Gönderen Konu: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA  (Okunma sayısı 10905 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
2011 Corolla otoyolda giderken yandan gelen rüzgarlara karşı ne kadar stabil kalabiliyor? 1255 kg bir araç ve boyutları,aerodinamiği ile yol tutuşu arttıracak kabiliyette tasarlanmış gibi görünüyor.. Uzan yolda kullananlar tecrübelerini paylaşabilir mi? Bir yaris kullanıcısı yan rüzgarlardan ve yanımızdan geçen araçların türbülans oluşturmasından etkilendiğini söylemiş.. Acaba corollada da bu durum mevcut mu?
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Gidişine Yollar Hasta!!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #1 : Aralık 21, 2010, 18:35:42 »
Kesinlikle mevcut. Dikkat edilmesi gerekiyor.. Çünkü araç yüksek ve büyük hatlara sahip olduğu için rüzgarda hissedilir derecede tepki veriyor..
O Benim GÖLGEM...  Toyota Corolla Comfort 1.33 Metalik Gri...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #2 : Aralık 21, 2010, 18:35:42 »
Ben aracı uzun yoldada kullandım şehir içindede süreklı kullanıyorum.Yol tutus ve trübülans etkisi olmadı bende.Hatta geçen arkadaşlarla bir yere giderken 210 a çıktım sankı 90 la gidiyoruz ne sağlammıs bu falan dediler.

  Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
 hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.
2010 Dizel Comfort Extra Beyaz...

Artık coca colaya,aside son..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 34 YuNus 161
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #3 : Aralık 21, 2010, 18:42:24 »
Ben aracı uzun yoldada kullandım şehir içindede süreklı kullanıyorum.Yol tutus ve trübülans etkisi olmadı bende.Hatta geçen arkadaşlarla bir yere giderken 210 a çıktım sankı 90 la gidiyoruz ne sağlammıs bu falan dediler.
+1
2008 corolla comfort
2010 mini cooper
2011 focus 1.6 TDCİ titanyum
2011 corolla d4d comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #4 : Aralık 21, 2010, 18:48:06 »
bizde daha önce iki araba vardı.. Birisi 2005 seat cordoba tdi, diğeri 1991 toyota corolla 1.6.. İki arabayı da uzun süre kullandık, deneme sürüşü değil, bu rabaarla yaşadım:) seat 2005 model olmasına ve o kadar teknik destek barındırmasına rağman, corolla kadar yol tutuş sağlayamıyordu.. seat ile girdiğim virajda xkm hızda savrulma eğilimi gözlenirken corolla x+20 km ile daha stabil şekilde viraj alıyordu.. hatta şunu söyleyeyim, corollanın lastikleri normal ölçülerinden daha büyüktü.. Bu da normalde okunandan daha fazla hız ve aracın yükselmesi anlamına geliyor.. bu durumda bile corolla daha iyiydi..
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #5 : Aralık 21, 2010, 18:51:26 »
merak ettiğim birşey de, acaba corolla bizim eski seat gibi yada eski corollada olduğu gibi, kontra hareketlerin tekrarlanmasında burun eğme yani tek tekerlek üzerine kapaklanma yapıyor mu? Bu seatta çok canımı sıkmıştı..sert süspansiyonları olmasına rağman sağ sol yapınca araç ön tekerleklerden biri üzerine kapaklanıyordu.. Corolla da yapıyordu ama o 91 modeldi o yüzden çok görmüyorum..
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Gidişine Yollar Hasta!!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #6 : Aralık 21, 2010, 18:58:09 »
Aracı aldıktan bir süre sonra (2000 km sonrası) düzlükte  giderken sert şekilde sağ ve sol manevralar yaptım ancak kapaklanma gibi bir durum olmadı.. Araç dengesini koruyordu..
O Benim GÖLGEM...  Toyota Corolla Comfort 1.33 Metalik Gri...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #7 : Aralık 21, 2010, 19:07:11 »
Güzelmiş.. Bence aracı bu şekilde test etmek gerekiyor.. İhtiyaç anında aracın sınırlarını bilmek güvenlik açısından çok önemli
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Gidişine Yollar Hasta!!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #8 : Aralık 21, 2010, 19:11:34 »
Evet aracı aldıktan sonra ilk 1000 km  100 km/h hızı geçmedim. Daha performanslı kullanabilmek için bekledim. Sonra yavaş yavaş uygun trafikte (Otoyol) Hız denemeleri, ani hızlanma, ani frenleme, denge denemelerini kendimce yaptım. Hatta yağmurda suda kızakladım bile (bilinçsiz deneme  :argh:

Sanırım sınırlarını öğreniyorum..
O Benim GÖLGEM...  Toyota Corolla Comfort 1.33 Metalik Gri...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #9 : Aralık 21, 2010, 19:52:04 »
kardeşim corollanın yol tutuşu ford,volswagen kadar olmasa da gerçekten harika, benim dayımda var 2008 d4d corolla 150-160 da giderken yolu hissetmiyorsun sanki 80 de 90 da gibi hissediliyo

 Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
 hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #10 : Aralık 21, 2010, 20:35:31 »
rüzgarsız yolda giderken zaten hissedilmiyordur ama çeşme izmir otoyolu gibi rüzgarlı yollarda nasıl olacağını merak ediyorum
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #11 : Aralık 21, 2010, 20:35:42 »
rüzgarsız yolda giderken zaten hissedilmiyordur ama çeşme izmir otoyolu gibi rüzgarlı yollarda nasıl olacağını merak ediyorum
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Gidişine Yollar Hasta!!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #12 : Aralık 22, 2010, 11:03:14 »
Rüzgarlı yolda hissedilir. Buna eminim. çünkü çok fazla şehirlerarası gittim geldim.. Her seferinde hissediliyordu.
O Benim GÖLGEM...  Toyota Corolla Comfort 1.33 Metalik Gri...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #13 : Aralık 22, 2010, 11:09:36 »
yol tutuş 3,5 cm yaylr ile daha da iyileştirilebilir.eger trafik kurallarına göre 120-130 geçmez isen hiç bir şey yapmana gerek yok araç bütün tepkileri olması gerektiği gibi veriyor hiç bir sıkıntı yok.Bunun dışında artık zevkine kalmış mesela 17 inc jantlar  3,5 cm spor yay   automatic amortisör filan bunlar olursa iyi olur olmaz sa hiç bir sıkıntı olmaz... keyifli sürüşler
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Gidişine Yollar Hasta!!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #14 : Aralık 22, 2010, 11:14:44 »
Mehmet abi, Bunları nerden yaptırabiliyoruz peki? Serviste yapıyorlar mı? Benim araba yüksek gibi gelmişti bana da.
O Benim GÖLGEM...  Toyota Corolla Comfort 1.33 Metalik Gri...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Lütfen Trafik Kurallarına Uyalım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '15
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #15 : Aralık 22, 2010, 12:02:45 »
bende 2009 corolla var. aracımı uzun yolda ve rüzgarlı hada cok kullandım. rüzgarın şiddetine göre bu durum tabiki çok değişiyor.şidetli rüzgarlarda aracın rüzgar yönüne göre sağa veya sola çektiğini hissediyorsunuz. bu durum hızınıza ve rüzgarın şiddetine göre değişmekle beraber özellikle gidilen istikametin sağından esen rüzgarlarda büyük araçları sollama esnasında aracı geçtikten hemen sonra, yada boğaz türü yerler üzerindeki köprü ve viyadüklerde vede tünel çıkışlarında maruzkalınan ani rüzgarlarda tehlikeli olabiliyor. fakat corollanın bu etkilenmesi benim önceki arım olam megane den çok daha düşük. Yani corolla daha fazla güven veriyor. Tabiki ne olursa olsun rüzgarlı yerlerde özellikle hızınızı normalinde altına düşürerek tedbirinizi dahada arttırmanızı öneririm. Çünkü herkezin bir bekleyeni var...   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #16 : Aralık 22, 2010, 14:47:15 »
hasan
Mehmet abi, Bunları nerden yaptırabiliyoruz peki? Serviste yapıyorlar mı? Benim araba yüksek gibi gelmişti bana da.
hasan bu saydıklarımın bir kısmı benim arabada var istersen boş bir zamanında görüşelim benim arabadakileri gör sonra yay lar için ben bir kaç yer ile görüştüm fakat henüz yayları almadım karar verirsek iki arabayı aynı yere yaptırız daha iyi olur
servis    evet serviste bunalrı bulmak mümkün  ancak serviste dışardan alıyor orjinal 3,5 cm yay eibach düşünüyorum ben  özelden mesaj at uygun zamanda bakalım...
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.4 vvt-i/ 1.6 comfort/ 1.6 advance... Corolla..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 4 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #17 : Aralık 30, 2010, 13:06:54 »
rüzgarda her araç hissettiriyor. hissettirmeyen araç yoktur bu sınıfda eminim.
Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Gidişine Yollar Hasta!!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #18 : Aralık 30, 2010, 14:06:45 »
hasan hasan bu saydıklarımın bir kısmı benim arabada var istersen boş bir zamanında görüşelim benim arabadakileri gör sonra yay lar için ben bir kaç yer ile görüştüm fakat henüz yayları almadım karar verirsek iki arabayı aynı yere yaptırız daha iyi olur
servis    evet serviste bunalrı bulmak mümkün  ancak serviste dışardan alıyor orjinal 3,5 cm yay eibach düşünüyorum ben  özelden mesaj at uygun zamanda bakalım...
Bir ara detaylı bilgiyi alayım senden Mehmet abi
O Benim GÖLGEM...  Toyota Corolla Comfort 1.33 Metalik Gri...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #19 : Aralık 30, 2010, 16:13:35 »
merak ettiğim birşey de, acaba corolla bizim eski seat gibi yada eski corollada olduğu gibi, kontra hareketlerin tekrarlanmasında burun eğme yani tek tekerlek üzerine kapaklanma yapıyor mu? Bu seatta çok canımı sıkmıştı..sert süspansiyonları olmasına rağman sağ sol yapınca araç ön tekerleklerden biri üzerine kapaklanıyordu.. Corolla da yapıyordu ama o 91 modeldi o yüzden çok görmüyorum..

Merhaba

bahsettiğiniz "kapaklanma" hali benim aracım da da mevcutdu, bu durumu AE92'lerin (GT ve GTI'lar hariç, onlarda ülkemizde yok) hiçbirin olmayan orjinal "ön viraj demiri" - "üst kule gergisi" - "AE92 GT helezonları" ile çözdüm (biraz masraflı ve montajı meşakkatli olmasına rağmen).

şu an otomatik vitesli AE92 corollam ile 90-100km hız ile L şeklindeki viraja frensiz güvenli bir şekilde girebiliyorum :) Yeni kasa araçlarımızda da yapılacak süspansiyon modifiyeleri ile konfordan biraz ödün verilerek mükkemmel ötesi bir yol tutuş yakalanabilir ama sadece 3.5cm yaylarla olabilecek birşey olduğunu düşünmüyorum açıkçası.