Gönderen Konu: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA  (Okunma sayısı 10904 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #20 : Aralık 30, 2010, 23:13:11 »
rüzgarsız yolda giderken zaten hissedilmiyordur ama çeşme izmir otoyolu gibi rüzgarlı yollarda nasıl olacağını merak ediyorum

Gökhancım Corollalar gerçekten yol tutuşu ve aerodinamiği ayrıca güvenlik önlemleri ile oldukça güvenli bir araba ama yine de rüzgarlı yollarda dikkatli olmakta fayda var. Aman YEL Almasın :)
CUMHURİYET ... SONSUZA DEK !!!

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #20 : Aralık 30, 2010, 23:13:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #21 : Aralık 31, 2010, 05:30:05 »
Viraj demiri, denge cubugu dedigimiz sey mi acaba? Kule gergisi spor suspansiyonlarla birlikte baya is goruyormus duydugum kadariyla, ama benzer ozellikte (biri kule gergili digeri bos olmak uzere) iki araci deneme imkanim olmadi malesef
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #22 : Aralık 31, 2010, 05:34:19 »
Gökhancım Corollalar gerçekten yol tutuşu ve aerodinamiği ayrıca güvenlik önlemleri ile oldukça güvenli bir araba ama yine de rüzgarlı yollarda dikkatli olmakta fayda var. Aman YEL Almasın :)
Yel almasin diye kafa patlatiyorum abi zaten:)
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #23 : Aralık 31, 2010, 09:00:47 »
Viraj demiri, denge cubugu dedigimiz sey mi acaba? Kule gergisi spor suspansiyonlarla birlikte baya is goruyormus duydugum kadariyla, ama benzer ozellikte (biri kule gergili digeri bos olmak uzere) iki araci deneme imkanim olmadi malesef

Viraj demiri evet denge çubuğu denilen şey :) Kule gergisi kullanmak için spor süspansiyona ihtiyacınız yok aracın standart süspansiyonu ile de kullanılabilir ama faydasını göstereceği şekilde kullanamazsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #24 : Aralık 31, 2010, 09:47:07 »
Günümüzde araçların rüzgara karşı savrulmasını önlemek amacıyla(başka bir deyişle Hava Direnç Katsayısını Azaltmak İçin) yapılan çalışmalar sonucunda aracın kaportası çevresinde akan havanın mümkün olduğunca kesintisiz ve pürüzsüz bir yüzey etrafında akması sağlanarak direnç katsayısı daha da düşürülebilmiştir. Bu amaca yönelik araçlarda kapı camlarının ve farların kaporta ile bir yüzeyde dizayn edilmesi, ön ve arka camların daha yatık dizayn edilmesi, yan aynaların formunun aerodinamik özellik taşıması, lastik oyuklarının genişletilmiş çamurluklarla örtülmesi, ön ve arka tekerlekler arasına etekler yerleştirilmesi, ön panel altına hava kesiciler ( airdam ) yerleştirilmesi, jant kapaklarının mümkün olduğunca aerodinamik yapıda imal edilmeleri, aracın altındaki düzgünsüzlükleri alt kaplama takviyesi ile kamufle edilmesi gibi önlemlere rastlanmaktadır.
    Alınan bu önlemler araçların rüzgara karşı savrulmasını azaltmak içindir.Tabiatta hava direncine karşı kim durabilirki.Tayfunlar,kasırgalar,fırtınalar şehirleri yıkarken 1200kg lık araçlarımız mı savrulmayacak?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Mantıklı düşünsene?Aklın fikrin nerde?Yavaş.!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #25 : Aralık 31, 2010, 10:11:10 »
Yol tutuşu normal hızlarda kesinlikle tatminkar. Bir problem yok bende 3000km den sonra kendimce boş yolda (burda yeterince çok) hem ıslak zeminde kızaklamasını hemde abs devreye girişini ,fren mesafesini,motor vitesi dengesini bizzat ölçtüm bir probleme rastlamadım bana göre gayet kullanışlı..Uzun yolda hem rüzgarlı hemde rüzgarsız yollardan geçtim,özellikle viyadükler bazen can sıkıcı olabiliyor daha küçük araçları düşünemiyorum bile..Gerçekten normal ve kasanın hakkını veriyor yalnız kıç tarafı çok kalkık..!
Hastanelerin de mağazalar gibi vitrinleri olsaydı, kazalar bu denli çok olmazdı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 284000
  • Model Yılı: '03
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #26 : Aralık 31, 2010, 10:24:26 »
Yol tutuşu normal hızlarda kesinlikle tatminkar. Bir problem yok bende 3000km den sonra kendimce boş yolda (burda yeterince çok) hem ıslak zeminde kızaklamasını hemde abs devreye girişini ,fren mesafesini,motor vitesi dengesini bizzat ölçtüm bir probleme rastlamadım bana göre gayet kullanışlı..Uzun yolda hem rüzgarlı hemde rüzgarsız yollardan geçtim,özellikle viyadükler bazen can sıkıcı olabiliyor daha küçük araçları düşünemiyorum bile..Gerçekten normal ve kasanın hakkını veriyor yalnız kıç tarafı çok kalkık..!

+81 Taşkına katılıyorum araç harika virajlara giremek çok zevkli :D
2003 Corolla 1.6 Hb SoL  81 BB 888

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Mantıklı düşünsene?Aklın fikrin nerde?Yavaş.!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #27 : Aralık 31, 2010, 10:33:27 »
+81 Taşkına katılıyorum araç harika virajlara giremek çok zevkli :D
Zaten arabayı üzecek kadar sert kullanmayı sevmem ama gerçekten viraj dengesi süper eğer birde içinde 4 yetişkin varsa sürme de yanında yat  :)
Hastanelerin de mağazalar gibi vitrinleri olsaydı, kazalar bu denli çok olmazdı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 284000
  • Model Yılı: '03
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #28 : Aralık 31, 2010, 10:43:53 »
Zaten arabayı üzecek kadar sert kullanmayı sevmem ama gerçekten viraj dengesi süper eğer birde içinde 4 yetişkin varsa sürme de yanında yat  :)

Evet sürüş keyfi güzel D-4D zaten harika dizel motor olmasına rağmen içeriye ses vermiyor başka marka dizel araçlar traktör gibi ses çıkarıyor :D
2003 Corolla 1.6 Hb SoL  81 BB 888

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #29 : Ocak 02, 2011, 01:37:57 »
Viraj demiri evet denge çubuğu denilen şey :) Kule gergisi kullanmak için spor süspansiyona ihtiyacınız yok aracın standart süspansiyonu ile de kullanılabilir ama faydasını göstereceği şekilde kullanamazsınız.
Viraj demiri evet denge çubuğu denilen şey :) Kule gergisi kullanmak için spor süspansiyona ihtiyacınız yok aracın standart süspansiyonu ile de kullanılabilir ama faydasını göstereceği şekilde kullanamazsınız.
:) aynen ben de oyle dusunuyorum.. Spor suspansiyon olmadiktan sonra, arabanin vucunun esnemesi yada esnememesi pek bi anlam ifade etmiyor.. Cunku vucut titanyumdan da yapilsa, suspansiyonlar sportif amaca hizmet edemeyecek ozellikte ise, arac kafa eğme hareketine her turlu girer.. Gerci 1,33 motorla ne kadar sportif surus yapilabilir o ayri konu ama aracin kafa egmesi, tek tekerlek uzerine yigilmasi durumu cok kotu.. Seat cordoba bunu yaptigi anda gozumden dusmustu:s
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #30 : Ocak 04, 2011, 18:47:54 »
2000 mitsubishi carisma rüzgar yol tutuş olarak 2010 corollamdan daha üstündü. fakat carismanın firenleri felaketti. carismada arkada bağımsız süsbansiyon vardı ve altı daha alçaktı. 2010 corolla altına çok rüzgar alıyor 3,5 cm yay ile çok daha iyi olabilir..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #31 : Ocak 04, 2011, 19:00:19 »
98 corollamda sert yay var araç orjinalde çok yere yakın zaten e bir de ben indirince yerle bir oldu, sonuç olarak yere sülük gibi yapışıyor, o araçtan sonra kalkıp yeni corollaya binince yan rüzgarlardan deli gibi etkileniyor.. yol tutuşu ae101in orjinaline göre çok daha iyi kabul ediyorum ancak modifiyeye ihtiyacı var bence..

çeşme otobanında tepelerin bitiminde bir anda yan rüzgar vuruyor ya, o yerlerde resmen şerit değiştirecek gibi oluyor araba.. tampon ekleri, yere yaklaştırma, sert yaylar gibi işlemler yapılmalı
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #32 : Ocak 07, 2011, 03:00:31 »
Evet cesme yollarinda giden iyi biliyor ruzgarin nasil oldugunu:) hele tam ortasindan oyulmus bir tepe var orasi tam turbulans bolgesi, ruzgar nerden esecegini sasiriyor:))  Ben 2011 corollada daha sert amortisor kullanildigini duydum, bir yada birkac sene oncesindeki standart corolladan daha iyi yol tutusu saglanmasi lazim.. Bu arada varsayimlar uzerine konusmaktan cok skldm bir an once evime gidip arabayi denemek istiyorum..
Veteriner Hekim Gökhan YELALDI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #33 : Ocak 07, 2011, 03:55:55 »
Yeniler nasil bilmiyorum ama 1994 modeli ruzgara karsi caresiz. :)
Saatte 60 km hizla esen ruzgarda araba bir saga bir sola gidiyor,iki elimle direksiyona sariliyorum, ruzgarin etkisini duzeltmek icin, nafile.
Gittigim guzergah, Amerika'nin en ruzgarli mekanlarindan, hatta Chicago Windy City diye nam almis. :P

Kucuk araba olunca normal bence...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #34 : Ocak 07, 2011, 10:41:52 »
ahmet abi sizin yollar ip gibi, ne çukur ne tümsek.. indir gitsin arabayı yaa :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #35 : Ocak 07, 2011, 16:10:43 »
:D
Ip gibi olan yollar var da Turkay benim gittigim yol biraz yamali bohca gibi.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #36 : Ocak 07, 2011, 19:20:59 »
:D
Ip gibi olan yollar var da Turkay benim gittigim yol biraz yamali bohca gibi.

anaa zenci gibi pıstırılmış geo prizme binemiceksin yani :)



onun yerine tatar ramazan gibi binmeye devam abim :D
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 COROLLA RÜZGARDAN ETKİLENME VE YOL TUTUŞU HAKKINDA
« Yanıtla #37 : Ocak 07, 2011, 23:01:27 »
Rüzgarlı yolda gerçekten hissediliyor bariz derecede..ama normal olduğunu düşünüyorum.Bunu Bursa'dan çıkışta lodos zamanında yaşamıştık.Şayet hyundai h100 münibüs tipi araçların yolda ha uçtu uçucak olduklarını görünce 100 km hızda bunada çok çok şükür dedim..Fakat corolla eski yapısını yani efsane ve ondan sonra ki kasalardaki alçaklığı E12-15 lerde kullanmamış olması dezavantaj ki normalde değil E15 ler çok aşırı yüksekler..Bu biraz benim canımı sıkıyor
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega