Gönderen Konu: devirli kullanım??  (Okunma sayısı 12169 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #20 : Ekim 02, 2010, 14:19:41 »
6400??? 6550bizimki :wacko:
150 devir için seni mi kırcan 6550 olsun krankın başına oturup saymadım göz kararı baktım:)
Ae101 için katalog verisi 3.vites 6000 devir 135 km/hız diyor.
Zaten 140'da devir kesiciye giriyor araç.

Vvti'larda da öyle olması gerek.

Daha fazla yapıyor diyorsanız, ya şanzumanınız oynanmıştır, yada ibrenizi kalibre ettirme zamanınız gelmiştir.

Aracın ağırlık boş olması, araçda filtre olması, aracın bu hızlara daha az zamanda ulaşmasını sağlar.
şanzıman orjinal olduktan sonra, 50 tane de filtre olsa, bütün koltukları da sökseniz yapacağı hız aynıdır.

katalog 2.vites içinde 80 diyor ama 100de kesiyor o nasıl olcak?gps verisi ve takometre verisi aynı
zaten ben sölediklerimin olayla alakası var demedim specleri yazdım o mu var şumu var diye sorulmasın diye
4afe ile 3zzfe şanzumanları aynı değil bu arada c50-52-56 bu üç şanzumandan biri çıkar ür4etim yeri ve yılana göre 4afe den 3zz den c53-153-53 çıkar hepsinin oranları farklı...bilmeden yorum yapmayın alakasız yerlere çekmeyin
he bide fabrikanın sölediği ölçüde lastik ve basınçta deneyin o zaman 5-6km nin hesabını yapcaksak
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Toyota Club Türkiye

Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #20 : Ekim 02, 2010, 14:19:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #21 : Ekim 02, 2010, 14:26:51 »
Aracımın gazına bastıgında benı koltuga yaslamıyorsa bellıkı yuksek vıteste dusuk hızda seyır edıyorumdur. Boyle bır durumda bır alt vıtese ınıp yuksek devırde seyır edıp motor yukum azaldıgında (tırmanma serıdı cıkısı, dırek karsıdan alımam ruzgar,..) Vıtes yukselterek 3000 devırde seyıre devam ederım.
Yuksek devırde sureklı kullanım elbettekı servıs omrunun kısalmasına neden olur ancak tırmanma serıdınde yuklu ıken 3000 devırde d. Vıteste tırmanmak ıcın dogal olarak daha fazla yakıt gonderıp gayrı ıhtıyarı cıg yakıt sarfıyatına neden oluruz. Buda yanma odasında kurumlanmaya daha ılerı safhalarda segman yuvalarında kurumlanma sonrası segman kazıklaması ve gomlekte krapaj hasarlarına yol acar.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #22 : Ekim 02, 2010, 14:28:58 »
Ben bu konuda gerçekten bilirkişi olduğuna inandığım mühendis bir arkadaşımın söylediklerini aktarayım:
  -Standart 1.2, 1.3, 1.4, ve 1.6 vb. benzinli otomobillerde en yüksek vites ile birlikte 3000 devir aşağı yukarı yasal hız sınırı civarındadır. (Benim kullandığım arabalar da ortalama 5. viteste 3000 devirde 100km/h hız yapıyorlar) Bu oran fabrikalarda istenilerek yapılan ve ekonomi-performans konularında optimumu yakalamak maksadıyla yapılan bir ayar.
   Araç spor araba veya ticari ağır vasıta oldumu da ona göre ayarlar yapılıyor.
  3000 devirin üzerinde aracı kullanmak motordaki aşınmayı artıracaktır. Motorun çok uzun ömürlü olmasını istiyorsanız 3000 devirin üzerine gerekmedikçe çıkmamak gerekiyor. Motoru açmak diye birşey yoktur, ancak sıfır arabalarda parçaların birbirine uyum sağlaması denen bir süre vardır ki o dönemde özellikle dikkatli olmak lazım, durduk yere 5000-6000 devirlere çıkıp da motoru açmak adına sıfır motorun aşırı bir biçimde aşınmasına sebep olunabilir.
  3000 devirin üzerinde araç kullanımına perormans kullanım deniliyor. Bu yüksek devirlerde araç çok atak oluyor ancak hem yakıt ekonomisi hem de motorun sağlığı olumsuz etkileniyor.
  Bir daha belirtmekte fayda var bu anlatılanlar standart seri  üretim benzinli binek otomobiller içindir.
  Altı ileri araçların bu konuda getirdikleri en büyük yenilik ise daha düşük devirlerde (yani daha az yıpranarak ve daha az yakarak) yasal hız sınırına ulaşabilmektir.
 
gerekli yağları kullanırsan hiç bişey olmaz....o zaman 1-2-3-4 dizel şanzumanı koyarım 5.vites orjinal kalır 4 te 230 yaparım 5e atarım kol çıkartırım
olay 5.vites 3000 devir değil
sıfır arabadaki alışma sürecide segamanların yerine oturması....eğer güzel basınç yemeden oturmuş segaman varsa o araba hayat boyu gitmez ciğerli denilen olayda budur segamanları ve yuvaları yerine sen sağlıklı şekilde oturmuş ve aynı şekilde rodaj yapılmamış 2 aracı aynı koşullarda deneyin bakın kaç boy fark olcak
tüketime gelince 60ta 5te gaza otur ama sağlam şekilde anlık ortamada 25-30ları görürsün.....tüketim devirle alakalı olduğu kadar gaza ne kadar bastığınlada alakalıdır
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #23 : Ekim 02, 2010, 14:29:39 »
Duzelteyım
D. Vıtes degıl
5. Vıtes olacaktı
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #24 : Ekim 03, 2010, 23:58:39 »
Yani sonuç ne?
Benim arabam 1.6 124hp 6 ileri vites Corolla ve düz yolda (eğimsiz) giderken 4. viteste 3000 devir yapacağıma 5. viteste 2500 devir yapıyorum sonuç hız olarak hemen hemen aynı 80-90 km/sa oluyo ama yakıt sarfiyatı olarak 4. vites 3000 devirde 100 km'de 5-6 lt yakarken 5. vites 2500 devirde 100 km'de 3-4 lt yakıt harcıyor. Tabi araç hızını almış durumda ve hızlanma yavaşlama durumu yokken bu değerler okunuyo.
Evet ustalar,bilirkişiler,teknik personel bu konuda ya şimdi konuşsun ya da sonsuza kadar sussun çünkü yarın ona göre araba sürecem.
Will you live forever Ephialtes!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #25 : Ekim 04, 2010, 00:59:27 »
gaza ne kadar bastığınız önemli
bide yeni corollalarda vanos var galiba onun devrede olup olmamasıda önemli
örneğin hondalarda vtec açık ve kapalı iken aynı gaz oranı ve hızda 2 kata yakın fark eder
o zaman şöle yapın 5.vites 3000 devirdeki hız ve gaza basma oranında 4.viteste deneyin bakalım nolcak
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #26 : Ekim 04, 2010, 13:06:37 »
hep merak etmişimdir...
şöyle bir soru sorsam; gaza bastığın oranda mı yakarsın yoksa yaptığın hız oranında mı yakarsı?

örnek vercek olursak 90km. hızla 5. vitesle giderken gaza sonuna kadar bastığımız an ile.. araç 5. viteste max. hızında tüketim farkı nasıldır?
1998-1.3-xe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #27 : Ekim 04, 2010, 13:15:53 »
araç 5.viteste max. hızında tüketim daha azdır :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #28 : Ekim 04, 2010, 13:40:25 »
araç 5.viteste max. hızında tüketim daha azdır :)

???????? nasıl yani yaa... 5. viteste 160 la giderken araç dahamı az yakıyor :D
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #29 : Ekim 04, 2010, 13:41:17 »
???????? nasıl yani yaa... 5. viteste 160 la giderken araç dahamı az yakıyor :D

4. vitese göre daha azdır herhalde :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #30 : Ekim 04, 2010, 13:44:22 »
sorulan soru



örnek vercek olursak 90km. hızla 5. vitesle giderken gaza sonuna kadar bastığımız an ile.. araç 5. viteste max. hızında tüketim farkı nasıldır?

verilen cevap

araç 5.viteste max. hızında tüketim daha azdır :)

4. vites olayı değil ercü...dikkatli oku :D yani bu teoriye göre 5. viteste 100 km hızla felan gidersem, 5. viteste max hızla(mesela 160 km/h) gittiğimden daha fazla yakması lazım... olacak işmi??
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #31 : Ekim 04, 2010, 13:46:51 »
orda bir anlatım hatası olmuş....

gaz pedalına sonuna kadar yüklenmek yerine yüksek hızı yakalayıp pedalı ortada tutmak denilmek istenmiş kanımca.....
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #32 : Ekim 04, 2010, 13:55:50 »
orda bir anlatım hatası olmuş....

gaz pedalına sonuna kadar yüklenmek yerine yüksek hızı yakalayıp pedalı ortada tutmak denilmek istenmiş kanımca.....

yüksek ihtimal :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #33 : Ekim 04, 2010, 13:57:52 »
yüksek ihtimal :D

eh bende biraz araba kullanmayı biliyorum sayılır... :D
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #34 : Ekim 04, 2010, 14:00:40 »
eh bende biraz araba kullanmayı biliyorum sayılır... :D

Şimdi bişi dicem konuda kavga çıkıcak yada direk forum kuralları hatırlatılacak ben yazmıyım en iyisi :D

bence kullanıyorsun ablam :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #35 : Ekim 04, 2010, 14:05:07 »
Anlayan arkadaşlar öyle anlamak istemişler :)  Okurken anlayarak okununca anlatılmak istenen daha net anlaşılıyor :D Sorusuna göre cevap verdim, ve Hande Hanım'ın açıklaması yerinde olmuş daha türkçe anlatımla :) teşekkür ediyorum kendisine.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #36 : Ekim 04, 2010, 14:07:19 »
ben teşekkür ederim... batı karadeniz iç anadolu sürekli araba kullanın rampa rampa rampa viraj viraj viraj.... :)
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #37 : Ekim 04, 2010, 14:08:08 »
ben teşekkür ederim... batı karadeniz iç anadolu sürekli araba kullanın rampa rampa rampa.... :)

hatta inişlerde boşa atmak falan :D çok hızlandığında vitesteyken gazdan ayğı çekip benzini kesmek falan filan :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #38 : Ekim 04, 2010, 14:25:48 »
hep merak etmişimdir...
şöyle bir soru sorsam; gaza bastığın oranda mı yakarsın yoksa yaptığın hız oranında mı yakarsı?

örnek vercek olursak 90km. hızla 5. vitesle giderken gaza sonuna kadar bastığımız an ile.. araç 5. viteste max. hızında tüketim farkı nasıldır?
soru güzel
4afe leri bilmem ama sanırım onlardada tps yani gaz kelebek sensörü var...bu sensör senin ne kadar gaza bastığını ölçer ve beyine ona göre sinyaller verir....beyinde buna göre benzin göndermelidir ki içerdeki karışım oranını sabit tutsun....
%25 gaza bastığında içerye dakikada 1 metreküp hava girerse 1 litre benzin gönderdiğini var sayalım...bu değer gerekli olan afr değerini dengede tutmak için olan karışım olsun
şimdi sen gaza 4 kat fazla basarsan içerdeki karışımı dengede tutmak içinde 4 kat fazla benzin pompalamak zorunda...yoksa karışım fakire düşer buda çekişte düşmeye ve güç kaybına yol açar....
ne kadar devirli kullanmak değil ne kadar gaza bastığın önemlidir
mesela 160 ortalama ile 200km yolda 12-13 litre yakarak gittim ama gaz basmadım ayağım üstünde durdu hızımı alana kadar....bazen rampalarda yavaşladım bu yüzden ama aşağıya inerkende gazdan çektim hiç yakmadı
ama şunu belirteyim tekrar duran  trafikte devirli kullanmak faydalı değil yakıt açısından sabit hızda değilsin ve sürekli hızlanmak için gaza daha çok basman gerekçek
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: devirli kullanım??
« Yanıtla #39 : Ekim 04, 2010, 14:31:53 »
Anlayan arkadaşlar öyle anlamak istemişler :)  Okurken anlayarak okununca anlatılmak istenen daha net anlaşılıyor :D Sorusuna göre cevap verdim, ve Hande Hanım'ın açıklaması yerinde olmuş daha türkçe anlatımla :) teşekkür ediyorum kendisine.

bence anlama hatası değilde anlatım hatası var gibi...
Ev Alma... Toyota Al...