Gönderen Konu: VVT-İ Hava Filtre Kiti yapımı (hiç bir ek masraf gerektirmeden.)  (Okunma sayısı 15338 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Erdem güzel olmuş ancak hava filitren kaliteli olmazsa  motora toz partikülleri fazla gideceğinden zarar verirsin.Simota,K&N,GREEN,HKS,AEM gibi ürünlerden biri olabilir.
Bende bu yaptığını geçen yaz düşündüm ancak yıldız oto sanayide uygun fiyata getirmek için kırık parçalar aradım bulamadım çıkmacıdada 120 tl deyince orjinal komple kutusuna vaz geçtim.Yanlız keşke kesmese idin çıkmacıları bi araştırsa idin.Muaneden bu şekilde araç geçmiyor o yüzden yeni bi kutu olmak zorunda kalacaksın.
Sanki biraz maliyetli olmuş :D

Öncelikle teşekkür edeyim
 
Sizin aracınız LPGlimi? eğer lpgli ise , sizin arabanız benimkinden daha fazla toz çekiyordur. Bide muayenedende bu şekilde geçiririm ben ;)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Öncelikle teşekkür edeyim
 
Sizin aracınız LPGlimi? eğer lpgli ise , sizin arabanız benimkinden daha fazla toz çekiyordur. Bide muayenedende bu şekilde geçiririm ben ;)

Muayneden geçmeye bişi yokki Mesut abi ve Tunç abi filtrelerle giriyor diye biliyorum muayneye ;)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ Hava Filtre Kiti yapımı (hiç bir ek masraf gerektirmeden.)
« Yanıtla #62 : Şubat 03, 2011, 02:16:12 »
Öncelikle teşekkür edeyim
 
Sizin aracınız LPGlimi? eğer lpgli ise , sizin arabanız benimkinden daha fazla toz çekiyordur. Bide muayenedende bu şekilde geçiririm ben ;)

Evet lpg li olunca neden fazla toz çekiyormuş anlatda bizde bilelim, lpg tozu seviyor mu yoksa ?:D Aslında lpg li araçlar daha fazla havaya ihtiyaç duyar benzine göre yoğunluğu az olduğundan benzine yanması  gereken oksijenden daha fazla o2 ye ihtiyaç vardır ancak bu demek olmuyor ki daha fazla toz çeksin erdem.(ben denso marka orjinal filitresini kullanıyoru.Aracıma ucuz parça takacak kadar zengin değilim :D)Daha fazla hava için daha fazla gaza basılıp gaz kelebeğini daha fazla açıp içeri daha fazla hava emilmesi demek oluyor.
Büyük ihtimal hava filitresi kısaldığı için tepkime süresi kısalacaktır orjinalini bilmiyorum ama şu anda filitre hava sensörüne daha yakın olduğundan sensörü yanıltıp daha fazla hava gitmesini ve motora daha fazla o2 beslemesi yapacaktır.Bunlar avantajları ancak kaliteli bir filitre değilse tozu tutucu bi etmen olmadığı için motora olduğu gibi değilsede tozu içeri alacaktır birde 90 derece hiç mantıklı olmamış.Böle bişeyin zararını bilmiyorum ancak bütün boruların eğilerek havanın daha kolay yol alması sağlanmıştır.Hiç bir filitre kitinde 90 derece açı göremezsin bütün dunyada en dandik sistemlerde bile yok ama biz yaparız diyorsan o ayrı tabi :D, belki havanın çekilmesini zorlaştırabilir ama yanlış bi sistem yanlız mesafe kısa olduğu için yinede pek bi etkisi var mı bilemicem araştır derim bence.
Yani o doksan derecelik kısmıda kesip mafın olduğu yer kullanaılsa ve aleminyum borudan uygun aparat yaptırırsan daha güzel olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ Hava Filtre Kiti yapımı (hiç bir ek masraf gerektirmeden.)
« Yanıtla #63 : Şubat 03, 2011, 11:09:36 »
ben sola baksın dahada soğuk hava çeker diye dirsek alıp koymuştum sensör düzgün okuyamadı araba titreyip durdu çıkarttım kendisine geldi 90 derecelik cidden çook keskin. Ve ayrıca lpg fazla toz çekmezki çekse çekse fazla hava çeker yada aynı havayı çeker sonuçta lpg hava girişini ayarlmıyor. Toz alma konusu kalitesiz filtrede olur ancak.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ Hava Filtre Kiti yapımı (hiç bir ek masraf gerektirmeden.)
« Yanıtla #64 : Şubat 03, 2011, 12:39:46 »
Evet lpg li olunca neden fazla toz çekiyormuş anlatda bizde bilelim, lpg tozu seviyor mu yoksa ?:D Aslında lpg li araçlar daha fazla havaya ihtiyaç duyar benzine göre yoğunluğu az olduğundan benzine yanması  gereken oksijenden daha fazla o2 ye ihtiyaç vardır ancak bu demek olmuyor ki daha fazla toz çeksin erdem.(ben denso marka orjinal filitresini kullanıyoru.Aracıma ucuz parça takacak kadar zengin değilim :D)Daha fazla hava için daha fazla gaza basılıp gaz kelebeğini daha fazla açıp içeri daha fazla hava emilmesi demek oluyor.
Büyük ihtimal hava filitresi kısaldığı için tepkime süresi kısalacaktır orjinalini bilmiyorum ama şu anda filitre hava sensörüne daha yakın olduğundan sensörü yanıltıp daha fazla hava gitmesini ve motora daha fazla o2 beslemesi yapacaktır.Bunlar avantajları ancak kaliteli bir filitre değilse tozu tutucu bi etmen olmadığı için motora olduğu gibi değilsede tozu içeri alacaktır birde 90 derece hiç mantıklı olmamış.Böle bişeyin zararını bilmiyorum ancak bütün boruların eğilerek havanın daha kolay yol alması sağlanmıştır.Hiç bir filitre kitinde 90 derece açı göremezsin bütün dunyada en dandik sistemlerde bile yok ama biz yaparız diyorsan o ayrı tabi :D, belki havanın çekilmesini zorlaştırabilir ama yanlış bi sistem yanlız mesafe kısa olduğu için yinede pek bi etkisi var mı bilemicem araştır derim bence.
Yani o doksan derecelik kısmıda kesip mafın olduğu yer kullanaılsa ve aleminyum borudan uygun aparat yaptırırsan daha güzel olur.

Nasıl yaa , abi lpgli arabanın filitresi bir işe yaramıyor ki , zaten kutunun üst kısmından delik açıyolar :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '13
  • 28 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ Hava Filtre Kiti yapımı (hiç bir ek masraf gerektirmeden.)
« Yanıtla #65 : Şubat 09, 2011, 16:26:11 »
Ya 90 derecelik açıyı tartışıyorsunuz hiç bir e11 sahibide kutuyu çıkarıp o 90 derecelik açının içine bakmamış.Dış görünüşte evet 90 derece ama onun iç derinliği 90 derece değil. O yüzden hiç bir sorun çıkarmaz.Erdem keseyim deme hiç bir zararı yok o derecenin. Çok rahat nefes alıyo emin ol.
Toyocuk :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ Hava Filtre Kiti yapımı (hiç bir ek masraf gerektirmeden.)
« Yanıtla #66 : Şubat 09, 2011, 23:47:07 »
90 derece olunca noluyor?
buyrun 90 derececiler size bir video
Astra H 1.9 CDTi Simota Air Filter
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ Hava Filtre Kiti yapımı (hiç bir ek masraf gerektirmeden.)
« Yanıtla #67 : Şubat 10, 2011, 00:07:10 »
Bende ne filtre takarmışım hacu yaf , kullandım zevkini çıkardım hatta arabayı tekrar orjinaline çevirdim hala magazini yapılıyor Anti Quite
İşin ilginci bende sizin lafınıza bakıp Kutuya geri dönüş yaptım, şimdi pişmanım hea :(

Sanırım bu arabanın üzerinde denemediğim hiç bir ufak proje kalmadı , Artık sırada muharrem demirin ZZE112si ve yeni projelerim var , Huni tipi açık hava filtresi içinde yeni ve daha mantıklı bir yöntemim var. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ Hava Filtre Kiti yapımı (hiç bir ek masraf gerektirmeden.)
« Yanıtla #68 : Şubat 10, 2011, 00:10:34 »
Farkındamısın seç ama biraz zor hava alıyor hani boşta bile ivmelenmesi zor gibi duruyor motor.

Bende ne filtre takarmışım hacu yaf , kullandım zevkini çıkardım hatta arabayı tekrar orjinaline çevirdim hala magazini yapılıyor Anti Quite
İşin ilginci bende sizin lafınıza bakıp Kutuya geri dönüş yaptım, şimdi pişmanım hea :(

Sanırım bu arabanın üzerinde denemediğim hiç bir ufak proje kalmadı , Artık sırada muharrem demirin ZZE112si ve yeni projelerim var , Huni tipi açık hava filtresi içinde yeni ve daha mantıklı bir yöntemim var. 

Ciddimisin Erdem kesin dönüşmü yaptın kutuya ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ Hava Filtre Kiti yapımı (hiç bir ek masraf gerektirmeden.)
« Yanıtla #69 : Şubat 10, 2011, 01:11:58 »
Ciddimisin Erdem kesin dönüşmü yaptın kutuya ?
İşin doğrusu şu ki;
Zaten ben Filtreyi sevmiyorum!  Çok ses yapıyo..  Mecburiyetten takmıştım ben filtreyi , Çünkü LPG takılan araçlarda filtre kutusunun üstünden delik açıyolar. Ben ise toz girme riskinden dolayı delik açılması yerine havayı daha rahat geçirecek bir filtre takmayı yeğlerim.. Yoksa tuning özentisi değilim :D Bir gün benimde ''10.000devirlik Elektrik süpürgesi'' gibi bir motorum olursa filtre takarım ;) 1.6 motor otomatik vites oyuncak arabanın nesine filtre takam =DF   Forumda şimdiye kadar gördüklerim ve duyduklarım kadar konuştum ama yanlış yapmışım , Görüp duymadıklarım hakkındada konuşmalıymışım. Evet uzaydan inmedim bende bişeyler yaşadım , Ama arabama yaptıklarımı internet forumlarından okumadım. 10 yaşındaki corollamın bir parçasına saatlerce vakit ayırmadım. Arabamın motoruna para harcamayıp sonrada Ben orjinal seviyorum demedim. İlk geldiğimde söyledim arabamın boyanan parçalarını. Benimde yanlış bildiğim şeyler oldu ama kimseye fazla uçtuğunu söylemedim. Şimdi şöyle bir geçmişte yazılanlara baktımda , meğer uçan ben değilmişim. Bunları tek bir kişiye söylemiyorum. Kimse tek başına üstüne alınmasın. Neredeyse herkes biraz içinde... ;)