Gönderen Konu: Chip Tuning  (Okunma sayısı 10936 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Chip Tuning
« Yanıtla #20 : Ekim 25, 2007, 21:48:33 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
Değil malesef.
[/quote]
Bende size hak veriyorum. Corolla'nın yol tutuşu modifikasyon yapılmadığı takdirde kötü...
2006 Corolla Sedan D-4D Gümüş Gri

Toyota Club Türkiye

Chip Tuning
« Yanıtla #20 : Ekim 25, 2007, 21:48:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Chip Tuning
« Yanıtla #21 : Ekim 29, 2007, 16:02:17 »
Alıntı yapılan: demir_mert
Bende size hak veriyorum. Corolla'nın yol tutuşu modifikasyon yapılmadığı takdirde kötü...
[/quote]
Arkadaşlar yol tutuş hakkında size çok katılmayacağım ama sürdüğünüz yol durumuna göre en uygun lastikleri kullanmalısınız fabrika çıkışı gelen Bri lerden kimseye hayır gelmez yağmurlu havada tamamen darma dumandırlar 160 km kadar toyotalarda  en azından benimkinde en ufak bir sarsıntı yolda gezme gibi bir durum söz konusu değil zira virajlardada araba performansından memnunum,

Söz gelimi chip konusuna, Toyota Almanya TTe ile görüştüm bu konuda en yetkili isimlerden birileridir
2006 dan itibaren çıkan d4d motorlara onlar chip üretmemiş diğer üretilen chipler çok iyi değil, Chip işi ne kadar iyi derseniz , Şu bir gerçekki motor ömrü uzun olması ve araba standartlar içinde kalnması için hiç bir zaman arabayı fabrika size %100 performansta vermez, bununla birlikte motor gücünü tam olarak kullanmazlar , Ayrıca Türkiyede yapılan diğer hatada Türkiyedeki bütün Toyotalarda Ecu Standart olarak programlanmıştır, Deniz Kenarında olan oksijen ve basınç düzeyi ile , Dağ başındaki Oksijen basınç düzeyi eşit değillerdir bu gibi durumlarda Eculardaki yakıt ve oksijen karışımı daha iyi ayarlanmalıdır. Chiplerde temel olarak bunu yaparlar, Ayrıca turboya biraz daha yüklenirler , İllaki motor ömründen Çalarlar. Lakin dediğim gibi TTe üretse ben takardım arabama ama onlar üretmemişler , Ama illa motora faydalı bi şey yapayım diyorsanız. Gidin Blow Off Valve (BOW ) Taktırın Hem turbonuzu korumuş ollursunuz hemde turbo deşarj olurken hoş bir ses gelir tabi bir süre sonra sıkıla biliyorsunuz dıs dıs diye ötmesinden arabanın sonuçta dizel motor performans için yapılmamıştır, Ekonomi için yapıllmıştır ama türkiyedeki en iyi dizel motor bu araçtadır diye bilirim sınıfı göz önüne alındığında sağlamlığı yakıt tasarrufu ve ürettiği güç baz alınırsa Sessizliğide ayrı bir meseledir.


Keşke benim kalbimde arabamın motoru gibi sessiz çalışsaydı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Chip Tuning
« Yanıtla #22 : Ekim 29, 2007, 20:42:22 »
Alıntı yapılan: Murat Vezir
Arkadaşlar yol tutuş hakkında size çok katılmayacağım ama sürdüğünüz yol durumuna göre en uygun lastikleri kullanmalısınız fabrika çıkışı gelen Bri lerden kimseye hayır gelmez yağmurlu havada tamamen darma dumandırlar 160 km kadar toyotalarda  en azından benimkinde en ufak bir sarsıntı yolda gezme gibi bir durum söz konusu değil zira virajlardada araba performansından memnunum,

Söz gelimi chip konusuna, Toyota Almanya TTe ile görüştüm bu konuda en yetkili isimlerden birileridir
2006 dan itibaren çıkan d4d motorlara onlar chip üretmemiş diğer üretilen chipler çok iyi değil, Chip işi ne kadar iyi derseniz , Şu bir gerçekki motor ömrü uzun olması ve araba standartlar içinde kalnması için hiç bir zaman arabayı fabrika size %100 performansta vermez, bununla birlikte motor gücünü tam olarak kullanmazlar , Ayrıca Türkiyede yapılan diğer hatada Türkiyedeki bütün Toyotalarda Ecu Standart olarak programlanmıştır, Deniz Kenarında olan oksijen ve basınç düzeyi ile , Dağ başındaki Oksijen basınç düzeyi eşit değillerdir bu gibi durumlarda Eculardaki yakıt ve oksijen karışımı daha iyi ayarlanmalıdır. Chiplerde temel olarak bunu yaparlar, Ayrıca turboya biraz daha yüklenirler , İllaki motor ömründen Çalarlar. Lakin dediğim gibi TTe üretse ben takardım arabama ama onlar üretmemişler , Ama illa motora faydalı bi şey yapayım diyorsanız. Gidin Blow Off Valve (BOW ) Taktırın Hem turbonuzu korumuş ollursunuz hemde turbo deşarj olurken hoş bir ses gelir tabi bir süre sonra sıkıla biliyorsunuz dıs dıs diye ötmesinden arabanın sonuçta dizel motor performans için yapılmamıştır, Ekonomi için yapıllmıştır ama türkiyedeki en iyi dizel motor bu araçtadır diye bilirim sınıfı göz önüne alındığında sağlamlığı yakıt tasarrufu ve ürettiği güç baz alınırsa Sessizliğide ayrı bir meseledir.
[/quote]
Benim aracımda Michelim Energy lastik var. Bilginize...
2006 Corolla Sedan D-4D Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #23 : Kasım 18, 2007, 13:58:26 »
chip konusu hakkında fazla bilgim yok.
fakat corolla'ya yol tutuş konusunda güvenli demek fazlasaıyla iyimserlik olur. Ne patlak göz ne e11 hiçbir zaman güven vermedi bin paşa paşa gez süretli konforlu sayılır oralarda sorun yok ama extrem şartlar için üretilmediği b330'la b390'la piyasaya sürülmesinden yeterince belli. Forumda hatırlayanalar vardır e11'le ölümden döndüm sürat vardı yağmur var sayılırdı fakat ödediğim bedel yüksek oldu çoğu c segmentiyle kurtarabileceğim bir yerde tutmadı. son kasa corollayı bilmem 2006 ve öncesi her corollanın extra tehlikeli olduğunu söyleyebilirim 110hp b390 lı bir corollanın yağmurda asla şakası yoktur hafif kasa yüksek güç ateşli motor yol tutmayan lastikler ayarsız süspansiyon. bu konuda çok daha bilgilimiz mertol abi e11le çok uğraştı zamanında her anlamda yoltutması için değişik kitler denedi sonunda corollayal bu işin olmayacağına kanaat etti corolla dosyasını kapadı
Şahinle vectrayla falan kıyas yaparsak tabiki alakasız sonuçlar çıkar .....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #24 : Kasım 20, 2007, 12:05:01 »
Alıntı yapılan: Doğan Keleş
chip konusu hakkında fazla bilgim yok.
fakat corolla'ya yol tutuş konusunda güvenli demek fazlasaıyla iyimserlik olur. Ne patlak göz ne e11 hiçbir zaman güven vermedi bin paşa paşa gez süretli konforlu sayılır oralarda sorun yok ama extrem şartlar için üretilmediği b330'la b390'la piyasaya sürülmesinden yeterince belli. Forumda hatırlayanalar vardır e11'le ölümden döndüm sürat vardı yağmur var sayılırdı fakat ödediğim bedel yüksek oldu çoğu c segmentiyle kurtarabileceğim bir yerde tutmadı. son kasa corollayı bilmem 2006 ve öncesi her corollanın extra tehlikeli olduğunu söyleyebilirim 110hp b390 lı bir corollanın yağmurda asla şakası yoktur hafif kasa yüksek güç ateşli motor yol tutmayan lastikler ayarsız süspansiyon. bu konuda çok daha bilgilimiz mertol abi e11le çok uğraştı zamanında her anlamda yoltutması için değişik kitler denedi sonunda corollayal bu işin olmayacağına kanaat etti corolla dosyasını kapadı
Şahinle vectrayla falan kıyas yaparsak tabiki alakasız sonuçlar çıkar ..... [/quote]

öncelikle bahsettiğiniz kasa e11 değil E12 olacak adı,

2.si 200 bg lik 1.8 corolla ts motor ve 2000 cc corolla d-4d corolla e12 kasasında taşıyor bu motorları demekki yol tutuş kötü olsa 200 bg le 7-8 sn 100km ye cıkan corolla yollarda ucması gerekirdi

Mükemmel Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #25 : Kasım 20, 2007, 12:42:45 »
tamam dediğiniz gibi olsun e11 değil de e12 olsun fakat bahsettiğiniz ilk motor 200 hp değil 192 hpdi ilk nesli 2000 cc dizel corolla da 126 hp bir dizel motor yani çok abartılı bir güç değil ve en önemli atladığınız konu bu bahsettiğiniz arabalar hb kasa araçlardı benim yukarıda bahsettiğim araçlar olaylar sedan corolla için geçerli hb kasanın daha dengeli bir yapısı var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #26 : Kasım 20, 2007, 19:12:27 »
dediğinize katılıyorum çoğu arabayı geride bıraksada yol tutuşta eksileri çok bendeki de sedan,

araç çukurlu ve hafif eğimli bir yolda manevra yaparken başkasına yaptırıp izlerseniz, arka teker hemen boşta kalıyo dönmüyor gözümle gördüm,

anladığım kadarıyla arka tekerler süspansiyon olarak sert ve yukarı doğru esnemesi fazla fakat aşağı doğru fazla yok bu da virajda araba bir tarafa yatmaya meyil sağlıyor diğer tekerinde yoldan kesilmesine,

önlerin tutuşunda sorun yok çok iyi zaten arabayıda yolda tutan ön tekerlerin yol tutuşu,

bu arke tekerin birinin havaya kalkması olayını yanak kısmını büyüterek epey bir yol tutuşu kazancağını umuyorum tekerin havaya kalkması olayı azalacak.

ben 195-60-15

yerine 195 65 15 ebatı düşünüyorum

Mükemmel Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #27 : Kasım 20, 2007, 20:49:06 »
lastik kalkması olayını bende patlak gözle yaşamışım hiç aynada görmedim dikkat de etmedim açıkçası ama birkaç kez dengesizleştiğinde şaşırmalarımın sebebinin arka tekerin ayaklandığını dışardaki görenlerden öğrendiğimde olayı çözmüştüm.
lastik ebadıyla oynamak çok hassas derin konular detaylı araştırma yapmanızı tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #28 : Kasım 20, 2007, 22:58:44 »
bu arka tekerin olayının sebebi burulma kirişi değil mi. bağımsız suspansiyon olsa boyle olmayacak.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Chip Tuning
« Yanıtla #29 : Kasım 24, 2007, 15:59:35 »
kim üretmemiş diyor?

işte web adresi

http://www.tte.de/popup/tp_engine_tuning.htm


Alıntı yapılan: Murat Vezir
Arkadaşlar yol tutuş hakkında size çok katılmayacağım ama sürdüğünüz yol durumuna göre en uygun lastikleri kullanmalısınız fabrika çıkışı gelen Bri lerden kimseye hayır gelmez yağmurlu havada tamamen darma dumandırlar 160 km kadar toyotalarda  en azından benimkinde en ufak bir sarsıntı yolda gezme gibi bir durum söz konusu değil zira virajlardada araba performansından memnunum,

Söz gelimi chip konusuna, Toyota Almanya TTe ile görüştüm bu konuda en yetkili isimlerden birileridir
2006 dan itibaren çıkan d4d motorlara onlar chip üretmemiş diğer üretilen chipler çok iyi değil, Chip işi ne kadar iyi derseniz , Şu bir gerçekki motor ömrü uzun olması ve araba standartlar içinde kalnması için hiç bir zaman arabayı fabrika size %100 performansta vermez, bununla birlikte motor gücünü tam olarak kullanmazlar , Ayrıca Türkiyede yapılan diğer hatada Türkiyedeki bütün Toyotalarda Ecu Standart olarak programlanmıştır, Deniz Kenarında olan oksijen ve basınç düzeyi ile , Dağ başındaki Oksijen basınç düzeyi eşit değillerdir bu gibi durumlarda Eculardaki yakıt ve oksijen karışımı daha iyi ayarlanmalıdır. Chiplerde temel olarak bunu yaparlar, Ayrıca turboya biraz daha yüklenirler , İllaki motor ömründen Çalarlar. Lakin dediğim gibi TTe üretse ben takardım arabama ama onlar üretmemişler , Ama illa motora faydalı bi şey yapayım diyorsanız. Gidin Blow Off Valve (BOW ) Taktırın Hem turbonuzu korumuş ollursunuz hemde turbo deşarj olurken hoş bir ses gelir tabi bir süre sonra sıkıla biliyorsunuz dıs dıs diye ötmesinden arabanın sonuçta dizel motor performans için yapılmamıştır, Ekonomi için yapıllmıştır ama türkiyedeki en iyi dizel motor bu araçtadır diye bilirim sınıfı göz önüne alındığında sağlamlığı yakıt tasarrufu ve ürettiği güç baz alınırsa Sessizliğide ayrı bir meseledir.
[/quote]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Chip Tuning
« Yanıtla #30 : Aralık 01, 2007, 03:14:26 »
Arkadaşlar, yol tutuş ile ilgili problemi hallettim kendi adıma. Arabam pert oldu. Artık yok yol tutmadı, yok göğüsten tıkırtı geliyor gibi bir derdim yok. Çünkü arabam yok. Vatana millete hayırlı olsun...
2006 Corolla Sedan D-4D Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #31 : Aralık 01, 2007, 08:59:54 »
Geçmiş olsun Demir Bey. Ne oldu. Sanırım bu 2. kaza bu araç ile ?
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Chip Tuning
« Yanıtla #32 : Aralık 01, 2007, 10:30:54 »
Evet bu ikinci kazam. Bu olaya söylenecek tek bir söz var. O da ''Ne şehittir ne gazi, b.k yoluna gitti Niyazi...'' Akıbetimiz Niyazi gibi oldu. ,
Olay şöyle gelişti: 6 Kasımda Fenerbahçe-Roma basketbol maçımı seyredebilmek için İstnabul Abdi İpekçi spor salonuna gittim bir arkadaşımla. Maç tan çıktıktan sonra sahil yoluna bağlandık. Yaklaşık hızım 80-90 km idi. Hafif bir virajı döndükten sonra önüme belediyenin bariyer temizleyen kamyonu çıkt. Kamyon sol şeritte durmuştu. Ben bunu gördüm ve frene bastım. Araba güç bela yavaşladı ve durma noktasına geldi. Bu arada ben fren yaparken hem 4 lü flaşöre bastım hem de dikiz aynasından arkaya baktım. Aynadan, arkamdaki arabanın bir sağa bir sola savrularak bana yaklaştığını gördüm. Zaten görmemle vurması bir oldu. Öndeki kamyona çok yakın bir şekilde durduğum için vurmanın etkisiyle anında kamyonun altına girdim. Bütün hava yastıkları açıldı.
Arabadan indiğimde yanımdaki arkadaşın yol kenarında uzandığını gördüm. Meğer çoçuk arkadaki arabanın çarpmasıyla kafasını bir yere vurmuş. Burnu falan kırılmış. Şans eseri biz bu kazayı Ambulası 5-6 araba geçtikten sonra yaptık. Hemen ambulans durdu ve gerekli müdahaleyi yaptı. Şimdilik aksi giden bir olay olmadı.
Arabanın resimleri var bende. Onlara bir bakın diyeceğim ama foruma nasıl konulur onu bilemiyorum. Bakın da arabanın sağlamlığı hakkında yorumlar yapın. Hayırlı günler...
2006 Corolla Sedan D-4D Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #33 : Aralık 01, 2007, 10:39:50 »
www.imageshack.us  bu site üzerinden resimleri paylaşabilirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.pasabaharat.com
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
Chip Tuning
« Yanıtla #34 : Aralık 01, 2007, 11:59:30 »
Büyük geçmiş olsun, şimdi okudum üzüldüm!nyse mala gelen çana gelmesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #35 : Aralık 01, 2007, 15:28:29 »
geçmiş olsun, araç durma noktasındayken arkadan çarpan arac dolayısıla öndeki araca carpmadan kaynaklanan airbag acılması da saglam olmus. Airbag dusuk hızlarda acılmaz cunku .  demek arkadan vurunca hızlandı araç.
Allah korumuş.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Chip Tuning
« Yanıtla #36 : Aralık 01, 2007, 17:38:53 »
Geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim
Yaman Bey; kazadan 3-4 gün sonra servise gittiğimde km göstergesinin 50 de takıldığını gördüm.

Şahin Bey; çok teşekkür ederim

Doğan Bey; resimleri o sitede hangi boyutta upload ettiysem çok büyük çıktı. Bende uğraşacak vakit bulamadım tekrardan...
2006 Corolla Sedan D-4D Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Chip Tuning
« Yanıtla #37 : Aralık 07, 2007, 01:02:55 »
arkadslar ben aldim chip takamdm benim arabaya ama arkadsnkine oluyo arac aynı 1.3 yaris 1.3 corollayada takan var etki ediyo yalan yok ama en kralı 4-5 bg veriyo ve verdigi oranlar motor hacmine gore degisiyo supralarda subarularda vs.. en fazla 15 bg veriyo ve tamam herseyi bi kenara koy diyelmki 90 olan beygiri 120 ye 190 olan torkuda 270 cıkarıyo buna iste gülerm ben hiç kimsemi bilmiyor araca uygulanan guç artısı icin yapılan her türlü modifyede bg artar bg nin artmasına oranla dikkan edin ORANLA tork artar ve bu tork oranı en fazlan %40 hikaye bunlarn hepsi ama takacaksan sen tak yinede ii oluyo istedgn gibi bi performansa yakın bi perf alrsn vede ztn toyota serni araç hangi 1.3 motor 1de 56 2 de 106 der neyse yol tutusuna gelnce abartmıyorm tatlı bi viraja 170 le girdm yemin ederm araçta 3 kisiydk ve müzk tesisati vardı araç orj. 920 kg. abı ne dersenz deyin toyota her zaman segmentinin  en iyi arçlarndan birisini yapıyo o parala aldıgınz hangi araç size bu kadar performns guvenlik ekonomiklik ve konfor veriyo bide siz düşünün ama bunları toyotası olmayan anlayamaz anlamasınıda beklemiyorm:)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Chip Tuning
« Yanıtla #38 : Aralık 07, 2007, 09:31:23 »
Cihat bey söylediğinizden bir kelime anlayamadım. Noktalama işareti, paragraf, büyük küçük harf ve kelimelerin doğru yazılışlarına dikkat ederseniz yazdıklarınızdan biz de faydalanabiliriz.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Chip Tuning
« Yanıtla #39 : Aralık 07, 2007, 09:57:17 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
Cihat bey söylediğinizden bir kelime anlayamadım. Noktalama işareti, paragraf, büyük küçük harf ve kelimelerin doğru yazılışlarına dikkat ederseniz yazdıklarınızdan biz de faydalanabiliriz.
[/quote]


Şimdi sevgili Yaman abi bi aracta tork artışı beygir artışı ile orantılı olur arkadaş 90 bg 120ye çktı 190nm tork da 270nm ye çıkacak diyor, aralarındakı orantı en fazla %40 dır bg ne kadar artarsa tork da en fazla %40 i Kadar artar, onlar hikaye ama etki ediyo fark edilecek derecede ama yakıta fazla biniyo zaten chip in gorevi normalde 15/1 giden karışimi 12,5/1 e dönusturuyo onun için benzin sarfiyati çikiyo yanma yükseldigi için perf. artıyo