Merhaba arkadaşlar 2011 corolla dizel aldım,şuanda 600km. rodaj dönemiyle ilgi bir çok başlık var biraz baktım ama kafam karıştı,kimisi rodaj yok diyor yeni teknoloji (hatta aldığım yerde abi bas istediğin kadar rodaj yok dedi),kimisi 1000km. yavaş git sıkıştırma diyor.Şimdiden teşekkürler.Bu itfaiyeci kardeşinizi bilgilendirirseniz sevinirim
Hoş geldin. Arabanı güle güle kullan, Allah kaza bela vermesin.
İlk 300-400 km sakin ve düşük devirlerde kullanmak gerek ( sonuçta bu makina bir demir. kırılırsa yavaş sürerken kırıslın/bozulsun).
Sonrasında basabilirsin. Sorun yok. ben sahip olduğum 2 sıfır aracımda öyle yaptım.
Sağol dostum,peki basabilirsin derken uygun devirde gazı köklüyoruz değilmi.Peki ilk 1000km. ücretsiz bakımda kontrolmu ediyorlar aracı yoksa yağ falan değişiyormu?birde en fazla kaç yapıyor bu arac fabrika 175km/h yazmış ama?
ilk zamanlar araca yüklenme sakın özellikle 1000km geçmeden sakın deneme sabit deviler kullanma değişken devirli kullan amaagresif ve yüksek devirde kullanama(yüksek hız yapma) dizel araç olduğundan aracı stop etmeden önce 2-3-dk boşta çalıştır öyle motoru kapat,1000km bakımında kontroller yapılıyor yağ değişimi falan yok.hayırlı olsun.
Çok sağol arkadaşım,değerli tavsiyelerinize uyacağım,birde kaç yapıyor bu arac düz yolda
Çok sağol arkadaşım,değerli tavsiyelerinize uyacağım,birde kaç yapıyor bu arac düz yolda 
Güle güle kullanın aracınızı, 2 ile başlayan 3 haneli rakamları görürsünüz
Rodaj ile ilgili çok detaylı ve faydalı paylaşımlar sitemiz içinde yer almaktadır. Site içi arama yapmanızı tavsiye ederim.
Emre kardeş çok sağol,2 ile başlamsına sevindim

.Hakan bey site içi arama yaptım çok kişi sormuş aynı durumu,öğrendiğim kadarıyla ilk 1000 sakin sonra kademeli olarak arttırıyoruz
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kazasız belaszı binmek nasip etsin Allah. Bende de 2011 Corolla benzinli A/T var. 2500 km den sonra arabanın hareketleri serileşti. Bunu sen de göreceksin. Ama dendiği gibi 1000 km kadar pek agresif kullanma. Zaten 1000 km agresif kullanmadığın zaman daha sonra da sakin kullanma ihtiyacı hissedeceksin.
ama ne yaparsanız yapın parkettikten sonra en, en ve en az 45 sn - 1 dakika rölantide çalıştırın bırakın turbonuz yağlansın ve sakince yavaşlasın. o sizi üzmesin siz onu sevin yüksek devirlerde.
Hayırlı olsun aracınız,
- ortalama 2.000 devirde kullan (1.800-2.200 arası en yüksek torku elde edersiniz)
- mutlaka eurodizel kullanın, (ben shellden alıyorum)
- arabayı gaza basmadan çalıştırın, 15-20 saniye rölantide bekleyin
- stop etmeden önce 2,3 dakika bekleme sadece uzun yoldan geldikten sonra geçerli, şehir içi kullanımda 30 saniye yeterli, stop etmeden önce.
-1500-2000 km.den sonra uzun yolda arada bir 3., 4., 5. viteslerde kısa süreli 4000-4500 devirlere çıkın motor açılsın, 6 viteste cıkmayın yoksa 200km hıza cıkar tehlikeli

- Çeyrek depoya inince depoyu doldurun, mazotun bitmesini beklemeyin, dibindeki tortular motora zarar veriri yoksa.
ben bunlara dikkat ediyorum, size de tavsiye ederim.
Çok sağol arkadaşım,değerli tavsiyelerinize uyacağım,birde kaç yapıyor bu arac düz yolda 
e-5 de bir denememde ki hiç tavsiye etmem...180 ni gördüm hi zorlanmadan....bassam belki daha ileri giderdi:)
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kazasız belaszı binmek nasip etsin Allah. Bende de 2011 Corolla benzinli A/T var. 2500 km den sonra arabanın hareketleri serileşti. Bunu sen de göreceksin. Ama dendiği gibi 1000 km kadar pek agresif kullanma. Zaten 1000 km agresif kullanmadığın zaman daha sonra da sakin kullanma ihtiyacı hissedeceksin.
ÇOK sağolun daha önce ne sıfır arabam olmuştu nede dizel heyacanlı ve mutluyum
ama ne yaparsanız yapın parkettikten sonra en, en ve en az 45 sn - 1 dakika rölantide çalıştırın bırakın turbonuz yağlansın ve sakince yavaşlasın. o sizi üzmesin siz onu sevin yüksek devirlerde. 
Sanırıım turbomuz biraz hassas herkez sakın kontağı kapatma diyor
Yasin bey 2011 model D4 bende de var.ilk 1.00. km boyunca 100 km hızı hiç geçmedim.Sakin ve aracı sıkıştırmadan kullanın.1.000 km kontorlüne gittikten sonra servis personeli size gerekenleri anlatacaklardır ya da siz sorun.
Ben aracı bıraktığımda kontrol ile birlikte farlarımında kontrol edilmesini istemiştim.Düzgündür deselerde ısrar ettim.Çünkü sol far aşağıyı gösteriyordu,uzunlarsa ileriyi değilde önümü aydınlatıyordu.Yapılan kontrollerde farlarımın gerçekten ayarsız olduğu belirlendi.Babam şimdi gönlünce kullanıyor arabayı...
BU arada aracınızın kullanma klavuzunu okumanızı muhakkak öneriyorum.Bilmediğiniz bir çok şey yazıyor.Bildiğimiz bir çok şeyin yanlış ya da eksik olduğunu öğrenebilirsiniz.Mesela dizel motorun hangi kullanım şeklinde ve hangi mesafe kullanımında motoru ne kadar rölantide çalıştırıp stop edeceğinizi ayrıntılarıyla belirtmişler.Bu kurallara uyarak aracınızın ömrünü uzatabilirsiniz.
Hayırlı olsun aracınız,
- ortalama 2.000 devirde kullan (1.800-2.200 arası en yüksek torku elde edersiniz)
- mutlaka eurodizel kullanın, (ben shellden alıyorum)
- arabayı gaza basmadan çalıştırın, 15-20 saniye rölantide bekleyin
- stop etmeden önce 2,3 dakika bekleme sadece uzun yoldan geldikten sonra geçerli, şehir içi kullanımda 30 saniye yeterli, stop etmeden önce.
-1500-2000 km.den sonra uzun yolda arada bir 3., 4., 5. viteslerde kısa süreli 4000-4500 devirlere çıkın motor açılsın, 6 viteste cıkmayın yoksa 200km hıza cıkar tehlikeli 
- Çeyrek depoya inince depoyu doldurun, mazotun bitmesini beklemeyin, dibindeki tortular motora zarar veriri yoksa.
ben bunlara dikkat ediyorum, size de tavsiye ederim.
Çok sağol arkadaşım,şu şuan 700km. oldu bende shell den v power alıyorum ama yeni bi dizeli çıkmış V-Power Diesel +GTL Teknolojisi. 3880 civarı pompacıya söyledim gerek yok dedi sence hangiisi daha iyi,birde ilk hareket esnasında bi ses geliyor sanırım kronik foruma baktım bu sesi yapıyormuş.Birde bu aracın kliması motordan bağımsızmı çalışıyor satıcı elektirik motoru var demişti ama baktım motordan kayışla aldığı güçle çalışıyor bilgin varmı acaba? çok sağol şimdiden.
e-5 de bir denememde ki hiç tavsiye etmem...180 ni gördüm hi zorlanmadan....bassam belki daha ileri giderdi:)
Peki en azından kaç yapabildiğini öğrenmiş olduk çok sağoll
Yasin Bey öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız günlerde kullanın aracınızı. Herkesin söylediğini gibi ilk 1000 de fazla zorlamamak gerekiyor aracı. Yakıtıda zaten biraz fazla yakıyor ilk zamanlar kadar. Turbolar maalesef çok hassas. 10.000 bakımında sizin aracınıza 10w40 yakıt koyacaktır servis. Ama önerilen yağ 5w30 yada daha iyisi 0w40. Yağı dışardan alıp servise koydurtabilirsiniz. Yakıtı shell den alıyormuşsunuz shellin yakıtı gerçekten çok iyi. V-power performans yakıtı. Fuel save ekonomi yakıtı. GTL i yeni araçlarda kullanmaya gerek olmadığı söyleniyor ki bencede gerek yok.
Yasin Bey öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız günlerde kullanın aracınızı. Herkesin söylediğini gibi ilk 1000 de fazla zorlamamak gerekiyor aracı. Yakıtıda zaten biraz fazla yakıyor ilk zamanlar kadar. Turbolar maalesef çok hassas. 10.000 bakımında sizin aracınıza 10w40 yakıt koyacaktır servis. Ama önerilen yağ 5w30 yada daha iyisi 0w40. Yağı dışardan alıp servise koydurtabilirsiniz. Yakıtı shell den alıyormuşsunuz shellin yakıtı gerçekten çok iyi. V-power performans yakıtı. Fuel save ekonomi yakıtı. GTL i yeni araçlarda kullanmaya gerek olmadığı söyleniyor ki bencede gerek yok.
Çok sağol serkan kardeş,1000km. için kesinlikle anladım.Bu aracı kaza bela olmassa umarım olmaz satmayı düşünmem binmek için aldım buyüzden makinenin hakkı neyse onu yapmak niyetindeyim haklıısn kesinlikle yağ kendim alacağım serviste pahalı olur sanıırım 5w-30 hekez dışarıdan alıp koydurduyormuş. mozot konusundada anladım v power

bu siteyi kuran arkadaşa minnettarım
Yasin bey 2011 model D4 bende de var.ilk 1.00. km boyunca 100 km hızı hiç geçmedim.Sakin ve aracı sıkıştırmadan kullanın.1.000 km kontorlüne gittikten sonra servis personeli size gerekenleri anlatacaklardır ya da siz sorun.
Ben aracı bıraktığımda kontrol ile birlikte farlarımında kontrol edilmesini istemiştim.Düzgündür deselerde ısrar ettim.Çünkü sol far aşağıyı gösteriyordu,uzunlarsa ileriyi değilde önümü aydınlatıyordu.Yapılan kontrollerde farlarımın gerçekten ayarsız olduğu belirlendi.Babam şimdi gönlünce kullanıyor arabayı...
BU arada aracınızın kullanma klavuzunu okumanızı muhakkak öneriyorum.Bilmediğiniz bir çok şey yazıyor.Bildiğimiz bir çok şeyin yanlış ya da eksik olduğunu öğrenebilirsiniz.Mesela dizel motorun hangi kullanım şeklinde ve hangi mesafe kullanımında motoru ne kadar rölantide çalıştırıp stop edeceğinizi ayrıntılarıyla belirtmişler.Bu kurallara uyarak aracınızın ömrünü uzatabilirsiniz.
Merhaba çok teşekkür ederim,kitapta o ayrıntıyı atlamışım yoksa okudum genelini,satıcı arkadaş banada lastik bilgisini vermedi lsatiği ikinci gün patladı

lastikçiyi gittim bi baktık hepsinde 40 bar hava var meğer fabrika böyle çıkarıyormuş oysa bu bilgi söylenmeliydi hemsini 32bar yaptık