0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yarisleri bilmiyorum ama ae101 ve e11 corollaların 3.vitesi 160a kadar gidiyor yani tam 160da kesiciye girer....ne kadar devir düşerse motor o kadar yüke biner buda daha fazla yakıt demektir...yani düşük devir daha az yakıt değildri hiç bir zaman....aracın tork grafiğini iyi bilmek lazım....180le giderken 5.vites sabit gazda 6.0litre ortala yakalıyorum...garip dimi ama sabit gazda araç güç üretmek için değil o devir ve hızı korumak için çalışır buda daha az yük daha az tüketimdir....benzinli aracınızı 3 ve 5 bin devirde kullanmanızı tavsiye ederim hızlanmalarda...akıcı trafikte 4.vites 80-90 başarılı olur....110-120 gibi hızlada 5.vites güzeldir...yeni 6 ileri corollaların şanzumanı uysa süper olcak 160 3bin devir
Burda 160 diyordun ama 110-120 dersen olabilir derim.
5 ten 3 e inmek kayışı germez mi??
dene o zaman 5ten 3e at 110-120 gibi %75 gazla bas bakalım kaçta kesiciye giriceksadece filtre var kesicim orjinal yerinde 6400civarındayanlız arka koltuklar yok ve bagaj içi boş
Ae101 için katalog verisi 3.vites 6000 devir 135 km/hız diyor.Zaten 140'da devir kesiciye giriyor araç.Vvti'larda da öyle olması gerek.Daha fazla yapıyor diyorsanız, ya şanzumanınız oynanmıştır, yada ibrenizi kalibre ettirme zamanınız gelmiştir.Aracın ağırlık boş olması, araçda filtre olması, aracın bu hızlara daha az zamanda ulaşmasını sağlar.şanzıman orjinal olduktan sonra, 50 tane de filtre olsa, bütün koltukları da sökseniz yapacağı hız aynıdır.