Gönderen Konu: karlı yokuştan çıkış  (Okunma sayısı 13249 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
karlı yokuştan çıkış
« : Ocak 30, 2011, 01:49:40 »
ankarayı bilenler bilir nerdeyse heryerde yokuş var. evimin önünde garajdan çıkıp sokak yoluna çıkabilmek için yakşalık 25 metrelik bir mesafe var. dün gece saat 3 te başlayan kar sonucunda yollar karla kaplandı ve arabayı çıkartmam gerekti. vsc+trc özellikli araca sahibim karlastiği de var. normal geri geri çıktım garajdan ve sokak yoluna çıkmam için 20 metrelik mesafe kaldı geriye ve 1. viteste çıkmadı 2. viteste çıkmadı çekiş kontorlu ve kar lastiği olmasına rağmen çıkmadı. birden geri geri çıkmak geldi aklıma ve yokuşu geri çıktım trc devreye girmeden ve patinaj çekmeden :huh: ve başka bir yokuşta ve daha dik bir yokuşta denedim. ilk önce normal çıkmayı denedim ama yokuşun ortasında kaldım sonra tekrar geri geri çıkayım dedim tekrar ve yine çıktı :D yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar :D

Toyota Club Türkiye

karlı yokuştan çıkış
« : Ocak 30, 2011, 01:49:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Celica Hastası...
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 243000
  • Model Yılı: '92
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #1 : Ocak 30, 2011, 03:39:47 »
tamm usta sen taktiği bulmuşsun ya :):)
Toyota Celicaşk'tır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #2 : Ocak 30, 2011, 04:29:34 »
Geri vites dişlisi genelde en kısa oranlı dişldir, dolayısyla maksimum kuvvet geri viteste oluşur çok büyük bir faktör budur bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #3 : Ocak 30, 2011, 07:15:26 »
  :) Bu sorunun cevabı aslında yazında saklı Emre. Asr'yi (değişik isimleri de vardır) devreden çıkarman gerekir. Muhtemelen iki lastikte kaygan zeminde olduğu için Asr motor torkunu kesiyordur patinaj gerçekleşmesinden dolayı. Ancak tek lastik kaygan zeminde olsa idi (çekişin olduğu aksda) bu durumda da en güvenli ve stabil kalkış Asr ile olurdu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #4 : Ocak 30, 2011, 07:17:41 »
başlığı gördüğüm gibi aklıma direk geri geri geldi :D çünkü ben de karda buzda kaldığım zaman dönüp geri geri çıkıyorum :)

ayrıyetten hakan abim en doğru cevabı vermiş...
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #5 : Ocak 30, 2011, 07:20:34 »
  Aslında önden çekişli bir aracın yokuşta geri geri kalkmasının daha kolay olmasının sebebi; ağrılık dağılımının ön aks lehine bozulmasıdır. Bu durumda ön lastiklere yeterli yük binebilir ve zemini nispeten daha kolay kavrar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #6 : Ocak 30, 2011, 07:25:40 »
  Aslında önden çekişli bir aracın yokuşta geri geri kalkmasının daha kolay olmasının sebebi; ağrılık dağılımının ön aks lehine bozulmasıdır. Bu durumda ön lastiklere yeterli yük binebilir ve zemini nispeten daha kolay kavrar.

Hakkaten evet mantıklı, fizik olarak da oraya yığılıyor yük

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #7 : Ocak 30, 2011, 11:25:16 »
Hızlı yaklaşıp yüksek vites düşük devirde olmazmı acaba :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir kere TOYOTA, hep TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #8 : Ocak 30, 2011, 12:13:54 »
  Aslında önden çekişli bir aracın yokuşta geri geri kalkmasının daha kolay olmasının sebebi; ağrılık dağılımının ön aks lehine bozulmasıdır. Bu durumda ön lastiklere yeterli yük binebilir ve zemini nispeten daha kolay kavrar.

+1

İşte bu yüzden, önden çekişli arabalar yokuş yukarı çıkarken bazen kaputun üstüne bir yada iki kişi oturtulur.
Yumuşak huylu isem kim demiş uysal koyunum; kesilir belki ama çekmeye gelmez boynum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #9 : Ocak 30, 2011, 13:42:14 »
allahtan izmire kar yağmıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #10 : Ocak 30, 2011, 14:43:42 »
Hızlı yaklaşıp yüksek vites düşük devirde olmazmı acaba :)
Yeterli mesafe var ise olabilir ancak güvenlikde düşünülmeli. Bu gibi durumlarda lastik hava basıncını 1-2Psi. arttırmak çekiş için iyi olabilir. Ya da mümkün ise sürekli çıkılan yola kum, kül gibi birşey dökülebilir lastik çizgileri üzerinde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #11 : Ocak 30, 2011, 14:53:12 »
Karda yokuş çıkarken arkadan itiş hep daha avantajlı olmuştur...
kimi zaman son teknoloji araçların çıkamadığı yerlerden şahin-doğanların zorlanmadan çıktığına çok şahit oldum, geri geri gitmek de bir nevi arkadan itiş mekanizması sayılır...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #12 : Ocak 30, 2011, 15:14:16 »
Hemen hemen tüm otomobil sınıfı araçların ağırlık dağılımları ön tarafta daha fazladır. Motor ve diğer sürücü ekipmanları ön kısımda olduğu için ön tarafta ağırlığa neden olurlar. Eski arabalar 20-25 yıl önce hep arkadan çekiş yapılırlardı, arkadan itiş her zaman araçtaki toplam yükü daha iyi karşıladığı düşünülerek tercih edilirdi. Ford Taunus, Eski Tofaşlar, Mercedes, BMW, ve neredeyse tüm Amerikan arabaları hep arkadan çekiştir. Avrupa'da ilk Renault önden çekiş yaptı ki, virajlarda savrulmayı önlemek ve kardan milinin yarattığı sürtünmeyi azaltmak maksadıyla bunu tercih ettiler, fakat önden çekiş maalesef rampa çıkışlarında arkadan çekişe göre daha başarısız kaldı, hele ki arnavut kaldırım tipi yollarda çoğu kez ön çekişli arabalar kalkışlarda patinaj yapmadan harekete başlayamazlar yağmurlu havalarda. Siz geri geri çıkararak bir nevi aracınızı arkadan itiş prensibiyle hareket ettirmişsiniz ve başarılı olmuş, ayrıca dediğim gibi aracın ağırlığı da önde olduğu için sürtünme kuvvetinden de yararlanmışsınız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir kere TOYOTA, hep TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #13 : Ocak 30, 2011, 15:31:26 »
Hemen hemen tüm otomobil sınıfı araçların ağırlık dağılımları ön tarafta daha fazladır. Motor ve diğer sürücü ekipmanları ön kısımda olduğu için ön tarafta ağırlığa neden olurlar. Eski arabalar 20-25 yıl önce hep arkadan çekiş yapılırlardı, arkadan itiş her zaman araçtaki toplam yükü daha iyi karşıladığı düşünülerek tercih edilirdi. Ford Taunus, Eski Tofaşlar, Mercedes, BMW, ve neredeyse tüm Amerikan arabaları hep arkadan çekiştir. Avrupa'da ilk Renault önden çekiş yaptı ki, virajlarda savrulmayı önlemek ve kardan milinin yarattığı sürtünmeyi azaltmak maksadıyla bunu tercih ettiler, fakat önden çekiş maalesef rampa çıkışlarında arkadan çekişe göre daha başarısız kaldı, hele ki arnavut kaldırım tipi yollarda çoğu kez ön çekişli arabalar kalkışlarda patinaj yapmadan harekete başlayamazlar yağmurlu havalarda. Siz geri geri çıkararak bir nevi aracınızı arkadan itiş prensibiyle hareket ettirmişsiniz ve başarılı olmuş, ayrıca dediğim gibi aracın ağırlığı da önde olduğu için sürtünme kuvvetinden de yararlanmışsınız :)

karadeniz de ( Rize-Trabzon-Giresun-Ordu ) ticari taksilerin büyük bir çoğunluğu arkadan itişli arabalar. Sahilden yukarılara doğru ( köye-yaylaya ) çıkan insanlar ve yüklerini taşımak bu araçlarla daha kolay. Yolların bir de ıslandığını düşününce, arkadan itişli arabalar daha cazip oluyor.
Yumuşak huylu isem kim demiş uysal koyunum; kesilir belki ama çekmeye gelmez boynum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #14 : Ocak 30, 2011, 16:18:41 »
karadeniz de ( Rize-Trabzon-Giresun-Ordu ) ticari taksilerin büyük bir çoğunluğu arkadan itişli arabalar. Sahilden yukarılara doğru ( köye-yaylaya ) çıkan insanlar ve yüklerini taşımak bu araçlarla daha kolay. Yolların bir de ıslandığını düşününce, arkadan itişli arabalar daha cazip oluyor.

Evet görelede hep arkadan itişli arabalar kullanılıyor kartal doğan şahin vs :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #15 : Ocak 30, 2011, 17:19:37 »
  :) Bu sorunun cevabı aslında yazında saklı Emre. Asr'yi (değişik isimleri de vardır) devreden çıkarman gerekir. Muhtemelen iki lastikte kaygan zeminde olduğu için Asr motor torkunu kesiyordur patinaj gerçekleşmesinden dolayı. Ancak tek lastik kaygan zeminde olsa idi (çekişin olduğu aksda) bu durumda da en güvenli ve stabil kalkış Asr ile olurdu.

+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #16 : Ocak 30, 2011, 20:19:14 »
  Aslında önden çekişli bir aracın yokuşta geri geri kalkmasının daha kolay olmasının sebebi; ağrılık dağılımının ön aks lehine bozulmasıdır. Bu durumda ön lastiklere yeterli yük binebilir ve zemini nispeten daha kolay kavrar.
zaten asıl prensip budur. Ayrıca geri vitesin hızının düşük olması demek vitesin güçlü olması demektir buda patiye bindirir aracı. vites oranlarının kısa olması etken değil. etken ise 2. viteste neden deneniyor :D
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #17 : Ocak 30, 2011, 21:24:47 »
geri vites düşük devirde lastiği en yavaş çevirecek vitesdir. lastik karda ne kadar hızlı dönerse çekiş okadar düşer.

ayrıca geri vitesde gaza basma şansınızda olur çünkü lastik çok hızlı çevrilmez. ama tabiki muhtemelen daha fazla güç aktarımı olduğundan dikkatli basılmasını gerektirir.

geri çıkmak aklıma yattı ;)  ama çekiş kontrol ile nasıl çıkamadınız ona şaşırdım. hiç çekiş kontrollü aracımız olmadı bilemiyorum ama hep merak etmişimdir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #18 : Ocak 30, 2011, 22:31:29 »
  Araçların şanzıman oranlarına göre 1. vites ya da geri vites en güçlü, torku en çok aktaran vites olabilir. Kaygan zeminde ise bu durum patinaja sebep olur. Patinajın sakıncası ise; lastiğin altındaki karı sıkıştırıp buza dönüştürmesidir. Karlı zeminde lastik yollarından değil taze kardan sürmek daha sağlıklıdır kaymaya karşı.

 Karlı, kaygan zeminde rampa çıkmaktan çok inmek zordur, hadi ben size sorayım, karlı zeminde rampa aşağı inerken ne yapılmalıdır. :) (ip ucu: Toyota Club Tr. İleri Sürüş Teknikleri sayfası :) )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: karlı yokuştan çıkış
« Yanıtla #19 : Ocak 30, 2011, 22:32:35 »
  Araçların şanzıman oranlarına göre 1. vites ya da geri vites en güçlü, torku en çok aktaran vites olabilir. Kaygan zeminde ise bu durum patinaja sebep olur. Patinajın sakıncası ise; lastiğin altındaki karı sıkıştırıp buza dönüştürmesidir. Karlı zeminde lastik yollarından değil taze kardan sürmek daha sağlıklıdır kaymaya karşı.

Evet bunu yaşadım dün Hakan abicim bisiklet durmuyo yolda bide bende yol lastiği var vıcır vıcır :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)