Selam.
Ne zamandır araçdan gelen bir ses var. Şahin-Doğan sürenleriniz belki bilir tarif ettiğim sesi.
Sorun şudur ki, aracı düşük devirde falan yürütürken, mesela 3.vites, 1500 devir, 20 km/hız da gaza basmaya başladığınızda şanzımandan - difransiyel veya başka bi yerden vuğğğğğğ diye bir ses geliyor.
Aynı ses, mesela 2.vites de, 3bin devir civarı ayağınızı gazdan çektiğinizde vuğğ vuvv vuvğğğğ diye geliyor.
Önceden de vardı bu ses, ama sanki son 2 aydır biraz daha fazla geliyor.
Aracın vites geçişlerinde bi problem yok, parmak ucuyla çok yumuşak ve normal bir şekilde geçiyor.
Neden kaynaklanıyo olabilir ?
alperen kardesım aynı ses benım aracımdan da gelıyor.ben baskı balatanın zayıflamasına baglıyorum.aracımın bakıma gırmesı yakın o zaman ustaya soracam.bıde bısey soracam senın de sabahları vıtes gecıslerınde zorlanma oluyormu motor sogukken??ben 1 den 2 ye atarken soguk ken zor gecıyor.ısınca düzeliyor
Baskı Balatam 70bin km'dir değişmedi, ama kaçırma vs gibi bi durum yok.
Soğuk havalarda motor soğukken, ilk 2-3 km parmak ucuyla geçmiyor vitesler, ama zor geçme gibi bi durumda söz konusu değil..
ya abicim bir bilya dağılmıştır.Servise gittde iyice bir sogutsunlar seni hararetin artıyor gibi..
şanzıman bilyalarından gelmesi muhtemeldir o sesin
bi zararı yok ama çok rahatsız edici bi ses
biraz masraflı işçiliği var şanzıman indiği için
Bilyalardan mıdır diyorsunuz.
Peki niye dağılır bu bilya durduk yere ?
Bilyalardan mıdır diyorsunuz.
Peki niye dağılır bu bilya durduk yere ?
Adı üstünde bilya dağılmayacak mı hiç ömür boyu garantilimi.Toyotalarda çıkıyor genellikle biizm doktorun 2006 terra hbsinde de vardı.Babama aldıgımız 2005 avensis tede var.Antepte 150 tl ye yaptırdı babam.Şuan dediğin vuvlama sesi yok.100 bini devirdikten sonra şansına çıkabiiyor.
Eee nerde kaldı Toyoda sorunsuzluğu
Benım 1.000 Km araçta var o ses ve muhtemelende Şanzıman Bilyasından.. ve araç suan 2200 km fılan hala toyota merkezın dönmesını beklıyorum...
2011 auris araç.
ve bı bılya neden dagılır nasıl bozulur bılen bırı yazsın!
Bende de kalkış anında vıjjjt eden bir ses var.Düşük devirde iken zorlanıyor sanki bir yerler ama nereler.Özellikle de yavaşladıktan sonra gaza basınca, kalkış anında ve sabahları daha yoğun oluyor bence de.
Alperen forumda makyajlanmış kasa auris kullanacısı arkadaşlar da senle benzer şikayette bulunuyorlar.2010-2011 model araçlarda.senin bu ae 101 aurise özeniyor olmasın.Var bu auriste bir iş.....
selam arkadaşlar dünyanın en dandik diye bilinen aracını motor ve teknik kuralları dahilinde kullanırsanız uzun sure hiç bir sorun olmaz.bu benzinli araçtır kaldırır,bu toyotadır kaldırır,bu hondadır kaldırır vs.vs.vs deyip de 30 km/sa hızla seyrederken araç 4 veya 5.viteste ise ne şanzıman kalır ne de diferansiyel ne de dişli.tek kural uygun vites, uygun hız ve uygun devir.buna uyarsanız uzun süre uğultu sesi duymadan yolunuza devam edrsiniz.yalnız şunu unutmayın bunlar mekanik parçalar.....kullanıldıkça işlevini yavaş yavaş kaybedecektir.bu da toyota için 100.000 km nin altında olmaz.çünkü rutin bakımlar yapıldığında, yukardaki kurallara uyulduğunda toyota 100.000 i sorunsuzca rahat devirir.kazasız,sorunsuz rahat sürüşler temennisiyle....
30'la giderken 4 veya 5'e atmıyoruz ki hocam

Uygun devir, uygun viteste ilerliyoruz.
Ayrıca düz yolda 3.vites 1500 devirde araç çok kolay yürüyüp üst devirlere tırmanabiliyor..
ayrıcada shift ısıgına uyuyorum ben... 30la gıdıpde 4.yada 5. vites te yuklenmıyorum araca
ne olursa olsun en ideal vites değiştirme hızları ve vitesleri şöyledir: 20-2, 40-3, 60-4, 80-5......selamlar
arkadaşlar debriyaja bastığımda bir takılma hissediyorum, tık diye bir yay seside geliyor ama düzeliyor..
vites geçişlerinde herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum, 60.000 km bakımını yeni yaptırdım daha..
ne olabilir sizce..
iyi akşamlar
bu sitede sorular var, sorunlar var, ama cevaplar yok gibi sanki...
Bilyalardan mıdır diyorsunuz.
Peki niye dağılır bu bilya durduk yere ?
Bahsettiğiniz debriyaj bilyası ise aracı röletide çalıştırıp motorun normal çalışma sıcaklığa geldiği andan itibaren araç boştayken debriyaja bastığınızda bir uğultu var ise debriyaj bilyası arızasıdır.
Alperen şanzıman yağını ne zaman değiştirdin ve seviyesini ne zaman kontrol ettin ?
Bahsettiğiniz debriyaj bilyası ise aracı röletide çalıştırıp motorun normal çalışma sıcaklığa geldiği andan itibaren araç boştayken debriyaja bastığınızda bir uğultu var ise debriyaj bilyası arızasıdır.
Alperen şanzıman yağını ne zaman değiştirdin ve seviyesini ne zaman kontrol ettin ?
bizdede debriyaja basıldığında o uğuldama ses kesiliyor.