyota corolla dizel (triptronik vitesli) bir arabam var. Henüz 13677 kmde. Baskı balatasının bittiği söylendi. 2000-Tl masraf çıkardılar. Baskı balata bu kadar çabuk bitermi? Bitmemesi için ne yapmam gerekir? Toyotanın bu konuda bir eksikliği olabilirmi?

Toyota Club Türkiye

baskı balata
« : Mayıs 22, 2011, 11:42:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #1 : Mayıs 22, 2011, 12:12:04 »
bu kadar km de baskı balata bitmez yazdığınız maliyet servis rakamına benziyor farklı servise kontrol ettirin belirttiğiniz km garanti kapsamına girmiyormu bazen garanti opsiyonunu müşteri lehinde kullanıyorlar
EZEL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #2 : Mayıs 22, 2011, 15:00:15 »
bu km'de baskı balata bitmesi pek olacak iş değil, başka bir servise de kontrol ettirin bence...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #3 : Mayıs 22, 2011, 17:39:31 »
14binde balata mı biter ya :S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #4 : Mayıs 22, 2011, 19:39:12 »
2007 model mmt şanzımanlı araçlarda baskı balata ve ecu değişimi yapıldı. Sorunlu olduğunu söyleyip sizin hatrınıza garantiye sokarız gibi birşey demişlerdi. Değişince şanzıman bozuldu, sattık arabayı. Siz forumda bir araştırın, belki toyotanın çözdük dediği problem yeniden ortaya çıkmış olabilir. Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #5 : Mayıs 22, 2011, 21:14:37 »
Ne kadar süredir şoförsünüz bilmiyorum ama Bitmesi çok normal değil iki ihtimal var...
1- Devamlı surette yarım debriyaj araç kullanıyorsunuzdur farkında değilsinizdir, ayrıca rampa yerlerde debriyaj ayarı yapmada sıkıntılarınız olabilir. Bu çok görülen bir vakadır...
2-Aracınızın kronik mekanik bir problemi olabilir eğer öyleyse debriyaj balatası değiştirmenizin anlamı olmaz... daha iyi bir kontrol gerektirir...
Saygılar...
2007 1.6 Avensis Elegant M/T
2005 1.6 Corolla Terra A/T
1998 1.6 Corolla XEi LTD M/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #6 : Mayıs 22, 2011, 21:21:32 »
Ne kadar süredir şoförsünüz bilmiyorum ama Bitmesi çok normal değil iki ihtimal var...
1- Devamlı surette yarım debriyaj araç kullanıyorsunuzdur farkında değilsinizdir, ayrıca rampa yerlerde debriyaj ayarı yapmada sıkıntılarınız olabilir. Bu çok görülen bir vakadır...
2-Aracınızın kronik mekanik bir problemi olabilir eğer öyleyse debriyaj balatası değiştirmenizin anlamı olmaz... daha iyi bir kontrol gerektirir...
Saygılar...

Yazdıklarınız manuel araba için geçerli bu araç MMT debriyaj diye bir olay yok..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #7 : Mayıs 22, 2011, 21:22:18 »
Araçla durduğunuz yerde ( ışıklarda, trafikte) ayağınız frende ve araç viteste olarak bekliyorsanız normal. Bitebilir.
Boşa alıp beklediğinize eminseniz tekrar konuşun.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #8 : Mayıs 23, 2011, 02:15:32 »
Benim ki 53 binde yeni yeni sorunlar cıkmaya basladı bu 2007 lerın ücretsiz baskı balata ecu değişim olayı ne zaman oldu merak ettm ? Benımkıde 2007
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #9 : Mayıs 23, 2011, 02:43:06 »
Araçla durduğunuz yerde ( ışıklarda, trafikte) ayağınız frende ve araç viteste olarak bekliyorsanız normal. Bitebilir.
Boşa alıp beklediğinize eminseniz tekrar konuşun.

Nasıl bir alaka?? Frene basınca mmt şanzıman kendisini boşa alıyor zaten. Sizin almanıza gerek yok. Hiç mmt kullandınız mı??
Bitmez kardeşim o servis iş bilmiyordur. 14000 km 1. viteste tam yüklüyken yokuş yukarı bile gitsen yine bitmez. Başka bir sıkıntı vardır.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #10 : Mayıs 23, 2011, 11:39:48 »
2007 corolla mmt aracımın 52000 de bakıma götürdüm. bitime yaklaştığının farkındaydım ama 1400 tl olduğu için 1 kaç ay sonra değiştirmeyi düşünüyordum baskı balatayı. aracı bıraktıktan 2 saat sonra aradılar aracınızı kontrol ettik debriyaj setinizin değimesi gerekiyor ama toyota bunu kendisi karşılıyor dediler. ve geliştirilmiş yeni balata taktılar ayrıca gaz pedalınıda değiştirdiler ve hiç para almadılar. 52 000 de bunu yapan toyota neden öyle demiş anlamadım.
2007 corolla mm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #11 : Mayıs 23, 2011, 13:03:14 »
Teşekkürler ilginize...Hem Gedizleri hem de Toyota genel merkezi aradım. Gedizler kullanım hatası diyor. Merkezden daha dönüş yapılmadı. Garanti kapsamına sokmazlar ise araba değişimi için dava açıcam Toyotaya. Nasıl iş anlamadım. Herkes 13700de baskı balata bitmez diyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #12 : Mayıs 23, 2011, 13:31:04 »
2007 corolla mmt aracımın 52000 de bakıma götürdüm. bitime yaklaştığının farkındaydım ama 1400 tl olduğu için 1 kaç ay sonra değiştirmeyi düşünüyordum baskı balatayı. aracı bıraktıktan 2 saat sonra aradılar aracınızı kontrol ettik debriyaj setinizin değimesi gerekiyor ama toyota bunu kendisi karşılıyor dediler. ve geliştirilmiş yeni balata taktılar ayrıca gaz pedalınıda değiştirdiler ve hiç para almadılar. 52 000 de bunu yapan toyota neden öyle demiş anlamadım.

Ferhat bey hangi servis bu? çok iyiymiş ya :)
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #13 : Mayıs 23, 2011, 13:40:03 »
Yazdıklarınız manuel araba için geçerli bu araç MMT debriyaj diye bir olay yok..

bu araçta Manuel Ercümentçim, sadece debriyaja basma işlemini elektrikli bir motor yapıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • COROLLA COROLLA
    • Koseoglu mobilya
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #14 : Mayıs 23, 2011, 13:48:51 »
İbrahim bey arac vites aralarında gaza bastığınızda boşa devir yapıp çekiş sağlamıyorsa veya sonradan çekiş güçleniyorsa baskı balatadır ama böyle bir sıkıntı yoksa sorun başka yerden kaynaklıdır.Bu km de bu aracın baskı balatasının bitmesi zordur.En çok şu olabilir eğer el freni hafif çekiliyken aracı yürütmeye kalkıştıysanız bi kaç defa, bunu yapabilir diye biliyorum.Yani aracı yokuş yukarı zorlamak gibi bişey olur bu da baskı balataya zarar verir zaten kokuyuda alırsınız yanık kokusu.Bence de siz aracı başka bir servise gözterin.
K.K.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #15 : Mayıs 23, 2011, 13:56:43 »
bu araçta Manuel Ercümentçim, sadece debriyaja basma işlemini elektrikli bir motor yapıyor


Mesut adaşım sen hakılsın da Mesut Güneş beyin "Devamlı surette yarım debriyaj araç kullanıyorsunuzdur farkında değilsinizdir" demesine istinaden Ercüment "debriyaj yoktur" dedi sanırım ben öyle anladım.. selamlar :) bu arada 3 Mesut birden aynı ileti içinde oldu :D :D
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #16 : Mayıs 23, 2011, 14:20:13 »
Benim ki 53 binde yeni yeni sorunlar cıkmaya basladı bu 2007 lerın ücretsiz baskı balata ecu değişim olayı ne zaman oldu merak ettm ? Benımkıde 2007


Alper baba, aracı sattıktan sonra muhasebe etme olanağı buldum. 72bin'e kadar hemen her bakımda yazdırmış babam "şanzıman silkeleme yapıyor" diye. Ve hepsine "test sürüşüne çıkıldı, sorun görülmedi, tüketici bilgilendirildi" gibi bir yanıt yazılmış. *Sebebi ise aracı internet üzerinden beğenerek almıştı babam, dost tavsiyeleri ile. Türkiye'ye döndüğünde teslim aldığımızda güzel bir sürprizdi bizim için, vites geçişleri hissediliyordu. Sonradan alıştık vs. Şanzımanı bu şekilde kullanmak gerçeğine alıştık.

(Bu olaylar 2010 haziran ayı'nda cereyan etti.)

Vel hasılı kelam uzun yola çıkacağız 70bin bakımı gelmişti, bakıma gittik. Araç teslim alınacak gömlekli  kravatlı bir abi geldi, X abi aracın şanzımanı dağılmış durumda, bu halde nasıl kullandınız, hiç yolda bırakmadı mı diye sordu. Hayır cevabını anlatınca anlattı şöyleyken böyle baskı balata bitmiş şanzıman çok kötü durumda hemen değişmesi gerek yoksa yolda kalırsınız, ki şu ana kadar yolda kalmamanız mucize.

3bin küsür idi yanlış hatırlamıyorsam bir fatura çıkarttı, ben terimlerden birini görünce anladım ne olduğunu, bir ara forumda okumuştum. Babamda surat asıldı. Servis danışmanı üzülme abi garanti kapsamına sokucaz vs. birşeyler söyledi. Parça gelecek 1-2 gün içinde teslim alacaksınız. Parçanında bir yıl garantisi olacak dedi. Verdik arabayı sonrasında alıp gidiş dönüş 1500 km yapan bir uzun yola çıktık. Araç freni bırakınca nazlı nazlı ileri gitmeye başlamış ve rölanti yükselmişti. Sevindik. Ta ki istanbulda şehir içine girene kadar. Kimi kalkışlarda ve özellikte tümseklerden geçişlerde hop hop hopluyordu araba (acemi şöförün debriyajı ayarlayamadığı gibi, önceleri deprem zannetmiştik sonradan anladık ne olduğunu). 2. vitesten 1. vitese geçerken diye hatırlıyorum. Birkaç gün sonra servise kontrole gittik. Gitmeden inceden babamın aklını çelmeye başlamıştım, ikinci el avensisle takas ederiz, sıfır km araçlarda da takas varmış diye.

Servise gittik. Araç sıra beklerken pazarlıklar yapıldı 1.6 benzinli otom. corolla ile takas ettik. İlk kez bir araçtan zarar ettik. 10bin dolar kadar. Üzdü bizi. Ama zararın neresinden dönersek kardır deyi yeni araca sevinmeye başladık.

Yeni fark ettiğim bir durumdan da bahsedeyim. Dizel corolla kullanırken babam senede 25bin km yol kat ediyordu. Şu anda 18binde, sanıyorum haziran sonunda 20bin olacak. Bunu babamın silivriye gidip gelmeyi azaltmasına bağlıyorum, kullanımda bir farklılık yok. Dizelden benzinliye geçince yılda 5bin km ekonomi de yapıyor olduk. Ortalama yakıt 7.6-8.0 civarına yükselmiş. 5bin km ekonomi ile dizelle benzinlinin yakıt masrafındaki farkı karşılamasa da aracı alırken dizelden ucuza aldığımız için iyi oldu diye düşünmekteyim. Bilgilerinize sunurlur.

Edit: Aynı araçtan komşumuzda da vardı, 55bin km' de iken araç yolda kaldığı için çekici ile servise götürülüp değiştirildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #17 : Mayıs 23, 2011, 19:26:23 »

Mesut adaşım sen hakılsın da Mesut Güneş beyin "Devamlı surette yarım debriyaj araç kullanıyorsunuzdur farkında değilsinizdir" demesine istinaden Ercüment "debriyaj yoktur" dedi sanırım ben öyle anladım.. selamlar :) bu arada 3 Mesut birden aynı ileti içinde oldu :D :D

Adaş aslında bende şunu demek istedim araçta debriyaj olduğu için belki debriyajı ayıran motor debiryajı düzgün ayırmıyordur yarım debriyaj gibi kullanılmıştır farkına varılmadan :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #18 : Mayıs 23, 2011, 19:41:39 »
Metin abicim teşekkür ettim üşenmeden yazdığın için sonunda tatminkar bi cevap alabildim..Bügün mazdaya gittim ve orda ki satış sorumlusu aracımın ekstraları sayesınde biniciye 37 ye kadar satabileceğimi söyledi pek inanmadım fakat esnaf adamda 33 den yukarı vermez dedı benim verecegim rakamda 35 binlira dedi 0 araç karşılıgında ama mazdaların fıyatları cok yuksekte yanaşamadım..Henüz babamın haberi yok bu olaylardan ama bahsedeceğim zaten talihsiz bi olay geldi başıma bugun park halınde bekliyordum ve bir minübüs yolcu alıp kalktıktan sonra sol arka tamponu içeri göçürdü allahtan kolayca halledebildim Allah kimseye kaza bela göstermesin..Teşekkürler..
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #19 : Mayıs 23, 2011, 20:31:42 »
Yazdıklarınız manuel araba için geçerli bu araç MMT debriyaj diye bir olay yok..

Kardeş debriyaj diye bir olay var sadece dabriyaj pedali yok benim demek istediğimi arkadaşlar anlamışlar zaten neyse boşver :)
2007 1.6 Avensis Elegant M/T
2005 1.6 Corolla Terra A/T
1998 1.6 Corolla XEi LTD M/T