Gönderen Konu: elektroliz ile yakıt tasarrufu  (Okunma sayısı 21237 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #40 : Nisan 16, 2012, 14:15:48 »
Geçen yıl bu konuda baya kafa yormuştum.Bu işi yaptıgını idda eden kişi ile bizzat görüştüm.Bana tanıtım ama amacı ile gösterilen araç citroen c5 idi.Adam paranın bir kısmını peşin alıyor geri kalanı testlerden sonra talep ediyordu.Ben aracıma uygulatmadım.Yukarıda  MAN firmasının yaptığı çalışmaları anlatan link vardı isterseniz bir göz atın.Ben tam ikna olmamıştım ve o zamandan bu yana bir gelişme varmı bilmiyorum.Bazı araştırmalrım vardı onları bilgisayarımdan bulup eklemeye çalışayım.

Edit :Konu eski olduğu için ilgilenen arkadaşalr konuya baştan dönerlerse daha iyi olur çünkü geride yapılmış paylaşımlar var.Fikren özçelik in telefonunu silmişim.Ama internetten fikret özeçik diye aratırsanız baya bilgi mevcut.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Toyota Club Türkiye

Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #40 : Nisan 16, 2012, 14:15:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #41 : Nisan 16, 2012, 14:39:29 »
maliyet nedir acaba ? siz niçin uygulatmadınız  mehmet bey ?
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #42 : Nisan 16, 2012, 18:11:34 »
maliyet nedir acaba ? siz niçin uygulatmadınız  mehmet bey ?
Bana söylenen maliyet  1500 tl idi.500 tl peşin 1000 tl ise uygulama sonrası testlerden sonra ödüyorsunuz.Benim vazgeçme sebebim arabamın yeni olması idi.Kendi zevkime göre döşemiştim arabayı.Corolla elagante A/t zenon.yani corollanın en dolusu.Ki mecbur kaldığım için satmıştım.
Bir de sistem hakkında detaylı araştırma yaptığım zaman gördüm ki evet böyle bir şey var ancak daha çok uzun test çalışmaları gerekiyor.Mesela depolama sıkıntısı vardı.Sistem motora startı benzinle veriyor daha sonra aracın ürettiği elektiriği kullanarak çalışmaya başlıyor.Temelde tüp ile aynı mantık.Motora zararları konusunda tatmin olmadım.Su deposu çok küçüktü,suyun bitimi ile sistem uyarı vermiyordu gerçi bunu basit bir sensör yada şamadıra ile bende hallederdim ama uğraşmak istemedim.Sonuç olarak ana sebep arabamın yeni olması idi.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #43 : Nisan 16, 2012, 19:03:11 »
hidrojen gazı dünyadaki en patlayıcı gazlardan biri, enerjisi çok fazla olduğu için uzay mekiklerinin yakıtı olarak kullanılıyor  ,yandığı zaman çok  yüksek ısı açığa çıkıyormuş ,uzay mekiğinin motoru  bu ısıya  göre yapılmıştır  ama araba motoru bu ısıya dayanırmı onu bilemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #44 : Nisan 16, 2012, 23:06:55 »
En iyisi her arabaya nukleer reaktor kurmak, donustur donustur kullan, neredeyse sonsuz enerji. :D

:) :) :) :) :) :) :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #45 : Nisan 16, 2012, 23:27:54 »
En iyisi her arabaya nukleer reaktor kurmak, donustur donustur kullan, neredeyse sonsuz enerji. :D

soğutma suyu için de arkasına iski tankeri bağlarsınız artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #46 : Nisan 17, 2012, 00:58:32 »
soğutma suyu için de arkasına iski tankeri bağlarsınız artık.

:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #47 : Nisan 17, 2012, 09:19:46 »
hidrojen gazı dünyadaki en patlayıcı gazlardan biri, enerjisi çok fazla olduğu için uzay mekiklerinin yakıtı olarak kullanılıyor  ,yandığı zaman çok  yüksek ısı açığa çıkıyormuş ,uzay mekiğinin motoru  bu ısıya  göre yapılmıştır  ama araba motoru bu ısıya dayanırmı onu bilemem
soğutma suyu için de arkasına iski tankeri bağlarsınız artık.
Burada söz edilen hibrid bir kullanım şekli.İddia şöyle % 70 benzin % 30 hidrojen.Formuyla 1 de kullanılan motorlar çok yüksek verim ile çalışırken ömürleri bir o kadar kısadır.Zira yapılış amaçaları bellidir.Vatandaş kalkmış bilimsel bir çalışma başlatmış.Başarır yada başarmaz bilinmez.Ancak ülkemiz adına varsa sorunuz bence arayın sorun.Böylece bizimde bilmediklerimiz var ise öğrenmiş oluruz.

İski tankerine gelince benim daha iyi fikrim var.Bunu tekne motorlarına uygula ve basit bir pompa ile suyu denizden al  :D :D  Adamın iddiası şu motor % 30 hidrojen ile çalışacak ve araca kendi yazılımında bulunan programa göre karışım çekecek.Lpg ile aynı mantık ve düzenek.İlk lpg li araçların bildiğimiz ev tüpü kullandıklarını hatırlatırım.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #48 : Nisan 17, 2012, 10:43:37 »
Burada söz edilen hibrid bir kullanım şekli.İddia şöyle % 70 benzin % 30 hidrojen.Formuyla 1 de kullanılan motorlar çok yüksek verim ile çalışırken ömürleri bir o kadar kısadır.Zira yapılış amaçaları bellidir.Vatandaş kalkmış bilimsel bir çalışma başlatmış.Başarır yada başarmaz bilinmez.Ancak ülkemiz adına varsa sorunuz bence arayın sorun.Böylece bizimde bilmediklerimiz var ise öğrenmiş oluruz.

İski tankerine gelince benim daha iyi fikrim var.Bunu tekne motorlarına uygula ve basit bir pompa ile suyu denizden al  :D :D  Adamın iddiası şu motor % 30 hidrojen ile çalışacak ve araca kendi yazılımında bulunan programa göre karışım çekecek.Lpg ile aynı mantık ve düzenek.İlk lpg li araçların bildiğimiz ev tüpü kullandıklarını hatırlatırım.

suyu denizden almak sorun değil nükleer reaktörde. asıl sorun atık soğutma suyunu tekrar denize vermek. nükleer reaktörlerin çevreye verdiği tek zarar da budur. tekne içinse daha temiz ve kullanılan enerji kaynağı açısından bedava sistem var. o da güneş ve rüzgar enerjisi ile çalışan tekne. en son itü göletinde bir adet yüzmüştü. daha da gelişmiş bir versiyonu olan "voltran" diye ankara'da geliştirilen bir deniz aracı var ki muhteşemdi sonra ne oldu bilmiyorum şimdi buraya yazınca aklıma geldi en iyisi biraz araştırayım. bu arada boş bir vaktimde (muhtemelen yazın) hibrit hidrojen olayını araştıracağım. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #49 : Nisan 17, 2012, 11:56:42 »
suyu denizden almak sorun değil nükleer reaktörde. asıl sorun atık soğutma suyunu tekrar denize vermek. nükleer reaktörlerin çevreye verdiği tek zarar da budur. tekne içinse daha temiz ve kullanılan enerji kaynağı açısından bedava sistem var. o da güneş ve rüzgar enerjisi ile çalışan tekne. en son itü göletinde bir adet yüzmüştü. daha da gelişmiş bir versiyonu olan "voltran" diye ankara'da geliştirilen bir deniz aracı var ki muhteşemdi sonra ne oldu bilmiyorum şimdi buraya yazınca aklıma geldi en iyisi biraz araştırayım. bu arada boş bir vaktimde (muhtemelen yazın) hibrit hidrojen olayını araştıracağım. 
Yarı şaka yarı ciddi takılıyoruz ama cidden güneş enerjisi en güzeli ve bu konuda tüm gelişmiş ülkelerde çok ciddi çalışmalar mevcut.Benim emekli olabilirsem köyde yaşamayı tüm ihtiyaçlarımı doğal yollardan karşılamayı planlıyorum.Elektirk dağıtımı yapan firma abuk subuk vergiler ve kesintilerle öyle fatura yolluyor ki.Doğalgaz ve su keza aynı terene.Elektriğimide kendim üreteceğim....Ulaşım içim için otla çalışan araç kullanacağım  :rofl: :rofl: :rofl:
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #50 : Nisan 17, 2012, 12:34:46 »
Yarı şaka yarı ciddi takılıyoruz ama cidden güneş enerjisi en güzeli ve bu konuda tüm gelişmiş ülkelerde çok ciddi çalışmalar mevcut.Benim emekli olabilirsem köyde yaşamayı tüm ihtiyaçlarımı doğal yollardan karşılamayı planlıyorum.Elektirk dağıtımı yapan firma abuk subuk vergiler ve kesintilerle öyle fatura yolluyor ki.Doğalgaz ve su keza aynı terene.Elektriğimide kendim üreteceğim....Ulaşım içim için otla çalışan araç kullanacağım  :rofl: :rofl: :rofl:

istedikten sonra hayvan gübresinden bile elektrik üretebilirsiniz. insanlar elektrik üretecek sistemi kurmak adına gereken sermayeyi pahalı buluyorlar ancak sistem birkaç yılda kendini kurtarıyor. tez canlı bir milletiz her şey hemen olsun istiyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 4000
  • Model Yılı: '14
hidrojen yakıt tasarrufu
« Yanıtla #51 : Mart 28, 2015, 16:01:27 »
merhaba arkadaşlar ; hidrojen yakıt tasarrufu hakkında bilgi sahibi olan yada bu sitemi aracına uygulatan, yada tanıdığınız varmı acaba.
nasıl çalışır, aracın motoruna zarar verirmi, en önemliside cidden yakıt tasarrufu sağlarmı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #52 : Mart 28, 2015, 16:27:03 »
merhaba arkadaşlar ; hidrojen yakıt tasarrufu hakkında bilgi sahibi olan yada bu sitemi aracına uygulatan, yada tanıdığınız varmı acaba.
nasıl çalışır, aracın motoruna zarar verirmi, en önemliside cidden yakıt tasarrufu sağlarmı.
Konuyu bastan sonu oku Muzaffer istediğin tüm bilgiler var.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 103 kere teşekkür etti
  • 157 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #53 : Mayıs 29, 2015, 10:20:29 »
Bugün iş yerinde 2006 model  Daihatsu Terios'una hidrojen yakıt tasarruf sistemi montajı yaptırmış bir arkadaşla sohbet ettim. Öve öve bitiremedi sistemi... Ancak çok net yanıtlar alamadım. %20 civarı tasaruf var dedi benzinde mesela ama kaç yakıyordu şimdi kaç yakıyor soruma net yanıt alamadım.. Emisyon sıfır - beygir %10 civarı arttı lafları vardı. LPG gibi hiç bir yerin delinmediğinden vs bahsetti sadece hava filtresi önünde olmasada olur bir delik açılmış...


LPG'den daha tasarruflu olduğunu düşünmüyorum ama montajı fotograflayım dedim ilgili aradaşlar olabilir...











"bu denli hastalıklı bir topluma iyi eklemlenmiş olmak, sağlıklı olmanın bir ölçüsü olamaz."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #54 : Mayıs 29, 2015, 10:42:33 »
Kablo bağlantılarını hiç beğenmedim. Normal elektrikçi yapmış  gibi birşey olmuş
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 103 kere teşekkür etti
  • 157 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #55 : Mayıs 29, 2015, 10:43:51 »
Kablo bağlantılarını hiç beğenmedim. Normal elektrikçi yapmış  gibi birşey olmuş


Valla ben hiç bir şeyini beğenmedim :) Ama ilginç geldi...
"bu denli hastalıklı bir topluma iyi eklemlenmiş olmak, sağlıklı olmanın bir ölçüsü olamaz."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #56 : Mayıs 29, 2015, 10:46:33 »
Sanırım PWM kontrollü sistem taktırmış.

Ama montaj felaket ötesi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #57 : Mayıs 29, 2015, 11:25:03 »
Düzgün montaj yapılan yerler çoğalsa da şuna da el atsak :)
LPG+Hidrojenle of of  :rofl:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #58 : Mayıs 29, 2015, 17:54:53 »
Düzgün montaj yapılan yerler çoğalsa da şuna da el atsak :)
LPG+Hidrojenle of of  :rofl:
Aklıma gelmişti resimlere bakarken :D
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #59 : Mayıs 30, 2015, 18:50:01 »
Bu arada yurtdışı kaynaklarda biraz araştırma yaptım demin. "Hydrogen fuel enhancement" diye aratırsanız bir sürü veriye ulaşabilirsiniz.
Ulaşılan sonuç bunun hiç bir işe yaramadığı, takılan elektronik parçaların motor karışımını fakirleştirerek yakıt ekonomisi sağlandığını düşünmenize yol açması.

Çünkü su çok kararlı bir yapıda olduğundan elektroliz ile ayrıştırmak çok fazla güç harcamakta. Haliyle de üretim esnasında harcanan güç, yanma esnasında geri alınamıyor, bunun üstüne bir de alternatöre daha fazla yük bindirdiğinden daha fazla yakıt tüketimine yol açıyor.

Öteki sonuç ise gereken yakıtın yanında ihmal edilebilecek kadar miktarda hidrojen üretilmesi. Şöyle ki rölantide bile 5 m3/sn yani saniyede 500 lt lik bir hava tüketimi mevcut. Takılan bu elektroliz sistemi 1 lt üretebiliyor mu? Sanmıyorum ben de. Hareket halinde gereken hava tüketimi siz düşünün ve üretilen hidrojen miktarı yeterli olabilecek mi sizce hala? Deve kulak meselesi bile değil, katil balina karınca misali :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.