Gönderen Konu: devirli kullanım??  (Okunma sayısı 12172 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
devirli kullanım??
« : Ekim 01, 2010, 14:35:17 »
selam herkese uzun bi aradan sonra konu açmaya değer bi soru buldum.malum iş yoğunluğu sadece gir bak çık yapıyoruz..
şimdi bi arkadaş(genelde böle işler bi arakdaşla başlar) dedki ve sonra kursumuzdaki direksiyon hocası da desstekledi:
arabayı devrli kullanrak açmak için 3.viteste 80 leri 4 de 110 gibi rakamları basmak gerktiğini sölediler bana...
şimdi bugün denedim.benzinli motor enimki devirli güzel gidiyor..evet açmak için bunu yapacağız,  daaa
yakıtta yokuş yukarı tasarruf bile olur dediler doğru mudur?
ama gidişi çok beğendim hatta yeni keşfettiğime üzüldüm..desem yeridr.
bu konuya rastlamadım-ya da gözden kaçırdım varsa ilgili konu hemen taşıyalım..boşuna aynı konudan açanlara sinir oluyorum çünkü..

Toyota Club Türkiye

devirli kullanım??
« : Ekim 01, 2010, 14:35:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #1 : Ekim 01, 2010, 14:41:00 »
Arada devirli kullanmak iyidir Evren hocam.Hatta çok yüksek devirde kullanmak çok zevklidir, keyiflidir, tat vericidir.

3.vites 80 değil, 140'lara kadar akmak falan :D

Yokuş da tasarruf meselesine gelince şimdi derse gidicem, dönüşte anlatırım
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #2 : Ekim 01, 2010, 14:42:37 »
3.viteste 140 mı?aman allahım o dersin çabuk bitsin gel buraya :=)))))
vallahi anlatırsan çok sevinirim ya..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #3 : Ekim 01, 2010, 14:46:24 »
Yada kısa bir özet geçeyim hemen :D

Evren hocam, bir söz vardır bilirsiniz, ne kadar gaz, o kadar yakıt diye.

Aracı bayıltacak bir yokuşa, yüksek vitesde girerseniz, yokuşun ortalarında araç devir kaybetmeye başlayınca, aynı vitesde bayılmaması için daha fazla gaza basarsınız, ancak araç çokdan devirden düşmeye başlamıştır bile.Böyle olunca daha fazla gaza basarsınız, taa ki araç 2000 devirin altına düşünceye kadar.Bu sefer vites düşürülür, yine gaza basılır yine araç çok yakar.

Ancak o yokuşa biraz daha yüksek devirde girerseniz, yokuşu aracı bayıltmadan, daha rahat çıkabilirsiniz.
Araç yokuşta güç kaybetmediğinden gaza normal basarsınız, daha az yakıt yakmış olur.

Kendimi tam anlamıyla ifade edememiş olabilirim, devamı dersden sonra.. :D
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #4 : Ekim 01, 2010, 22:43:52 »
oo gayet güzel..saolasın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #5 : Ekim 01, 2010, 22:58:03 »
yarisleri bilmiyorum ama ae101 ve e11 corollaların 3.vitesi 160a kadar gidiyor yani tam 160da kesiciye girer....
ne kadar devir düşerse motor o kadar yüke biner buda daha fazla yakıt demektir...yani düşük devir daha az yakıt değildri hiç bir zaman....aracın tork grafiğini iyi bilmek lazım....180le giderken 5.vites sabit gazda 6.0litre ortala yakalıyorum...garip dimi ama sabit gazda araç güç üretmek için değil o devir ve hızı korumak için çalışır buda daha az yük daha az tüketimdir....benzinli aracınızı 3 ve 5 bin devirde kullanmanızı tavsiye ederim hızlanmalarda...akıcı trafikte 4.vites 80-90 başarılı olur....110-120 gibi hızlada 5.vites güzeldir...yeni 6 ileri corollaların şanzumanı uysa süper olcak 160 3bin devir :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #6 : Ekim 01, 2010, 23:10:56 »
ben dediğim gbi devrin yeni farkına varıyorum desem yeridir..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #7 : Ekim 01, 2010, 23:14:15 »
abicim 3 viteste nasıl devir kesici devreye giriyor 160 da .sen bir devir saatini hız göstergene baktırsana.En fazla 120 140 olur.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #8 : Ekim 01, 2010, 23:14:55 »
ayrıca devirli kullanmak motor içindeki kurumlarında atılmasına yardım eder....bi laf vardır araç ara ara her deviri görmeli diye...biraz motorunuzun üzerine yüklenirseniz(sert kullanın,ortam müsait iken) belli bir zaman sonra daha atak daha canlı olmaya başladğının farkında olcaksınız
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #9 : Ekim 01, 2010, 23:18:40 »
dene o zaman :)
5ten 3e at 110-120 gibi %75 gazla bas bakalım kaçta kesiciye giricek
sadece filtre var kesicim orjinal yerinde 6400civarında
yanlız arka koltuklar yok ve bagaj içi boş :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #10 : Ekim 01, 2010, 23:19:50 »
5 ten 3 e inmek kayışı germez mi??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #11 : Ekim 01, 2010, 23:22:09 »
yarisleri bilmiyorum ama ae101 ve e11 corollaların 3.vitesi 160a kadar gidiyor yani tam 160da kesiciye girer....
ne kadar devir düşerse motor o kadar yüke biner buda daha fazla yakıt demektir...yani düşük devir daha az yakıt değildri hiç bir zaman....aracın tork grafiğini iyi bilmek lazım....180le giderken 5.vites sabit gazda 6.0litre ortala yakalıyorum...garip dimi ama sabit gazda araç güç üretmek için değil o devir ve hızı korumak için çalışır buda daha az yük daha az tüketimdir....benzinli aracınızı 3 ve 5 bin devirde kullanmanızı tavsiye ederim hızlanmalarda...akıcı trafikte 4.vites 80-90 başarılı olur....110-120 gibi hızlada 5.vites güzeldir...yeni 6 ileri corollaların şanzumanı uysa süper olcak 160 3bin devir :)
Burda 160 diyordun ama 110-120 dersen olabilir derim.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 62 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #12 : Ekim 01, 2010, 23:26:19 »
Burda 160 diyordun ama 110-120 dersen olabilir derim.
Abilerim etmeyin eylemeyin.Benim 91 model 1.6 sunny aracım bile 2.viteste 115 de kesiliyor :S 3.viteste normal 160.

imla....
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #13 : Ekim 01, 2010, 23:44:55 »
5 ten 3 e inmek kayışı germez mi??
nazikçe geçince sorun olmaz bide devir önemli hangi vites kaçta bitiyor onu bilerek geçerseniz sorun olmaz...100den sonra 2ye geçiyorum 5ten ama deviri yavaş yavaş yükseltmek gerek yani debriyajdan yavaş yavaş çekiceksiniz ayağınızı
Burda 160 diyordun ama 110-120 dersen olabilir derim.
hala 160 diyorum :) 110-120 gibi 5ten 3e çek otur gaza %75 yada%100 gazla kafa düşene kadar değiştirme vites yani 3-4 saniye kesicide kalsın ama dediğim gibi araç bomboştu o zamanlar şimdi stock kullanıyorum 150-155 gibi kesiyor
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #14 : Ekim 02, 2010, 12:23:32 »
dene o zaman :)
5ten 3e at 110-120 gibi %75 gazla bas bakalım kaçta kesiciye giricek
sadece filtre var kesicim orjinal yerinde 6400civarında
yanlız arka koltuklar yok ve bagaj içi boş :)

6400??? 6550bizimki :wacko:
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #15 : Ekim 02, 2010, 13:16:55 »
Ae101 için katalog verisi 3.vites 6000 devir 135 km/hız diyor.
Zaten 140'da devir kesiciye giriyor araç.

Vvti'larda da öyle olması gerek.

Daha fazla yapıyor diyorsanız, ya şanzumanınız oynanmıştır, yada ibrenizi kalibre ettirme zamanınız gelmiştir.

Aracın ağırlık boş olması, araçda filtre olması, aracın bu hızlara daha az zamanda ulaşmasını sağlar.
şanzıman orjinal olduktan sonra, 50 tane de filtre olsa, bütün koltukları da sökseniz yapacağı hız aynıdır.
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #16 : Ekim 02, 2010, 13:25:45 »
Ae101 için katalog verisi 3.vites 6000 devir 135 km/hız diyor.
Zaten 140'da devir kesiciye giriyor araç.

Vvti'larda da öyle olması gerek.

Daha fazla yapıyor diyorsanız, ya şanzumanınız oynanmıştır, yada ibrenizi kalibre ettirme zamanınız gelmiştir.

Aracın ağırlık boş olması, araçda filtre olması, aracın bu hızlara daha az zamanda ulaşmasını sağlar.
şanzıman orjinal olduktan sonra, 50 tane de filtre olsa, bütün koltukları da sökseniz yapacağı hız aynıdır.


+1

3. vites 140km/h
4.vites  190km/h

for  ae101  ;)
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #17 : Ekim 02, 2010, 13:33:05 »
Arabayı devirli kullanmak falan değil,arabayı severek kullanmak önemli.Arabayla bütünleşir,öyle kullanırım.Teorilere kulak asmam.Devir,hız ilişkisi falan anlamam.Arabamı üzmem,oda beni üzmez.Çekirdekten yetişme şöförler böyle kullanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #18 : Ekim 02, 2010, 13:49:36 »
bende hiç zorlamam aracımı.bi keresinde 2. viteste zorladım 110 km hıza yaklaştı kesiciye felanda girmedi...hemde aracım 1.3 ve tüpte yaptım bu denemeyi...
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '94
  • 18 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #19 : Ekim 02, 2010, 14:06:35 »
Ben bu konuda gerçekten bilirkişi olduğuna inandığım mühendis bir arkadaşımın söylediklerini aktarayım:
  -Standart 1.2, 1.3, 1.4, ve 1.6 vb. benzinli otomobillerde en yüksek vites ile birlikte 3000 devir aşağı yukarı yasal hız sınırı civarındadır. (Benim kullandığım arabalar da ortalama 5. viteste 3000 devirde 100km/h hız yapıyorlar) Bu oran fabrikalarda istenilerek yapılan ve ekonomi-performans konularında optimumu yakalamak maksadıyla yapılan bir ayar.
   Araç spor araba veya ticari ağır vasıta oldumu da ona göre ayarlar yapılıyor.
  3000 devirin üzerinde aracı kullanmak motordaki aşınmayı artıracaktır. Motorun çok uzun ömürlü olmasını istiyorsanız 3000 devirin üzerine gerekmedikçe çıkmamak gerekiyor. Motoru açmak diye birşey yoktur, ancak sıfır arabalarda parçaların birbirine uyum sağlaması denen bir süre vardır ki o dönemde özellikle dikkatli olmak lazım, durduk yere 5000-6000 devirlere çıkıp da motoru açmak adına sıfır motorun aşırı bir biçimde aşınmasına sebep olunabilir.
  3000 devirin üzerinde araç kullanımına perormans kullanım deniliyor. Bu yüksek devirlerde araç çok atak oluyor ancak hem yakıt ekonomisi hem de motorun sağlığı olumsuz etkileniyor.
  Bir daha belirtmekte fayda var bu anlatılanlar standart seri  üretim benzinli binek otomobiller içindir.
  Altı ileri araçların bu konuda getirdikleri en büyük yenilik ise daha düşük devirlerde (yani daha az yıpranarak ve daha az yakarak) yasal hız sınırına ulaşabilmektir.
 
cressida, camry, ae101 , RAV4 , E120, E140 , corona