Hız arabalarının arkadan itişli olmasının sebebi (Corvette, Challenger, Clio V6 [Renault dünya da ilk önden çekişi yapmasına rağmen bu modelini arkadan çekiş yapıyor

], Mercedes, BMW All Series...); çekiş kuvvetinin arabanın toplam kütlesine arka kısımdan daha iyi uygulanabilmesinden gelir yani daha hızlı ve seridir. Hususi otomobillerin önden çekiş yapılmasının nedeni yakıt ekonomisinden geliyor aslında çünkü motor ön kısımda olduğu için arkaya uzanan şaft yerine, direk çekiş milleri ile güç aktarılır ve bu da az sürtünme (enerji kaybı) demektir. Ayrıca Hakan Bey'in dediği gibi önden çekişin; virajda toplama özelliği vardır, arkadan çekiş gibi ani gaz verişlerde ve yüksek hızlarda araca spin attrımaz. Ama arkadan çekiş (motoru önde olan, şaftlı) her zaman daha fazla yakıt harcatır ve güçlü motorlu spor otomobillere uygulanmasında da zaten yakıt ekonomisi söz konusu değildir

ÇOğunun motoru da arkadadır bu yüzden (Corvette, Ferrari, Porsche Carrera Serileri..) enerji kaybını aza indirmek için, yalnız bu sefer de soğutma problemi ortaya çıkıyor (rüzgarı önden alamaz, ekstradan hava kanalları ve soğutucular konulur bu yüzden) KIsacası arkadan itiş, otomobilin daha hızlı ve seri davranmasını sağlar ama tek kusuru aracı virajlarda savurmasıdır. Dört çekiş de zaten yakıt tüketimini arttırdığı (spor otomobillerde enerji kaybı yaratır ayrıca) ve aracın maliyetini yükselttiği için tercih edilmez..