Gönderen Konu: avensis tekleme ve rolentide zaman zaman düşüş problemi acilllllllllll  (Okunma sayısı 17412 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
bak şaka maka usta ettik seni..usta wedat usta..bilimum her türlü sorunu giderir..basur dalak böbrek vs vs maşallah..seviyorum seni..:D :D
Ya Murat, karnım aç zaten, neler diyon ya :D
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
2000 avensis sol extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Benim avensisdeki titreme manifolttan çıkıp,  - assy vacuum sensor - üne giden hortumun takıldığı yer kırıldığı içinmiş.

Yani motor hava alıyormuş, vacumunda sorun varmış.


assy vacuum sensor : hava akış sensörü gibi bir anlama geliyor galiba
1990 Corolla 1.6 XL  1998 Otm. Carina 2.0 GLİ
      1998 Avensis - 1999 Avensis
    1998 Corolla Special GLI- 1998 Touring Wagon
2000 Avensis - 1997 Otomatik Carina 2.0 GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kaybetmekten Korkma
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 3 kere teşekkür etti
Aracım 2005 model Toyota avensis 1.6 comfort aynı sorun bende de var. Arabamda zavoli marka tüp var ama aynı titremeyi benzinde de yapıyor özellikle beklerken hissedilir derecede titreme oluyor devir düşüyor ve tekrar yükseliyor işin garip tarafıysa bu bahsettiklerimi bazen yapıyor bazen yapmıyor. Buji, kelebek boğazı, Lpg enjektörleri vs hepsine baktrdık sorun yok silindir başları uzama yapmaya başlamış olabilir dedi usta ne kadar doğru bilemiyorum ne yapıcaz onu da bilmiyorum  :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Aracım 2005 model Toyota avensis 1.6 comfort aynı sorun bende de var. Arabamda zavoli marka tüp var ama aynı titremeyi benzinde de yapıyor özellikle beklerken hissedilir derecede titreme oluyor devir düşüyor ve tekrar yükseliyor işin garip tarafıysa bu bahsettiklerimi bazen yapıyor bazen yapmıyor. Buji, kelebek boğazı, Lpg enjektörleri vs hepsine baktrdık sorun yok silindir başları uzama yapmaya başlamış olabilir dedi usta ne kadar doğru bilemiyorum ne yapıcaz onu da bilmiyorum  :(

Maf sensörünü temizlediniz mi?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kaybetmekten Korkma
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 3 kere teşekkür etti
Temizlendi ekstradan birde aracın deposuna ilaç sıkıldı yarım depoya yakın benzinde gittim o ilacın etki etmesi için ama değişen bişey olmadı

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 07, 2014, 16:17:21
Bu bahsettiğim sorun ilk olarak 10.000 bakımından sonra oldu (aracım 180 binde bu arada) araç bakımdan sonra ikinci viteste silkelemeye başladı gaz yememeye başladı o sorun için gittiğimde tamirciye her şeyi temizledi baktı en son bujilerin ikisinde yağ gibi bişey çıktı ilaçla temizledi buji yuvalarını bujileri değiştirdi 2. viteste silkeleme olayı bitti ama rolantide tekleme kesilmedi hala devam ediyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Aracım 2005 model Toyota avensis 1.6 comfort aynı sorun bende de var. Arabamda zavoli marka tüp var ama aynı titremeyi benzinde de yapıyor özellikle beklerken hissedilir derecede titreme oluyor devir düşüyor ve tekrar yükseliyor işin garip tarafıysa bu bahsettiklerimi bazen yapıyor bazen yapmıyor. Buji, kelebek boğazı, Lpg enjektörleri vs hepsine baktrdık sorun yok silindir başları uzama yapmaya başlamış olabilir dedi usta ne kadar doğru bilemiyorum ne yapıcaz onu da bilmiyorum  :(

LPG'den dolayı subaplarınız sıkı çalışıyor, subap ayarı yapılması gerekli, ayardan önce kontrol ettirin subap kapak contası vs. gerekli ise subap ayarı yapılırken onları da temin ederek değişmesini isteyin.LPG sebebi ile de max. 60.000km'de bir subap ayarınızı kontrol ettirmeniz gerekli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ufuk beyin dediği gibi subab ayarı yapılması gerekiyor rölanti çubuğu 0-1 devirde zıplar zıplar stop eder. Subab boşluklarını kontrol ettirin en önemlisi subab ayarından anlayacak bir usta bulun rektefiyecilere de baktırabılirsin... 150-200 tl civarındadır
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Subaplarda gıtmıs olabılır.tekleme stop etme var ıse
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kaybetmekten Korkma
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 3 kere teşekkür etti
LPG'den dolayı subaplarınız sıkı çalışıyor, subap ayarı yapılması gerekli, ayardan önce kontrol ettirin subap kapak contası vs. gerekli ise subap ayarı yapılırken onları da temin ederek değişmesini isteyin.LPG sebebi ile de max. 60.000km'de bir subap ayarınızı kontrol ettirmeniz gerekli.

Yaklaşık olarak bana maliyeti ne kadar olur bir fikriniz var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Yaklaşık olarak bana maliyeti ne kadar olur bir fikriniz var mı?

Subap fincanı gerekmez ise yaklaşık 150TL civarı tutar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kaybetmekten Korkma
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 3 kere teşekkür etti
Subap fincanı gerekmez ise yaklaşık 150TL civarı tutar.

Aracımı İzmir 2. Sitede Karaman Otomotive götürdüm sübaplar değişebilir uzama yapmış olabilir dedi kaça patlar dediğimde 2000 lirayı bulur dedi sizce bu fiyat çok mu fazla?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Aracımı İzmir 2. Sitede Karaman Otomotive götürdüm sübaplar değişebilir uzama yapmış olabilir dedi kaça patlar dediğimde 2000 lirayı bulur dedi sizce bu fiyat çok mu fazla?
Bana fazla geldi.
Parça fiyatı ne kadarmış ?

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 09, 2014, 11:39:31
LPG'den dolayı subaplarınız sıkı çalışıyor, subap ayarı yapılması gerekli, ayardan önce kontrol ettirin subap kapak contası vs. gerekli ise subap ayarı yapılırken onları da temin ederek değişmesini isteyin.LPG sebebi ile de max. 60.000km'de bir subap ayarınızı kontrol ettirmeniz gerekli.
UFUK abi, ustama sormadım da "VVT-I'lara subap ayarı yapılmaz, VVT-I motorlarda bu olay ortadan kalktı" denililiyor, ne kadar doğru ?
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kaybetmekten Korkma
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 3 kere teşekkür etti
Bana fazla geldi.
Parça fiyatı ne kadarmış ?

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 09, 2014, 11:39:31
UFUK abi, ustama sormadım da "VVT-I'lara subap ayarı yapılmaz, VVT-I motorlarda bu olay ortadan kalktı" denililiyor, ne kadar doğru ?

Parça fiyatı şu işçilik fiyatı bu diye birşey demedi subaplar değişebilir eğer değişirse 2000tl civarı birşey çıkar dedi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 37500
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Zaten çözersen kendin çözüyorsun. Sanayiye işin kalırsa doğru parça bulunana kadar onun haricinde 3-5 parça daha değişiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Zaten çözersen kendin çözüyorsun. Sanayiye işin kalırsa doğru parça bulunana kadar onun haricinde 3-5 parça daha değişiyor.

Dürüst servis ve ustaları tenzi edelim. :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Bana fazla geldi.
Parça fiyatı ne kadarmış ?
UFUK abi, ustama sormadım da "VVT-I'lara subap ayarı yapılmaz, VVT-I motorlarda bu olay ortadan kalktı" denililiyor, ne kadar doğru ?

Toyota bakım prosedüründe VVT-I motorlarda subap ayarı periyodu bulunmadığı doğru, ancak LPG sebebi ile subaplar uzuyor ve fincanlara basıyor dolayısı ile subap açık kalıyor bunun için fincan değişimi yada kurtarıyorsa fincanların aşındırılması ile standart değerlere yeniden ulaşması sağlanabiliyor, LPG olmasa da 300.000km üzerinde fincanların aşıntısı sebebi ile perfromans kaybı yaşanabiliyor.

Parça fiyatı şu işçilik fiyatı bu diye birşey demedi subaplar değişebilir eğer değişirse 2000tl civarı birşey çıkar dedi

Komple kapak revizyonundan bahsetmiş ustanız ama gerekliliği kontrol sonrası belirlenebilir, direk 2000TL telaffuz etmek doğru değil.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 09, 2014, 12:01:59
Zaten çözersen kendin çözüyorsun. Sanayiye işin kalırsa doğru parça bulunana kadar onun haricinde 3-5 parça daha değişiyor.

Sanırım özellikle İzmir bu konuda biraz sıkıntılı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Toyota bakım prosedüründe VVT-I motorlarda subap ayarı periyodu bulunmadığı doğru, ancak LPG sebebi ile subaplar uzuyor ve fincanlara basıyor dolayısı ile subap açık kalıyor bunun için fincan değişimi yada kurtarıyorsa fincanların aşındırılması ile standart değerlere yeniden ulaşması sağlanabiliyor, LPG olmasa da 300.000km üzerinde fincanların aşıntısı sebebi ile perfromans kaybı yaşanabiliyor.
Benim araç motordan sonra 1700 KM civarı yol yaptı, subap ayarı yaptırmalı mıyım abi ?

Çıkma kapağı aldığımızda, kapağın üzerinde iyi durumda olan orijinal subaplar vardı, rekteficiye "LPG'ye dayanıklı Rocky subaplarla değiştirelim" desem de "Orijinali gibisi yoktur, bunlar üzerinde kalsın" dedi ve sinir etti. Tek aklıma takılan o kısım kaldı.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Benim araç motordan sonra 1700 KM civarı yol yaptı, subap ayarı yaptırmalı mıyım abi ?

Çıkma kapağı aldığımızda, kapağın üzerinde iyi durumda olan orijinal subaplar vardı, rekteficiye "LPG'ye dayanıklı Rocky subaplarla değiştirelim" desem de "Orijinali gibisi yoktur, bunlar üzerinde kalsın" dedi ve sinir etti. Tek aklıma takılan o kısım kaldı.

Aracın çalışmasında, rölantide bir dengesizlik yoksa gerek yok, rektifiyecinin işine gelmemiş subapları söküp takmak çünkü subapları değiştirdiğinde yaklaşık 2 saatlik bir alıştırma prosedürü var, sinirlenmekte haklısın bende sinirlendim şimdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Rektefiyeci fincanları sıkılığına göre tornaya sokuyor tornalıdıktan sonra toplanan motor düzen alıyor tornacının aldığı para 40 tl 100de ustaya. Bu her 60 binde olan bir durum lpg kullanımından dolayı kimse subab değiştirmiyor ..
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)