Gönderen Konu: baskı balata  (Okunma sayısı 7783 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #20 : Mayıs 23, 2011, 20:44:13 »
bu araçta Manuel Ercümentçim, sadece debriyaja basma işlemini elektrikli bir motor yapıyor

Biliyorum hatta yazıyı eksik yazdığımın farkındayım düzeltmemiştim. Yanlız sürekli yarım debriyaj nasıl kullanılır MMTde ben bunu okuyunca yazmıştım Mesut abicim :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: baskı balata
« Yanıtla #20 : Mayıs 23, 2011, 20:44:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #21 : Mayıs 23, 2011, 21:31:18 »
Nasıl bir alaka?? Frene basınca mmt şanzıman kendisini boşa alıyor zaten. Sizin almanıza gerek yok. Hiç mmt kullandınız mı??
Bitmez kardeşim o servis iş bilmiyordur. 14000 km 1. viteste tam yüklüyken yokuş yukarı bile gitsen yine bitmez. Başka bir sıkıntı vardır.
[/quot

Evet kullandım. Şöyle bir alaka :
Siz mmt viteste arabayı durdurup frene basılı şekilde beklerseniz zannediyormusunuz ki araba kendini boşa alıp bekliyor. Beyinden fazla şey beklediğiniz aşikar.
Araba viteste beklediği için debriyajda kavrama yapmaya devam ediyor. Yoksa ayağınızı frenden çektiğinizde araç neden hemen ileri gitmek istiyor bana açıklarmısınız?
Sizce arabayı sadece geri vitesine atabilmek için mi boş konumunu yerleştirmişler?
:)
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #22 : Mayıs 24, 2011, 01:02:42 »
Adaş aslında bende şunu demek istedim araçta debriyaj olduğu için belki debriyajı ayıran motor debiryajı düzgün ayırmıyordur yarım debriyaj gibi kullanılmıştır farkına varılmadan :)


:) selamlar adaşım
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #23 : Mayıs 24, 2011, 08:45:35 »
Sinan Uysal yorumunu ve cevabını bekliyorum. Yazını alıntı yapıp cevap verdim ancak sütun bütün olarak çıkmış.
Dikkate alıp cevap yazarsan sevinirim.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #24 : Mayıs 25, 2011, 16:39:17 »
Metin abicim teşekkür ettim üşenmeden yazdığın için sonunda tatminkar bi cevap alabildim..Bügün mazdaya gittim ve orda ki satış sorumlusu aracımın ekstraları sayesınde biniciye 37 ye kadar satabileceğimi söyledi pek inanmadım fakat esnaf adamda 33 den yukarı vermez dedı benim verecegim rakamda 35 binlira dedi 0 araç karşılıgında ama mazdaların fıyatları cok yuksekte yanaşamadım..Henüz babamın haberi yok bu olaylardan ama bahsedeceğim zaten talihsiz bi olay geldi başıma bugun park halınde bekliyordum ve bir minübüs yolcu alıp kalktıktan sonra sol arka tamponu içeri göçürdü allahtan kolayca halledebildim Allah kimseye kaza bela göstermesin..Teşekkürler..

Alper baba rica ederim. İstanbulda toyota bayisi bizden 32bin liraya aldı arabayı. 2007 elegant m/m park sensörlü kazası belası yoktu. Ufak tefek kaportasında yara bere vardı.  Aracında bir problem yoksa satma. Dizelleri satarken de pahalı satarsın deniliyor da işin aslı öyle değil. Bin iki bin oynuyor en fazla benzinliye göre. Zaten 55binde diyorsun arabaya. Yazık günah bence, değmez problemi yoksa. Ha varsa şayet bir sorunu. Yaptır sat abi. Çünkü o parça değişince bozuluyor zaten. Komşu da bizim gibi yaptı. Yaptırdı sattı. Gerçi onlar galericiydi 34.500'e geçirdiler arabayı. 2008 comfort m/m 55bin  kmde. Alana hayırlısı olsun  :)

Asıl ben bizim sattığımız arabayı merak ediyorum ne oldu acaba...

Edit1: Tampon önemli değil mühim olan airbagler açılmasın.
Edit2: Aracı kendimiz satsaydık bin yada iki bin lira üzerine verirdik, ama bir sürü abuk subuk adamla uğraşılırdı. Onların 1-2 bin lirası da lazım değildi bize.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #25 : Mayıs 25, 2011, 23:21:00 »
Bence arabada başka bir arıza vardır çünkü hangi arabayı ne kadar hor kullanırsan kullan 10 bınde baskı balata bıtırmesı cok zor.Heleki 2011 model araç ise.
2011 COROLLA ELEGANT DİZEL M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #26 : Mayıs 26, 2011, 00:06:15 »
Alper baba rica ederim. İstanbulda toyota bayisi bizden 32bin liraya aldı arabayı. 2007 elegant m/m park sensörlü kazası belası yoktu. Ufak tefek kaportasında yara bere vardı.  Aracında bir problem yoksa satma. Dizelleri satarken de pahalı satarsın deniliyor da işin aslı öyle değil. Bin iki bin oynuyor en fazla benzinliye göre. Zaten 55binde diyorsun arabaya. Yazık günah bence, değmez problemi yoksa. Ha varsa şayet bir sorunu. Yaptır sat abi. Çünkü o parça değişince bozuluyor zaten. Komşu da bizim gibi yaptı. Yaptırdı sattı. Gerçi onlar galericiydi 34.500'e geçirdiler arabayı. 2008 comfort m/m 55bin  kmde. Alana hayırlısı olsun  :)

Asıl ben bizim sattığımız arabayı merak ediyorum ne oldu acaba...

Edit1: Tampon önemli değil mühim olan airbagler açılmasın.
Edit2: Aracı kendimiz satsaydık bin yada iki bin lira üzerine verirdik, ama bir sürü abuk subuk adamla uğraşılırdı. Onların 1-2 bin lirası da lazım değildi bize.
Metin abi şanzumanında sıkıntısı var farkındayım..ayrıca disklerimde yalpalanma varmış pedalda ve direksiyonda titreme var fren yapınca babamda satmam diyor arada kalmış durumdayım. . . :(
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #27 : Mayıs 27, 2011, 14:15:40 »
2011 toyota corolla dizel (triptronik vitesli) bir arabam var. Henüz 13677 kmde. Baskı balatasının bittiği söylendi. 2000-Tl masraf çıkardılar. Baskı balata bu kadar çabuk bitermi? Bitmemesi için ne yapmam gerekir? Toyotanın bu konuda bir eksikliği olabilirmi?


2011 model bi arabanın baskı balatasının bitmemesi için sizin bişey yapmanıza gerek yok.. Tamamen yanlış imalat.. Hiç arabanıza dokundurtmayın.. Gidin aldıgınız yere bırakın.. Yenisini isteyin.. Kesin bi sonuçla itiraz edeceklerdir isteğinize ama siz inatçı olun arabayı orda bırakın yenisini vermezseniz dava açarım diyin.. Emsal örnekleri var..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • tabiki toyota
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #28 : Haziran 03, 2011, 09:51:20 »
aracınızın baskı balatasının bitmesi kullanım şartlarına göre değişiklik gösterebilir ancak bu km de bitmesi için kasıtlı davranmanız lazım.
daha önce alman arabalarının standart gereği asbestsiz balatalar kullanması ile 20binde balata bitirdiğini duymuştuk ve servis bu çok normal demişti.
ancak ben mmt şanzıman yarisimle aynı sorunu yaşadım ve araç 60 bin km deydi ve  balata ecu ecuator değişimi önerildi. sanayide yaptırabilirmiyim diye araştırdım. ustamın dediği aynen şöyle baskı balatayı servisten alırım değişirim, ancak yazılım atılacak, oda sadece çekicinin aracı servise götürmesi ile mümkün. yazılım başka yerde atılmıyor. çıkan masraf serviste 50 tl fazlaydı bende servis tercih ettim. ayrıca ecu ve ecuator değişimine gerek olmadı yazılım atılıp güncellendi.
şimdi size naçizane tavsiyem aracınızın garanti kapsamında olması sebebiyle servisin bir üstü ile konuyu görüşmeniz. bu tip sorunları garanti kapsamında onarıyorlar. kaldıki sizin handikapınız hem km düşük hemde garanti kapsamındasınız. eğer sonuç alamazsanız sadece balatanızı değiştirtin ve serviste yaptırın. çünkü servis taktığı parçaya 2 yıl 60bin km garanti veriyor.
herkese uyan bir toyota modeli vardır.
diğer markalar alternatiftir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #29 : Haziran 10, 2011, 15:42:53 »
arkadaşlar bende 2011 corolıa dizel manuel var. ben arabayı almadan önce çok araştırdım şu mmt şanzımanı; ne menem şeydir diye. mmt şanzıman basitçe söylemek gerekirse bildiğimiz manuel şanzımanın otomasyon akuple edilmiş modeldir. yani klasik türbinli otomatik şanzıman değildir. şehir içinde yoğun trafikte dur kalkların bol olduğu zamanlarda debriyaj balatasında ısınma koku gelme gibi problemler yaşayanların birçok forumlarını okudum araştırın sizde bulursunuz. hatta toyota ile bu sıkıntı konusunda mahkemelik olanaların sayısı da az değil. bu yüzden ben çok da sevmediğim halde sorun yaşamamak için manuel aldım. bu konuda küçük denebilir aslında çok önemli fark var. toyota mmt şanzımanlı almayı düşünenler bu konuyu iyi düşünüp irdelesinler. mmt şanzıman bilinen klasik otm. şanzıman değildir. araç özelliklerinin yazıldığı broşürlerdede bilinen klasik otomatik şanzımanlar A/T OLARAK KISA KODLU YAZILIR. MMT FARKLIDIR; AMAN BU HATAYA DÜŞMEYİN... GÜZEL GÜNLER DİLEĞİYLE.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata
« Yanıtla #30 : Haziran 10, 2011, 22:21:25 »
Mehmet Ali UYANIK'ın da belirttiği gibi. MMT ile A/T farklı şanzımanlar. MMT normal manuel şanzıman olupr debriyaja basmayı araç kendisi yapıyor. MMT şanzıman eski modellerde hem benzinli hem de dizel araçlar için kullanılırken 2011 modellerde sadece dizellerde var. A7T'ye gelince normal otomatik şanzıman. Her iki şanzımanda da 13700 km de balata bitmesi mümkün değil. Kaldı ki bittiyse bile bu kullanıcı hatası değil aracın hatasıdır. Israrcı ve kararlı olur dava açacağınızı söylerseniz servis kendisi halledecektir.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,