Gönderen Konu: Aracımın performansını ucuz maliyetli nasıl artırırım? 93 corolla GL ??  (Okunma sayısı 19980 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
arkadaşlar , abiler 93 Corolla 1.6 GL aracıma performans egsoz mu yaptırayım yoksa kat iptali ve soğuk hava filtresi m, yaptırayım bide maliyet ne olur yardım ederseniz çoooook makbule geçer :))

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
güncelll

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
en güzel hızlanma yöntemi hafiflemektir bunu tekrar söleyeyim :)
sonrasında ise filtre(kit olarak almak daha mantıklı),4afe için headers bolca var zaten bi tane ondan paketlet,51mm headerstan sonra düz boru yaptır kat orta vs olmadan,sonunada mümkünse giriş çapı 51mm olan çok ses çıkartmayan bi son susturucu alırsan güzel sonuçlar alırsın
yazılımda olur bak sonrasında
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • '94 Toyota Corona Apex
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
en güzel hızlanma yöntemi hafiflemektir bunu tekrar söleyeyim :)
sonrasında ise filtre(kit olarak almak daha mantıklı),4afe için headers bolca var zaten bi tane ondan paketlet,51mm headerstan sonra düz boru yaptır kat orta vs olmadan,sonunada mümkünse giriş çapı 51mm olan çok ses çıkartmayan bi son susturucu alırsan güzel sonuçlar alırsın
yazılımda olur bak sonrasında

reçeten üç aşağı beş yukarı bu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
hatta sök ecuyu gönder sana yazılımı yapıp geri göndereyim :)
hatta parçaları temin ederim sana burdan kargolarım güzel bi ustaya montajlatırsın güzel güzel 125-130 hp arası alırsın
filtreyi kit değilde sadece kutuyu söküp ucuna filtre takıcam dersen evde fazla filtrelerim var bedava sayılcak fiyata verebilirim :)

yani ne derdin varsa hepsini çözerim şifalı bitki gibi 1001 derde devayım :p
dur sana maliyet yazayım bide onuda sormuşsun
dediğim gibi sadece filtre takıcaksan 20 liraya bendeki kullanmadıklarımdan vereyim
headers 200liraya gelir sanırım bakmam lazım ama çok fazla değişmez 250 olsun en fazla
düz boruda 150 lira olsa
s2000 egzozu var 200 lira onada desek(ölçmem lazım 51lik ise o olur yoksa başka bakmak lazım)
spiral alman lazım egzoz genleşmeleri için oda 80 lira sanırım
yazılımda 300 lira
düz 1000lira işte
bagaj içini ve arka koltuklarıda sökersen çok zevkli sonuç elde edersin
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
araç gl diyor 93 model. ve karbüratörlü o yüzden ecusu yok Ufuk abicim :) en güzel yapılacak headers ve fazla ağırlığı çıkarmaktır. üst kapak taşlama sağlıklımı bilmiyorum ama taşlatırsan performans artışı olur sanırım :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
93te bu arabalar 4afe ye geçmedi mi mustafa?
karbüratörden bahsediyosan hiç biriyle uğraşma boşver yau napcan 4a'yla uğraşıp(ucuz olmaz)
kapak taşlama sıkıştırmayı arttırır yararı vardır atmosferikte ama mm'lik hata kapağı çöp eder
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
93te bu arabalar 4afe ye geçmedi mi mustafa?
karbüratörden bahsediyosan hiç biriyle uğraşma boşver yau napcan 4a'yla uğraşıp(ucuz olmaz)
kapak taşlama sıkıştırmayı arttırır yararı vardır atmosferikte ama mm'lik hata kapağı çöp eder
ben birkaç tane görmüştüm abide o yüzden. bide GL yazınca araç sahibi abicim :) benimkide 93 karbüratörlü ben çok iyi harcamayı düşündüm motora ama sonradan vazgeçtik :) weber karbüratör ve güzel bir turbo işlemi yapacaktık 2 sene evel. ama baktık sonradan turbolananları düzeni kaçıcak ve tonla para harcamak lazımdı :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Bu araca kat iptali ve kutu içi performans filtre simota olabilir ardındanda bi performans bujileri ve son olarak aracı hafifletmek çaredir :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Bu araca kat iptali ve kutu içi performans filtre simota olabilir ardındanda bi performans bujileri ve son olarak aracı hafifletmek çaredir :D

Araç 93 GL 4A-F karbüratörlü olduğundan katalitik konvertör yok o yüzden iptali yapılamaz :) karbüratörlü araçlarda açık ya da kutu içi performans filtreleri olumsuz etki yaratabiliyor, tek başına performans bujileri ise ne yazık ki çare değil.

4A-F motor için yapılabilecek en iyi şey 0.50 piston/segman ile silindir hacmi artışı ve kapak taşlama ve kilingirik ince kapak contası ile sıkıştırma oranını arttırarak bir miktar performans elde edilebilir,sonrasında headers ve egsoz genişletme, en son karbüratör revizyonu ve bu sırada karbüratör memelerini genişleri ile değiştirerek gerekli ayarlamaların yapılması ile ek 25-30hp elde edilebilir.

bu işlemlerin maliyeti ise 25-30hp için değermi asıl onu konuşmak gerekli bence :)

Saygılar...

Edit:İmla hatası

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
benimkide 4A-F motor 1.6 aynı yani :)  ufuk abinin dediklerinin çok doğru, katalitik yok :) weber karbüratör takıp komple headers sonrasında da kapak taşlama yapacaktım çok fikir vardı turboya kadar ama yazın başında taktım lpg yi sağdan 50km ile tın tın sakince gidiyorum :D
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Mustafa weber karbüratör, turbo falan söylerken çok güzel de :) çok meşakkatli ve profesyönelce uygulanması gereken bir uygulama, yeni bir motor sahibi olabiliriz her an :)

Tabi bu işlemlerden sonra 1.6 bir motorun nasıl yakıt yakıp rekorları alt-üst edeceği ayrı bir tartışma konusu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
en güzeli eğer blok 7rib ise 4age kapak alıp 4af'tan 4age ye geçiş yapmak biraz masraflı olur ama alabileceğin en mantıklı ve çok güç bu şekilde olur
4age kapak,emme,gaz kelebeği,kablo tesisatı,ecu ve yeni egzoz sistemiyle çözersin basitce
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Mustafa weber karbüratör, turbo falan söylerken çok güzel de :) çok meşakkatli ve profesyönelce uygulanması gereken bir uygulama, yeni bir motor sahibi olabiliriz her an :)

Tabi bu işlemlerden sonra 1.6 bir motorun nasıl yakıt yakıp rekorları alt-üst edeceği ayrı bir tartışma konusu :)
haklısın abi ama yakıta göz yumardım az çok stock bir araba fazla yaksa içime oturur ama :) zaten benzinde şehir içi 9,5 10 lt yakıyor bunlarla 15 ltyi gözden çıkarmıştım ben :D
en güzeli eğer blok 7rib ise 4age kapak alıp 4af'tan 4age ye geçiş yapmak biraz masraflı olur ama alabileceğin en mantıklı ve çok güç bu şekilde olur
4age kapak,emme,gaz kelebeği,kablo tesisatı,ecu ve yeni egzoz sistemiyle çözersin basitce
en güzelini diyorsun :) en azından adam gibi olur tam olur. 3 kuruş fazla olsun tam olsun bence :) ama lpgye bulaştım birkere malesef o yüzden kendime alırsam güzel bir araba ona harcarım inş :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
en güzeli eğer blok 7rib ise 4age kapak alıp 4af'tan 4age ye geçiş yapmak biraz masraflı olur ama alabileceğin en mantıklı ve çok güç bu şekilde olur
4age kapak,emme,gaz kelebeği,kablo tesisatı,ecu ve yeni egzoz sistemiyle çözersin basitce

bloğunuz 7rib olsa bile (ki 4A-F lerde 7rib çıkmaz) maalesef sadece 4A-GE kapak,tesisat,ecu ve yeni egsoz sitemi ile 4A-GE elde edilemiyor, komple enjeksiyon sistemi,piston,segman,krank, yataklar,devirdaim,yağ pompası, vs. vs. birçok parça değişiklik gösteriyor.

he yok ben swap delisiyim çok para tutsada umrumda değil 4A-F motoru enjeksiyonlu bir motor çevireceğim diyorsak, o zaman 94 model 4A-FE bir motordan bahsettiğiniz parçalar alınır (94 olmasının sebebi ECU'da  eksoz emisyon kontrolü olmadığından 115hp olmaları) 4A-F motorumuz 4A-FE olur ufak tefek modifikasyonlar ile 120hp olarak kullanılabilir :)

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
bloğunuz 7rib olsa bile (ki 4A-F lerde 7rib çıkmaz) maalesef sadece 4A-GE kapak,tesisat,ecu ve yeni egsoz sitemi ile 4A-GE elde edilemiyor, komple enjeksiyon sistemi,piston,segman,krank, yataklar,devirdaim,yağ pompası, vs. vs. birçok parça değişiklik gösteriyor.

he yok ben swap delisiyim çok para tutsada umrumda değil 4A-F motoru enjeksiyonlu bir motor çevireceğim diyorsak, o zaman 94 model 4A-FE bir motordan bahsettiğiniz parçalar alınır (94 olmasının sebebi ECU'da  eksoz emisyon kontrolü olmadığından 115hp olmaları) 4A-F motorumuz 4A-FE olur ufak tefek modifikasyonlar ile 120hp olarak kullanılabilir :)

Saygılar...
piston segman krank yatak vs vs gerek yok 4a ların alt yapısı aynı duruma göre piston konulabilir sıkıştırmaya müdahele etmek için
blok iç ve blok sabit kalıcak kısacası
swap yapılcaksa neden 4afe seçilsin ki blacktop swaplamak daha mantıklı stock stock biner hemde 165hp
4af 3rib olur zaten eskilerde 7rib çıkmaz(çok nadir bazılarında çıkıyo galiba yada hiç yok bilmiyorum net 4a benim alanım değil)
bu arada adaşınla böle detaylar konuşmak güzel :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Evet bu konuları birileriyle konuşmayalı uzun zaman olmuştu,uzun süreden sonra adaşımla konuşmak beni de sevindirdi :)

Swap için tabi ki 4A-FE değmez ama 4A-GE ya da 4A-GZE için de büyük masraf ve emek gerekir değermi derseniz belki bir AE86 trueno ya da AE92 sprinter için olabilir ama her ne kadar efsane de olsa ülkemizdeki AE101'ler için değmeyeceğini düşünüyorum.

4A-F'lerde 3rib blok çıkıyor doğru ama iç elemanları komple farklı dediğim gibi,4A-F pistonu ve segmanı 4A-GE kompresyonunu kaldırmaz,yatakları 7000-8000 devirde uzun ömürlü olmaz (muhtemelen kollarda).Ayrıca 4A-GE ve 4A-GZE motorların silindir altında piston eteklerine yağlama yapan jetler var,bunlar 3rib bloklarda yok.

Kısacası farkları saysak akşama kadar yazarım :D o yüzden 4A-FE demiştim ben, ama insan yapmak istedikten sonra 4E-FE'yi  2ZZ-GE'ye de swaplar (çok mu abartı oldu?) :D

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
4age ye 4afe den kapakla geçen var şuan TRde sadece kapak değişimi ile(sadece dreken blok içine girmeden demek istiyorum)
kollar 4age ile aynıymış sanırım 7rib çıkanda
piton değiştircek şuan o motoru yapan oda yüksek sıkıştırmaya geçebilmek için
yüksek devirler içinde kapak saplamarı değişcek sanırım
3rib blok çok dayanıksız dediğin gibi içide çok farklı 4age geçirmeye değmez yani boş masraf olur :)
4afe yerine 2jz koyanda olmuş araplarda ama onlardaki mantık yapı bol bulan arap neresine sürcek bilememiş :D
2zz yerine 3sgte olur bak hatta 3sge çıkıştı corollalarda var bilirsin onları
xli(en boş corolla oydu sanırım) gibi hafif modellere bu tür swaplar çok şakacı olur aslında :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
4A-FE'den sadece kapak ile 4A-GE swaplanan aracın piston ve kapak saplamaları ile de istenenr randımanın alınacağını zannetmiyorum (performans muhakkak değişecek,ama sorunsuz olmadıkça performans bir işe yaramaz bence),7rib blokta da 4A-GE kolları çıkmıyor, uymaz demiyorum ama aynı malzemeden olmadığı kesin.Mesela 4A-GE nin segmanları nitrit kaplanmış ve yüksek oranda magnezyum ve titanyum içeriyor 4A-FE içinde üretilmiş (RIKEN marka) bulunabilir, ama yatakların üretimi custom olması gerekli yoksa aracın yatak sarması içten bile değil.Piston pimleri de aynı şekilde :)

Araplarla biz başedemeyiz seninde dediğin gibi bol olunca ne yapacağını şaşırıyolar,3S-GE çıkışlı corollalar (xli olarak satıldı doğru) maalesef bizde yok olsa 3S-GTE dönüşümü yapılır tadından yenmezdi :)

Kıbrıstan Starlet Glanza Turbonun çıkma 4E-FTE motoru getirtilip corolla üzerine takılıp üzerinde oynansa daha güzel olur aslında :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
birebir aynı değiller zaten 7rible 4age ama malzeme mukavemeti yakınmış
araplar çok değişik insanlar yau :D
3sge corollalar ne olarak isimlendirildi onu bilmyorum ama corolla s2000 diye geçmişlerdi
4afte bi seçenek yada 4agze de olabilir aslında mantıklı bi seçenek :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın