Gönderen Konu: d4d turbo sorunu  (Okunma sayısı 27394 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
d4d turbo sorunu
« : Nisan 24, 2011, 18:54:48 »
arkadaşlar aurisimde gecen gün yağ eksiltmesi vardı servise söyledim turbo deyişicek dediler yanlız bu gün internetten ufak bir araştırma yaptım 6 vitesli dizel yani torku 205 olan dizellerde yağ eksiltme sorunu var bu günkü araştırmama göre 8 ile 10 kişinin turboları bu sebepten beyişmiş benim ve bursada bir arkadaşımında aynı sebebten iki aracta 2010 6 vites d4d !!!
2011 COROLLA EXTRA D4D

Toyota Club Türkiye

d4d turbo sorunu
« : Nisan 24, 2011, 18:54:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #1 : Nisan 24, 2011, 18:57:35 »
geçmiş olsun ,garantiden problem çıkarmadan değiştirmeleri güzel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #2 : Nisan 24, 2011, 19:04:01 »
garantiden deyişmesi sorun deyil sorun olan yeni d4d lerde gercekten turbo sorunumu var yada başka bir sorunmu var
2011 COROLLA EXTRA D4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #3 : Nisan 24, 2011, 19:05:36 »
Geçmiş olsun. Bizimde servis yolu görmemiz yakındır desenize :)
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #4 : Nisan 24, 2011, 19:08:54 »
Geçmiş olsun. Bizimde servis yolu görmemiz yakındır desenize :)

ben araç 2000 km deyken 1000 bakımına gittiğimde kontrol ettirdim yağ eksiltmemişti ,ama kimbilir belki eksiltir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #5 : Nisan 24, 2011, 19:10:13 »
hadi hayırlısı.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #6 : Nisan 24, 2011, 19:11:31 »
ben araç 2000 km deyken 1000 bakımına gittiğimde kontrol ettirdim yağ eksiltmemişti ,ama kimbilir belki eksiltir

Bende 10.000 bakımına gitmeden kendim kontrol ettim. Biraz eksitme vardı ama çok değiLdi. Ama belli olmaz benimde duyduğum kronik bir turbo arızası var piyasada.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #7 : Nisan 24, 2011, 19:13:36 »
Bende 10.000 bakımına gitmeden kendim kontrol ettim. Biraz eksitme vardı ama çok değiLdi. Ama belli olmaz benimde duyduğum kronik bir turbo arızası var piyasada.

geçenlerde forumda okumuştum belli bir tarihte üretilenlerdemi revizyon oluyormuymuş neydi ???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #8 : Nisan 24, 2011, 19:14:38 »
benim turboyu deyiştirdiklerinde ustaya sordun neden turbo bu km de deyişiyor diye yeni turbolarda iyileştirme yapıldı diye söyledi ama nekadar doğru bilemem
2011 COROLLA EXTRA D4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #9 : Nisan 24, 2011, 19:18:04 »
benim turboyu deyiştirdiklerinde ustaya sordun neden turbo bu km de deyişiyor diye yeni turbolarda iyileştirme yapıldı diye söyledi ama nekadar doğru bilemem

demek istediğim bu olaydı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #10 : Nisan 24, 2011, 22:09:24 »
arkadaşlar aurisimde gecen gün yağ eksiltmesi vardı servise söyledim turbo deyişicek dediler yanlız bu gün internetten ufak bir araştırma yaptım 6 vitesli dizel yani torku 205 olan dizellerde yağ eksiltme sorunu var bu günkü araştırmama göre 8 ile 10 kişinin turboları bu sebepten beyişmiş benim ve bursada bir arkadaşımında aynı sebebten iki aracta 2010 6 vites d4d !!!
Selam hocam aracınızın turbosu hangi servisde değişti söyleye bilirmisiniz acaba.
2011 Corolla D-4D Comfort Extra Gümüş Gri.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #11 : Nisan 24, 2011, 22:21:49 »
  Torku 190 Nm. olan d4d lerden farklı olarak 205Nm. torklu modellerde turbo değişken geometrili olarak kullanılmıştı. Turboyu hangi firmadan aldıklarını bilmiyorum. Aslında özellikle dizel araçların ilk Km. lerde bir miktar yağ eksiltmesi normal karşılanabilir ancak bu tölerans dahilinde olmalıdır. Eğer değişime karar verilmiş ise bu en doğrusu olduğu içindir. Sizin çekineceğiniz birşey kalmaz bence değişim sonrasında. Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #12 : Nisan 26, 2011, 12:50:48 »
ben de bu problemi yeni duydum aracı satın aldıktan sonra, ve canım sıkıldı. keske firma bu konuya açıklık getirse.
aracım 2000 km de, ama dizel araçlarla ilgili çok şikayet var internette. sıfır aracın yağ eksiltiyor olmasını benim aklım almıyor ve ayıp geliyor. bakalım neler olacak zamanla.
http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/24/f/11314/kn/1088

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #13 : Nisan 30, 2011, 10:34:02 »
  Torku 190 Nm. olan d4d lerden farklı olarak 205Nm. torklu modellerde turbo değişken geometrili olarak kullanılmıştı. Turboyu hangi firmadan aldıklarını bilmiyorum. Aslında özellikle dizel araçların ilk Km. lerde bir miktar yağ eksiltmesi normal karşılanabilir ancak bu tölerans dahilinde olmalıdır. Eğer değişime karar verilmiş ise bu en doğrusu olduğu içindir. Sizin çekineceğiniz birşey kalmaz bence değişim sonrasında. Geçmiş olsun.
+1
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Mantıklı düşünsene?Aklın fikrin nerde?Yavaş.!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #14 : Nisan 30, 2011, 11:30:30 »
Değiştirmelerinde ne gibi bir kötülük aranır bilemiyorum yani..Bende değiştirdim yağ eksiltme probleminden dolayı şimdi gayet güzel 2.000km oldu eksiltme falan yok turbodanda memnunum..Bırakın değiştirsinler.
Hastanelerin de mağazalar gibi vitrinleri olsaydı, kazalar bu denli çok olmazdı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #15 : Mayıs 19, 2011, 19:09:37 »
Belirli bir parti numarasına sahip araçlarda sorunlu turbo var ve garantiden değiştiriliyor.Şu anda alacağınız d4-d'lerde böyle bir sıkıntı yok.

Millet multijet diye tutturmuş ama şu anda piyasadaki en iyi dizel D4-D.Turbo olayıda buna gölge düşürmez.Motor mekanik olarak mükemmel.Yakıtı sessizliği de çok iyi olunca diyecek söz yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #16 : Mayıs 19, 2011, 19:41:09 »
Belirli bir parti numarasına sahip araçlarda sorunlu turbo var ve garantiden değiştiriliyor.Şu anda alacağınız d4-d'lerde böyle bir sıkıntı yok.

Millet multijet diye tutturmuş ama şu anda piyasadaki en iyi dizel D4-D.Turbo olayıda buna gölge düşürmez.Motor mekanik olarak mükemmel.Yakıtı sessizliği de çok iyi olunca diyecek söz yok.

Yiğidi öldür hakkını yeme.

1.3 CDTI motorun ne kötü tarafını gördünüz de bunu yazıyorsunuz. Veya ne kadar kullandınız da bu fikir oluştu.

Araçları bütün olarak kıyaslamak ayrıdır sadece motorları karşılaştırmak farklı konudur.

Multijet 1.3 motor 2003 yılında kullanılmaya başlanılmıştır. 2004, 2005 yıllarında en iyi motor seçilmiştir. Sadece GM grubu araçlarında değil çok farklı birçok marka tarafından kullanılmaktadır.

Toyota'nın MOTOR konusunda bir ödülü filan var mı? Toyota en güvenli otomobil listelerinde üst sıradadır, en rahat koltuk tasarımı ödülü vardır (ki çok doğrudur) ama iş motora gelince hiç de iyi durumda değildir.

d4d dediğimiz multijetin Japon "taklidi"dir. Çin üretimidir. Multijetin de bazı bileşenleri Çin'de üretilmektedir ama üretimden üretime kalite farkı vardır. Toyota maalesef kalitesiz üreticiyi seçmiştir.

Ben 2004 yılından bu yana iki motoru da kullanmaktayım. Motor olarak multijet daha iyidir. Daha sorunsuzdur. sesli olabilir. Misal triger kayışı yerine zincir vardır bundan dolayı ses artar. Ama yüzbinlerce km değiştirmek gerekmez.

Tüm bunlara rağmen GM da zor duruma düşmüştür ancak batının desteği ile sessiz sedasız atlatmıştır. Toyota ise krizi iyi yönetememiş, adının kötüye çıkmasına neden olmuştur.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #17 : Mayıs 19, 2011, 19:52:33 »
Madem yeri geldi hemen bir örnek vereyim madem...1973  6600 cc V8 AMC restorasyonu için motor parçalarım geldi geçen. Piston pimleri küçük tip çıktı, orjinal piston kollarımızdaki pim delikleri daha büyük. Netten araştırdım, bronz burç yaptırmamız gerekliymiş pimleri takmak için. Neyse ben uydurma iş olacak sandım ama kolların çoğu şu an burçlu üretiliyormuş. Neyse netten ölçüyü vs buldum, rektefiyeciye götürdüm. Adam 2 dk sonra geldi, 1.3 multijet burçlarını kullanacaz dedi :nija: :nija: :nija: :blink: Yav başka araba mı bulamadın parçasını kullanacak 400 beygir + motora koydurmam onu dedim. Adam üretilen en hiper kaliteli malzemelerden biri dedi kapak etti bana :huh: :huh: :huh: :huh:
Kıssadan hisse 1973 AMC Javelin 6.6 lt V8, 6500 rpm + çevirebilen, 400 HP + gücü ve sonsuz torku olan, muhtemel 0-100 kmsi 6-7 sn olacak aracımızda 1.3 multijet piston kol burçları kullanılacak :asikadam: :nija: ::) :islik:
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #18 : Mayıs 19, 2011, 20:19:46 »
Bu araçlardaki bazı turbolarda sorun vardı , Ufuk arkadaşımız açıklamıştı detaylıca , muhtemelen o serideki turbolardandır.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=2167.140

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d turbo sorunu
« Yanıtla #19 : Mayıs 19, 2011, 23:03:40 »
Yiğidi öldür hakkını yeme.

1.3 CDTI motorun ne kötü tarafını gördünüz de bunu yazıyorsunuz. Veya ne kadar kullandınız da bu fikir oluştu.

Araçları bütün olarak kıyaslamak ayrıdır sadece motorları karşılaştırmak farklı konudur.

Multijet 1.3 motor 2003 yılında kullanılmaya başlanılmıştır. 2004, 2005 yıllarında en iyi motor seçilmiştir. Sadece GM grubu araçlarında değil çok farklı birçok marka tarafından kullanılmaktadır.

Toyota'nın MOTOR konusunda bir ödülü filan var mı? Toyota en güvenli otomobil listelerinde üst sıradadır, en rahat koltuk tasarımı ödülü vardır (ki çok doğrudur) ama iş motora gelince hiç de iyi durumda değildir.

d4d dediğimiz multijetin Japon "taklidi"dir. Çin üretimidir. Multijetin de bazı bileşenleri Çin'de üretilmektedir ama üretimden üretime kalite farkı vardır. Toyota maalesef kalitesiz üreticiyi seçmiştir.

Ben 2004 yılından bu yana iki motoru da kullanmaktayım. Motor olarak multijet daha iyidir. Daha sorunsuzdur. sesli olabilir. Misal triger kayışı yerine zincir vardır bundan dolayı ses artar. Ama yüzbinlerce km değiştirmek gerekmez.

Tüm bunlara rağmen GM da zor duruma düşmüştür ancak batının desteği ile sessiz sedasız atlatmıştır. Toyota ise krizi iyi yönetememiş, adının kötüye çıkmasına neden olmuştur.

Öncelikle belirteyim ki ben artık forum tartışmalarından bıkmış bir insan olarak kimseyle tartışmak istemiyorum,bilgi alışverişinde bulunacaksak konuşalım olur mu? ;)

Koyu işaretlediklerime cevap veriyorum

CDTI ya da multijet tabir ettiğiniz sanırım 1.3lt'liğini kastettiğiniz motoru aşağı yukarı her gün Fiat Doblo,Fioriono ve Astra Classic cdtı üzerinde kullanıyorum.Yeterince tecrübem var yani.Ayrıca çevremde kullananlarda var.Ben çok kötü tü kaka gibi bir tabir kullanmadım.Sadece toplamda D4-D'nin daha iyi bir motor olduğunu iddia ettim.Nedenlerimde şunlardır;bir kere multijet serisi şu anda yakıt tüketimi olarak d4-d değil ne dci ne de tdci'larla rekabet edebilir.Olsa olsa ancak kendine Hyundai'nin crdı'larına rakip olur,hoş onlarda vm motori üretimi genelde.Ayrıca 1.3 multijetlerin 1500 devir civarındaki kronik silkelemesi,soğukken inanılmaz hantallığı(kışın bazen düz yolda arabayı yerinden oynatamıyordum,sonradan auto bild testinde grande punto için soğukta rezil performans yazınca kafama dank ettiğini de itiraf edeyim),nispeten yüksek motor gürültüsü ve sesin hırıltı şeklindeki garipliği de cabası.

Bir motorun ödül almış olması benim açımdan çok birşey ifade etmiyor ben yaktığı yakıta gidişine sessizliğine vs. bakarım,yanlış mı yapıyorum acaba,ödülle mi yürüyor araba :)

Çin üretimi demişsiniz,hangi Çinli üreticinin ürettiğini de söyleyin tam olsun,mesela ben Hyundai nin genelde VM motorinin motorlarını kullandığını yazdım.Bir de Çinliler böyle motor yapabiliyorlarsa helal olsun diyeceğim ama onlar hala 90'ların mıtsubishi motorlarını euro4 yapmakla meşguller.Bu haldeki adamların şu anda istanbulda taksilerde 500-600bin sorunsuz giden bir motor tasarladığını düşünmek istemiyorum :)

Evet multijet zincirlidir ama benim gördüğüm en çabuk bozulan zincir sistemine sahip sanırım.Bizdeki Comboda olsun dobloda olsun hep 150K'da değişti.D4-D'nin de zincir değil mi ben öyle hatırlıyorum?

Geçtiğimiz günlerde dünyanın marka değeri en yüksek otomobil firması açıklandı,hangisi merak ettin mi acaba :)
Madem yeri geldi hemen bir örnek vereyim madem...1973  6600 cc V8 AMC restorasyonu için motor parçalarım geldi geçen. Piston pimleri küçük tip çıktı, orjinal piston kollarımızdaki pim delikleri daha büyük. Netten araştırdım, bronz burç yaptırmamız gerekliymiş pimleri takmak için. Neyse ben uydurma iş olacak sandım ama kolların çoğu şu an burçlu üretiliyormuş. Neyse netten ölçüyü vs buldum, rektefiyeciye götürdüm. Adam 2 dk sonra geldi, 1.3 multijet burçlarını kullanacaz dedi :nija: :nija: :nija: :blink: Yav başka araba mı bulamadın parçasını kullanacak 400 beygir + motora koydurmam onu dedim. Adam üretilen en hiper kaliteli malzemelerden biri dedi kapak etti bana :huh: :huh: :huh: :huh:
Kıssadan hisse 1973 AMC Javelin 6.6 lt V8, 6500 rpm + çevirebilen, 400 HP + gücü ve sonsuz torku olan, muhtemel 0-100 kmsi 6-7 sn olacak aracımızda 1.3 multijet piston kol burçları kullanılacak :asikadam: :nija: ::) :islik:


Burada mühim olan o burca ne kadar moment,kuvvet vs. bineceğidir yoksa hangi arabada kullanıldığı önemli değil.Dizel motorlar 19-20'ye yaklaşan sıkıştırma oranlarına sahip,senin amerikanın ise belki 8 gibi bir sıkıştırmaya sahip,belki o burca gelecek kuvvet orjinal yerinde gelecek kuvvetten bile az olabilir.