Gönderen Konu: Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir  (Okunma sayısı 15716 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #20 : Şubat 21, 2008, 00:43:03 »
Alıntı yapılan: Salih Karali
bence arkadan itişli olsun  çamurdan olsun zevki yeter   (ama kuş serisi hariç)
[/quote]


niye ya en güzel zevkide onlar veriyor

Toyota Club Türkiye

Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #20 : Şubat 21, 2008, 00:43:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • www.kayserituning.com
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #21 : Şubat 21, 2008, 18:49:26 »
maddelenmiş olan yazıya ek olarak boylamasına yerleştirilmiş motorlarda genellikle arkadan itişli olur enlemesine yerleştirilmişler önden ceker olur maliyet tasarrufu güç kaybı vs ler için seri üretim b ve c segmenti otomobillerin çoğu önden çekerdir...

ayrıca hiç bir araç arkadan itişlinin zevkini yaşatamaz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #22 : Şubat 21, 2008, 22:05:38 »
arkadan itiş drift te güzel oluyoo

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #23 : Kasım 25, 2008, 19:21:53 »
bence arkadan itişli ama bmw 3,18 is olsun ver gazı nasıl gidiyor nasıl topluyor virajda şuan 2003 corollamız virajda ön kayma eğilimi gösteriyor ve toplama çok geç oluyor var ama arkadan itişlide sağlamlastik fren gaz devam
2003 COROLLA 1.6 vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #24 : Kasım 26, 2008, 14:55:34 »
   :wacko: BMW is serileri M Tech alt yapılıdır bildiğim kadarı ile. Yani standart serilerden farklıdırlar.
 Ayrıca virajda önden çekişlide gaz verirsen toplar, arkadan itişlide virajda gaz verirsen araç toplamaz tam tersi arkayı dışa savurur.
 Önden çekişli araçların virajda önden dış kayması doğal ama bunu kontrol etmek daha kolaydır gerek sol ayak freni (sol ayak freni kullanma tekniğini bilmeyen güvenlik açısından kesinlikle uygulamamalı)ile gerek ise gaz vererek ya da gazdan ayak çekilerek. Oysa arkadan itişlide kontrol belli bir seviyeden fazla kayboldu ise bunu düzeltmek her hangi bir teknik kullanarak çok zordur ve iş birazda şansa kalmıştır. Ayrıca kaygan yüzeylerde de önden çekiişli bir araçla fark etmeyeceğiniz durumlar arkadan itişlide korkulu rüya gördürebilir. Ancak belli bir motor gücünden sonra önden çekişli araçlar güçlerini yeterince efektif olarak yola aktaramazlar her ne kadar yardımcı elektronik sistemlere sahip olsalarda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Hızlı Araçlar Neden Arkadan Itişlidir
« Yanıtla #25 : Kasım 26, 2008, 15:30:24 »
Hız arabalarının arkadan itişli olmasının sebebi (Corvette, Challenger, Clio V6 [Renault dünya da ilk önden çekişi yapmasına rağmen bu modelini arkadan çekiş yapıyor :) ], Mercedes, BMW All Series...); çekiş kuvvetinin arabanın toplam kütlesine arka kısımdan daha iyi uygulanabilmesinden gelir yani daha hızlı ve seridir. Hususi otomobillerin önden çekiş yapılmasının nedeni yakıt ekonomisinden geliyor aslında çünkü motor ön kısımda olduğu için arkaya uzanan şaft yerine, direk çekiş milleri ile güç aktarılır ve bu da az sürtünme (enerji kaybı) demektir. Ayrıca Hakan Bey'in dediği gibi önden çekişin; virajda toplama özelliği vardır, arkadan çekiş gibi ani gaz verişlerde ve yüksek hızlarda araca spin attrımaz. Ama arkadan çekiş (motoru önde olan, şaftlı) her zaman daha fazla yakıt harcatır ve güçlü motorlu spor otomobillere uygulanmasında da zaten yakıt ekonomisi söz konusu değildir :) ÇOğunun motoru da arkadadır bu yüzden (Corvette, Ferrari, Porsche Carrera Serileri..) enerji kaybını aza indirmek için, yalnız bu sefer de soğutma problemi ortaya çıkıyor (rüzgarı önden alamaz, ekstradan hava kanalları ve soğutucular konulur bu yüzden) KIsacası arkadan itiş, otomobilin daha hızlı ve seri davranmasını sağlar ama tek kusuru aracı virajlarda savurmasıdır. Dört çekiş de zaten yakıt tüketimini arttırdığı (spor otomobillerde enerji kaybı yaratır ayrıca) ve aracın maliyetini yükselttiği için tercih edilmez..