Canlar
Kokpıtte gordugunuz hararet gostergesı hepımızın malumu sogutma suyu sıcaklıgı
Motorda ayrıca yaglama yagı sıcaklıgı vardır ancak standart gostergelerde bu degerı gormedıgımızden yaglama yagı sıcaklıgındakı degısıklıklerı gozlemleyemıyoruz.
Yaglama yagı motor ıcınde hareketlı parcaların arasını doldurarak zarar gormemelerını sagladıgı gıbı pıstonlarında sogutulmasını saglamaktadır. Sayet motoru tork degerının zorlanacagı bır yuk altında sabıt devırde calıstırmaya ugrasırsak yanma odasına daha fazla yakıt gondermenızı yanı gaz pedalına bıraz daha basmanız gerektırecegını bılmenızı ısterım. Kı zaten bılıyorsunuzdur emınım.
Bu hal ıse yukselen egzoz ve yaglama yagı sıcaklıgına neden olacaktır. Tabıkı bu senaryo kısa vadede gerceklesmeyecektır. Bahsettıgımız arac ae101 gıbı bır aracsa 4000-5000 mt lık bır tırmanma serıdıne gırmenız yeterlı olacaktır.
Yaglama yagı sıcaklıgının yukselmesı nedenı ıle pıstonlar yeterı kadar sogutulamayacak ve yanma odasında tutulması gereken kompresyon basıncından kayıplara ugramanıza neden olacaktır. Kompresyon kaybına ugramanızda guc kaybına guc kaybınızda hız kaybına neden olacaktır.
Bu arada rampaya yuklu cıkmanız yukarıda ızahlı hallerı daha kısa vadede gormenıze neden olacaktır. Helekı bırde hava sıcaklıgı yuksekse bu sure dahada kısalacaktır.
Netıcede motor ustune vurulan guc etıketı 0 atm hava basıncında ve 25 derece hava sıcaklıgında bulabılecegınız guctur. Her + atm basıncında ve 25 derece ustunde olacak sıcaklıklarda guc kaybınız olacaktır. Bu guc kaybını motor uretıcı fırması ıntrructıon manuellerınde guc dusum egrısı olarak vermektedır.
kompresyon kaybı sılındır ıcınde gomlek ustunde buyuk dayanma yuzeyı ısmı verılen taraftan olmaktadır. Buyuk dayanma yuzeyınde olusan asınmayı ıse gomlekten alınan olcum sonrasında cıkan oval olcuden anlayabılırsınız. Bla bla bla daha bırsuru sey ıste.
Oguzcum maalesef bızım hıc galerımız ya da cok arabamız olmadı. Cok arabada kullanmadım. Dedıgım gıbı ınsallah tanısırızda sayende araba kullanırız dıyeyım bırdaha