Gönderen Konu: elektroliz ile yakıt tasarrufu  (Okunma sayısı 21235 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #20 : Ocak 18, 2011, 14:43:39 »
anlaşılan birilerinin kamikazelik yapması şart oldu...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Toyota Club Türkiye

Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #20 : Ocak 18, 2011, 14:43:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #21 : Ocak 18, 2011, 15:09:44 »
Murat Bey, anladığım kadarıyla İngilizceniz var. Söylediğiniz hho araştırmasını yaptım, karşıma çıkan ilk site wikipedia oldu. Şu cümleyi oradan aldım:

The most common and decisive counter-argument against using the gas as a fuel is that the energy required to split water molecules exceeds the energy recouped by burning it, and these devices reduce, rather than improve fuel efficiency.

İngilizcesi yeterli olmayanlar için tercümesi: Gazın yakıt olarak kullanılmasına karşı ileri sürülen en yaygın ve belirleyici itiraz, su moleküllerini parçalamak için gerekli olan enerjinin onu yakarak elde edilen enerjiden daha fazla olduğu ve bu cihazların yakıt tasarrufunu arttırmak yerine onu (yani tasarrufu) azalttığı şeklindedir.

Ben bu görüşü zaten bu konu içerisinde epeyce yukarılarda ileri sürmüştüm. Bu bir bilimsel gerçektir. Tartışmamızın bir yararı yoktur. Enerjinin sakımı yasası ya da termodinamiğin yasalarından birisi bu kadar uzun zamandır bu kadar fazla olayda kanıtlanmıştır. Fakat bir Türk mucit, başkaları tarafından kırk yıldır denenen ama başarılı olmayan bir fikri yeni öğrenip 'bak ne buldum' diye ortaya çıkacak, bu yasalar (yani fizik, yani kimya) alt üst edilecek, mümkün mü bu?

Hiç kimse kusura bakmasın. Motorlar inşallahla maşallahla çalışmaz, fizik kurallarıyla çalışır. Ben, çevremdeki insanlara bilgim oranında yardımcı olmak istiyorum, bildiğimi söylüyorum. İsteyen elbette istediği her şeye inanır, istediği her şeyi dener. Şurası kesin ki, her mekanizma, verdiğiniz enerjiden daha azını geri verir. Enerjiyi ne kadar çok kez dönüştürürseniz, o kadar azaltırsınız.

Karşıma çıkan ikinci site de, bu tür konularda belki bilim adamları arasında değil, fakat bizim gibi sıradan vatandaşlar arasında "otorite" olarak kabul edilen popular mechanics dergisine ait. Oradaki yazı epeyce uzun, o nedenle çeviri yapmayacağım. Ancak, bir cümleyi alıp yazmak isterim: Believe the hype, and those 1 to 2 liters of HHO streamed into the engine will double the fuel economy, clean the engine out, and maybe even grow hair. Plenty of these budget sites even claim their devices are efficient enough for a version that would run a car entirely on water--no gasoline at all.

Bunun çevirisi de şöyle: Bu palavralara inanırsanız, motora akıtılan 1-2 litre HHO, yakıt tasarrufunu ikiye katlayacak, motoru temizleyecek ve hatta belki de üstünde saç çıkmasını bile sağlayacaktır (adam resmen dalga geçiyor). Bu ucuzcu sitelerin çoğu, cihazlarının hiç benzin kullanmadan, tamamen su ile çalışan bir araba yapılmasını mümkün kılacak kadar etkili olduğunu dahi iddia etmektedirler.

Yazının tamamı için aşağıdaki adresten yararlanılabilir.
http://www.popularmechanics.com/cars/alternative-fuel/gas-mileage/4276846

Sonuç mu? Herkes parasını istediği şekilde harcamakta özgürdür, fakat hiç kimse iki kere ikinin dörtten başka bir şey ettiğine beni ikna edemez (ondalık sistemde). :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #22 : Ocak 18, 2011, 15:14:07 »
ilk sayfadki mesajımdada belirttim günümüz teknolojisi ile imkansız suyu moleküllerine ayırmak için molekül başına 1.2 volt gerekmektedir bir arabayı çalıştıracak hale gelmesi için binlerce volt elektrik gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #23 : Ocak 18, 2011, 15:21:14 »
Bir konuyu eklemek isterim. Başta ABD olmak üzere bazı gelişmiş ülkelerde hidrojen uygulamasının dizel motorlarda tasarruf sağlaması konusunda araştırmalar yapılmaktadır. Dizel motorda yanma verimi rezaletten iki gömlek kötü olduğu için, hidrojen gibi daha kolay yanan bir gazın silindire verilmesi sonucunda motorindeki yanmanın daha hızlı ve daha iyi gerçekleşebileceği ilkesinden yola çıkılarak yapılan araştırmalarda, dorse çekicilerinde %10-12 tasarruf elde edilebildiği görülmüştür (deneysel olarak - laboratuar ortamı sayılabilecek koşullar altında). Hatta kamyon filolarına hidrojen tankı takıp satış yapan firmalar da ABD'de bulunmaktadır.

Takdir edileceği üzere, Dizel motorlar bizim konumuzun dışında kalmaktadır ve söylenenlerin geçerliliğini etkilememektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #24 : Ocak 18, 2011, 16:26:10 »
Telefonda yaptıgım görüşme nin sonucu

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?

Önce su tankı monte ediliyor. Elektronik kontrol ünitesi aracılığıyla hidrojen reaktörüne giden su, elektroliz yöntemiyle hidrojen ve oksijen gazlarına ayrıştırılıyor. Bir bağlantı aracılığıyla oksijen ve hidrojen, emme manifoltuna gönderilip buradan da yanma odasına sevk ediliyor. Oksijen ve hidrojen yanma odasında ana yakıtla birleşiyor. Böylece yakıtın yüzde 30`u hidrojen ve oksijenden karşılanıyor. Aynı zamanda yanma verimi artırıldığı için fosil yakıtın da daha fazla yanması sağlanıyor. Bu yanma veriminin artmasıyla yüzde 60`lara varan eksoz emisyon gazları azaldığı için çevre kirliliği azalıyor. Fikret Özçelik, hidrojenle ilgili şu bilgileri veriyor: `Hidrojen zaten motora yabancı bir yakıt değildir. Benzin ve motorinin de ana elementi hidrojenden oluşur. Hidrojen kendisini yenileyen tek elementtir. Çünkü hidrojen yandıktan sonra da oksijenle birleşerek su buharı haline gelir. Ve tekrar suya dönüşür. Dünya kütlesinin dörtte üçünün hidrojenden oluştuğunu da hatırlayalım.`

Şimdiye kadar bu sistemis atın almış ve halen kullanan  3 kişi ile görüştüm memnunlar ve tasarrufu teyit ediyorlar ancak motora etkisi konusunda beni tatmin edemediler.Burada telefonaları belitmeme takdir edersiniz ki mümkün değil.Ancak cumartesi fikret özeçlik ile görüşmemde ager izin verirse telefonunu mail adresini filan buradan yayınlarım...
<<GErçekçi ol imkansızı iste demiş CHE >>
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #25 : Ocak 18, 2011, 16:50:06 »
Alıntı
hidrojen reaktörüne giden su, elektroliz yöntemiyle hidrojen ve oksijen gazlarına ayrıştırılıyor.
Asıl sorun burda işte, bu nasıl yapılıyor açıklanması lazım. Elektroliz denilen şey çok yüksek akım gerektiren bir işlem, şarj dinamosundan elde edilen akım ile olabilmesi mümkün değil.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #26 : Ocak 18, 2011, 19:30:42 »
En iyisi her arabaya nukleer reaktor kurmak, donustur donustur kullan, neredeyse sonsuz enerji. :D
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #27 : Ocak 18, 2011, 22:38:19 »
şarz dinamosundan çıkan elektiği ikinci bir düzenekle 15000 volt a kadar yukseltebilirsiniz ancak oluşacak manyetik alan ileş nasıl başa çıkacaklar bilmiyorum.
istanbulda ikamet bir iki uye çıksada ikitelli ye kadar gitse iyi olacak aslında ama...bakalım bunun sonu nereye varacak.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #28 : Ocak 19, 2011, 00:11:55 »
Bir abim 5 sene kadar önce bir doblo da çalışıtırıp %50 civarı bir ekonomi kazanmıştı. Piyasaya sürecekti. Sonra kayboldu. Bidaha gören olmamış.

Hidrojenin motorda birikmesi sıkıntı çıkarır diyordu yalnız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #29 : Ocak 19, 2011, 08:41:02 »
şarz dinamosundan çıkan elektiği ikinci bir düzenekle 15000 volt a kadar yukseltebilirsiniz ancak oluşacak manyetik alan ileş nasıl başa çıkacaklar bilmiyorum.
istanbulda ikamet bir iki uye çıksada ikitelli ye kadar gitse iyi olacak aslında ama...bakalım bunun sonu nereye varacak.

Şarj dinamosundan çıkan elektrik yükseldikçe güç kaybeder ,  voltaj - arttıkça amper düşer, amper arttıkça Voltaj düşer .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #30 : Ocak 19, 2011, 09:26:13 »
Mehmet Ali Bey, ikna edilmesi imkansız bir insansınız vesselam. Bir yandan ben bu işlerden pek anlamam diyorsunuz, diğer yandan da ben bu işten anlarım iddiasında bulunan (mesela benim gibi) kişilerle gözü kapalı tartışıyorsunuz. İşin bu yönü ilginç geliyor bana. :alkis:

Önce şunu düzeltelim: Şarj dinamosu, babamın 1961 VW'sinde ve ondan sonraki birkaç modelde vardı, sonra ortadan kalktı, yerini alternatör aldı. Bir işi doğru yapacaksak, önce 'A' harfinden başlamamız, önce onun adını doğru söylememiz lazım (evet, ben çok şekilciyimdir!). :DUR:

Söylediğiniz doğru, alternatörden çıkan elektriği 'ikinci bir düzenekle' sadece 15,000 volt'a değil, 1,500,000 volt'a dahi yükseltebilirsiniz. Peki bununla ne elde edeceksiniz? Voltu bilmeden, amperi bilmeden, elektrolizi bilmeden, yani kısacası fiziği, kimyayı, mekaniği, elektroniği, termodinamiği bilmeden bu işi yaptığını iddia eden insanların iddialarına katılmak istiyorsanız bu sizin bileceğiniz iş elbette, hiç kimse sizi engelleyemez. Bu ülkede Galata köprüsünü dahi satanlar (ve elbette alanlar) oldu, basit bir tasarruf mekanizmasını mı satamayacaklar? :argh:

Fakat lütfen bilimsel konularda takım veya parti tutar gibi davranmayınız. Bu işler bilgiyle olur. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak da, bizim coğrafyamıza özgü bir özelliktir. Çok yayılmaya gerek yok, sadece bizim halkımızın bile tamamı tamircidir, yarısı da mucittir. Bazılarımız ise bunun eğitimini aldıkları için bu işlerin böyle olmadığını söyler dururlar. :islik:

Kaya Bey'in bahsettiği doblo'cu mucit, herhalde şimdi benim bir akrabam ile beraber dolaşıyordur bir yerlerde. Bahsettiğim kişi 40-45 yaşına kadar bekâr yaşadı, hiç kimseyle görüşmezdi, bir defa karşılaştığımızda bana devridaim makinesi icat ettiğini, bitirmesine çok az kaldığını, arka balkonda durduğunu söylemişti. Sonra günün birinde fırının kapağını açmış, gaz düğmesini çevirmiş ... ve oracıkta ölmüş. Yazık. Ölmeseydi, eminim ki o makineyi tamamlayıp insanlığın hizmetine sunardı... :(

Sözlerimin biraz (epeyce) asabi olduğunun farkındayım, fakat lütfen biraz anlayış gösteriniz. Elli yıldır bana öğretilen, kırk yıldır da her gün gözlerimle gördüğüm, ellerimle yaptığım şeylerin boş olduğunu, onun aslında başka türlü olduğunu, iddia etmiyorsunuz, eden birisini hiç bir kanıt ileri sürmeden gözü kapalı savunuyorsunuz. Kendimi aşağılanmış hissettiğim için sesim biraz yükseliyorsa, sizi kırıyorsam, üzgünüm. :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #31 : Ocak 19, 2011, 10:15:45 »
sayın Ergin bey
yazdıklanıza bırakın kızmayı,darılmayı gülümseyerek okudum vede bazı noktalarda haklısınız.İsterseniz amacıma tekrar bakalım.Eger amacım eksik anlaşılmış ise bu benim hatamdır.
Kendimle ilgili bir noktayı belirteyim. Evet bir konuya başlamışsam mutlaka bitiririm sonuç bazen negatif bazen positif olur ama mutlaka bitirim... (şu hidrogaz meselesine az kaldı)
Kimseyi savunduğum yok aslında vede ohm yasasını inanın çok iyi biliyorum fakat burada birileri birşeyler yapmış,bunu ulusal basında paylaşmış vede birilerine pazarlarmış ki bu kişilerden ikisi ile bizzat görüştüm.Mucit olduğunu iddia eden şahsı ise hiç görmedim tanımam.Ancak cumartesi onunla randevum var vede yukarıda yazdığım gibi eger izin verirse onunla iletişim bilgilerinide buradan yayınlarım.Bu site tamamen gönüllü ve iyi niyetli insanların olusturduğu, üye olduğu bir site. Telif haklarıyla filan uğraşamayız. Bu yüzden yazılı izni olursa ancak yayınlarım.Adam şarlatan yada değil fakat şöyle bir gerçek var ve tubitak ta proje var bunu bizzat teyit ettim.Patent başvurusunda bulunmuş ve aldığını, cumartesi ise bana ibraz edeceğini ve isteyen herkesin görebileceğini söylüyor.Sayın ağaoğlu gibi YAPTIM OLDU diyor. :D

AMACIM fizik kanunlarını ve kimyasal tepkimeleri kimseye anlatmak yada öğretmek değil ama bu tartışma sırasında faydalı şeylerde çıkıyor.Mesela Mesut kardeşim ohm yasasını yazmış ben ise evet bu goğru vede bunu ben bulmadım OHM bulmuş ve adına ohm yasası demiş diyorum.
Siz yıllardır bu işin içinde olan bir Abim siniz ve elbette emeklerinize bilginize hakaret edecek güç kimsede olamaz; eden olursa da Bizden değildir...

yukarıda yerel basına yaptığı ropörtajlarını vede adını soyadı yazdım ha bunun dışında bir kaç kişi daha var ama onların ki kayla deger çalışmalar değil.Son nokta ise şu şahsın adını filan dikkat ederseniz başta vermedim ki yalnış anlaşılma olmasın.....
Kendimle ilgili ufak bilgilerde vereyim ama reklam yada kendini beğenmişlik olarak alğılanmasın

1988-1990 çukurova uni  makine teknikeri önlisans
1992-1996 9 eylül üni işletme  lisans
1998-2000 marmara uni yüksek lisans uluslar arası iktisat
Arapça, İnglizce ileri düzey ve orta duzey Almanca biliyorum.
meslek olarak uluslararası bir firmada Mali danışmanım. Arada başka firmalara da danışmanlık yaptığım oluyor.
en başta hobim Muzik (bağlama ve piano çalıyorum grup yorumun esmer kız türkü formunda parçası söz müzik benim)
ikinci ilgi alanım elektronik
1995- Türk vatandaşlığına muraacat ettim ve 2001 de kabul edildim.Edildikten 15 gün sonra asker kaçağı diye tutuklanıp askere alındım :))))))))) şansıma çıkan yasada bedelli askerlik yaptım
Gülümsemeniz eksik olmasın .....
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #32 : Ocak 19, 2011, 10:23:20 »
Bir abim 5 sene kadar önce bir doblo da çalışıtırıp %50 civarı bir ekonomi kazanmıştı. Piyasaya sürecekti. Sonra kayboldu. Bidaha gören olmamış.

Hidrojenin motorda birikmesi sıkıntı çıkarır diyordu yalnız.
Şu otomobil üretici ve satıcısı dev firmalar onu kaçırdı hikayesimi ? Bunu çok duyuyorum ama kanıt sıfır hikaye yani....Birde şöyle boyutu var.Sistemi çalıştırıp yan etkilerini labrotuvar ortamında görmedikleri için sistem çöküyor.Mesela resmen motorun yapıld metalin bu yüksek yamaya dayanamayarak resmen erimesi gibi yada tepkime sonucu oluşan ısı ile başa çıkılamaması gibi.
Umarım beden ve ruh sağlığı iyidir...
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #33 : Ocak 19, 2011, 10:27:57 »
Arkadaşlar öncelikle enerjinin korunumu yasası tartışmaya açık bir konu değildir. Bunu iyi anlayalım. (En azından teorik fizik doktoranız falan yoksa tartışmaya açmayın bu konuyu, varsa zaten açmazsınız. Bu yasayı yıkmak değil azıcık esnetene fizik nobeli garantisi verebilirim).
- Yüksek voltaj gerekir veya yüksek akım gerekir yorumları doğru değil fakat çok miktarda hidrojen istiyorsanız, çok miktarda enerji gerekir (akım o zaman yükselir tabi).
- Söz konusu işlem olsa olsa normal yakıtın daha iyi tutuşturulması amacına yöneliktir. Söz konusu normal yakıt, motorin gibi kötü yanan bir yakıt olmadıkça bir anlamı yoktur. Yani benzinde pek bi işe yaramaz.
- Aracın enerjisinin %30'unu hidrojenden alması mümkün değildir. Çünkü hareket enerjisinin %30 unu emebilen bir alternatör olmaz. "%30 tasarruf sağlandı" başka şeydir. "Enerjinin %30 u hidrojenden geliyor" demek başka şeydir.
- Dolayısıyla teorik olarak mümkündür fakat dizeli ateşlemek için ne kadar hidrojen ve oksijen yeterli olur ve bunu üretmek için alternatörden gelen enerji yeter mi.. Onu bilemeyiz, bi mühendis oturup hesaplar, söyler.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #34 : Ocak 19, 2011, 11:01:14 »
Mehmet Ali Bey, iki şey söyledikten sonra bekleme durumuna geçeceğim ve sizin Cumartesi gününe ait izlenimlerinizi dört gözle bekleyeceğim.

1) Patent konusu bizde çok yanlış anlaşılıyor galiba. belki ben de yanlış anlıyorumdur, ama ikide birde yok patentti, yok faydalı tasarımdı diye birtakım başvurularda bulunan bir arkadaşımdan anladığım kadarıyla, daha önce kimsenin kayda geçirtmediği ve bilim kurallarına aykırı olmayan bir uygulamayı biraz bilimsel bir dille ve bazı şekil şartlarını karşılayacak şekilde (genellikle bir patent bürosu vasıtasıyla) yazıp/yazdırıp yanına başvuru ücretinin makbuzunu da eklediğiniz zaman bir sürü patentin sahibi olabiliyorsunuz. İnanın, belediyeden hafta sonu çalışma izni almak bile daha zordur.

2) İnsanlar, "akılsızca davranmaları nedeniyle" bir yerden kazık yedikleri zaman, akılsızlıklarının ortaya çıkmasından utanacakları için genellikle bunu itiraf etmekten kaçınırlar, tam tersine, yedikleri kazığın reklamını yapmaya başlarlar. Sizin bahsettiğiniz iki kişi de bende böyle bir çağrışım yapıyor. Bozacının şahidi şıracı misali, bu vatandaşlar eğer o sistemin reklamını yapmazlarsa, kendi gururları ile çelişkiye düşmüş olurlar. İngilizce bildiğinize göre, "misery loves company" sözünü bilirsiniz. İngilizce bilmeyenler için: Bir sözlükte bunu "garibe yoldaş gerek" diye çevirmişler, bizim kültürümüze uygun bir çeviri. Onların durumu da buna iyi uyuyor bence.

İnşallah siz haklısınızdır, inşallah benim gibi düşünenler tamamen yanılıyorlardır, inşallah ülkemizin insanlarından birisi böyle muazzam bir icat gerçekleştirmiştir, inşallah yakıta döktüğümüz onca para %30, 25, 20... oranında azalır da aradaki farkı eğitime, sağlığa ... harcayabiliriz. Ve bana kalırsa inşallah bu rüyalardan tez zamanda kurtulur, işimize bakarız! :dans3:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #35 : Ocak 26, 2011, 13:59:42 »
mehmet ali bey, geçtiğimiz cumartesi günü bu konudaki finali yapacaktınız. Kendi hesabıma ben bu konunun ne şekilde kapandığını görmekten zevk duyarım. Ne yaptınız, ne konuştunuz, kanaatiniz nedir, kararınız nedir?

Bu arada, tesadüfen şu internet adresine rastladım: hydrogen.cankaya.edu.tr/sunum/sunum3.ppt
Bu sunum, bence konuyu bizler açısından gerekene kıyasla çok daha derinden inceliyor, fakat mutlaka okunması gerekir diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #36 : Ocak 28, 2011, 11:44:35 »
geçen cumartesi evet randevum vardı ancak ailevi bir sebepten dolayı gidemedim.Bu yüzden bir sonucun yok henüz.Size özelden İddia sahibinin telefon numarasını yazıyorum.onu arayıp sizde sorular sorablirsiniz.Ben kısmetse bu cumartesi istanbula gideciğim.link verdiğiniz konuya bakamadım zira site bakım altında idi yada benim inline olduğum zamanlara denk geldi.Ayrıca malum hepimiz çalışyoruz...
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #37 : Ocak 28, 2011, 12:16:09 »
Sunumu inceledim.Çok güzel çalışma her ne kadar bütün verileri tam anlamsamda bana da mantıklı gelen ve ikna olduğum noktalar var.Sunumun sonuç kısmında  % 25 tasarrfu saglar deniyor vede geliştirlmesi lazım deniyor.Yalnış hatırlamıyorsan Fikret Özçelik in iddiasıda bu yöndeydi zaten....
paylaşım için teşkkürler
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #38 : Nisan 16, 2012, 12:55:40 »
alternatif yakıt türleri konusunda araştırma yaparken ve bilgi edinirken dikkatli olmak gerekir. elektroliz olayında elde edilen enerji ve tepkime mekanizması şu şekildedir:

2(H2O)li ---> 2(H2)g + (O2)g   E = + 1.229 V

yani arkadaşların da bahsettiği gibi elektrolizin hibrit bir sistem içinde düşünülmesi, sadece yapmış olmak adına atılan bir adımdır. tasarruf sağlaması imkânsız. verimi %100 olan carnot makinesi yapmaya benzer. bu aşamada bir somut örnek verebilirim. rüzgar gücü ile gerçekleştirilebilen elektroliz olayı neticesinde 1 kg'lık H2 elde etmenin maliyeti yaklaşık 5 dolardır. kaldı ki hidrojeni depolamadan hangi şartlar altında ve güvenlik önlemlerine değinilmeden direkt olarak yanma mekanizmasına dahil edilmesi, kocaman bir soru işaretidir.

zaten elektroliz ile yakıt tasarrufu yapılabilecek olsaydı, 20. yüzyılın ortalarında doğru gerçekleştirilirdi. günümüzde hareket enerjisi elde etmek adına çok ilginç ve başarılı projeler mevcut. örneğin; özel polimer kaplamasına sahip nanoteknoloji ürünü otomobil boyası ile güneş enerjisinden elektrik üretmek gibi. şu anda önümüzdeki ilk gelişme tamamen elektrikli otomobiller olarak gözüküyor. lityum-iyon pil teknolojisinin gelişmesi ile beraber menzilleri de artacaktır. yüksek tork, düşük bakım maliyetleri, sessizlik ve çevrecilikleri düşünüldüğünde karbon bileşikli yanma odaklı yakıtlarla karşılaştırıldığında son derece başarılı rakamlara imza atacaklarına inanıyorum. tabii devletin de bu araçlara özel bir vergilendirme sistemi ve şarj istasyonu alt yapılarını hazırlaması gerek.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #39 : Nisan 16, 2012, 13:49:50 »
Merhaba arkadaşlar,

Konuya bilgim dahilinde ilave olmak isterim. Bu sistem kişisel girişimlerle onlarca yıldır yapılmakta ve otomobile delinen delikler haricinde zarar vermediği gibi %30 luk tasarruf da sağlattığı söylenemez.

Elektroliz yöntemiyle Hidrojen üretmek: Ne kadar çok elektrik enerjiniz varsa o kadar çok Hidrojen üretebilirsiniz, dolayısiyle 12V 70A elektrik ile üretebileceğiniz Hidrojen miktarıyla, otomobile %30 tasarruf sağlanması imkansız gibi görünmektedir. Olaya şöyle bakınız, motor kabininin yanına konan su kabının aldığı miktarın tamamı Hidrojen olsa, işte size o kadar tasarruf sağlatır.

55L lik depoya sahip Corolla D-4D için, ilave 1L su kabından elektroliz ile 660gr Hidrojen çıkar, bununlada %30 tasarruf sağlayabilmeniz için yaklaşık her 2L mazota karıştırmak için 1L su elektroliz etmeniz gerekir (12V ile bukadar kısa sürede üretemezsiniz). Yani 1 depo mazot için 30L su kullanmak gerekir.

Teorik olarak çalışan sistem, uygulama aşamasında yetersiz kalmaktadır.
Bagajda 20L (10TL) saf Hidrojen deposu kullanılırsa, Diesel Corolla %30 tasarruf yapabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)