0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
niye yapılıyorki böyle bişey?
yönlü-yönsüz lastik nasıl oluyor kemal bey...
Yanlış bilgiler varlastik rotasyonu önden çekişli ve arkadan itişli araçlarda farlklıdıryönlü lastikler çapraz değiştiriiryönsüz lastikler önler arkaya arkalar öne olarak düz değiştirilirher 10 binde densede 5 binde değiştirmek daha sağıklı olabilirservise mahkum kalmayın, lastikçiler çoğu zaman para bile istemiyor bu iş için
Yaa lastik işinin kilometresimi olur abilerim... Aracın tepkilerine bakıp ona göre karar verirsiniz.. Eğer problem fren mesafesiyse o zaman zaten gidip sıfır lastik almak en sağlıklısı , çünkü fren mesafesi o kadar uzuyorsa o lastik arkaya hiç takılmaz ülkemizin yolları malum virajlı aracın kıçını sağlama almak gerek öncelikle.. Ben mesela önde kullandığım lastiği asla arkaya takmam , Çünkü virajlarda ön tarafı gaza basıp yola çevirebiliyorsunuz ama arka taraf kayarsa daha teklikelidir Bide önde kullandığınız lastiğin tabanında çapraz çizikler oluşur , bu çizikler virajlarda aracın arka kısmı için resmen yol oluşturur..
Erdem araç ilk viraja girdiğinde yolu ön lastiklerle tutar ön lastiklerin aşınmış arkalar sağlam olsada yol tutmaz araç ve kafadan kendini bırakır, lastik ön arka değişiminin sebebi her lastik eşit olarak aşınsın diyedir, öndeki lastikler direksiyon sağ sol yapıldığı için daha fazla aşınır bu nedenle bile lastikler ön arka değişmelidir.