0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Fren patladı ve otomobiliniz hızla gidiyor. Ne yapmalısınız? İşte size basit öneriler! ___Öncelikle haliyle ayağınızı gazdan çekmelisiniz. Aracınızda Cruise kontrolünü açın. Şimdi hiç panik yapmadan dikkatinizi maksimuma çıkarmalısınız. Gözlerinizi yoldan ayırmayın ve kontrolünüzü kaybetmemeye özen gösterin. Önünüzde ve arkanızda ne olduğuna bakın. Herhangi bir kazaya sebebiyet vermemek için araçlardan mümkün olduğunca uzak durmaya çalışın. Bu arada diğer sürücüleri kornayla ve dörtlüleri yakarak uyarmaya çalışın. Bir problem olduğunu seyir halindeki diğer araçlara da yansıtın ki sizden uzak dursunlar. Bir şekilde hızınızı düşürmeniz gerekiyor. Bunun için sürtünme etkisini kullanabilirsiniz. Arabayı toprak veya taşlı bir yola sürebilir ve bu şekilde hızını düşürebilirsiniz. O da olmadı aracı, yukarı doğru çıkabileceğiniz bir yokuşa sürebilirsiniz. Çalılıklardan ve etraftaki bitkilerden faydalanabilirsiniz. Araç onların üzerinden geçerken lastikler bitkilere takılıp yavaşlar. Ama asla büyük bir ağaca çarpıp durmayı düşünmeyin. Bu canınıza mal olabilir. O panik anında çarpacağınız 20 cm çapındaki küçük bir ağaç bile büyük tehlikeler doğurabilir. Çarpmamak için güvenli bir alan bulun. Arabanın hızı iyice kesilince kenara çekebileceğiniz güvenli bir yere bakın. Aracı tamamen durdurduğunuzda yolun tam ortasında kalmanız sizin için yine bir tehlike teşkil edebilir. Eğer otobandaysanız arkadan gelen yüksek hızlı bir araç size çarpabilir. Dolayısıyla durmaya çalışmak kadar mümkün olan en güvenli yerde durmaya çalışmak da önemli. Vites küçült, fren pompala!Frene bastığımızda fren hortumlarında herhangi bir sızıntı varsa fren pedalı yavaş yavaş aşağı inmeye başlar. Bu tür arızalarda fren hortumlarında küçük delikler oluşur. Diyelim ki frene bastınız ve araba durmuyor. Sonuna kadar frene basmaya devam edin. Fren hidroliği azalana kadar fren merkezinde yine de bir basınç oluşacaktır. Bu da aracı durdurmaya yardımcı olur.Ama eğer biri fren hidroliği hortumunuzu testere ya da bıçakla kestiyse işte o zaman fren pedalı siz frene basar basmaz aşağı iner ve hiçbir işe yaramaz. Fren pedalı dibe oturdu ve araç gitmeye devam ediyorsa arka arkaya seri bir şekilde vites küçültmeye başlayın. Sırasını takip ederek beşten hemen dörde, ardından üçe, ikiye ve birinci vitese geçin. Vites değiştirirken ayağınızı debriyajdan kaldırın ki motor kompresyonu devreye girsin. Vites küçültme süreleri çok kısa olmalı fakat bir anda beşten bire de inmemelisiniz. Aracı aniden çok küçük vitese geçirirseniz vites kutusu dağılabilir veya motor hasar görebilir. Seri vites küçültürken el frenini de hafif hafif yukarı kaldırın. Yavaş yavaş yapmanız çok önemli, aksi takdirde savrulabilirsiniz. Dörtlülerinizi yakın ve dikkatli bir şekilde emniyet şeridinde durun.
çok çok çok güzel açıklanmış teşekkürler. biz kamyonda başımıza geldi yanda da tarla vardı mecbur oraya sürdük kazasız durduduk tırı toyotada geçen rampa inerken arkadaş fren patlasa ne olur dedi ve bende rampa sonunda (hızım 80 km civarı) ışıklara hiç ayak frenı kullanmadan durdurdum deviri kontrol altına alıp 3. vitese aldım. hafif el freni çekerek 60 kmye düşürdüm ve ara gazı ile 2 ye aldım yine el freni yardımıyla durdurdum aracı
Benim araçta d-2-1 var. 2.vitese 60km altındaki hızlarda atmaya gayret ediyorum. OverDrive Off a getirilebilir diye düşünüyorum. Bu durumda araç 4. vitesi bırakır. 3'e düşer. Bir yerde okumuştum (belki TCT'de) yüksek hızda iken D den 2'ye çekilince araç hemen 2 yi atmıyormuş, önce 3'e sonra 2'ye geçiriyormuş vitesi. Aracı korumak için yazıyordu. Ama bunun olabileceğine ihtimal vermiyorum. Çünkü 2'de zaten 2. ve 1. vites oranı var.
Faruk abi benim otomatik carisamam vardı onda P-R-N-D-3-2-L konumları vardı ondan öyle yazdım tabi bu markadan markaya değişiyor kimisinde L yerine 1 yazıyor kimisi gerek görmediği için 3 katmıyor onun yerine bir tuş katıp D konumunda iken 4. vitese geçmemesini sağlıyor bunlar markadan markaya değişir ama sonuçta otomatik şanzımanlı araçlarda mantık aynıdır.Carismadada örneğin 120 ile giderken 2 konumuna getirildi mi direk ikiye geçmiyordu önce 3 e sonra 2 ye geçiyordu bu şanzıman için alınmış bir önlem. Ama her araçta var mı bilmiyorum.
Büyük ihtimalle bizim şanzımanda o yoktur, denemekte istemem
Faydali bir paylasim, tesekkurler.Otomatikte isler biraz daha zor galiba...
Aracınızda Cruise kontrolünü açın. Yoksa ne yapcaz camdan mı atlıyacaz.
Bende cruise kontrol yok, araba da 3 tona yakın Allah göstermesin böyle birşey olursa direk ilk duvara gömmem lazım...O da araba duvarı aşmazsa tabi