Gönderen Konu: Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir  (Okunma sayısı 15864 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« : Aralık 31, 2007, 13:11:19 »
arkadaşlar benim pek bilgim yok bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim
derdim şu mesela supra hızlı bir  araç bmw mercedes  hepsi arkadan itişli neden  vereceğiniz cevaplar icin herkeze şimdiden teşekkürler

Toyota Club Türkiye

Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« : Aralık 31, 2007, 13:11:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #1 : Aralık 31, 2007, 13:21:24 »
Tam hız meselesi değil aslında.

Arkadan itişli araçların bazı manevralarda avantajı var (mesela "J dönüşü"). Bu yüzden ileri sürüş teknikleri eğitimi almış profesyonel şoförler tarafından tercih ediliyorlar.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Çakma Jaguarım :DD
    • AUTORALL
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #2 : Aralık 31, 2007, 15:04:22 »
artik bmw de mercedeste onden cekis oldu bir kac nadir model haric zaten nlarda 4 ceker bence onden cekis her zaman daha avantajli
(Volkswagen Transporter) {53} 240D MERCEDES (Toyota Corolla 00)
Sevdaluk ede ede       Ben daha dayanamam
Yandı yüreğim yandı    Can boğaza dayandı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #3 : Aralık 31, 2007, 15:22:30 »
bmw de mercedes te arkadan itislidir.
arkadan itis hem konfor hem de sportif araclarda surus hakimiyeti saglar.
Onden cekis sadece uretim maliyeti acisindan avantajlıdır.
Tum super otomobiller  luks sedanlar arkadan itislidir.
Onden cekis spor konfor vs amaclarla her zaman daha kotudur.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #4 : Aralık 31, 2007, 20:43:16 »
arkayı sağlama almak için olabilir mi
arkadan itişli araclardaa hakimiyet daha fazladır
diye duymştum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Çakma Jaguarım :DD
    • AUTORALL
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #5 : Ocak 01, 2008, 18:08:00 »
Ben biraz arastirdim genelde arabalarin onden cekis olmasinin sebebi motora yakin oldugundan hem yakit tasarrufu hemde arka tekere gidecek baglantilari koymayarak malzeme tasarrufu.Eskiden arkadan itisle onden cekis arasinda cok buyuk farklar vardi belkide ama artik teknoloji gelisti bence onden cekisle arkadan cekisin pek farki yok hatta gunluk kullanimlar icin onden cekis herzaman daha avantajli hele karli havada onden cekis cok daha iyi gidiyor.
(Volkswagen Transporter) {53} 240D MERCEDES (Toyota Corolla 00)
Sevdaluk ede ede       Ben daha dayanamam
Yandı yüreğim yandı    Can boğaza dayandı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #6 : Ocak 01, 2008, 20:24:33 »
Aynı beygir ve torkta olmak kaydı ile önden çekişli araç daha seridir, rampada daha iyidir, virajlarda arkayı fazla bırakmaz, karda buzda kontrolü daha kolaydır, maliyeti daha düşüktür.

          Tüm bunların dışında beygiriniz yüksek, aracınızın motoru  arkada (porshe veya ferrari gibi) ve otomobil kullamayı biliyorsanız  arkadan itişli otomobille artistik anlamında daha çok şey yapabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #7 : Ocak 02, 2008, 20:24:28 »
Motoru önde olan araçlarda, araba önden çeker ise hem sürtünmeler açısından avantajlı hem de yol tutuşu açısından daha iyi bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #8 : Ocak 02, 2008, 22:32:42 »
en ideal araçlar bana göre ortadan motorlu ve arkadan itişli araçlar.

Tabi şu ana kadar öyle bir araç kullanmadığım için bu düşüncem sadece bir hipotezdir
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #9 : Ocak 03, 2008, 16:49:34 »
bence çekiş kaybından dolayı olabilir....çnk bi şeyi önden çekmk arkadan itmekten daha sor...benim fikrimce aynı güç tork ve ağırlıktaki 2 arabanın 0-100ü arakadan itişli arabada daha kısa sürer...yalnış olma ihtimalleri var çünkü kendi kişisel görüşüm
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #10 : Ocak 14, 2008, 15:32:41 »
Desenize Tofaşın kuş serisi çok kaliteymiş. Hepsi arkadan itişliydi.  

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #11 : Şubat 09, 2008, 01:51:01 »
Performansı yüksek araçlar genelde arkadan itişlidir. Bunun sebebi ön lastiklerin hem araca yön verip, hem de çekiş sağlarken kimi zaman yetersiz kalmasıdır ama bu arkadan itiş her aracın daha atak olacağı anlamına gelmez. Bunun yanında showa yönelik kullanacaksanız aracın arkadan itişli olanını tavsiye ederim drifti falan daha kolay alır ama arkadan itişte son hıza ulaşmak seni biraz daha zorlayabilir. Aynı güç, tork ve ağırlıkta ortalama standartta iki araba arasında seçim yapacak olsam, benim tercihim önden çekişli olurdu.  

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #12 : Şubat 11, 2008, 18:30:04 »
Selam.
 Bu soruyu bu sayfada tam olarak cevaplamak hak verirsinizki çok zor. çünkü işin içinde fizik, mühendislik iktisat ve tercihler var.
 Aslında arkadaşlar bunların birçoğuna değişik şekillerde değinmişler. Bende aklıma gelenleri aktgarmak isterim.

 1- Önden çekişli araçlarda şaft vs gibi ağır ve güç kaybına sebep olan parçalar yoktur.(Bu güç kaybı sadece ağırlıktan dolayı değil, artı bir parçanın hareketli sisteme eklenmesniden dolayı sürtünme vs. den kaynaklanan)
 2- Önden çekişli araçlarda motor ve aktarma sistemi birkerede araca monte edilibilmektedir ve bu da tasarruf sağlamaktadır.
 3- Önden çekişli araç virajda dreksiyon ve çekişin aynı aksa etki etmesinden dolayı daha stabildir. Hızlı girilen virajda önden dışa savrulur ve çok kolay şıkilde ayak gazdan çekilince ağırlık öne transfer olacağından tekrar yol tutuş sağlanır. Arkadan itişte ise durum birazdaha karmaşıktır. Araç virajda zorlandığında arkadan dışa savrulur ve konrtaya ihtiyaç duyarsınız. Savrulma belli br oranı geçerse spine dönüşür. Önden çekişte virajdan önce yavaşlanıp virajın ortasında ve çıkışında gaz verip virajdan hızlanarak çıkılabilir. Arkadan itişlide viraj içinde gaz verilirse araç arkadan dışa savrulur. Yani arkadan itişli araç virajdan önden çekişliye göre daha yavaş çıkar. (Gerçi kimileride bu tarz kullanımdan hoşlanabilir)
 4- Yüksek güçlü araçlarda önden çekişin pek tercih edilmemesinin sebebi (Audi dışında); yüksek güç ve torkla ıslak zeminde yokuş yukarı kalkmaya çalıştığınızı hayal edin. tork steering oluşur ve aracın önü gezinmeye başlar sağa ve sola. Hatta araç yeterince güçlüyse bu düz yoldada oluşabilir.
 Aracın çekişini % de 100 olarak düşünürsek çekiş sadece önden veya arkadan olan araçlarda çekişin olduğu her lastik %50 olarak gücü zemine aktarırı. Oysa 4çeker araçlarda bu %25 dir ve bir lastik tutuşunu kaybetse bile hala %75 araç hakimiyeti vardır. Oysa diğerlerinde bu kayıp %50  olacaktır ve hakimiyet yarı yarıya kaybedilecektir.
 5- 4çeker araçlarda genelde virajda önden dışa savrulur ancak kontrolü daha kolaydır.
 6- Diğer parametreler aynı olmak koşulu ile
    A)Kalkışta 1. 4çeker, 2. önden çekişli, 3. arkadan itişli olur
    B)Son hızda 1. Arkadan itişli, 2. Önden çekişli, 3. 4Çeker olur(4çekerdeki aktarma kayıplarından dolayı.)
    C)Yol tutuş (Yüksek sürat)1. 4çeker, 2. arkadan itişli, 3. önden çekişli.
    D)Yol tutuş (Kaygan Zemin) 1.4çeker, 2. önden çekişli, 3. arkadan itişli.
    E)Yol tutuş (Kuru ve Temiz Zemin) 1. 4çeker, 2. arkadan itişli, 3. önden çekişli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #13 : Şubat 11, 2008, 18:45:50 »
ALINTI
A)Kalkışta 1. 4çeker, 2. önden çekişli, 3. arkadan itişli olur[/quote]

fifth gear in yaptıgı son incelemede  ortaya cıkan ve kendilerinin de soyledigi, arkadan itis kalkısta en basarılısıydı.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #14 : Şubat 11, 2008, 21:30:40 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
fifth gear in yaptıgı son incelemede  ortaya cıkan ve kendilerinin de soyledigi, arkadan itis kalkısta en basarılısıydı.
[/quote]
  5th Gear testinde kullanılan araçlarla böyle bir sonuç çıkması çok doğal. Ancak gözünden kaçmış olmalıki ben ''diğer parametreler aynı olmak koşulu ile'' demiştim. Daha açık olmak gerekirse, aynı güçte, aynı ağırlıkta, aynı şanzıman oranlarına ve aynı elektronik sürüş destek sistemlerine vs. sahip araçlar arasında 4çeker bir araç arkadan itişli veya önden çekişli bir araca göre ilk kalkışta daha hızlıdır. Sende kabul edersinki 4çeker bir araç ilk kalkışta diğerlerine nazaran gücünü daha etkili bir biçimde yere aktarabilir ve patinaj vb. kayıplar min. düzeyde gerçekleşir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #15 : Şubat 12, 2008, 03:00:48 »
Alıntı yapılan: Alper Sinav
en ideal araçlar bana göre ortadan motorlu ve arkadan itişli araçlar.

Tabi şu ana kadar öyle bir araç kullanmadığım için bu düşüncem sadece bir hipotezdir
[/quote]

Hipotezini dogrulayim. Benim araba ortadan motor ve arkadan itisli.

Önden cekis veya arkadan itisi daha iyidir demek sacmadir arkadaslar.
Hangi araba da veya hangi durumda daha üstün oldugu tartisililabilir.
Ama biri birine daha üstün demek bence mümkün degil.

Arabadan ne beklediginiz ve sürüs stilinize göre cok degisir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #16 : Şubat 12, 2008, 09:17:37 »
Alıntı yapılan: Hakan Öztürk
Selam.
 Bu soruyu bu sayfada tam olarak cevaplamak hak verirsinizki çok zor. çünkü işin içinde fizik, mühendislik iktisat ve tercihler var.
 Aslında arkadaşlar bunların birçoğuna değişik şekillerde değinmişler. Bende aklıma gelenleri aktgarmak isterim.

 1- Önden çekişli araçlarda şaft vs gibi ağır ve güç kaybına sebep olan parçalar yoktur.(Bu güç kaybı sadece ağırlıktan dolayı değil, artı bir parçanın hareketli sisteme eklenmesniden dolayı sürtünme vs. den kaynaklanan)
 2- Önden çekişli araçlarda motor ve aktarma sistemi birkerede araca monte edilibilmektedir ve bu da tasarruf sağlamaktadır.
 3- Önden çekişli araç virajda dreksiyon ve çekişin aynı aksa etki etmesinden dolayı daha stabildir. Hızlı girilen virajda önden dışa savrulur ve çok kolay şıkilde ayak gazdan çekilince ağırlık öne transfer olacağından tekrar yol tutuş sağlanır. Arkadan itişte ise durum birazdaha karmaşıktır. Araç virajda zorlandığında arkadan dışa savrulur ve konrtaya ihtiyaç duyarsınız. Savrulma belli br oranı geçerse spine dönüşür. Önden çekişte virajdan önce yavaşlanıp virajın ortasında ve çıkışında gaz verip virajdan hızlanarak çıkılabilir. Arkadan itişlide viraj içinde gaz verilirse araç arkadan dışa savrulur. Yani arkadan itişli araç virajdan önden çekişliye göre daha yavaş çıkar. (Gerçi kimileride bu tarz kullanımdan hoşlanabilir)
 4- Yüksek güçlü araçlarda önden çekişin pek tercih edilmemesinin sebebi (Audi dışında); yüksek güç ve torkla ıslak zeminde yokuş yukarı kalkmaya çalıştığınızı hayal edin. tork steering oluşur ve aracın önü gezinmeye başlar sağa ve sola. Hatta araç yeterince güçlüyse bu düz yoldada oluşabilir.
 Aracın çekişini % de 100 olarak düşünürsek çekiş sadece önden veya arkadan olan araçlarda çekişin olduğu her lastik %50 olarak gücü zemine aktarırı. Oysa 4çeker araçlarda bu %25 dir ve bir lastik tutuşunu kaybetse bile hala %75 araç hakimiyeti vardır. Oysa diğerlerinde bu kayıp %50  olacaktır ve hakimiyet yarı yarıya kaybedilecektir.
 5- 4çeker araçlarda genelde virajda önden dışa savrulur ancak kontrolü daha kolaydır.
 6- Diğer parametreler aynı olmak koşulu ile
    A)Kalkışta 1. 4çeker, 2. önden çekişli, 3. arkadan itişli olur
    B)Son hızda 1. Arkadan itişli, 2. Önden çekişli, 3. 4Çeker olur(4çekerdeki aktarma kayıplarından dolayı.)
    C)Yol tutuş (Yüksek sürat)1. 4çeker, 2. arkadan itişli, 3. önden çekişli.
    D)Yol tutuş (Kaygan Zemin) 1.4çeker, 2. önden çekişli, 3. arkadan itişli.
    E)Yol tutuş (Kuru ve Temiz Zemin) 1. 4çeker, 2. arkadan itişli, 3. önden çekişli.
[/quote]

Tebrik ederim üstad döktürmüşsün. Bize bişey bırakmamışsın.
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #17 : Şubat 12, 2008, 13:08:26 »
şöyle de bir durum var ortada. aracın gucu 250hp+ degerlerdeyse önden çekiş  tercih edilmiyor araç üreticileri tarafından.

4çeker - arkadan itiş için bakarsak , aynı araç aynı motor aynı sanzıman vs degerlerinde arkadan itisin 0-100km/h degeri daha dusuk olacaktır kesinlikle.
Cunku 4cekerde aktarma kayıpları var ve ilk kalkısta cok etkiler bu hızlanmayı.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #18 : Şubat 12, 2008, 16:54:19 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
şöyle de bir durum var ortada. aracın gucu 250hp+ degerlerdeyse önden çekiş  tercih edilmiyor araç üreticileri tarafından.

4çeker - arkadan itiş için bakarsak , aynı araç aynı motor aynı sanzıman vs degerlerinde arkadan itisin 0-100km/h degeri daha dusuk olacaktır kesinlikle.
Cunku 4cekerde aktarma kayıpları var ve ilk kalkısta cok etkiler bu hızlanmayı.
[/quote]
  Öncelikle adil arkadaşımıza teşekkür ederim. Aslında bu yazdıklarımın hepsi bire bir test etme imkanı bulduğum şeyler değil. Kimi yazdıklarımı bizzat kullanma ya da yolcu  olarak bulunduğum arkadaşlarımın araçlarında edindiğim deneyimlerle, diğer bir kısmı ise gerek yerli, gerekse dış kaynaklı araştırmalardan edindiğim bilgilerle. Sanırım herkes kabul ederki gerçek ve net bir sonuç elde etmek için bilimsel bir test ortamında ve bu konuya özel cihazlarla test etmeden net bir sonuç elbetkide elde etmek zor. Çünkü dediğim gibi bu konuyu etkileyen birçok değişik parametre vardır ve ayrıca bu parametrelerin kendilerinin tam olarak tespiti ile etki dereceleri oranlarıda ayrı bir bilim dalıdır. Yani iş sadece otomobil mühendisliğiyle bitmiyor.

 Diğer taraftan Yaman arkadaşımızın dediği 200+ olayına bir önceki yazımda da belirttiğim gibi kesinlikle katılıyorum. Mantık basitçe şu şekilde açıklanabilir: önden çekişli araçta ilk hareket anında ağırlık transferi aracın arka bölümüne doğru oluşur, bu da ön lastiklerin yolla temasını azaltır ve araç gücünü etkili bir biçimde zemine iletemez, bu yüksek güç tourqe-steering (yüksek toktan dolayı aracın motorundan gelen dönme momentinin diferansiyel vasıtasıyla bir ön sol, bir ön sağ lastik arasında hızlı bir şekilde gidip gelmesidir) dolayısıyla aracın ön kısmı yolda saağ ve sola gezinir, hakimiyet zorlaşır.
4çekerdeki aktarma kayıplarınada yukarıdaki yazımda değinmiştim. Ancak olayın birde aracın lastiklerinin yeri kavraması olayı vardır. Bu sebepten arkadan itişli bir aracın patinajla geçirdiği sürede 4çeker bir araç çoktan daha yüksek süratlere ulaşabilir(bu süratten kastım lastiklerin dönme hızı değil, aracın hareketidir tam olarak. Bunu belirtmemin sebebi ise 100Km/s. gibi hızlarda dahi düşük viteslerde patinaj oluşturabilen araçlar mevcuttur.) hatta bu fark ıslak ve kaygan zeminde çok daha farkedilir olacaktır, ancak belli bir noktadan sonra dediğiniz gibi arkadan itişli aracın avantajı ağır basacak ve 4çeker aracı yakalayıp geçecektir. Dediğim gibi bu farazi bir görüştür çünkü, burada araçların diğer tüm özellikleri aynı olmak koşulu ile sadece çekiş sistemlerinin farkından oluşabilecek durumlardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #19 : Şubat 12, 2008, 21:24:39 »
bence arkadan itişli olsun  çamurdan olsun zevki yeter   (ama kuş serisi hariç)
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)