Gönderen Konu: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????  (Okunma sayısı 9856 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #40 : Ekim 09, 2010, 22:29:04 »
Dogru
Benım aractada aynı
Pruva Neta

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #40 : Ekim 09, 2010, 22:29:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #41 : Ekim 09, 2010, 22:44:35 »
ya bu siteye üye olana kadar bu sıkıntıyı onlarca arkadaşıma anlattımm bu başlık yarama melhem olmuş toyota toyota diye aldım 2008 benzinli elegant ama bende arabanın atak olmayışından şikayetçiyim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #42 : Ekim 09, 2010, 22:49:38 »
Ataklık kavramı,tartışmaya açıktır.Broadway ataktır.Hızlı kalkar yanıltır.Corollalar c sınıfı büyük kasaya sahip araçlar.Ataklık kavramı bu araçlar da daha farklıdır.Küçük arabalar gibi anlık yanıltıcı ivmelenme yapmazlar.Sakin,dengelidirler ama çok güçlüdürler.Devrini aldımı füze olurlar.Bu noktadan bakmak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #43 : Ekim 09, 2010, 23:49:09 »
Hakan bız sıradan kullanıcılar olarak benzınlıde turbolu fazla gıbı gelıyor bana.
Skoda superb 1.4 lıtre turbolu bır arac kullanmıstım. Performans konusunda haklısın ama yanlıs hatırlamıyorsam ufacık motora 130 hp gıbı bır guc yuklenmıstı. Buda daha kısa bır servıs omrune neden oluyor dıye dusunuyorum. Aynı kasada 1.9 lıtre motor olupta turbo olsa o ayrı tabı
Aslında artık trend küçük hacim büyük güce dayalı. Mercedes 1,6 lt ile 156 bg (c180 kompressor), 1,8 lt ile 210 bg (E250 cgi) yapıyor. VW'de 1,4 tsi'dan 122'den 170 bg'e kadar güç elde ediyor. Keza Röno, Opel hatta motor konusunda çok muhafazakar olan ford bile bu yola gidiyor. Ama caponlar atmosferikte henüz diretip, değişken zamanlamalı süpap (vvti-vtec)  teknolojilerine yükleniyorlar. Ama artık bu devir geçiyor. Bu yeni nesil motorlarda esas olan yüksek güç almak değil, yüksek gücü, tabiri caizse arabayı bağırtmadan, düşük devirlerde almak. Yani 1750 devirden itibaren esas gücü almak. Caponların da artık bu devre geçmesi gerekiyor.
Tırtolla 2003 (terradır kendileri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #44 : Ekim 09, 2010, 23:50:09 »
Ataklık kavramı,tartışmaya açıktır.Broadway ataktır.Hızlı kalkar yanıltır.Corollalar c sınıfı büyük kasaya sahip araçlar.Ataklık kavramı bu araçlar da daha farklıdır.Küçük arabalar gibi anlık yanıltıcı ivmelenme yapmazlar.Sakin,dengelidirler ama çok güçlüdürler.Devrini aldımı füze olurlar.Bu noktadan bakmak lazım.
Aslında atak değildir de öyle hissettirir. Karbüratörlü motorla, gaza bastığınız anda araba fırlar. Ama 0-100'ü 16-17 saniyenin altına inemez. Bizim araçlar 0-100'de iyidir.
Tırtolla 2003 (terradır kendileri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #45 : Ekim 11, 2010, 08:57:23 »
Ben anlamıyorum 0-100 10sn 0-130 u 17sn civarı alan bir araba nasıl hantal olur.Bu sınıfta ara hızlanmalarda dahil bu araba seri bir araba olarak kabul edilir.1300 kg 205/55/16 lastikler 124hp diğer tarafta 900 küsür kg 175/65/14 lastik 115 hp birde böyle bakın olaya.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #46 : Ekim 11, 2010, 10:26:15 »
Ben anlamıyorum 0-100 10sn 0-130 u 17sn civarı alan bir araba nasıl hantal olur.Bu sınıfta ara hızlanmalarda dahil bu araba seri bir araba olarak kabul edilir.1300 kg 205/55/16 lastikler 124hp diğer tarafta 900 küsür kg 175/65/14 lastik 115 hp birde böyle bakın olaya.

0-100'de sorun çıkmaz, 0-130'da keza öyle. Zira 6500 devirleri görür, max güç ve max torka dayanırsınız. Ama TR'deki sürücülerin çoğunun sürüş tarzında ağırlıklı devirler 2-3bin arasıdır. Maalesef bu devirlerde bu ağırlıkta bir atmosferik benzinli araç hantal kalıyor.
Tırtolla 2003 (terradır kendileri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #47 : Ekim 11, 2010, 12:48:18 »
0-100'de sorun çıkmaz, 0-130'da keza öyle. Zira 6500 devirleri görür, max güç ve max torka dayanırsınız. Ama TR'deki sürücülerin çoğunun sürüş tarzında ağırlıklı devirler 2-3bin arasıdır. Maalesef bu devirlerde bu ağırlıkta bir atmosferik benzinli araç hantal kalıyor.
+1500
TR'deki sürücüler, benzinli atmosferik motorları yarım gücünde kullanıyor.

E hal böyle olunca da, hantal vs, gibi yorumlar geliyor.

80-120 ara hızlanmasını 5.vitesde deniyorlar, araba gitmiyo diyolar, 3.vitesde yapsalar bi sorun yok aslında :D
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #48 : Ekim 11, 2010, 13:24:36 »
+1500
TR'deki sürücüler, benzinli atmosferik motorları yarım gücünde kullanıyor.

E hal böyle olunca da, hantal vs, gibi yorumlar geliyor.

80-120 ara hızlanmasını 5.vitesde deniyorlar, araba gitmiyo diyolar, 3.vitesde yapsalar bi sorun yok aslında :D
Hele de aşırı beslemeli (turbo, kompresör, SC) motorları kullandıktan sonra, atmosferik iyice hantal kalıyor.
Tırtolla 2003 (terradır kendileri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #49 : Ekim 11, 2010, 16:41:41 »
+1500
TR'deki sürücüler, benzinli atmosferik motorları yarım gücünde kullanıyor.

E hal böyle olunca da, hantal vs, gibi yorumlar geliyor.

80-120 ara hızlanmasını 5.vitesde deniyorlar, araba gitmiyo diyolar, 3.vitesde yapsalar bi sorun yok aslında :D

Aynen Alperen abim katılıyorum..Ama yinede hantal diyen olursa t-sport tavsiyemdir :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 296
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #50 : Ağustos 18, 2012, 15:09:03 »
Bizde de 124 bg otomatik var performansı fena değil ama bazen bayildigini hissediyorum sanırım aldığımız benzine göre değişiyor bence opetten fullforce alınca yerinde durmuyor po dan alınca kalkması ve devir alması geç oluyor ve bayildigini hissedince toyotadan soğuyorum
1996 Corolla Gli A/T                   (SOLD)
2004 Corolla Sol A/T                  (SOLD)
2010 Corolla Elegant A/T           (SOLD)
2008 Corolla Elegant D-4D MM/T 2016 VW Polo Lounge Man.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #51 : Ağustos 18, 2012, 16:20:21 »
bende eskiden 2005 model corolla hb vardı ,ondaki 110 beygirlik vvti motor ,yen kasa 124 beygirlikten çok daha ataktı . bu arabaya dual vvti  yani düşünen motor olayını koyduktan sonra motorun performansı düşmüş,gazı köklüyünce araba gitsemmi gitmesemmi diye resmen düşünüyordu gaz tepkimesi çok yavaşdı,acaba  sprint booster denen gaz tepkimesi hızlandırıcılar bu arabada işe yararmı? ben 2.0 dizel versoda kullanıyorum ve çok memnunum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 corolla benzinli 124 bg performans??????
« Yanıtla #52 : Ağustos 18, 2012, 18:29:28 »
bende eskiden 2005 model corolla hb vardı ,ondaki 110 beygirlik vvti motor ,yen kasa 124 beygirlikten çok daha ataktı . bu arabaya dual vvti  yani düşünen motor olayını koyduktan sonra motorun performansı düşmüş,gazı köklüyünce araba gitsemmi gitmesemmi diye resmen düşünüyordu gaz tepkimesi çok yavaşdı,acaba  sprint booster denen gaz tepkimesi hızlandırıcılar bu arabada işe yararmı? ben 2.0 dizel versoda kullanıyorum ve çok memnunum.

Ahmet abi onun etkisi birazda tork devrini yükseltmelerinden 5000 küsürde max tork geliyor. Ama vvt-ilarda 3800de veriyor vvt-i'ın alt devirleri daha canlı mesela çünkü diğerine göre alt devirlerde tork biraz daha yüksek. 150 nm torku 0-3800 rpm'e yaymak mı daha verimli yoksa 157nm torku 5000küsür rpme yaymak mı daha verimli..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)