Gönderen Konu: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!  (Okunma sayısı 12625 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #40 : Ocak 12, 2011, 23:20:20 »
vallah salı gunu sanayide  tam  yanımda  e400 kasa  mercedes  vardı. adamla  biraz  konustuktan sonra v8 dizel olduğunu söyledi. hemen  ne  kadar  yakıyor  diye sorduğumda  750 bin lira  yakıyor dedi :D :D
oda arkadaşımın babasında, evet babasında, :D 350cdi coupe var.. istanbul-bodrum arası 8 litre ortalama yakmış, üstelik sürekli basmışlar radara falan yakalanmışlar
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Toyota Club Türkiye

Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #40 : Ocak 12, 2011, 23:20:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #41 : Ocak 12, 2011, 23:23:29 »
adam siyah  e400ü  beyaz'a  kaplattı, abi ne  iş yapıyorsun dedim, petrol işindeyim dedi :D ,zaten kaçamamış çukura girmiş sol ön teker  dönerken belli bir  açıdan sonra  titreyerek dönuyordu. kapıların   vakumlu kapanmasına da  ayrıca  hayran  oldum :)
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #42 : Ocak 12, 2011, 23:45:03 »
e350dir o be, gerçi eski kasaysa e400 de olabilir ama görmedim hiç e400
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #43 : Ocak 12, 2011, 23:45:21 »
hacimden hala vazgeçilmiş değil ancak artan güç ihtiyacını hacim arttırarak değil de turbo ile destekleyerek falan hallediyorlar ancak hacimde küçülme olmuyor yine de...
bir de mevcut e serisinde 3.5lt üzeri motor çıkmadığı için 8 silindirli modeli yok ancak illa ki 5.50, 5.40 gibi motorlara rakip olması için benzinli ve yüksek hacimli bir motor çıkaracaktır.. amg de maşallah 6.2 motor var :D üstelik o hacimde bir motor 8 değil 10 silindir olsa daha az yakmaz mı ?
ee olmuş işte :) eski 3.20 6 silindir yenileri 4silindir...ve bu farkıda tamamen dediğin gibi turbo ile destekleyerek kapatmaya çalışıyorlar...valla 5.20 d ile 5.30 d arasında kısaylama yaparsak tabikide verdiği performansa göre 5.30d çok daha az yakıyor.o büyük kasaya daha uygun bir motor.
valla hiç 6.2 litrelik bi aracım olmadığından hatta dükkanda günde 10 farklı araç sürmek zorunda kaldığımda bile en fazla 3.0 ın üzerine çıkamadığım için 6.2 litrelik bi motor v2 olsa ne v10 olsa ne :)) ama o motoru bile zorlayarak binebiliyorsan tabikide v10 olsa daha az yakabilirdi denilebilir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #44 : Ocak 12, 2011, 23:51:16 »
olaya 3.20 olarak bakamayız bakarsak da o zaman da 6 silindirdi makyajdan sonra da 6 silindirdi.. 5.20 konusunda da bugün yarın sonraki gün, böbrek satarak, ciğer parçalayarak binilesi!!! 187hp araç be.. 8,8saniye civarı bir şeydi 0-100, 215km son hız falan.. esneklik vs muazzam..bambaşka bir alet.. bmw dedik yine gaza geldim saçmaladık bambaşka şeyler konuştuk :D
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #45 : Ocak 13, 2011, 00:49:23 »
:)) zevk meselesi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #46 : Ocak 13, 2011, 08:00:34 »
  Atmosferik Turbo derken? :)
 
 Mercedes Amg'deki 6.2Lt. lik motor V12 ve Biturbo diye biliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #47 : Ocak 13, 2011, 09:17:08 »
  Atmosferik Turbo derken? :)
 
 Mercedes Amg'deki 6.2Lt. lik motor V12 ve Biturbo diye biliyorum.
eskiden öyleydi abi, şimdi 6.2 v8 motor var, eski v12 olan da 6.2 değil, 6.0 v12 bi turbo idi
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #48 : Ocak 13, 2011, 13:58:42 »
eskiden öyleydi abi, şimdi 6.2 v8 motor var, eski v12 olan da 6.2 değil, 6.0 v12 bi turbo idi
Eminmisin? 6233cc diye biliyorum ben V12 Biturbo Amg için.
 Aynı hacimde silindir sayısını düşürmek sürtünmeyi azaltacağından performans, kayıplar ve tüketim noktasında fayda sağlayacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #49 : Ocak 13, 2011, 14:17:05 »
Yüksek silindir sayısının da titreşimsizlik, alt devirlerde yüksek tork ve dolayısıyla uzun motor ömrü gibi avantajları var. ("trade off" derler) Bir mühendislik tercihidir bu, teknolojik bir gelişme olmuş değil..  Silindir azaltma, hacim küçültme ve turbo/super şarj modası başladı bakalım sonu ne olacak göreceğiz...
Japonlara sirayet etmedi di mi henüz?
Bana sorarsanız hala patlamalı motorlar kullanılıyorken keyfini sürelim derim.. :) Elektrik çıkınca ekonomi yaparız. En azından motor sesini özleyeceğimizden eminim.
Üç silindir veya iki silindir olunca her halde motorsiklet gibi ses çıkar..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #50 : Ocak 13, 2011, 14:30:07 »
Hay allah  formula 1'e giremiycem :) motor hacmim fazla geliyor..
(Bunu söylemeyi hep istemiştim)
ahmet hocam benim aracı biraz daha güçlendirirsek sanırım yarışlara hazırım...:)

bir de şu linke bir göz atalım daihatsu ve birçok japon firması da f1 e girer artık sanırım...:)
http://www.daihatsuaskina.com/forum/daihatsu-sirion-x4-t110.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #51 : Ocak 13, 2011, 14:32:04 »
bir de unutmadan küresel ısınma sorunlarına duyarlılık göstermek için de böyle bir yol seçmiş olabilirler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #52 : Ocak 13, 2011, 14:47:43 »
  Daihatsu halihazırda Toyota'nın sahip olduğu bir marka diye biliyorum. Hatta en eski Japon otomotiv üreticiside o olmalı.

 Evet, aynı hacimde daha çok silindirin de kendine göre avantajları vardır.
 Ahmet, tamamen elektrikli (sessiz) araçlar içinde trafikte farkedilmelerini sağlamak için ses düşünüyorlar. V8 sesi koydururuz bizde. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #53 : Ocak 13, 2011, 14:50:45 »
  V8 sesi koydururuz bizde. :)
daihatu sirion elektrikli araca v8 sesi ve tren kornası koyup sokakta gezdiğimi hayal ettim hahahahahhaah super olurdu valla
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #54 : Ocak 13, 2011, 15:40:22 »
Bayağı fanatik görünüyorlar. Kardeş marka olduklarını biliyorlar mı dersiniz?
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • AE101
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #55 : Ocak 13, 2011, 20:22:30 »
rally de de motor hacimlerini düşüreceklermiş bir programda izlemiştim 1.6 dan büyük motor olmayacakmış
By OuZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #56 : Ocak 14, 2011, 08:25:22 »
kardeş marka olduğumuzu biliyoruz ahmet hocam:) aynı zamanda dünün toyotacısı, bugünün daihatsucusu, belki de yarının lexuscusu...:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #57 : Ocak 14, 2011, 12:55:18 »
Hmm Internetten baktım şimdi biraz, bu cimcime tam pocket-rocket dedikleri türden bişeymiş.. :) Bağlılığın nedeni anlaşıldı..
Daihatsu'nun da Türkiye'de yaygınlaşması dileğimiz..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #58 : Ocak 14, 2011, 16:38:29 »
VVT-İ akarrr , türkay abi vvt-i ların arka plakasını okuduğun yetmedimi yahu?
İlla ki manual vvti aldıracaksınız bana , aracı kanıtlamam için..
4a-fe gitmiyor işte , niye daha fazla kasıyorsunuz ki kendinizi... :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Şok Şok Şok! Formula 1 Otomobilleri 1.6 litre turbo oluyor!
« Yanıtla #59 : Ocak 14, 2011, 23:38:36 »
Eminmisin? 6233cc diye biliyorum ben V12 Biturbo Amg için.
 Aynı hacimde silindir sayısını düşürmek sürtünmeyi azaltacağından performans, kayıplar ve tüketim noktasında fayda sağlayacaktır.
eminim abi güncel c63amg ve e63 amg v8 kullanıyor
VVT-İ akarrr , türkay abi vvt-i ların arka plakasını okuduğun yetmedimi yahu?
İlla ki manual vvti aldıracaksınız bana , aracı kanıtlamam için..
4a-fe gitmiyor işte , niye daha fazla kasıyorsunuz ki kendinizi... :D
aaah aah :D hem dual vvti hem de 4afe sahibi olarak yorum yapıyorum erdem, fazlasıyla tarafsızım :D 2009u kullanmak resmen zevksiz :D
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli